Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Eihän noiden putkien tarvi autoissa olla diffuusiosuojattua ollenkaan koska hapen imeytyminen nesteeseen ei lisää ruostumisvaaraa. Taloissa on eri asia koska niissä ei käytetä glykolia lämmityspiireissä yleensä
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Veikkaampa että lätsä ei halua jaloilla olevaa sohvaa :roll: tekee itse ja jättää runkoon maksimi säilytys tilan :roll:
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

kulkuri kirjoitti:Veikkaampa että lätsä ei halua jaloilla olevaa sohvaa :roll: tekee itse ja jättää runkoon maksimi säilytys tilan :roll:
Voihan sen jalallisenkin sohvan ite tehä ;)
Jalkojen ei myöskään tarvii olla metriä korkeet :)
Rosmo
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moro... :)
Reddevil... en aja 60asteista vettä lattiaan... joha siinä palaa varpaatkin...:D ja mää omassa tyhmässä päässäni ajattelin et...jos minä pienennän lämmitettävää ilmatilaa noilla "vale" jutuilla se saattaisi sieltä sen verran lämmetä et lähtis nousee ylöspäin... noh kahtoo ny mitä teen sen kanssa... sohva siihen tulee jokatapauksessa :D
Sitte tuo "diffuusiojutskaan"...joo, on ihan oikeeta lattialämmitysputkee...eli on suojattu. oli merkitystä tai ei...
tuo asennus... ois ollu persemäinen tehä spiraalimalliin uritus...siinä eka syy miks tein sen noin... toi tila on jaettu 4 piiriin eli toi vajaa 120m ei ole "yhessä pötkössä" vaan piirit ovat melkolailla samanmittaisia... ja elän vielä toistaiseksi siinä uskossa että ei se kovin epätasaisesti lämpeä... aika näyttää. :)
ja muutenkin tämä kuuluisa "jälkiviisaus" velloo päässä ja sen takia harmittaa että tein sen tuolla tavalla. (nyt jos tekisin uudestaan ni siitä tulisi erilainen... enkä tarkota "pintoja" vaan eristeet ja tyyli muuttuis toisenlaiseksi. :) )Mutta oonpa tainnu tämänki tänne jo moneen kertaan kirjoittaa... "myöhästä on hiiren haukotella ku on jo puoliksi kissan mahassa" :) eli en sillä asialla ala märehtimään... :D (ihan kaikesta en jaksa huolta ja murhetta kantaa... :) )
Mitä tulee tuohon "jaloilleen tekemiseen" Kysymys ei nyt todellakaan ole siitä ettäkö haluaisin tehä kaikki vaikeesti... mutta ku tässä meikäläisen kotterossa ei tuota ruumatilaa oo... ni tämä tilojen "maksimaalinen" hyötykäyttö ja hukkatilan "minimoiminen" kummittelee koko ajan mielessä... Ja en oo vielä joutunu hylkäämään muutenkaan ajatusta siitä että joskus tulevaisuudessa tämä on rekisteröity 1+8 matkailuauto... josta pitää löytyä 9kpl sängyksi luokiteltavia makuualustoja millekkä matkalaiset saa käydä lepuuttamaan väsyneitä raatojaan... (koska oon kuullu et monasti lomalla ihminen väsyy enämpi ku töissä...ite en tiä ku harvemmin perinteisesti lomailen...aina pitää jotain koheltaa ja rakentaa... :D ) mutta joo yheksän makuupaikkaa pitäis tuonne saaha järkevästi mahtumaan ilman että ei tuu kalusteiden puolesta ahasta... :D (ja ennen ku joku sanoo että "voihan sitä nukkua siskonpetissä lattiallakin..." joo voi... mutta ne on ne "vieraspaikat"... :D )
Että tämmösillä ajatuksilla ettepäi... :) moro.
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Lattialämmityksellä on niin matalat lämpötilat, ettei rakoset juurikaan lämmitystä tehosta, kun Reddewilin mainitseman konvektion puuttuessa ilma ei juurikaan kierrä. Jos siellä sohvan alla olisi patteri, niin noin se pitäisi tehdä. Patterityypistä riippuen saataisiin ehkä 50 % enemmän tehoja koppiin. Muussa tapauksessa sohvan takana olisi vain helvetin kuuma patteri ja todella lämmin sohva. Kun on lattialämmitys, niin ehkä sillä muutaman watin saa enemmän kopin lämmitykseen.
Avatar
happa66
Rattiamiraali
Viestit: 391
Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
Truck: MB-913
Location: Nakkila
Member id: 123

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja happa66 »

Koitappa tollasta, että sohvan etureunassa on n.10 mm väliä ja seinällä vaikkapa5 senttiä. Tulee väkisinkin virtausta. Sitä en tiiä onko tarpeeksi, mutta kohtahan testanneet varmaan kommentoivat :D :D

a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Tervehdys... :)
Hetki o vierähtänt siitä ku viimeks oon tänne mittää höpötely...(liekkö tuosta haittaakaa ollu... :lol: :lol: :lol: )
Mutta joo, tämä "pakollinen paha" eli oikea työ on vieny melkein kaiken ajan ni en hirmusti oo ehtiny töllin kimppuun... :( No sen verran että oon alotellu matkustamon "osastointia" eli keittiön ja matkustamon väliseinää oon askarrellu... (tuttuun tapaani yritän taas esitellä myös sarjakuvan lukijoille/katselijoille turaukseni... :wink: ) Eli tollanen...
WP_20150503_16_50_52_Pro.jpg
Ja tunnustettava on että tämä mun hulluttelu jatkuu myös tuossa seinässä... toi on 21mm paksu levy...ja vain siitäsyystä et edelleenkään minua ei kiehdo ajatus "valurautapaistinpannusta" matkustajien niskassa/päässä jos se kaikista pahin tapahtuu... :( (olis ton voinu toki tehä ohkasemmastakin levystä...mut tota ny sattu oleen vielä yks levy "hyllyssä" :lol: ) Jep... Tuohon olis myös tarkoitus tehdä se sisälle liukuva ovi jossain kohtaa... :) saa vaan nähä koska on "se kohta"...
Sitte mää oon myös värkkäilly vähäsen noita keittiön "kaluste jalkoja"... ja neki on...hmm... "hieman rajut" :lol: (taas se sama perustelu...eli vain varmuuden vuoksi...niinku "paavin pallit ja nunnan nännit"... Kuva ehken kertoo kaiken... :wink:
"hieman vankka"
"hieman vankka"
Ja tuolleen ne kai joskus tuonne sijoittuu ja niitten päälle se keittiökalusto "ankkuroituu"... :)
"riviin järjesty"
"riviin järjesty"
Mulla ei siis ole takoitusta laittaa tohon sokkelilevyjä...eli noi hökötykset jaa jollain muotoa "näkyviin"...(siis näkyvät keittiössä konttaaville... :lol: ) Ja noiden kiinnityshän tapahtuu "suoraan runkoon" (jos joku muistaa ne "holkit" mitkä mulla meni "läpilattian")
Yeah...joku saatto muuten huomata että toi "valokatto" oli pienentyny...otin etummaisen lasin pois siitä ku sitä ei tuon seinän takia olisi enää saanu avattavaksi ja huollettavaksi...eli päätin et "valo saa luvan riittää vähemmälläki"... :lol: Laitanpa kostoks siitäki operaatiosta yhen otoksen...
Klaasi pois ja äspeeuuta tilalle...(yht se 90mm niinku muuallaki katossa...)
Klaasi pois ja äspeeuuta tilalle...(yht se 90mm niinku muuallaki katossa...)
Jebba jee... tällä kertaa mää en enempää typeryyksiä tänne kirjoittele/kuvia esittele...eiköhä tuossaki oo jo muutama esimerkki mun "älynvajaus tilasta" :lol: :lol: :lol: mutta koettakaa kestää...tää jatkuu taas ehken jossahi kohassa tai joskus... :wink: Eli seon moro siihe saakka...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Tavallaan tää odottaminen on rankempaa kun näiden kuvien kattominen ja juttujen lukeminen :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moro... :) Älä hättäile "Bussiton"... Mähän oon luvannu/uhannu kertoo tänne koko ton kotteron "synnytyksen tuskan"... (kuvin ja tekstein... ;) ) Mutta tuo työn pirulainen vie kovin kovasti aikaa ja tarmoa... Ja sitä on ny pakko tehä ku ei rahat riitä muuten... (oon silleen köyhä muutenki ku mieleltäni... :D ) Hirmusti oon viel silti "käyny haaveilemassa" tossa katiskassa ja saattaapi olla että tekasen sitä just sen verran läjään et voin käydä keikalla sen kaa ja heittää yhen pikkasen "motivaation ja innon nostattelu reissun"... Hirveesti siihen ei tarviis tehä mut on noita pikkujuttuja mitkä kuitenkin syö aikaa...ja energiaa (molemmat "artikkelit" on "Lätsä's garagesta" ny pikkasen vähissä...joten siitä syystä se taitaa jäädä pelkästään haaveilun asteelle.. :D
Mutta eiköhän toiki reissureki joskus sitä asfalttipölyä niele... :) eli sen puoleen en todellakaan ole heittänyt vielä hanskoja lattialle... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Nyt sit kesäkuussa mukaan omalla, kun on kohtuu matkakin :D
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

No eipäkö tuolla nytteki jo patjaa kuleta?
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Laverisänky kyytiin ja menoks. Niin miekin retkuilen tolla omalla työkalupakilla. Toki tulevana kesänä on pien kytkin jalka ropleemi. No on siinä muutakin pientä, kuten uudet helmat :( siis autoon, ei kuljettajalle. Käytän ihan housuja ;)
Rosmo
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:D juu kulkee patjat nätisti mukana... (onhan mulla jo se "unirakkauden soppi" sinne aluillaan...ja siinä jo patjalle laveri valmiina...) Ja kaiken lisäks...kyllähän mää sen viimetalvena testasin nukkumiseen soveliaaksi...(soveltuis se kai johki muuhunki... :lol: :lol: :lol: :wink: ) No joo...että tämä pysyisi edelleen perheohjelmana niin jätetään nuo K-18 jutut...
Mutta voin kertoo että eipä riitä tunnit mun vuorokausissa siihen että saisin tämän saatettua leimakuntoon enskuun alkuun mennessä... :? Ei vaikka kuinka haluaisin... (Tai sitte riitäis jos en tekis töitä...vaan pelkästään tota pakastinlokeroo...(se muistuttaa minusta edelleenki semmosta... :lol: )
Tänään ehtisin yhessä rautakaupassa käydä kyselee pikksen levyhintoja... semmonen ihan karkee urpoilu vaan infotiskillä hintoja kysellen... ny tarviis jotensakki saaha pää mukaan et vois laskee pikkasen tarkemmin paljo sitä levyä menee... (on keittiökalusteen tekoo...sohvan tekoo... seinän tekoo... liukuovien tekoo... vaatekuivauskaapin tekoo... kerrossängyn päädyn tekoo...(siinä pari esimerkkiä) kaikkee "tekoo" viel mahtuu tohonki... saatikka sitte ku tarvii alkaa järkeilee ton "talotekniikan" kaa... lämmitys/jäähdytys... sähköt...vedet...jätevedet... eli on siinäki viel paripikkumuuttujaa... unohtamatta tota ulkokuorta...(on meinaan tossa faceliftissä pikkasen puutteita...)
En tiä oonko vaan siinä iässä että luulen...(vanha läppä... "luulet vaan...oot siinä iässä" ) vai onko tossa viel kovasti hommaa... :D No se ei minua kyllä oo ennenkään pelottanu. :D Ajanpuute...se meinaa välillä rassata. Noh josko sitä joskus olis, sitä aikaa... ilman mitään "puutostiloja" :lol: :lol:
Mutta siihen asti pyristellään näillä mitä on suotu... kahtellaan taasen...:)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Sitä saa katsastuskonttorilta sellaisia punaisilla kirjaimilla ja numeroilla varustettuja tarrakilpiä joilla voi suorittaa tilapäisiä siirtoja :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moe... :) vaik kui mielitekis hakee ne punakilvet... Niin paljon tossa on viel sillo tekemättä etten "kehtaa" lähtee ajelee sillä... (ja toi "kehtaa" tarkottaa tässä yhteydessä että en jaksa...ja en kehtaa esitellä kellee livenä noin keskenerästä katiskaa...täällä se o iha eriasia :D :D :D) Mutta tarvii kattoo myöhemmin "syksyllä" joko mää sitte oisin ehtiny reippailla ja rakentaa sen verran et sitte "kehtais"... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

-LÄTSÄ- kirjoitti:Moe... :) vaik kui mielitekis hakee ne punakilvet... Niin paljon tossa on viel sillo tekemättä etten "kehtaa" lähtee ajelee sillä... (ja toi "kehtaa" tarkottaa tässä yhteydessä että en jaksa...ja en kehtaa esitellä kellee livenä noin keskenerästä katiskaa...täällä se o iha eriasia :D :D :D) Mutta tarvii kattoo myöhemmin "syksyllä" joko mää sitte oisin ehtiny reippailla ja rakentaa sen verran et sitte "kehtais"... :D
Höpö höpö, puuhakilvet ja Sastamalassa nähään!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Taitaa olla lätsällä vähän tämmöstä etelä-karjalaista merkitystä tolla kehtaa sanalla :)
Sehän ei tarkota sitä että häpeis tehdä jotain, vaan ettei viitti tehdä ;)
On muuten murresana jota eniten joudun "selittelemään" muuallapäin liikuskellessa. Ko on ehkä seuraava ko=kun

On muuten jännä ilmiö näillä foorumeilla, että jos kirjottaa samalla tavalla ko puhuu, niin se on ihan hirveetä luettavaa olkoon murre mikä tahansa. Sinne tänne livautettuna kaik murteet on mukavia. No ei kaikki, mut en viitti suututtaa ketään :D Savo se ei oo, mutta se on ehkees eniten raiskattu murre. Exä oli tai on vieläkin savolainen ja se noitu näitä wannabe savolaisia. Eli vähän sinnepäin, mut ei kuitenkaan.

Jokos lätsä oot kuskinpenkin kuosin valinnu :) (nyt ei voida syyttää OT:ta :D )
Rosmo
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Yeah... :D
Niimpä se ois taas ykspäivä lähempänä sitä kuuluisaa eläkettä...noin niinku työnpuolesta... :) (sitä ois viel "parivuosikymmentä" jaksettava... :D :D :D)
Jep... pakko kommentoida "Rantarosvon" murre juttuun... Olen "viettänyt yli neljännesvuosisadan" raksamontuissa... ja ne on aikasta hyviä "murteiden sulatus uuneja". ukkoo on jokapuolelta suomee ja murteita myös...(tosin nyt alkaa käydä tuo suomenkieli rakennustyömailla hieman harvinaisemmaksi...tiiättä varmaan syyn... :wink: ) No se ei sinänsä minua haittaa...suurin osa "etelähelsinkiläisitä" kenen kanssa teen töitä on pirun ahkeria ja mukavia heppuja... :) (ja todella tarkoitan tuota...) No joo mutta "montuissa kuulee" jos jonkin näköstä puhetta...ja välillä myös "sellaista korinaa ja äänentuottoa" mitä ei iha het puheeksi usko... :lol: (itekki oon varmaan semmonen...puhuu paljo...mutta ei sano mitään.)
Ja mitä tähän kirjotteluun omasta puolestani tulee... Niinku ootte (ainakin ne jotka lukee myös...) huomannu... En hirvittävästi ajattele...korjaan mieti, mitä höpötän...ja miten höpötän... :D ja jos se jotakuta suunnattomasti ärsyittää...ni sorry. (Enkä nyt oleta että esim. Rantarosvo olis hirmusti käärmeissään...) Kirjotan ja höpötän just niinko ajattelen asiaa sillä hetkellä... ja ku en osaa kirjakieltä...ni arvelin et sallin itseni kirjottaa just niinku puhusinki jollekki... :lol: puhuessa vain ei nämä kieliopilliset virheet tuu ihan nii selvään esille ku tällee tekstimuodossa... :D ja siitäki pyydän sorit jos se jotaki/joitaki kovasti korventaa ettei oo pilkut ja pisteet just kohillaan... mut kai tästä on noin suurinpiirtein selvän saanu...(tai sitte se on jäänynnä "epäselväks". ;) )
No joo... tällä tyylillä meinaan ikävä kyllä jatkaa joten koettakaa kestää... laitan myös kuveja niille jotka ei haluu lukee...ja joita mahollisesti kiinnostaa mitä mää oon seuraavaksi keksiny. :D
Niin ja "murrehöpötyksen" lopuksi... kylläpä ne tuonne itään juuret menee... "kainuun korvesta on tämä poikalaps kotosin"...
Jep... ettei tää ny menis iha "itsensä paljasteluun" ni paljastan myös et suunnittelin eilen sohvarunkoo...ja siihen tulevaa "muuta härpäkettä" (sen "muun" paljastelen teille tuonnempana... ;) )
Halli vuokranantajalta löyty mun mielestä aika sopivan kokonen patteri sinne sohvan valeseinän taa... jäi "kaivelemaan" se ilmankierto hommeli siellä sohvan alla ja takana...ni arvelimpa yrittää mahuttaa sinne tuommosen...(nyt tää alkaa kaivaa "pilvihattaroiden reunalta" kuvaa...voin kertoa että niitä on paljon...enkä puhu pilvistä, vaan kuvista... :) )
"lämpöä luovuttava lähde" nojailee tulevaan paikkaansa...
"lämpöä luovuttava lähde" nojailee tulevaan paikkaansa...
Kaiketi tuommonen melkein koko sohvan mittanen levy vois jonkin verran tehostaa sitä...no se "hieno sana" jutskaa... ja tehosti tai ei... jos se vaan sopii niiden "muiden juttujen" kaa tonne sohvan taa...ni kyllä mää sen sinne tungen...(koska tykkään piilotella kaikkea...esim ovia seinän sisään... ;) ) Piilotteleeha sitä välillä muutaki... ;) ja välillä tuntuu että on itekki iha hukassa. No joo palataanpa asiaan... Tuo kuvassa taka-alalla näkyvä "rautahökötys" tulee olemaan puhasvesisäiliön teline...(jahka saan sen joskus valmiiks...niin telineen ku se säiliönki) Tarkotus ois kaivella eristeitä tosta jalkojen alta sen verran pois että saan pultattua sen suoraan vanerin läpi korikehikkoon (sen pitäsi olla "helpponakki"... mutta sen näkee sittekun oon sen kimpussa) Toi jää irti tosta ulkoseinästä sen verran että sinne pitäsi mahtua vesiputket yms. helposti säiliön sivussa kulkemaan. Mut enköhän mää palaile tuohonki sitte ku... :D (ja sitten joku kysyy et "miks ja miten toi voi kestää noin kauan rakentaa... no kun kaikki tapahtuu "sitten kun". :D )
Eiköhän tässä ollu tää "pakastinlokeron päiväkirjallien osuus" täsä. :)
Ai niin... sen verran viäl... "Kuninkaantuolista" (eli se kuskin jakkara...) siihen tulee hieronta,ilmastointi,ilmajousitus,heittoistuin,keinu,imuri pahoille hajuille...ja mitähä muuta mää olin siihen suunitellu... en muista... ja se päällystetään gepardin ja jellonan nahalla...koristeeksi tulee varmasti jotaki käärmestä tai liskoo... :D Ai... ette usko vai... no hyvä, en minäkään. Siis toisin sanoen ei oo mitään käryä mikä/minkälainen tulee olemaan toi matkustamon "värimaailma ja kuosit" Suurella todennäkösyydellä yritän pistää sinne "jotain vanhaa" eli hyödynnän noita kirjasto-auto elämän alkuperäisiä keinonahka verhoiluja. (otin purku vaiheessa kaiken mikä vaan vähänki ehjänä lähti talteen...eli sitä "aitoa meriketun v...un nahkaa" on jonnin verran hyllyssä...) mustaa ja hyvin vaalea beige... (sille on varmaan oma nimiki, värille meinaan. Mutta ku en oo mikään "sisustus suunnittelija" ni en sen oikeeta nimee tiedä...) Mutta omaan silmään iha hieno ja "ajaton" väriyhistelmä ois... Ja senkin sepostuksen aika on "sitte ku". :D
Ny se on moro taas joksku aikaa.
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Juttujahan ei oo pakko lukee jos ei tykkää ja mie veikkaan et lukijoilla on yks ainoo pelko. Se että auto valmistuu ja nää hauskat höpinät loppuu :)
Rosmo
Kotilo
Kippari
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Loka 2013 21:39
Location: Eno

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Kotilo »

Heh, niin taitaa olla :)
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Haudi hou... :)
"Otteita omituisen höpöttelijän pakastelokeron päiväkirjasta".... :lol:
No joo, jospa mää tällä kertaa koettaisin oikeasti pysyä täysin aiheessa ja esittää vain kysymyksen...(minulle se on toistaiseksi "arvoitus" mutta jospa siihen löytyisi "ratkaisunavain" täältä... :D )
Kertoilin tuossa "taannoin" tämän auton "sähkövammasta" mihinkä liittyy toi ilmapiirien varoitus valot ja mittarin toimimattomuus... Noh, se on tässä pitkin aikoja putkahdellut mieleen ja oon siitä ihan nokakkain kyselly jos jonkin näkösiltä "raskaansarjan ammattilaisilta" (osa on oikeasti ollut sellaisia...ja osa...ei oo ollu, vaik kui haluisivat olla... :wink: ) No anyway... muistin virkistämiseksi teille armaat kohtalotoverit... Mulla siis näyttää "kakkospiirin" mittari tyhjää ja taulussa vilkuttaa hullunlailla punainen "brake" valo... eli tämmöselle tollollehan se tarkottas et siellä "toisessa piirissä" ei oo ilmaa... eikö? ja sehän tarkottas kaiketi sitä et toi tuleva reissureki ei liikkus yhtään ku se ei löysäis esim jarruja...(tai nii mää luulen...mutta eräs viisas työkaveri sano mulle joskus "Elä poika luule...vaan tiedä" ) No mutta jokatapauksessa mihinkään se/ne "mittari merkit" eivät vaikuta... kaikki muut pelaa niinku niitten pitääki pelata... Jah siihenpä sitten liittyykin tämä mun kysymys... Sillon ku mää uusasin noi kotteron ilmaputket... (siis kaikki "nylon pohjaiset" putket...n. 160m) etiskelin jo tyhmänä semmosta "mittaus paikkaa" mistä toi mittaristo sais tietonsa et onko siellä ilmaa vai ei... en minä sitä silloin löytäny... (koska mun kuvitelmissa se tapahtuu niin että jos mitataan kahta piiriä... pitäis olla kaiketi kaks samannäköstä anturia ja niille mennä samannäköstä letkua...) no semmosta ei tuolta auton alta,perästä eikä mistään sillon löytyny ni mää vähän niiko "unohin" sen hetkeks... sitte joku mulle sano että se "mittauspaikka" (eli ne anturit) saattas löytyä polkimien luota... No äsken mää sitte muistin taasen sen vinkin ja hyökkäsin auton kimppuun "kammokiukulla" (sitä ei oo montaa kertaa tälle vuotee tapahtunu) ja löysinkin siltä kaks samannäköstä "kelloa" joihinka menee ja niistä lähtee samannäköset ja kokoset putket... Elikkä lopultakin se kysymys... :lol: ONKO noilla mitään tekemistä sen mittaamisen kanssa...?
Epäselvä kuva epäselvältä..."ihmiseltä"
Epäselvä kuva epäselvältä..."ihmiseltä"
Ja lisää huonoja otoksia...
"seuraava potilas"
"seuraava potilas"
Johtojen seasta toinen pilkottaapi
Johtojen seasta toinen pilkottaapi
Hirvittävän paljon tekstiä yhden asian kysymiseen... :lol: :lol: :lol: Mut jos joku tietää että nuo ovat ne "tietäjät" mitkä kertovat mittaristolle "tietonsa" että mittaristo voi saattaa "tiedot" kuljettajalle "tiedostettavaan" muotoon... ("tiiä" häntä :wink: )
Sitä mää en tiiä et saiko tästäkää mitään selvää... :lol: Mutta "kiihkästi odotan"... niitä tietoja... ja miks ei "tietäjääki" jos se o vaan tarpeeks nätti vastakkaisen sukupuolen edustaja... :lol: YES... empäs mitenkään pystyny pitämään tätäkään "asiallisena"... sorry :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Jos ne on samanlaiset niin vaihda johdot kokeeksi ykkösestä kakkoseen ja kakkosesta ykköseen. Jos kakkosen viisari värähtää niin löysit vian.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ja kun sulla kerran on kaikki kytkentäkaaviot nätisti mapissa, kato noista johdoista toi numero. Sama numero on kytkentäkaaviossa jossain. Pitäis olla aika tanakkaa tietämistä sit jo siinä kohtaa.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Varovasti sit tossa ykkösestä kakkoseen ja takasi... Eikö sulla ollu jotai ongelmaa just nyt reffien aikaan :lol:
Ei vaiskaa, voivatten tosiaan olla paineanturit ja sit jossahi on viel ehkä yks ihan vaan jarruvaloille ja voipi olla summerille ja varotusvalollekki omansa! Tiijä näistä mutta sieltä mapista se ratkaisu löytyy jos et tohon ykkös-kakkos-leikkiin lähe.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Addica
Rattimajuri
Viestit: 174
Liittynyt: 31 Maalis 2008 13:52
Truck: B10M, B12M
Location: 38700

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Addica »

Reddewil kirjoitti:Varovasti sit tossa ykkösestä kakkoseen ja takasi... Eikö sulla ollu jotai ongelmaa just nyt reffien aikaan :lol:
Ei vaiskaa, voivatten tosiaan olla paineanturit ja sit jossahi on viel ehkä yks ihan vaan jarruvaloille ja voipi olla summerille ja varotusvalollekki omansa! Tiijä näistä mutta sieltä mapista se ratkaisu löytyy jos et tohon ykkös-kakkos-leikkiin lähe.


Mapistapa hyvinkin!

8)
Vastaa Viestiin