Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Tuli nousuhumalassa vielä sellainen villi ajatus, että tunkkaa se auto vaateriin ja vala putkien ja eristeiden päälle riittävän paksu epoksi. Ei oo mitenkään ilmainen, mutta ainakin tulisi ikuinen lattia kerralla.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ainii et LÄTSÄN auto ois tehty rosterista ja epoksista? Jotenki viehättävä ajatus. Siihen lokinsiipiovet ja diskopallo ni AIETTÄ.

N
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

:lol:
Kotilo
Kippari
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Loka 2013 21:39
Location: Eno

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Kotilo »

Ei jumankekka teirän kanssa, tässähän meinaa tukehtua saunaginesnallelimppariin :)
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Bujakaa.... :lol: :lol: :lol:
"Mitä tänne jää ku mä lähden täältä...ei syytä huoleen...se...on yli puolet..." On nääs rst:tä ja muovia kyljet ulkoo... ei iha vähässä kummassa happane... sitte on toi spu eriste... jos pysyy auringolta piilossa ni eipä tuotakaan vissii yhessä ihmisiässä saa tuolta häviämään... sisälevytys filmifaneria... sekään ei oo heti ensmäisten joukossa lahoomassa... sitte ku vetäseis sen epoksi lattian ni ois oikeesti kulutusta ja käyttöö kestävä lattia... todellaki melkeinpä ikuinen... :D senku vetäis viel semmottisella kirkkaalla epoksilla ja laittais sinne lattia lämpöputkien sekaan jotain läpinäkyvää putkee, minne ujuttais niitä hienoja vilkkuvia väriled nauhoja sen diskopallon kaveriks... ni avot... jopas ois, jos ei muuta ni ainakin lämmin välkkyvälattia... :lol: Noh soattashan tuossa väläkkeessä soaha sen naaraanki sinne sohovalle houkuteltua... ;)
No joo... leikki leikkinä ja sormet pois p...sokeriastiasta ;)
Jees, laiskuus on ehken päällimmäinen syy tähän "pituus suuntaiseen" asennukseen... en siis hirmukauan jaksanu pohtia et miten ne sais sinne "sekaisin poikittain" ja ku toi pintamateriaali on "kiveä" (no on kaukana kivestä toi kuivapuriste laatta...) on se ny kuitenkin lähempänä kivee ku puuta tai muovia...ja ku se tulee vielä sementtipohjasella laastilla kiinni. Ni kuvittelin että "lämmettyään" se vois olla suht tasalämpöinen...vaikkakaan ei tuosta rakenteesta niin paksu tule että se sinänsä hirveesti sitä sitois... :) Ja mitä tuohon putkensuoran pituuteen tulee... taitaa olla karvan alta 4m noi pisimmät suorat "kuumatvedot"... ja paluu puolelle tulis sitte parimetriä pidempi suora... :) siis tuolla "pitkinpoikin" tyylillä...
Mää yritän jossain kohtaa piirtää ennen homman alotusta ton oikeelle paperille ja pistää tänne ni saatta sitte nähä miten mä sen kuvittelin tekeväni... :)
Eli "nähään myöhemmin"... :) moro.
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Neljä metriä menee vielä ihan hyvin mutta 11 metriin pitää alkaa saamaan putki kunnolla kiinni.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

:o herätys lätsä .....hyttyset tulee kohta 8)
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Ehtoota... :)
Nii tuloo...hyttyset, paarmat...kukat ja mehiläiset...ja kaikki muutkin "verenhimoiset" imijät... :wink: :lol:
Ja mä vaan "perseilen" täällä... :roll:
No oon mää ny jotahi tehny... eka mää piirsin paperille... (tais olla ekakerta tämän rojektin aikana että käytin oikein "isoo paperia"... :D ) tuommosen mää piirrustelin...
En oo yhtään parempi piirtämään ku tekemään mittään muutakkaan... =)
En oo yhtään parempi piirtämään ku tekemään mittään muutakkaan... =)
Noh onha täällä ny tehty muutaki ku "kulutettu kynää" :)
Piti porailla pikkasen reikiä lattian läpi että saan joskus tulevaisuudessa kalusteet lattiaan kunnolla kiinni (niistä rei'istä ei oo kuvaa... :) ) Ja ennen sitä piti tosiaan piirrellä se "huonejärjestys" tohon lattiaan... (oli vissii paperit sillo hukassa tai loppu... enkä viittiny tuhlata wc paperia piirtelyyn... :D )
Sitte mää vähäsen reenailin...
Rantua, rantua... enemmän rantua...
Rantua, rantua... enemmän rantua...
No lyhyen harjoittelu tuokion jälkeen oli päätös tehty et noin se tapahtuu... Eli ihan vaan käsisirkkelillä terä kallellaan suihkin menemään... Tuli vaan tovi taukoo enne ku "mää suihkisisin" Jep... mutta seuraavassa o "suhinaa ja suihketta esillä"... :D
rantua kohteessa ja "punainen pahasilmä"
rantua kohteessa ja "punainen pahasilmä"
Siinä harjoittelua kohteessa... totesin tossa pienemmässä palikassa et "räpsylangan" väri ei pysy tuossa SPU levyssä kunnolla, ni käytin apuna "punaista silmää" (en omiani...) vaan ihan ristiviiva laaseria... (mun silmät on nii punaset ja kierot et eihä tuosta ois mitää tullu jos se ois ollu vaa niiden varassa...)
Joo mutta en sitte muistanu ottaa kuvaa "valmiista" uraputkesta...eiku putkiurasta... No iha sama... Eilen "illalla" räävittiin yhen kaverin kaa putkistoo paikalleen... ihan valmiiksi ei saatu ku män jo yli puolenyön noidenkin kanssa... (pitkästi yli puolyön :) ) tässäpä "sarjiksen lukijoillekkin" otos tämän hetkisestä tilanteesta... :D
n.117metriä on "levällään" siinä... =)
n.117metriä on "levällään" siinä... =)
Ja laitan kostoks viel yhen tuosta mutkasta ni saahaan taas porukalla pohtia ja ihmetellä et olikoha tuossakaan "mittää järkee"... :)
"Mutkikkaasti päällekkäin"... ;)
"Mutkikkaasti päällekkäin"... ;)
Nii taitaaha tuossa tokavikassa "esiintyä" myös keittiön viemäri... :D Minkä tein iha vaan 50mm viemäriputkesta tuohon lattialle pötköttää... geittiön gaaggi ves saattaapi joskus sitäkautta löytää tiensä säiliöön... tai sitte jos auto on kovinkin nokka alaspäin ni sitte se seisoskelee putkessa ja pikkuhiljaa se "täyttyy" moskasta... mutta ton 50mm putken saa pikkasen helpommin "rassattua" puhtaaksi... ja jos mun ajatus "lämmön siirtymisestä/säteilystä/johtumisesta" tossa tasoitekerroksessa ei toimikkaan ja viemäri meinaa jäätää ja ja ja... no anyway... sinne saa suht helppoon ujutettua "sähkölangan" millä sitä saa sulatettua... (ehkä...näin mää ajat... eiku pähkäilin... :D )
Toistan taas itseäni ja totean... "Tämmöstä tälläkertaa...ens kerralla jotain muuta...tai erilaista"... :)
nii ja "ps"... kuvitelkaapa tuohon putkien väliin vähä valonauhaa...(vilkkuvaa sellaista) läpinäkyvä kirkas epoksi... peilipallo...bordellinpunaiset kalanruotorosteri seinät... "the"sohva... aukeeva kattoluukku...tanssitanko... meikäläinen siihe elvispaljettihaalariin... ni oisinko mää hullu... vaiko vastakkaisen sukupuolen mielestä "täysin vastustamaton"... :lol: :lol: :lol:
Itsellä on epäilys että "saattas tulla noutaja/t" (ne joilla olis se "pitkähihainenpaita" mukana) ja siinä kohtaa mun olis ihan turha "vastustella"... :P :lol:
Jeah... pitihä se tääki päivitys lopettaa bascaalin jauhantaan... sorry... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Jaa niin noi ei ookkaan lediputkee? Vielähän noi on helppo vaihtaa... Siihen sit pleksi päälle. AIETTÄ se näyttää elvishaalarinpuntissa hyvältä kuule.

N
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Kyllä taas tapahtuu ja täällä vasta puretaan. Kun joudut kuitenkin joskus rassaamaan sitä putkea, niin laita vaikka siihen oven vieressä olevaan mutkaan puhdistuluukku.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Morje... :)
"Päivän kuvat ja touhuilut" (josko mä en ny jauhais muuta... :D )
"Nypertelyä"
"Nypertelyä"
Putket loppuun kiinni... :)
Sitte...
Lisää samaa hommaa... nypertelyä...
Lisää samaa hommaa... nypertelyä...
Poistin "voolion"...
Ja seuraavaks...
"Ne" kiinnitys reiät holkitettuna (kalusteiden)
"Ne" kiinnitys reiät holkitettuna (kalusteiden)
Tökkisin noihin kalusteiden kiinnitys reikiin tommoset putkenpätkät että ne löytää ja voi sitte joskus kunnolla kiristää ilman et tarvii olla huolissaan et laatat halkee... :)
Seuraavaks mää olin "kotikokkikemisti" ja maustoin ite vähän keitoksiani... :D eli tommosta maustetta...
Kaikki tarvii kuituja... myös motorhomen lattia...
Kaikki tarvii kuituja... myös motorhomen lattia...
ja ku keitos oli valmis ni mää tarjoilin sen lattialle... :D
bon apetit...vai miten se män
bon apetit...vai miten se män
Oli vaan niin pirun nälkänen tuo lattia ettei tavara riittäny... :) No jospa lauantaina ois joku kauppa auki ja mää saisin sitä lisää...
Että tämmöstä tälläkertaa... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Piirroshan on samanlainen kun muumien puuhakirjassa "auta muumipeikko mamman hillokellariin oikeaa reittiä pitkin" :lol:
ei vaan ...hienolta näyttää taas
en mä mitään tiedä mutta tuleeko tossa fairy takas keittiön altaaseen kun naapurin alma liimaa anglian abs jarrut täristen yllättäin lätsän edessä täydestä laukasta nollaan :roll:
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Iltoota... :)
Juu muumit löys hillokellarin noiden ohjeiden perusteella... :D
Ja mitä tulee tuohon fairyveteen... ei pienintäkään käryä tuleeko vaiko ei tuu... :) Ja mitä tulee naapurin Almaan, tai lähinnä siien ku se täydestä laukasta lyö tekarit täristen wanabii "siipijenkin" jarrut kiinni... jos töllin kuljettaja ei ole valveilla ni saattaa "anklia" muuntautua kuin transformer konsanaan ja siitä tulee "autobottien" vihollinen...(semmonen lentävä...niillä oli joku hieno nimikin mut en muista enkä voi kysyy ku poitsut ei oo vieressä...) anyway... se saattaa hyvin nopeesti siirtyä sile kuuluisalle "kuutakiertävälle radalle" Alma parka kyydissään... :) Jeb... :D
Noh... ihan vakavasti puhuen... En viitti märistä omasta työnjäljestä ku en sitä saa teille näin "kännykameran kuvin" todistettua, mutta sanompahan vaan että "voi veen näkönen pers...reikä"... En oo eläissäni laatottanu noin v...maista laattaa... Muutamaan otteeseen soimasin tänäänkin taas omaa tyhmyyttäni ja mietin et riivinkö laatat pois lattiasta ja keksin jotain muuta tilalle... :) meinaan vaan et vaikka oon "elämäni aikana" ehtiny laatottaa jos jonkin näköstä kylppäriä ja olkkaria yms...ja jos jonkun kokosella laatalla... ni toi veti kyllä pohjat... niin "työstettävyyden" kuin asennuksenkin suhteen... ny ois oikeesti tarvinnu kaverin avuksi... :D (mut eihä mulla niitä oo...kavereita meinaan... :D ) Ensinnäkin toi kuivapuristelaattahan on kovaa ku kivi...(sen tiesin jo ennestään...) sitte ku toi laatta sattu olemaan kokonsa takia suht paksua... (n.10mm) sai niitä leikellä ihan tosissaan... ja ku en sitte mistään löytäny "poravehkeitä" en saanu ajettua reikiä noihin "kaluste reikiin" jouduin sitten ajamaan "pitkulaiset reiät" niitä varten... (se ei sinänsä haittaa koska ne jäävät kalusteiden alle piiloon...mutta oli vaan ihan pirullinen homma tehä niitä... :) ) Ja tuo laatan koko ja paksuus aiheutti myös sellaisen "pikkukivan" että ne on yllättävän raskaita... Ei sillätavalla etteikö niitä jaksais nostaa... mutta ku niitä yrittää kurkotella paikoilleen sotkematta... ni tuli vaan mieleen että toverista olis ollu kova hyöty "vastapainona"... :D Ois ottanu vyöstä ukkoo kiinni ja pitäny äijän sopivassa "etukenossa" et laatan ois saanu laskettua nätisti "höördilleen" ennen "tiputusta"... Ehken pikkasen ylivoimainen tehtävä mulle yrittää selittää näin sanallisesti mitä ajan takaa... mutta kaikki jotka on joskus laatottaneet vähänkään isompaa laattaa ni tietää varmaanki mitä tarkotan... :D
Ja sitte noi "pohjat"... (ja iso laatta) :D Niistä ny ei varmaan tarvii "romaania" tänne kirjoittaa... :D
Kaikin puolin tossaki hommassa män kaikki muut päin sitä "naisten ainoota ryppyä"... paitti se minkä miehenä haluais eniten "sinne päin" menevän... (eiks ollu aika poliittisesti sanottu... :D )
No siellä ne ny on... ja jossain kohtaa jos harmitus kasvaa riittävän suureksi...tai tulee muita ongelmia... teen ton lattian uudestaan... vaikka sillä epoksilla...ja välkkyvillä ledivaloila... :D (Vitutuksen kasvattavaa vaikutusta ei saa tässäkään tapauksessa aliarvioida... :D ) Pyydän taas suuresti anteeksi kielen käyttöäni mutta "ottaa vaan ohtalohkoon" aikasta tiukasti...
No joo... pistän teille parit kuvatukset ni saatta pällistellä niitä... (eikä tarvi lukee mun jorinoita ja vuodatusta... :D )
mitotusta...
mitotusta...
Kellekään tätä seuranneelle ei varmaan tuu yllätyksenä että mun oli vähän "soviteltava" ekaks... :D (tein sen ennen ku tasotin noi putkiurat loppuun...)
Noh...lisää sovittelua... (niinko se jotai kiinnostas... näytän silti... :D )
sopiise ku pistää sopimaan... :D
sopiise ku pistää sopimaan... :D
Heh... mukava leikkaus homma... tossa kohtaa mietin sitäki et miks "joku" keksi pyöristää ton nurkan... :D (no sille on oikeat perustelut ja en sinänsä todellakaan kadu sitä... vielä... :D )
Sitten pari kuvaa melkein valmiista lattiasta... (sotkujen puhdistus ja saumaus puuttuu... :) )
tuossa tilassa on muutaki "likaista" ku miehen mielikuvitus...
tuossa tilassa on muutaki "likaista" ku miehen mielikuvitus...
Ja yks "lähikuva"... :)
Liitteet
"Saumoissa sen salaisuus"... tää ei ole onneksi "salaisuuksienlato" ku saumaa ei hirmusti oo...
"Saumoissa sen salaisuus"... tää ei ole onneksi "salaisuuksienlato" ku saumaa ei hirmusti oo...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kuivapuristelaatta on kyllä melkoista leikattavaa. Laitoin taloon 120m2 40x40 laattoja ja leikkaus ei meinannut onnistua millään vehkeellä, toisesta kaupungista löytyi leikkuri jolla onnistui. Sitä ennen olin särkenyt 12 laattaa peräkkäin. Lisäksi piti hinkata 13kpl lattiavalaisinten reikiä timanttikuppiterällä. Eihän sillä pystynyt reikiä tekemään niin kirjoitin laattoihin Hiltin iskuporakoneella pyöreät reiät jälkeenpäin. Yksi laatta jäi jäljelle hommasta ja seuraavat olisikin tulleet 6 viikon kuluttua Italiasta että silleen
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Hyvän näköinen tuli > kelpaa lätsän steppailla :wink:
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Näkyyks ne ledit nyt sit tuolta saumoista? Vähän siistii!
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moro taas... :)
"Pedon numero"... Meinaan järjestyksessään tää mun kommentti... :D
Joo neppi... Rehellisyyden nimissä kyllä mietin tuotakin että ois muuttanu ton "laattajaon" erilaiseksi ja ois "huitassu" sinne jonkun ledinauhan... Mutta mutta... Määku käytin pikkasen sitä mun mielikuvitusta ja kuvittelin siihen noi tulevat kalusteet paikoilleen, ni ei se niin "siisti" oiskaan... Ei pääsis lattiavalot kunnolla oikeuksiinsa tossa keskilattialla... Siispä päätin etten ala kikkailemaan yhtään enempää... :D (todennäköisesti viisain ratkaisu tuossa lattiassa... :D ) Laitetaan ne "tunnelmaa tuovat por.. valot" jonnekki muualle... ;) Mä taisin tuossa taannoin "puhella" sitä et jos saisin ympättyä kaikki "fantasiani" tähän kotteroon ni tästä tulis samalla sanoen "hieman erilainen"...(siin oli kaks sanaa... :D ) No mutta joka tapauksessa... Nyt toi "romu" saa hetken kuivaa enkä "kusekkaan sinnepäin"...(niin paljo toi lattia korpee vielä mua...) Ja homma jatkuu jossain kohtaa sillä että siirrän sen taas ulkoruokintaan että voin laittaa "kalustetehtaan" pystyyn halliin... Tarvii tehä keittiökalusteiden rungot ja sohvan runko... Ja niitä ei mahdu järkevästi tekemään tuolla hallissa ku auto on pahasti "vaaravyöhykkeellä"... :D Mutta enköhän mä siitäki teille jotakin "visuaalista" esille jossainkohtaa saa... (sikäli mikäli se tää "Iisakinkirkko" viel jotain kiinnostaa... :D ) Jebba jee...kahtellaan taasen jossahi kohassa... Soon moro... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-KHS-
Rattiamiraali
Viestit: 292
Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
Truck: Carrus 302
Location: Ylöjärvi
Member id: 216

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

-LÄTSÄ- kirjoitti:ja siitä tulee "autobottien" vihollinen...(semmonen lentävä...niillä oli joku hieno nimikin mut en muista enkä voi kysyy ku poitsut ei oo vieressä...)
Decepticon?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moi... :)
Just se "teseptikooni"... Ja vaikka scanian lotossa komeileeki kotka...ni ei tää kuulema saa olla pahis... :D
Osasivat ykkös ja kakkosluokkalaiset pojanviikarit iskää ojentaa... :D (ja mitä sitä ei iskä jälkikasvunsa eteen tekis... :D )
Mut kiitoksia muistutuksesta -KHS-... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Kerkesin taas pitkästä aikaa lukee tänne. Komiaa pukkaa!
Mulle ei auennu toi putkitusten päällekkäisyys, kerroitko sen jossain? Toinen että tulee sit pulputtamaan tui viemäri vaikka ois oikeeseen suuntaan kallellaanki, tai en tiedä, mulla ei toiminu vessan lavuvaarin 32mm vaikka oli kunnollinen kaatokin ku ei saanu korvausilmaa hajulukon takia. Voi olla että 50mm riittää siihen että ei tuu ilman kanssa ongelmia.
Laitoikkonä viimeistelynauloja tuohon valuun?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Teude :)
Eipä tuo "pissaamattomuus tauko" mahottomia kestäny... (siis se etten ees virtsaa rojektiin päin...) vaan tänään piti sitte jo kömpiä tonne auton sisään mittaamaan ja suunnittelemaan kaiken maailman juttuja... esim. matkustamon väliseinää yms... Toi sovahärdelli alko sitte mieltä kaihertamaan enämpi... tai lähinnä se että miten sen sohvan alla lymyävän lämpimän ilman sieltä sais parhaiten "hyötykäyttöön"... :D
Noh tyhmä ku oon ja sen takia on pakko kysyä ku en voi omakohtaiseen kokemukseen vedota/ käyttää sitä tietolähteenä...
Mahtaskohan mun ajatus arvonraadin mielestä toimia tuon lämpimän ilman hyödyntämisessä... Elikkäs ekaks "verbaalinen versio"... ja lopuks suttupaperi kuva. Jos minä tekisin sohvakompleksiin ns. valepohjan...ja valetakaseinän...(ekat tippu jo ny kärryiltä... :D ) ei sen takia että olisivat hölmöjä vaan mä oon nii "vale" koko jätkä että... :D Noh leikki leikkinä. mut joka tapauksessa... jos nää "valepohjat ja seinät" olis irti muutaman sentin varsinaisesta lattiasta ja seinästä... eikö siellä kaikken järjen mukaan ilman pitäis jollain muotoo kiertää...(vai oonko mä ainoo jonka "järjen mukaan" näin tapahtuu...? )
Jos mää pistän tähän saumaan "piirretyn version" ajatuksestani niin ehken se on "helpompi käsittää"... :) (älkääkä välittäkö taaskaan mun "kuvaama" taidoista... ;) ) mutta näin.
Paperilla ilma kiertää noin... mutta kiertääkö se käytännössä...?
Paperilla ilma kiertää noin... mutta kiertääkö se käytännössä...?
Joskoha tuosta selviäis teille tämä mun hajatelma... Onko tuota joku mahollisesti testannu... ja oliko siitä hyötyä...? ja jos ei kukaan oo koklannu ni oonks mä vaan niin hölmö että edes leikittelen edes tuon "kunigas ajatuksen" kanssa... :D
Ja ennen ku joku ehtii kommentoida "siivouksen vaikeudesta"... mää pähkäsin senkin... :D toi valepohja olis nostettavissa pois... eli sieltä pääsis imuroimaan tuon armaan nelijalkaisen ystäväni karvapallerot pois...(mitä muuten tulee tällee keväisin ihan riittävästi... :D )
Eikä tuo siivous ole "ainoa ongelma"... Jos päätän sen noin yrittää tehdä... muuttuu pikkuisen nuo sähkö ja vesivedotkin...tai niille tarvii tehdä "nätti pien kotelo" ettei ne turhaa pölyty siellä "lämpövirtauksessa"... :D
Mutta niinku sanoin... saa taasen kommentoida nii hyvässä ku pahassaki... :)
Ja lopuksi Reddevilille... "päällekkäisyys"... en halunnu vahingossakaan painaa putkea "lontolleen" (se vaara on aina kun putken kääntää liian jyrkälle mutkalle...) ja vesi ei hirmusti kierrä jos sitä jollain kovin estää...olkoon melkein mimmonen pumppu tahansa...
"Viemäri"... voi olla että pulputtaaki... ja itsellä kävimielessä iha sama... mutta tuonne kalusteen sisään olis teoreettinen mahollisuus saaha aikaseks tämä "viemärin korvaus ilma ventiili" jos vaan kekkais mistä sen tekis...en halua sitä normikokoista tuonne kalusteen sisälle tilaa viemään... joten se on viel "pähkäilyn alla"... ja oon niin rohkee että kokeilen aluks ilman. "jätän vaan" sille varauksen että sen voi lisätä sinne jos liikaa alkaa ärsyttämään...:)
"Viimeistelynaulat ja valu"... En lisännyt rautaa "valuun" vaan kuitua...(sitä samaa mitä käytetään betonin "lisäaineena/jatkeena" kun ei haluta/voida käyttää raudoitusta... eli noita kun lisätään betoniin niin saadaan aikaiseksi sille "pikkasen parmpi" vetolujuus... (vai miten se män... ;) ) no joka tapauksessa jatkoin tuota tasoitetta ja laatta laastia tollasella "lasikuitu roskalla" siinä toivossa että se mahollisesti kestäs pikkasen paremmin "venytyksen ja vääntelyn"... :D
Ja "komian pukkaamiseen"... voi ku oiski... komia meinaan... :) ja "pukkia" vois iha jotai muuta... eli kumpanenkaa ei osunnu.
Eiköhä tässä kaik tällä kertaa... :) tsaukkis.
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
happa66
Rattiamiraali
Viestit: 391
Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
Truck: MB-913
Location: Nakkila
Member id: 123

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja happa66 »

Meillä on toi ilmankierto suurinpiirtein tollanen, minkä piirsit ja kyl siellä ilma kiertää, meillä seinällä patterit. Ja asuntovaunuissa toi systeemi on ollu käytössä varmaan alusta asti.

a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moi... :)
Juu pattereissa se toimiikin paremmin jo pelkästään sen takia kun niissä on huomattavan paljon kovempi "pintalämpötila"... Mutta riittääkö toi lattian lämpö pistää ilman kiertämään... Toki tuo ilma varmaan lämpee paremmin ja liikkuu paremmin noiden valepohjien ja seinien takia... (tai mun pikkupää ajattelee asiaa niin...)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Miks tota sohvaa ei voi laittaa vaan jalkojen varaan? Ois helpompi ettiä se kossupullon pudonnu korkkikin sieltä koiruuden karvojen seasta. Vai teetkö juuri siksi siitä haastavamman ;)
OT
Suomalainen mies ratkee onnesta sinä päivänä kun kossupulloon tulee viimeinen käyttöpäivä. Täydellinen syy emännälle annettavaksi. Pakko oli juoda ko päiväys menee vanhaksi huomenna :)
Rosmo
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

En usko lattialämmön riittävän konvektioon jos et 60c vettä lattiaan aja.
Tuon putkituksen olis toki voinu sit tehä tuplakierrukalla niiku taloissa (ja tukatossa) sillä saa myös tasasen lämmön "alku" ja "loppupäähän" eli koko alalle. Niin että meno ja tulo on vierekkäin, spiraali kulkee keskelle ja paluu kulkee menojen välissä, R= puolet yksinkertaisesta spiraalista. Kärsii muuten aika jyrkkiä kurveja vetää pexillä ja jos lyttää niin lämmöllä oikee. Onko diffussiotiivistä pexiä muuten? Tukatoon taisin kiusallani laittaa vesijohtomallia eikä ilmaongelmia ole tullu silti. :mrgreen:
Tuolleen niiku kiepitin ku tos keskellä http://www.purolta.fi/photos/olohuone.jpg
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Vastaa Viestiin