Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

ratti ei kyllä tosiaan täsmää :roll:
mutta toisaalta kopteri ja porepytty on kyllä ihan samanlainen kun töllissä :shock:
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:) Heh...
"Long time no see"....(pitkään aikaan ei merta näkyvillä) :wink:
Tosi asiassa on ollu melkein 10kk paussi töllistä. (Meidän suhde oli katkolla...keskityin oleNAISIIN asioihin. :wink: )
No eipä se oikea syy ole... muuttoo, siihen liittyvää uuden hallikodin rakentamista, sosiaalista elämää...ja muita laiskuutta peittäviä tekosyitä. :)
Jep, nyt oon taas yrittäny vaihtaa elvispaljettihaalarit oikeisiin haalareihin myös iltaisin töiden jälkeen ja hakenu motivaatiota. :) "inspireissön ja grande motiveissön" on vieläkin pikkasen hukassa mut eiköhän se/ne löydy.
Vataukseksi tuohon näyttelyauto spekulaatioon voin sanoo et... mulla on viel noi "bling bling pimeässä hohtavat portaat" pikkasen kesken ja niitä myöten ei muutenkaan pääse "hot tubille ja lopolopokoneelle", vaan ne toimivat ikään kuin vastaanotto aulana. Eli juu ei oo tölli tuo. :D
Olisko sarjakuvamainen todistus aineisto paikallaan?
"Alussa oli...."
Tyhjää täys...
Tyhjää täys...
No ihan lähtötilanteesta en muistanu ottaa kuvaa. :) Tuossa on jo laattalattia, loppu porrasmontun eristys ja seinienlevytys tehty.
Seuraavaksi värkkäsin levystä raakaversion portaista koska halusin ihan omalla kantapäälläni todeta että porras nousu ja etenemä tuntuu luonnolliselta kulkea eikä siihen tarvitse alkaa värkkäilemään ns. "Vaihto-askelportaita" (laivaportaaksikin niitä on joku mulle nimitelly, ehkäpä tiedättemitä tarkoitan.)
Joo, ei onneksi tarvinnut...ei siksi että ne olis ollu sen hankalampi toteuttaa, vaan siksi että ajatus portaiden alusen "maksimaalisesta hyötykäytöstä" oli päässä.(tässä kohtaa on pakko tunnustaa se että kyseessä on/oli päähänpinttymä alkuperäisestä "pääpiirrustuksesta päässä" eikä muusta. :D )
No anyway, nyt portaiden alle saa esim hirvittävän paljon työkaluja jotka on helppo siitä ottaa tarpeen mukaan käyttöön.
Portaan luuranko...
Portaan luuranko...
Siinä on tän illan räpellys... (siis tuo "luuranko") saranointi, tai lähinnä saranoiden kiinnitys mietityttää... hitsaanko kiinni vaiko keksinkö miten ne saa pultattua näppärästi kiinni. (Taas se "pitää pystyä korjata helposti" nostaa päätään :lol: )
Tässä kohtaa joku saattaa miettiä että "mitä saranoita, miksi saranoida....mitä tuota miettimään" Heille mää sanon vaan et... "koska mä oon mä... ja koska mä voin" (jälkimmäinen ei ole aina itsestään selvyys. :D )
Jospa kuva selventäisi mun mielenjuoksua...
Erittäin huonokuva ajatuksesta...
Erittäin huonokuva ajatuksesta...
Sanallinen jaarittelu ajatuksesta, (käsi ylös HEP...virheen merkkinä ajattelemisesta. :lol: )
Silti jaarittelen, ensimmäiseen askelmaan (patterin yläpuolella)tulee saranat etureunaan siten että se "nousee vastaan" (vähän niiku meinaa välillä elonpolku nousta. :) ) Mutta eihän me anneta sellaisten vastusten hankaloittaa liikaa... eihän? :wink:
Ja tuo toinen porras saranoidaan tuohon lattian reunassa näkyvään siniseen kulmarautaan...(varsinaisen lattian runko)
Rehellisyyden nimissä on sanottava et "en kyl yhtään tiiä selviskö teille kuvista tahikka selityksestä yhtään mitään, mutta omasta mielestäni tuo on "hyvä ajatus" ja tulee toimimaan myös käytännössä...(mitä sit siellä ikinä tulee mieleen kuljettaakkaan. :) )
Että näin, nyt oon taas "satuillu" tarpeeksi. Kuis teillä menee? :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Jollekki vois riittää että keskimmäinen porras ois saranoitu takareunastaan ja sillä selvä. Näin on nuo koritehtaat tehny ku keskiportaissa on esim. vesipytty wc:käsien pesuun tai eturappusissa pissapojan 20l pytty. Mut onhan tuo sun paljo komeempi, voi tehä vaikka työkaluseinän tonne jemmaan!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:) "jollekki"... vaan ei mulle. :lol: No ei vaines, tää mun tyyli on sillee hölmö kun mä esittelen teille pelkästään keskeneräisyyksiä, trust me monsiur Reddevil, jahka tuo kyseinen kohta/paikka on valmis saat/te pikkasen paremman käsityksen mun "tajunan virrasta"... :wink:
Ei kai tätä turhaan kutsuta "kylähulluudeksi"... mä en oo viel päässy reissailee ni mä puran hulluuttani (ja tyh.....täni) näin, vilkkaalla mielikuvituksella ja nysväämisellä.
Ja te olette joutuneet olemaan sijaiskärsijän roolissa. Kun tätä skeidaa luette/katselette kuvia. (Se kärsimys perustuu onneksi vapaaehtoisuuteen :lol: eli ihan täysin syylinen minä en kärsimyksiinne ole.)
Anyway... minäpä menen taas haaveilemaan ja suunnittelemaan mitä sitä tänään jättäis tekemättä. :)
Palataan....
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Ugh hau ja hellou. :)
Nyt tartteis jeesiä.
Onko arvon hulluilla tietoa onko olemassa kirkasta lakkaa mikä pysyy suoraan raudan päällä?
Mun sisäinen sisustajani (se pikkutyttö) haluaisi ei niin pikkutyttömäistä "raffia" tohon portaikkoon. Eli haluaisin että tuo rauta näkyy rautana, mutta kokemuksesta tiedän että se "pölisee" ja sotkee jos sitä ei millään pinnoita. :)
Paljonhan sitä ei sinänsä tuossa kohtaa näy mutta minulla on pari muutakin paikkaa missä rauta sais olla vaan "puhdasta rautaa" ilman maalia. (Ne paikat esittelen myöhemmin. :wink: )
Laitan kuvan että saatte arvostella. ( tähän saa taas sanoo sen. "Mielipiteet on ku pers... reikiä, jokaisella on omansa". No... mmielipidettään saa muuttaa/vaihtaa, mut reiän vaihtaminen on käsitykseni mukaan suht mahdotonta. :wink: )
Joo, tämmönen.
Tättärää... laatat sentään portaissakin paikoillaan.
Tättärää... laatat sentään portaissakin paikoillaan.
Tohon vasemmassa laidassa olevaan "reikään" tulee luukku/"ovi"... saa sitten isäntä kuljettaa piilopulloa luukun takana, on parkkiin tullessa helppo ottaa siitä ulos mennessään (eukolta salaa tietenkin :wink: )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Eikös toi autoon käytettävä lakka vois sopia tuohon, nehän lakkailee noita ruosteisia autojakin.
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Nyt unoha ne eukot!
Laita siihen normaduria kirkkaana, pysyy kun koputtelet irtojään ensin pois :lol: noin lukee ohjeessa, kertonee kaman laadusta :wink: http://www.nor-maali.fi/fi/tuotteet/tuo ... adur_Clear
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Iski »

Tämä vois käydä myös hyvin http://www.tope.fi/le_tonkinois/ jos kuluu ni voi vetästä suoraan uutta päälle.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:) Tänään en jaarittele.
Kiitos vinkeistä, tuo Iskin ehdottama aine oli aika mielenkiintoinen... "puunkäsittely öljy" jolla on raudan ruostesuoja ominaisuus.
Ostin purkin sitä ja testasin, toimii mutta nyt päädyin riskillä tavalliseen mattalakkaan. (Öljy oli liian kiiltävää. :) )
Sarjiksen vuoro....
Vähän valoisuutta maalilla....
Vähän valoisuutta maalilla....
and another one... siis lisää keskeneräisyyksiä.
Pikasen lähempää...
Pikasen lähempää...
:) "kaikki metalli, hieno materiaali" minä ainakin tykkään. Omaan makuun ei vieläkään passaa se amerikkalainen "kulliteltu kimaltava, tummapuu unelma". Ja tästä ei todellakaan tule sellaista. (En edes osais sellaista tehdä. :lol: )
Mutta näin tällä kertaa. :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Pysyykö portaat käytössä noin valkoisena, vai jätetäänkö teillä kengät aina ulos?
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

'LÄTSÄ':n tuntien siihen tulee rosteria ja massavalulattialämmitysmarmoripinta päälle.
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

neppi kirjoitti:'LÄTSÄ':n tuntien siihen tulee rosteria ja massavalulattialämmitysmarmoripinta päälle.
+ diskopallo ja tanssitanko.
Rosmo
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:lol: :lol: :lol: just... vai käviskö selllainen paksu naru? Vois töllistä poistuessaan heilauttaa itsensä pihalle ja päästää ilmoille apinoiden kuninkaan kosiohuudon... tietäis naaraat että ukko läks metsästys reissulle narraamaan pystyrintasia kottaraisia :lol: (se tanssitanko ja diskopallo on sielä sisäpuolella)
No joo, leikki leikkinä ja....
Wonderin kysymys oli ihan aiheellinen ja itsekkin sitä mietin. Toi lattia ja askelmathan on tota samaa kuivapuriste laattaa mitä töllin lattia on muutenkin ja sen puhdistuksesta on nyt ton hallikodin lattian tiimolta ihan käytännön kokemustakin... paskottuu kyllä, mut ei tarvitse kovin kummosta puhdistusta että lähtee puhtaaksi. Toi "potkulevy" on ny vaan sellainen ohut vaneri minkä huimuuksissani vetäsin samalla värillä kuin noi sivuseinät ja tökkäsin "valeeseen" siihen paikollleen et saa pikkasen osviittaa miltä mahdollisesti näyttäis. Siihenkin saattaa tulla tuo samainen laatta mitä askelmissa on. En tiedä vielä, en ressaa siitä. Mutta vastaus kysymykseen on... ei jätetä kenkiä ulos, jälkiä tulee ja saa tulla... pinnoista tulee helposti puhdistettavia. Ja jos oikein alkaa joskus ärsyttää niin ruuvaan noi laattalevyt irti ja vedän 2/4 tai 4/6 alumiini turkkilevyn portaan pinnoiksi.. Kärsii sitten isännän soidinmenoreissuiltaan tullessa vaikka oksennella portaat täyteen ni saa pestyä vaik painepesurilla. Mikään ei ole tehty tässäkään paikassa siten etteikö sitä sais purettua ja tehtyä uudestaan ilman että tarvitsee koko autoa rakentaa uusiksi. :) (jos se mieli siis muuttuu.)
Nyt olis se hetki käsillä että tarttis alkaa katselee niitä puupintojen pinnoituksia tuolla sisällä ihan tosissaan... (se samainen sisustuksellinen ongelma mihin tää vuosi sitten helmikuun lopulla jäi.)
Kahtellaan ja kuvailaan mitä tapahtuman pitää. :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Speed
Kokenut kuljettaja
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Marras 2011 17:43
Location: Raasepori

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Speed »

cimo
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Heinä 2010 14:31
Location: Merikarvia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja cimo »

Onko tätä autoa näkynyt liikenteessä? Tai muuten tietoa, että miten tämän kävi? Pysyikö portaat puhtaana?
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Se on edelleen samalla omistajalla. Tällä hetkellä taloprojektin väistötilana.
cimo
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Heinä 2010 14:31
Location: Merikarvia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja cimo »

Hienoa, että sekä omistaja ja auto ovat hengissä.
Harmittavan monet projekti"blogit" vaan loppuvat ennen kuin projekti on valmis...
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

...ainakin minulta loppui ruuti ennen kuin viimeinen lista on kiinni. Nyt on ollut noin 2-vuotta hiljaiseloa Röllin osalta. Pitää osata tehdä välillä muutakin.

Lisäyksenä; autoni on melkein ajokunnossa ja liikahtaa vielä ehkä suvena jonain. Eihän tuo koskaan valmiiksi tule.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Vastaa Viestiin