Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Jos sul on kerta toi elukka, niin toi maatalousvanerihan olisi kyllä teemaan sopiva :lol: tai jotain :roll:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Haudi hou... :)
Kaks elukkaa... koira ja mää... (kaikki miehet on kuulema sikoja...näin mulle on väitetty...onneks jotkut kauniimman sukupuolen edustajat ovat "hyvinkin eläinrakkaita"... :lol: )
No joo taasen "mänöö tarina poes raetteilta"...
Mutta kävinpä tuossa päiväsellä hakemassa "faneeria" iha filmi-viira pintasta tarttu rautakaupasta mukaan... paksuus 9mm ja kokoluokka oli 1250x2150... ja alta kolmekymppiä levy...
Jos syystä tai toisesta en tota noille seinille taivuteltua saa... on tolle levylle jo "muitakin käyttötarkoituksia" tiedossa eli ei sinänsä hukkaan mene... mutta huomenissa ajattelin yrittää aloittaa levytys hommelit ja kiroilla sitten taas et "kyllä sitä ihimisen lapsi voi olla joskus hölmö... :D (itellä tulee kyseinen asia mieleen vähä väliä näitten tuherrusten kaa... :D ) No ei ny ehken iha kokoaikaa... :)
sitte jos tuo levytys menee niinku siinä ruattin kielisessä kylässä... meinasin "samoilla tulilla" kitata ruuvin reijät sillä märkätilatasotteella...
Eli sehä on iha "julistamista vaille valmis"... :lol: :lol: :lol: (ja tämän haavekomedian ohjasi -Lätsä-... :D ) No haaveissa on hyvä elää... saas ny sitte nähä miten ukon käy... :)
Sen mää kerron teille huomenna... :) kahtellaan taasen. :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Liimaa siihen pintaan nahka. Jos ei alaa jää paljoa näkyviin niin ei maksane älyttömästi. Tai sitten tekonahka jos muuten maksaisi Tarvittaessa joku pehmeä kerros nahan ja levyn väliin.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Terve...sano kuulema komiat toisilleen...(eipä oo näkyny...komioita.. :D )
Taasen vois sanoo että "voi isäkissan v...tu Mikkää ei mee kohtuuella"... :) Eipä tullu ensmäestäkkää levyä seinille... :) (tosin kyllä mää olin vähäsen tähä varautunukki... :) )
Meni koko päivä iha niille kuuluisille "tieteen jumalille"... :D
Levy kyllä sinänsä näyttäis taipuvan suht "pikku tönäsyllä" kaarelle...mutta... ne on valmiiksi hieman "kierteellä" eli semmonen pien ylimääräinen "pänninki" jää jos sen lähtee ruuvailemaan kiinni, ja en nyt "uskaltanu" riipasta levyjä seinälle jännittelee... :D koska toi mun riman/vanerisoiron kiinnitys on uretaaniliiman ja noiden ruuvien varassa... :) (epäilen että on taas iha turha pelko mutta silti vähä "jänskätti"... :D (pistän kuvan....taas... :D )
Siinäpä "koolaus kuvaus"
Siinäpä "koolaus kuvaus"
No olihan siinä myös toinen "ongelma" ei varsinaisesti ongelma vaan "muisti ja ajatus" katkos... :D (se ei sinänsä yllätä et muisti pätkii... ja ajatteluhan ei aina oo mun "vahvin piirre" :lol: ) Oon iha totaalisesti unohtanu vaahdottaa ton lattian levyjen saumat... :D (sekin näkyy jotensakki tosta "kuvaesityksestä") No joka tapauksessa turailin sitte nekin sinne... :D
Nytte joku saattaa ihmetellä et "mikä ongelma on noissa ruuveissa"... Niissä ei sinänsä olekkaan se "onkelman ydin"... ne kestää kyllä... mutta ku mää "suuressa viisaudessani" ajattelin...(tiiättä mitä mää kädelläni teen... :D nostan sen taas virheen merkiks) no enivei... Mää siinä "älyn puuskassa" arvelin että pienennän viel tuota "kylmäsiltaa" ja ruuvasin noi soirot "villinä" pystytolppien väliin... eli noi vanerisoirot on kiinni niissä välivaakaraudoissa...ja pysty putken kohdalla on se 40mm spu-levyä... ja eriste on ohuimmillaan juurikin siinä vaakaputkulaisen kohdalla... (vähän niinku ristikoolaus) Yks huono kuva lisää... :)
"villi jako"
"villi jako"
(En tiiä saako tuosta kukaan mitään "kiinni"... :D ) No jokatapauksessa se vaaka putken materiaali vahvuus on luokkaa 1,5-2mm ja ny mulle iski pelko et se ruuvi "korkkaa" sieltä jos mä pistän noi levyt seinään tuoltaan... eli mun pelkotilan mukaan toi levy tuon "kiertymisen" takia aiheuttaa koko ajan "vetoa" siihen soiroon...ja soiro vetää ruuvia ja ruuvi vetää vaakaputkee ja ja ja... Ja mä päätin lähtee vetää sieltä... :lol: :lol: :lol: (en tiiä "vedänkö" muutaman nallelimun... prkl... :D) No se ei kyllä noita vetoja paljon poista... :D
"Korjaus ehdotuksena" mää jumppasin levyt tasaselle alustalle ja vippasin toisen pään alle 50x75 puun ja pistin painon keskelle... :D Josko ne levyt ottais pikku pakotuksella "uutta muotoo" ja näin ollen eivät enää "vetelis" mitään eikä ketään... :D Noh jos ne eivät tuolla pakotuksella "tokkeennu" ni ajan kylmänjyrkästi "nurjalle puolelle" n.10-15cm välein 3-4mm syvät viillot... luulis sillä "oppivan" ettei mulle kannata käyä ryppyileen... :lol: :lol: :lol:
No mutta "tämän komedian" ohjaus ja kuvauspurkitus jatkuu taasen jossain kohtaa... :D Ei auta ku yrittää minimoida jo sattuneet "vahingot ja hölmöydet"...(en kyllä tiiä kaikkia "virheitä mitä oon tehny...ja oonko tehny... :D )
Eli ensikertaan oi "rakas päiväkirja"... :D

ps. Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille "hulluille ja tolloille"... ja niille jotka eivät tunnusta kuuluvansa edellä mainittuihin "lokeroihin"... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

No voi perhonen... :D meinas unohtua... :D
"Wonderi" (ja miks ei kaikki muutki)... :)
Jos voitte yhtään kuvitella että oon saanu jo jos jonkun näköstä "sisustus" ehdotusta kavereilta ja tutuilta jotka on tämän nähneet ja "kuulleet tarinaa" tästä... yksi ehdotus oli juuri tuollainen nahka... mutta en nyt saa päästäni sitä "viinin punasta...napein koristeltua "bordelli lookkia" mitä eräs kaveri iha tohkeissaan selitti... :lol: :lol: :lol: (ja kiitokori tarrassa piti hänen mukaan lukea kiim..kori... :D tai se saatto olla kyllä mun ehdotus ku naurettiin bordelli ajatukselle... :D)
No anyway... haluaisin kyllä nahkapäällysteiseksi tulevan sohvan... mutta ku siitä ei tule "perus ikeaa" vaan senkin joutuu runkoja myöten tekemään... epäilen että joudun tyytymään huomattavan paljon "huokeampiin" sisustus kankaisiin... :D
että tämmöstä viel... :D Jatketaan sisustamista... :wink:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Sie ko et oo vielä osottanu olevas hullu, niin rakenna allas jossa voit uittaa lämpösessä vedessä vanerilevyt märiks. Tän jälkeen kohilleen ja pönkkä seinien väliin. Siinä ko antaa kuivaa, niin mukavasti vaneri muotoutuu oikeaan muotoon. Kun vaneri on kuiva, ruuvaat sen kiinni ja ei koolaukset pauku ;)
Rosmo
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Teretöö... :D
"Rantarosvo" Pitäskö tuo ottaa kohteliaisuutena vai kettuiluna... "en oo todistanu olevani hullu"... :D ("suuriyleisö" ei ees tiiä kui kaheli oon...) No otan sen jokatapauksessa kohteliaisuutena ja "ymmärtämyksen merkkinä"... :) Sen verran on tämän "poikalapsen" elämänverhoa raotettava että... Vaikka toi kottero ei oo likimainkaan valmis... on jo nyt näitä "kulkuriöitä" enemmän takana mitä mulla on sormia ja varpaita yhteensä... :wink: (saa laittaa muutaman kaverinkin sormet ja varpaat vielä samaan riviin enne ku aletaan päästä liki... :D ) onko se ny sitte "hulluutta vai tyhmyyttä" saa kukin tahollaan päättää ite... :lol: :lol: :lol:
No mutta taas asiaan...
En tiiä... en oo kokeillu... mutta epäilen ettei toi filmivaneri paljo vety...(siis kostu) ja sitä kautta ottais uutta muotoo helpommin... Toi filmivanerin liima on kaiketi sellaista ettei se oo vedestä "moksiskaan" (tai ainakaan ihan lyhyessä ajassa...) Eli koetan tota pötköllään painon kaa muovaamista ja sitte jos se ei siitä tokene... nykäsen ne "roilot" sinne takapuolelle... ja ku toi seinä ei kaareudu koko matkallaan tasaisesti vaan n. metrin korkeudelta alkaa kaareutumaan enemmän... ei mun järjen mukaan tarvii koko levyä roilotella...vaan vain tuo yläosa... :)
Noi vanerisoirot tossa spu-levyjen saumassa taipu helposti vaikka levy olikin 21mm paksua... tosin tuolla 95mm leveydellä on tietenkin "pieni helpottava merkitys"... :D
Tossa joutuu vielä "taivuttelemaan" vieläkin suurempia levyjä jahka pääsen joskus rakentaa väliseiniä... (taas vois kysyy että, "miten pietään kylähullua jännityksessä"...sen kerron tuonempana. :lol: )
Mutta jospa mää nykäseisin "haisevat haalarit" niskaan ja menisin ihmettelemään onko "levyjännityspänninki" yhtään helpottanu... :) (itteesä kyllä vähän jännittää...mutta se ei paljo haittaa... :) )
Eli kahtellaan taas... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja pelti »

Mitäs jos hommaat vaikka 2 mm lentokonevaneria, ja se kiinni seinään, taipuu taatusti hyvin. Sit seuraava 2 millinen liimalla siihen päälle kiinni, ja sit seuraava, ja sillee. Niin monta kerrosta kun haluat :)
Pysyy taatusti muodossa, kun liimaa ne siihen paikalleen, ei kampea tms. On vähän niinku muotoon valettu.

Ajattelin omaan tuolla tavalla tehdä makuuosaston ikkunat peittoon, kun noi nepparin sivulasit taipuu katolle. Eli sisäpuolen verhouslevyn muotoilu tuollaisena voileipä/kerros rakenteena.
peltiliiteri.com
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hau... :)
Ei ny satu oleen lentokonevaneritehdas/myymälä vieressä... Eli mistä tommosta vois saada...? :)(noi ulkoseinät teen varmaanki tuolla jo hommatulla materiaalilla... mutta vois olla muutakin käyttöä helposti taipuvalle levylle...)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Iski »

Meidän kulkineessa vedin sirkkelillä juuri soirot takapuolelle, ei vaan tullu pantua merkille että toisinpäin levy taipuu hyvin ja niinkun ne on sahattu niin eipä taivu ei 9 mm havuvaneri meillä.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja pelti »

Puukeskuksesta ajattelin ite kysellä. Noissa lennokkiliikkeissä on vaan pikkupaloja hinta /neliö on huima.
Koskisen saha joskus ainakin teki tuotamatskua.
peltiliiteri.com
Avatar
Puppi
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Loka 2013 20:27
Truck: Scania K92 CLB -88
Location: Vesilahti
Member id: 204

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Puppi »

Lempäälästa PIPU:lta sai ainakin pari-kolme vuotta sitten 3mm vahvaa vaneria,
mitä ostettiin vaunurojektia varten. Levyn koko oli muistaakseni n.150*150cm
Eikä ihan kauheen kaukana oo Hämeenlinnasta...
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Scania AJOKKI EXPRESS K92 CLB AA = Petenmäen PUPPI
scania76
Varakuski
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Helmi 2014 22:22
Truck: chevy
Location: sastamala

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja scania76 »

penttilän romulta saa kansa
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hellou... :)
Kiitoksia... tarvii kysellä tota ohkasempaa materiaalia edellämainituista paikoista... :)
Mutta... eipä oo tullu viel yhtään levyy seinille... :) (tää jätkä vaan "perseilee"... :) ) No on tossa ollu vähä muutaki ja nyt on "pikkuinen suvanto vaihe motivaatiossa" mutta jospa se tästä... :)
Tää ilta meni kyllä noiden "saumojen" tarkasteluun ja korjailuun... (sössin sitte kaikki vajaat uretaanisaumat täyteen) ja pistin pari puuttuvaa rimaa tonne "Mh:n" seinään että ois joku paikka mihkä se levy sitte ruuvata kiinni... :)
Arvelin sitte jos kuitenkin vetelis "aluteipin" noihin vaahtosaumojen päälle... en tiiä mikä on "hyötysuhde" tässä rakenteessa mutta esim. saunassa viisaampien mukaan kuulema "sangensuositeltavaa" no saunahan tää ei sinänsä ole mutta kai se jotain "merkkais" tuolla vaahtosaumojen päällä... (muutakin ku rahan menoo... :D ) Eli jos "jaksais ja viihtis" ni huomenna ku joutaa ni leikkelis purseet pois ja alkais teippaamaan... (saattaa parirullaa huveta aika joutuin... ku tota saumaa ny kuitenkin on... muutama metri... :roll: :)
No mutta niinku jossain laulussa sanotaan... "huominen on huomenna".... sitähä ei ikuna kuuna päivänä tiiä mitä se tuo tullessaan... :) (pääsääntösesti se on hyvä se...ei käy tää "elonpolku" kovin tylsäks... :) )no joo... se "vilosoviasta". :D
kahtellaan tällä astialla seuraavalla kerralla... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jaahas jaahas...vai niin vai niin... :)
Tuossahan tuo oli "kiteytettynä" tää päivä... :(
Jotaki sentään ehtisin ja jaksoin ja kiinnosti turata...
"leikkaaliimaaaskartele"
"leikkaaliimaaaskartele"
Ns. makuuhuoneen tilkkutäkin sain teippailtua... ja nysvättyä siivouksen ja "haaveilun" lomassa levytys kuntoon... teippiä meni jo nyt tohon leikkiin melkein 4rll ja alupaperin soiroo jonnin verran lisäks... tein noi ylä ja pystynurkat ja parit leveät vaahtosaumat alupaperi soiron kaa... ja peitin "ihan kostoks" pari koolaus soiroakin tolla paperilla... :D (kellehä mää kostin...? :roll: )
Jees... mutta eipä mulla ny muuta... josko sit ens kerralla tää "pakastinlokeronpäiväkirja" sais taas jotain "sisältöä"... :D
Mutta siihen saakka se on moro... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Sulla alkaa olee eristeet vissiin sillä mallilla, et ku pieraiset sisällä niin lämpö nousee viis astetta. :lol: Ja tähän viitaten, mites ilmanvaihto? Pykälätkin vaatii jonkinmoista räppänää ettei happi lopu :wink:

Tuo aluteippi on yllättävän jämäkkää tavaraa, mut repee helposti. Itteeni on mietityttäny miten A) teippi kestää liikkumisen aiheuttamaa elämistä ja B) liima kestää aikaa ja lämmönvaihteluita. Mut sittenpä se ajan kanssa selviää.

Mä ajelin kans vaneriin käsisirkkelillä summamutikassa uria niin taipui nätisti ilman jäkitystä. Oli kyl havua eikä filmiä, mitä seiniin laitoin.

Joo mut nyt mää hokasin miks en oo saanu ite mitään aikasiks tänä syksynä. Tekemisen määrä maailmassa on saletisti joku luonnonvakio. Lätsä on touhunnu niin ettei mulle oo jääny mitään tehtäväksi. Ja näkeehän sen tuosta ketjun luetut määrästä, nytkin jo yli 111 TUHATTA lukukertaa. Eihän sitä muuta ehdi kun seuraamaan tätä ketjua! :lol:
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hooomenta päivääää... :)
"Pakko" oli tulla taas tänne roikkuun... :D
"jOri"... Ei taida pierut viel tota tupaa lämmittää... (vaikka olenkin kova tuottamaan "suolikaasuja"... olis vissiin parempi jos nekin sais purkkiin ja sieltä polttelis pois... :lol: )
No se siitä "luomulämppäristä"... Ilmanvaihto... Tonne "Mh:n kattoon jäi tuo alkuperäinen poistoilma räppänä... lisäksi olisi tarkoitus puhkoa jossain kohtaa seiniä sillä tavalla että... saan keittiöön liesituulettimen pöhöttämään suoraan ulos...(ei tämän "kokkikolmosen" pohjaanpalaneet keitokset jää pyörimään niin pitkäksi aikaa... :D) Wc/suihku saa myös oman "reikänsä" mihin ajattelin suuressa viisaudessani tökätä PAX:in... (se ei estä kovinpaljoa ilmanvirtausta silloin kun se ei ole päällä...ja kun käy suihkussa se pöhisee niin kauan kunnes ilmankosteus on laskenut riittävän alas) Ja viimeinen "hallittu" ilmanpoisto reikä tulee tuohon oven viereen tulevaan "ulkovaatteiden kuivauskaappiin"... Sinne olisi tarkoitus heittää yksi vesikiertoinen puhallin lattian rajaan... ajatuksella että kun tulen tuon parhaan kaverini kanssa lenkiltä/kautta muksut tulee märissä ulkovaatteissa sisään... kaappiin saa ripustettua vaatteet kuivumaan ja tökkää vaan puhaltimen päälle ni se ikäänkuin työntää märän ilman pihalle...
"Korvausilma"... Auton alkuperäinen (etupäässä oleva "puhallin" järjestelmä) ei mun järjen mukaan ole täysin tiivis joten sieltä tulee jonkin verran... Sitten meinasin olla niin hurja poikalapsi että jätän tonne ulkooven alareunaan tuon n.10mm x 900mm "reiän"... syystä että tohon porras monttuun tulee vesikiertoinen patteri että sieltä tuleva ilma lämpeää edes vähän ennen kun se on "lattian" rajassa... (en oo keksiny syytä miks se ei toimis... :) ) Ja kalustuksesta johtuen siihen tulee vähän niinku "tuulikaappi" toisella puolella on tämä kuivauskaappi ja montun toiselle puolelle tulee täyskorkea kaappi missä on jääkaappi...(ja mä oon edelleenki "kaapissa"... :D ei vaines...en koe tarvetta piiloutua kaappiin koska kuulun tähän "suureen enemmistöön"... :D ) no joo taas lipsuu... :)
Eli siinä on nyt karkeasti toi "perusilmanvaihtohärdellinsuunnitelma"... jos tämä perus korvausilma tuntuu riittämättömältä, ulko-oveen voi puhkaista reiän mistä tulee "reilummin" ilmaa...
Isompi kysymys merkki minulla on se että mulla olis suunnitelmissa runtata tonne keittiöön kaasu... eli se tarvitsee "lain ja asetusten" mukaan riittävän korvausilma kierron... En ole ehtinyt vielä ottaa tarkalleen selvää mitä kaikkea se vaatii mutta tämmönen villi ajatus oli että "surauttaisin" alakaappien alle reiän ulos... joko ihan kylkeen tai sitten lattiaan ja putkella ohjaisin ottamaan ilman jostain muualta kuin "ruumasta" ja siihen on syynä vain se että "hieman häiritsisi" jos tavaratiloissa olisi jotain "pahalle haisevaa" ja se haju tulisi sitä kautta tupaan... :D
Taas on todettava että... en tiiä ymmärsikö kukaan tästä selityksestä mitään... ja onko tässä mun "hajatelmassa" mitään järkeä... ("peruskoulupohjainen motorhome insinööri" taas vauhissa... :D ) Mutta jos joku ymmärsi ja huomaa ajatuksessa jonkun suurenpuutteen ni...Sen saa kertoa "ääneen" Koska välillä on "umpiluinen otsalohko" kipiä ku yrittää miettiä itekseen näitä asioita... :D (ja hakkaa päätään rautapalkkiin siinä toivossa että herneet kohtais... :) )
Sitte toi "aluteippi" En tietenkää oo mikään meedio että tietäisin miten se tämmösessä kestää... mutta juuri esim saunoissa missä ny voi lämpötila ja kosteus vaihtelu olla hyvinkin suurta... on teippien liima yleensä kestäny...
Tässä autossa... Noi pystysaumat repee jos repee... sen vaan aika näyttää... (ei ole minkään asteista kokemusta kuinka paljon tuollaisessa korikehikon pystyputkessa on "eloa"... (voi olla enemmänki ku allekirjoittaneen pääkopassa... :D vitsi vitsi... ) Ja nuo pysty ja ylänurkat on "paperoitu" osin myös juuri tuota elämistä "ajatellen"... (pistän kostoksi pari kuvaa niistä soiroista... :) )
"irtolainen"
"irtolainen"
ja toinen "kohteessa"... :)
ja tää on "löytänyt paikkansa"...
ja tää on "löytänyt paikkansa"...
Mun mielestä oli moninverroin helpompi pistää tommonen "valmiiksi kantattu" paperisoiro tuonne nurkkiin... eihän se tosin yksin onnistunu ku noin metrin pätkissä ku en löytäny nitojaa mistään millä olis "ampua poksauttanu enste sen sinne höördilleen ja sitte vaan teipannu...(tosin onhan mulla vielä tuotakin turaamista jäljellä...eli josko se vastaan viel kävelis... :D )
SITTEN... tuo "luettu" kertamäärä... Voin kertoo että olen "hieman ymmälläni" (noin niinku lievästi sanottuna) Mikä tässä ny noin kiinnostaa... No kuvat ehken vähäsen...niitä ny on tänne tullu "viskottua" vissiin joku nelisen sataa... :lol: (enää ei "neppi" voi mulle motkottaa ettei oo kuvia... :lol: no ei ny sentään... ei hää oo motkottanu... :) ) Tohon "kiinnostavuuteen" sen verran vielä... Mun typerät jutut ei tee tästä mielenkiintosta... (ellei joku "putouksen näyttelijä" ole ens vuodeks hahmoo vailla ja lueskelee tätä ja tekee "luoneanalyysiä"... kyllä mä sen verran tragikoominen hahmo välillä oon että saa iha itekki ääneen nauraa... :lol: :lol: :lol: ) No mutta edelleenkin sama pätee... Jos että anna mulle "lopputiliä" ni jatkan tämän pakastinlokeronpäiväkirjan kirjuuttelua "katkeraan loppuun saakka" (koska se sitte lieneekään... :D )
Että tämmöstä tälläkertaa... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Liputan aurinkokennotuulettimien puolesta. Toi kuitenki seisoo jossain tykkimäen parkkiksella joskus kesällä ni ne tuulettimet auttaa vähän siinä ettei tuu siitä uuni. Näillä keleillä toimivat normi poistoilmaräppänöinä. Eikä oo kalliita.

N
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Eikä mitään bilteman tuuletinta jonka kennon päälle kertyy kaikkia skeidaa eikä enää kohta rupeli pyöri. Miten olis ylipaine. Busseissahan on ylipaine siksi että maantiepöly ja kylmä pysyisi loitolla
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hello again... :D
Jostakii mää joskus katelisiisisin juur tollasia aurinko puhaltimia... En vaan ny äkikseltään osaa sanoo että kumpa ois "energiataloudellisesti" tehokkaampi... toi orggis "imuri" mikä toimii auton sähköllä... vaiko toi aurinko jutska... :D ku ei se ehken ny montaa päivää siinä tykkimäen parkissa paikallaan seiso... (ja oon muutenkin "salaa vakoillut" noita teidän aurinkopaneeli keskusteluja...) :D
Ja eiks tommonen "ylipaineistaminen" vie vähä turhan paljon virtaa parkissa ollessa... Ja toinen mikä siinä saattais olla "huonoa"... mitenkäs se ilma liikkuu sillon ku auto on käyttämättömänä "viikkoja" ei taida akuissa kestää potku iha niinkauan... :) ja tietynlainen ylipaineistushan toimii vissiinki ajaessa ku puhallin on päällä...(kai...aika kovin tossa ainaki hönkää ilmaa lasille ku pistää puhaltimen päälle) se että riittääkö se tonne asuintilaan saakka ni on taas ihan arvoitus... (ettei imu ole niin kova että imeskelis maantie pölyn ja pakkasen korvausilma reiistä tupaan sisään...) :D
Mutta ku... ei oo kokemusta...ei oo tietoo..siks pitää kysellä...ja viisaammat saa vastata...(jos haluu ja jaksaa... :D )
Heippa... taas "vähäks aikaa"... :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Sprinter
Kippari
Viestit: 63
Liittynyt: 19 Elo 2013 21:25
Location: Syrjäinen etelärannikko

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Sprinter »

Laita tommosia kattoon. Mulla on tupperissa tuollanen, toki vanhempi malli. Termostaattisäätö voimakkuudensäätö ja suunnanvaihto, hiljanen on.

Testattu viimekesän helteillä toimivaks, korvausilma tulee ikkunasta. Cloulinereissa ollu automaattisella kattoluukulla ja sadetunnistuksella. Mulla joutuu luukun avaan ja sulkeen ite käsin.


http://www.vapaa-aika.com/turbo-vent-premium-weiss.html
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja pelti »

voithan laittaa vähän isomman aurinkokennon, luokkaa tälläinen
http://www.aurinkopaneelikauppa.fi/Aurinkopaneeli-30W

kiinni 12 v akkuun ja siitä akusta virta puhaltimelle. Yllättävän pienellä puhaltimella siirtyy kuutioita ilmaa kun aikaa on. Eihän toi mihinkään jäähdytykseen ole tarkoitettu, mutta kun esim. auto on paikallaan, niin poistaa ummehtunutta ilmaa / kosteutta. Ja jos aamuyöstä on päästänyt sprägärin, niin kyllä se sen päivän aikana ulos tuulettaa...

mä oon tuon kokoista koekäyttänyt pari vuotta piharakennuksessa, sen perässä on ollut vaan ledivaloja. Nyt on aika himmeet ledit, kun aurinkoa ei oo näkynyt vähään aikaan :), ensi kesäksi se siirtyy bussin 12 voltin (=webaston) akun ylläpitäjäksi.
peltiliiteri.com
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Iltoo... :D
Juu... ois joskus tarkoitus kyllä "pistellä kennoja katolle nii että riittää" (vähän muuhunki)... :D Mutta ku en ny iha viel oo siellä saakka ni en viitsi tuhlata "vähäistä aivokapasiteettiäni" sen pohtimiseen... :D (katolle menevien piuhojen "läpivienti" paikat ja tapa on ny "selvitetty"...samoin kuin että miten mä ne sinne "jälkikäteen" saan tukevasti kiinni...jo noiden "ajattelu" meinas olla vaikeeta... :lol: )
No joo... palataan tähän päivään... :) Piti sitte ajella hallille tekeen "puutoslistaa" seuraavan kerran tarvikkeista ja siinä ohessa aattelin ny "äkkiä kokeilla" miten se levy ny taipuu ku nykäsen ne urat sinne nurjalle puolele... Ja näillä näkyminhän se kyllä toimii...siis levy taipuu melkeinpä vois sanoo "ongelmitta" seinän muotoon... alhaalta 90cm ilman viiltoja ja levyn yläosa 15cm välein n.4mm syvä rantu ni johan taipuu...
Eli nytte ku oon jossain kohtaa saanu piperrettyä tuon "pierukaasusulun" kuntoon... (teippaus ja "paperointi") tarvii ruveta "työstään" noita levyjä iha tosimielellä... :) tosin millon se tapahtuu ni onki sitte iha toinen asia... :D Mutta kyllä se joskus tapahtuu... :) (jos jollain olis myydä vuorokaudesta ylimääräisiä tunteja...tai jopa viikonpäiviä ni olisin todella kiinnostunut ostamaan ne "pois kuleksimasta"... :D tai sitte pitäs opetella olemaan nukkumatta...käyttäs senkin 5h vuorokaudessa hyödyllisempään... :lol: :lol: :lol: ) Siinä kyllä saattas käyä suhteelisen nopsaan huonosti... :)
Mutta eipä oo tällä kertaa esitellä "ennen näkemätöntä kuvamateriaalia" ni lakkaan "jorisemasta" tähän pakastinlokeron päiväkirjaan ja palaan astialle sitte ku o jotaki oikeeta asiaa... :D
se on moro... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moro... :)
"Pakastinlokeronpäiväkirja" saa taasen pikkasen jatkoo... :)
Elikkäs oon jatkanu tuota PLPS:än tekemistä... ("sudenpentujen" käsikirjan mukaan se tarkoittaa P...akastin L...okeron P...ieru S...ulku eli PLPS... :) )
No joo... Koetetaan keskittyä olennaiseen... :) Miljuuna pikkuhommaa... ja muutamasta parit kuvat... :)
Arvaatkaapa mitä nuo on...?
Arvaatkaapa mitä nuo on...?
Ettepä varmaan arvaa mitä mää oon taas "ajatellu"... :D no tuosta alkaa selviämään...
No "tuommosia"
No "tuommosia"
pursuaa...
pursuaa...
Lakkasihan se rönsyilemästä ku sille "anto puukkoo" =)
Lakkasihan se rönsyilemästä ku sille "anto puukkoo" =)
Ja kuva seinävirityksistä... =)
Ja kuva seinävirityksistä... =)
Tarviiko tuonkaan jälkeen ihmetellä miks tää kestää niin kauan... :D noiden tarkoituksenahan on olla vaan "tukena" ku joskus pulttailen keittiön yläkaappeja kiinni seinään... onko järkee vai ei... "vain herra yksin tietää"... nyt niitä on kuitenkin nysvätty tonne jo "montaparia"... :D
Tosta tuli "foooolio" paperi yli ja puhkasen vaan noi reiät esille ennen ku alan levyttää... (jos muistan... :lol: :lol: :lol: ) No joo... mitähä mää sitte oon tehny... Ne "folio" nurkat mää oon jo esitelly... sellaiset tulee siis myös tuohon lattian rajaan... (saan tiivisteltyä "varmasti" noi potentiaaliset ilmavuoto kohdat...) Suurimmaks osaks noilla meikäläisen hapatuksilla ei oo mitään virkaa... mutta eipä noista muuta haittaa oo ku aikaa meni... :D (ja mikä kiire...valamiissa maalimassa...) No tosiasiahan on että alkaa olla välillä pikkusen motivaatio hakusessa mutta en osaa olla mitään tekemättäkään... ja on tuossa "nyperryksessä" hyviäkin puolia... (tietäs vaan mitä...) no ei ny sentään... oon samalla vähän "hahmotellu" ja pähkäilly noita väliseiniä... Seinäthän sinänsä ei oo pahakaan tehä mutta ne ovet... (wc+Mh) ne ku pitää saada "liukumaan seinän sisään" ja seinästä pitäis silti saada mahdollisimman "jäykkä" mutta siitä ei saa tulla paksu...(joku "kansanryhmä" tykkäis kuulema molemmista...jäykästä ja paksusta...)mutta en minä... tällä "paksulla" pojalla ei oo muuta "jäykkää" ku käytös ja niska... :D
No joo... kylläpä taas karkailee... :) Mut anyway... oon tossa pienessämielessäni iha ite miettiny miten ne teen ja nyt vaan "ootan sitä vimmaa" että saisin huitastua noi kyljen levyt paikkaansa että sais alkaa näppäilee niitä välilili seinii... :) On mulla viel pikkusen vaiheessa toi.. PLPS... koska aluteippi loppu taas kesken... (ei oo menny vasta ku 11rll... :D ) Elikkäs seuraavan kerran ku tulen tänne... ni yritän saaha tämän "asunto-osan" teipattua ja paperoitua... että pääsis "pöksyttelee" levyjä seiniin...
Mutta että tämmöstä tälläkertaa... :) olokaaha ihimisiksi... :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hyvää iltaa "arvon kohtalotoverit"... :D
Nonni... ny se on sitte alkanu... meinaan se "levy show"... Ja varsinaisesta "shöystä" voi kyllä tässä tapauksessa puhuakkin... :D
En pirulauta ois uskonu että tuommonen kaarevan seinän levytys voi olla tommosta leikkimistä yksin tehtynä... Ei siinä muuten ollu hankaluuksia ku että piti varoo tota mun "PLPS:ää" (niin alhaalla ku ylhäälläkin) ja toi levyn asetus "oikeaan" paikkaan itekseen ol vähä hankalaa... aluksi... kyllä se sitte tokeni ku "hokasin" käyttää päätäni siihen mihkä se parhaiten sopii... nimittäin puskemiseen... :lol: :lol: :lol: Ois varmaan ollu arvon "kollegoilla" naurussa pitämistä ku oisitte nähneet ku mää "puskin umpiluisella ottalohkolla" levyä seinään kiinni että saan ekan ruuvin kiinni... :D sitte kun sen sai surautettua tuohon levyn keskimaille ni sen jälkeenhän toi oli suht "iisibiisi"... :) (no ihan pikkasen "juksaan teitä" ei se ny niin jäykkä ollu siihen puskee mutta päätäni käytin silti...konkreettisesti... :D) No tulihan tuossa mielee taas yks vanha kansanviisaus... nimittäin. "Jos luoja olis luonu ihmisen rakentamaan... ihmisellä olis kuus kättä ja kul...ssa kantokuokku". Ja tuo tuli tänäänkin hyvin montakertaa mieleen...(olis ollu "pikasen heleppoo" tuoki homma... :) ) vaan oiskohan sitä ihmisraasu siihenkää tyytyväinen... käsimäärään meinaan...sitä ois varmaan hetkohta vailla "seuraavaa kuuttaparia"... No joo.. se siitä... :D
Tarviis varmaan laittaa pari kuvaaki niille ketkä lukee tämän pakastinlokeron päiväkirjaa "sarjakuvana"... ois niinku kaikile jotaki... :D
No tässä tulee... :)
Rantua rantua...
Rantua rantua...
Eipä varmaa tarvia kaikkia työvaiheta esitellä...(mittaamista ja muotoon leikkamista... kaikki tietää miten sirkkeli ja mittanauha toimii... :D ) Mutta niinku sillon aikaisemmin selostin ni ajelin tommoset "rannut" tonne nurjalle puolelle tuohon levyn yläosaan... n.3-4mm syvät ovatten nuot... :)
Sitteku se ol valmis...
pientä kierrettä...
pientä kierrettä...
WP_20141222_003.jpg (208.36 KiB) Katsottu 18476 kertaa
Miten niin kiero...? "Luulet vaan... oot siinä iässä..." :D No tuosta ehkä näkyy että noi levyt ny ei ollu silleen niinku "suaria" eli toi kierre anto kyllä oman lisämausteensa tuohonki hommaan... :D mut "nou hätä" sinne ne män... Mulla oli apuna tommonen ns. "levyrenki" (sininen jutska mikää näkyy tossa kuvassa...kai...) Normaali talon sisälevytyksissä toi on mitä mainioin apuväline... ton avulla saa nostettua levyn seinälle ja levy pysyy itekseen pystyssä ton "kiilan" avulla... No tuossa siitä ei ny ihan mahotonta apua ollu... (no "suojeli" se tuota alareunan alupaperia ku nostin ton avulla noi levyt tohon "höördilleen"...)
Sitte... :)
"saumassa sen salaisuus"
"saumassa sen salaisuus"
WP_20141221_006.jpg (197.73 KiB) Katsottu 18476 kertaa
Enpä tiiä että onko tuo sauman irtijättö ny "suurta hölmöyttä" vaiko mitä on mutta jätin jokatapauksessa noihin saumoihin "elovaran" eipähän pitäsi ainakaan sen takia "pullahdella" noiden levyjen... :) Noihin saumoihin olisi tarkoitus nykästä joku elastinen massa ennen maalausta... :) (en niin paljon tykkää "kasarin lastulevy lookista" että jättäisin noi saumat ummistamatta... :D )
Mitähä vielä... No se "illan viimeinen"... :)
"Väri tummuu"
"Väri tummuu"
Tuohon tilaanpa se nyt sitte jäi... ja saa ny nähä koska jatkuu... (huomenna... jos jaksan herätä tarpeeksi ajoissa että ehdin "ennen muita asioita"...) Tai sitte joulukinkkujen jälkeen... (sitte ei kyllä enää jaksa tehä mitään... :) )
Laitan viel yhen mikä ei liity millään muotoo sisätöihin... :D Mutta siitä näkyy miten "hienosti" tuo metalli johtaa lämpöä... :)
"Rungon paljastaa"... Pakkanen
"Rungon paljastaa"... Pakkanen
Ei tarviis ku joulu valot ni tossa olis ihan "joulukortti fiilis"... :lol: :lol: :lol: No ei ny sentään... vitsi vitsi... :)
Joopa joo... joskohan mää "malttaisin" jättää teidät loppuvuodeks rauhaan... :) (ei tartteis koko ajan olla kahtomassa että "mitä tuo tollo ny horisee") No katotaan maltanko... :wink:
Hyvää Joulua kaikille jos vaik en täällä "riekukkaan" enää ennen sitä... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Vastaa Viestiin