Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Iski »

Olikos noi suoria laseja, niitä saa tilattua melkein mistä lasiliikkeestä vaan, karkastua lämpölasia ja voi valita tummennuksen jos haluaa.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

No Heipsankekkaa taasen... :D
Nytte "ois taas yks päivä lähempänä eläkettä"... (vanha läppä...) mut joo... kiitoskia lasivinkeistä... ton rikkomisen kanssa emmin viel hetken ku se kävi ekana mielessä...(oon nähny ku semmonen on tehty...ja lasit on silti viel ehjänä...) Mikkähän sen lasin rikkoo jälkeen päin... (siis sen jota ei "hallitusti" säretä...) Mulla hajos omia aikojaan toinen noiden alkuperäisten ovien laseista (pari kolme tuntia lasin irroituksen jälkeen... :D ) mutta ovet ja lasit oli/on hieman kaarevia...liekkö siinä syy...
No tarvii katella ja etsiä... :D
On täällä tehty muutakin tänään ku kuvattu lasia... :D
Tossa par kuvallista todistusta... :D
"Nippuun päin" menossa...
"Nippuun päin" menossa...
WP_20141104_005.jpg (180.84 KiB) Katsottu 17138 kertaa
Tänää oli apuvoimia käytössä... (kysäsin yhtä kaveria "lennossa" jeesimään...ja pirulauta... häähä tuli...oli muute mukava touhaa ku ei tarvinna yksin mököttää hallilla...) Ja oli hänestä kovin paljon (iha sikana) jeesiä... Minä ite en saana oikke mittää aikaseks... hän listoitti kaikki pystysaumat (tiivistenauhoineen päivineen) ja suurimman osan ikkunoista... kerkesinköhän mää yhe ikkunan "valmistaa"... :D ja tota keulista vähä nypertelin... :D Ja... onhan se jo ny kovin erinäköinen... :D (varoituksen sana...taas tulee vanha kuva...)
"old school"...
"old school"...
WP_20140921_002.jpg (188.84 KiB) Katsottu 17138 kertaa
Tohon tuo ny jäi... (muutamaks päiväks...ei kerkee ei pysty...loppuu rahat ja loppuu eväät...) :D
ja onks tää ny se "uus opinahjo"... =)
ja onks tää ny se "uus opinahjo"... =)
WP_20141104_009.jpg (177.57 KiB) Katsottu 17138 kertaa
Keskeneräistähän tuo vielä edustaa... mutta muutos on silti aika "melekonen"....
Jospa tää lopettas tällä kertaa tähän... :D kahtellaan uuestaan myöhemmin... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
esaheikki
Rattimajuri
Viestit: 211
Liittynyt: 09 Heinä 2013 13:37
Location: Taivalkoski

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja esaheikki »

Mistähän johtuu se yksinäisen lasin särkyminen?Kun hajin sisun reilu vuosi sitte siitä särky tullessa takaa sivuikkunasta ulompi lasi ,en tienny ainakaa minkään siihen käyneen.Rikki se vain oli kun tulin kotia ja on vieläi pelkkä sisimmäinen siinä ollut jo toista vuotta.Nyt ois tievossa mistä löytyy eheitä pitänee lähtä hakeen.

Esa Ä
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Jos ne ikkunat / tiivisteet / katto jostain kohtaa vuotaa ja pääsee vesi muhimaan johonki sinne tuki / pokarautojen ja tiivistekumin väliin, ne ruostuessaan turpoo ja voi tulla lujia vääntöjä.

Mm semmosia vammoja paikkailevat tossa kylillä muuan korikorjaamossa.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Multa on tuosta Royalista rikottu sisäpuolelta toi liukuikkuna ja ei ole kyllä ulompi ainakaan vielä hajonnut :roll: on toki pieni kooltaan.....
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Mulla sama.
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja mikko »

Hitto. Luin tota edellistä sivua vasta nyt, ja muistin et mulla on (ainakin ollut) vähän ton näkönen avattava sivuikkuna joskus. Tais jäädä viimestä edellisen kämpän pihaan, mut en ihmettelis vaik olis siellä vieläkin. Tarvii kysästä kaverilta ku se asuu siinä kilsan päässä, et jos viitsis käydä poimimassa talteen. Sikäli ku se on siellä vielä, ja vieläpä käyttökelpoisena, ni sen saa kohdattaessa ilmaseks.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
scania 110
Kuski
Viestit: 27
Liittynyt: 03 Maalis 2008 21:04
Truck: scania 110
Location: hämeenlinna

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja scania 110 »

olikos noi viiru volvon valot ksenonit? tarviiko korkeuden säädön toimia leimalla?
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Ilmajousitushan on valojen korkeudensäätö jo valmiiksi.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jassos jassos... "päevvee että pätkähti" :)
"Hirvittävän kauan" on aikaa vierätänä että oon tännekkään mittään kerennä selostaa... :D (joku ehkä saatto toivookki että "ois ny s...na hilijoo jo tuoki..." :lol: :lol: :lol: ) No eikai ny sentään... :D
Mutta joo... "mitään kuvauksellistahan" täällei oo tapahtunu... mutta kirjuutan listaa mitä "ei nii kuvauksellista on tehty... :D
Lukot ja lukkolaitteet... (siis ovi ja kylkiluukut)... Armas velipoikani "hoiti homman himaan..." eli sillä aikaa ku mää nysväsin pip... pipoa... vel poeka tökäsi paikkaansa noi loput kylki luukkujen lukkolaitteet... (en muista olinko jo tämän kertonunna) No "seuraavalla" kerralla..(mun edelleen etsiessä sitä "hyvää pip...pipon asentoa...) Hää pisteli mulle sen... "kaukaa ohjattavan kodin lukituksen"... eli nytte saan "töllin lukkoon" napin painalluksella... :lol: (vähänks mä oon "juppi"...) saas ny nähä tuleeks siihen "vielä enemmän hiitekkiä" jossain kohtaa... :lol: :wink:
Sitte ku mää oon nii "hel...tillinen" orja piiskuri... laitatin toisella kaverilla noita helma valoja...(yms...muuta semmosta mihkä mun äly ei riitä...eikä kädet...eikä aika...koska mää en vieläkään ollu löytäny asentoa sille "pipolle...") Tarviikohan mun enää ihmetellä miks mää oon tehny suurimman osan autosta ihan keskenäni...(me, myself, and i ) :lol: Ei kai ne ny leikistä suutu...? Ei oo suuttuneet... :D
Mää en oo tehny mittää muuta ku "taitelijan baretti päässä" oon miettiny mihkä asentoon pistän takavalot... (het sen jälkeen kun "valaisin etupään"...siis kytkin vain ajovalot toimintakuntoon...)
No oli kai siinä jotain muutakin...mitä touhusin... ehkä... en muista...
No joka tapauksessa... tää päivä meni myös "johtotehtävissä" (vetelin siis helmavaloille uudet piuhat) plus... kytkin takavalot ja "Ylä-Äärivalot" ja helmavalot ja ja ja.... emmää enää oikeesti tiä mitä tein... (haalarit oli tänäkin aamuna n.6:15 päällä... ja riisuin ne vähän ennen puol yhtätoista...illalla... :oops:)
No oon mää viimeviikolla kovasti ainakin muuttanu "tukikohtaa" eli kohta mää oon kans "iha pihalla" ja loput "ulkotyöt" tehdään ku se kuuluisa "kevät aurinko" lämmittää... :D
No... jottei tää ny mee iha pelkästään "shaibelin" jauhamiseksi... laitan muutaman todella huonon kuvan niistä jutskista mitä on "ollu järkee" kuvata... :D
Muuton tiimellyksessä "pojat" pääs jonoon...=) (seuraavat rojektit...)
Muuton tiimellyksessä "pojat" pääs jonoon...=) (seuraavat rojektit...)
WP_20141106_001.jpg (207.21 KiB) Katsottu 16514 kertaa
"Pahuuden ruumiilistuma"... =)
"Pahuuden ruumiilistuma"... =)
WP_20141112_009.jpg (202.03 KiB) Katsottu 16514 kertaa
Tosta "pyllystä" saatta ehkä jo huomenna nähtäväksi paremman kuvan... toi takavalojen "kuvio" oli vaan jotenki häririintyneen näkönen pimeellä pihalla... :D
"etuviistovinokuvakulma"
"etuviistovinokuvakulma"
WP_20141112_011.jpg (185.9 KiB) Katsottu 16514 kertaa
Ei niin "enkelinkasvot" mutta ei niin "pirukaan"... (kai?)
Ei niin "enkelinkasvot" mutta ei niin "pirukaan"... (kai?)
WP_20141112_013.jpg (193.22 KiB) Katsottu 16514 kertaa
Ja vielä yks "ulkoruokinta" kuva... :lol:
Kesti ensimmäisen lumisateen sa sulamisen vuotamatta...
Kesti ensimmäisen lumisateen sa sulamisen vuotamatta...
WP_20141108_002.jpg (200.41 KiB) Katsottu 16514 kertaa
Eiköhän siinä oo ny tälle illalle... Jatkan huomenna jahka kerkiän...(halusitte tai ette... :lol: )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Mooooekkelis...:D
Olin eilensuht väsy ni en tajunna vastata... :D
"mikko"... jos saat kaveris "kiikkiin pirulliseen" ja hän käy kuikkaan onko lasit vielä ehjät ja käyttökelpoiset...ja net viel jotensakki eheänä saan tontille... sitä ei tartte "iliman tehä".. :D eli jos... ni kysäse... ja jos on... ni vinkkaa... ja jos älyän...nj tuun vaikka hakemaan... :D
ja "scania 110" Ei oo kseeenonit... (jo nyt totesin että "ikävä kyllä"... :D ei oo kovin kummonen valoteho noissa)... tosin noitä en oo viel "pimeellä tiellä" testannu...eli sen puolee e sano viel mittää... :D
Mutta lupasin näyttää teille eilen mun "uutta pyllyä" (ei siis omaa... vaan auton... :D ) tässäpä tuloo eräänlaiset "byllyn bosket"... :)
vasen....
vasen....
WP_20141113_006.jpg (176.59 KiB) Katsottu 16377 kertaa
so... eiku oikea
so... eiku oikea
WP_20141113_007.jpg (174.37 KiB) Katsottu 16377 kertaa
Eli tuommoset ne on päivän valossa... ei ehken iha jatkuvaan tarvi katella tommosia... :D ja ovatten tarpeellisiilla merkinnöillä... eli lailliset... toi "kirkaslasi" on arvatenkin vilkkuva valo... eli palaa keltasena... :D
ja jottei tää homma menis ihan "perseilyks" paan yhen "fiilistely" kuvan keulasta... :D
tielle tarttis päästä... :)
tielle tarttis päästä... :)
WP_20141113_005.jpg (183.21 KiB) Katsottu 16377 kertaa
Nyt sitte meneeki taas tovi ennen ku mitään taasen kerkiää tehä tolle... (paitsi ajaa "puuha kilvillä" se somerolta hämeenlinnaan... :D (josko sitä "sisärakennus vaiheessa " ei tarviis nukkua työmaalla... :wink: :lol: :lol:
Eli kahtellaan... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Ny tää kaippais vinkki vitosta... (semmosta lopullisen väliaikaista) tarviis heittää jotkut peilit tohon että sillä voi lähtä ajeleen... siis siirtämään... alkuperäisistä peileistä toinen on ihan säpäleinä ja toinen on vaan sen verran "resu" ettei se pysy suunnassaan... :D Lopullisista peilinvarsista on olemassa jo ne "pääsuunnitelmat" (eli haavevisio) mutta en nyt niitä ehdi alkaa väsäilemään...(ja ei oo kyllä siihenkään oikeita työkaluja...mutta...eipä se oo mua ennenkään estäny... :lol: )
Mistä halpoja peilejä... ei sellaisia lättämalleja vaan semmoset "muhkummat"...(koska mä tykkään muhkusta...peileissä..) :D :D :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Paimelasta löytyi iso kasa bussin peilejä. Lättämalli löytyy Motonetista. Röllissä pidin pidin semmoista vuoden pari. Kunnes Paimelasta löytyi alkuperäiselle pari.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Luppakorvat laitat. Vähän pienemmät passaisi hyvin kun tuo katto kaartuu alaspäin
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Iski »

Mites takasumuvalo (tossa jo pakollinen?) ja peruutusvalot?
Noi on muuten aika leuhkat :wink:
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja pelti »

miten se sanonta meni?
Hullu, hullumpi, Lätsä ?
;)

toi vaan on niin huikee. Ja kun saat Nepin auton tehtyä, niin toi mun neppari tulee jonoon....
peltiliiteri.com
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hello taas... :D
Mää mikkää hullu oo... pikkase kaheli vaan... eli nou hätä... :D (sitte ku mää kasvan isoks ni sitte mää ruppeen vasta hulluks...)
Mutta joo... "Iski" kyseli sumarista ja pakkivaloista... se "pakollinen" sumari pakkivalo yhistelmä tulee tohon puskuriin...(semmonen pyöree led tsydeemi...)
mutta se kuuluu siihen kevätaurinko aikaan...ja sitte ku oon keksiny mitä muuta teen tolle takapuskimelle... :D (onhan mulla koko "synkkä talvi" aikaa visioida... ;) ) ja pakkivaloista/peräpään työvaloista olis myös sellainen haave et saisin ne tonne yläkulmiin... (tohon "spoileri" härdellin alle...)
Jees ja tota peili hommaa selevittelin tänään... taitaapi ny käyä niin että tökkään noi orggis härdellit jotenki väliaikaisesti kii et saan auton siirrettyä... ja teen ne peilin varret... kävin eräällä nimeltä mainitsemattomalla kuorma-autopurkaamolla kattelemassa erilaisia peilejä ja miten ne on kiinni niissä koreissa... ja pari iha hyvää mallia löysinki... no kysäsin sitte hintoja kyseisille "takaisin heijastus kapistuksille" hintoja... ovathan pirulaiset kalliita... eli näin ollen taitaapi tulla peilinvarret täältä "tötteröpajan tisaini laitokselta" ei meinaan viitti maksaa kahesta peilistä 600-1400€... :D No mutta se ei oo viel tän päivän asioita... (tällä menolla sen kevään auringon säteet ei riitä ennen ku toi on edes ulkoisesti valmis... :? )
Saas ny nähä miten tää tästä taasen jatkuu... het ku saan auton "kotio" ni tarvii alkaa suunnitteleen tota "talotekniikkaa" ennen ku pääsee hirmusti sisäpuolella paikkoja ummistelee... Mutta siihen saakka taitaa olla pikkasen "seesteisempää"... :) onhan tässä jo vähä riehuttuki... (ei paljo...mut jonniverran...) :D
Nii ja "pelti"... mulla on jo "pikkusen jonoo" tossa omassa rojekti jonossa eli... jos palataan "vasta enskuussa" siihe sun autoon... :lol: :lol: :lol: (oisinki nii tehokas... :D )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja pelti »

jos siirtoo varten tarviit peilit, niin tuossa tallissa on sellainen magneetilla kylkeen kiinnittyvä lisäpeilisetti (asuntovaunua varten). Ei tarvii tilapäisiä reikiä tms. tehdä. Jos keikkaa on täällä Vantaalla, niin käy koppaamassa.
peltiliiteri.com
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Ei ole takasumuvalo pakollinen noin vanhassa, tuli vasta 90-luvun alkupuolella se.
Avatar
jomi609
Tosi harrastaja
Viestit: 177
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:27
Truck: MB 609 kasten
Location: Salo
Member id: 024

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja jomi609 »

Oletkos käynyt tuolla Forssan ja Jokioisten rajalla olevalla purkaamolla Suur-Inkeroisella Osatori vaimikäsenytoli .

Se on 2tietä Poriin päin Autokeitaalta .
Mika_75
Kuski
Viestit: 32
Liittynyt: 16 Kesä 2011 18:28
Location: Lohja

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Mika_75 »

jomi609 kirjoitti:Oletkos käynyt tuolla Forssan ja Jokioisten rajalla olevalla purkaamolla Suur-Inkeroisella Osatori vaimikäsenytoli .

Se on 2tietä Poriin päin Autokeitaalta .
Se on hyvä paikka, jos kaipaa perjantai illalle piristystä. Mitään sieltä en o koskaan saanu ostettua, mutta jonkun verran hymyilyttänyt ihan ääneen, kun hintapyyntejä on kuullut :lol:

RM-Trucks munsalasta ja KAH-Trucks jalasjärven nurkilta on sitten harrastajaystävällisempiä valintoja olleet.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

http://www.truckparts.ee/ tuonne mailia, niin hinnat on n.1/3 suomen pyynneistä. Täällä kun tuntuu kullaksi muuttuvan kaikki romu.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Iltaa... :)
Jep... back to somero... ja jottai tarttis tehäkki... (ei tänään mutta huomenna)...:D
Joo en tiä oonko "selvittäny"... enkä jaksa lukee omia juttujani... (minäkään...) tosta meikäläisen "valokatto" hajatelmasta...
No ny yritän pikaseen selvittää koska se ois ns.viiminen homma mikä tarttis tehä ennen auton siirtoa... (mun pienessä päässä valokaton lasit kulkevat turvallisimmin siellä minne ne on tarkotettu... eivätkä "irtonaisena" peräkärryllä... :D Ei ny oo kunnon kuvaa nykyhetken tilanteesta tuohon paikkaan liittyen... ni laitan huonon jo esillä olleen kuvasaasteen siitä ja yritän selostaa mun ajatuksen sanallisesti jotta voitta "taas ihmetellä" että "mitä ihmettä tuo taas meinaa"... :D (vitsi vitsi... :) ) mutta se kuva...
"valokatto"
"valokatto"
Ja sitten selvitys... :D
Tohon vaneri raamin sisäänhän on tulossa "samanlainen" ikkunalasi kuin noi sivulasit on... sen verran on vain eroa glaasin "rakenteessa" että painon vuoksi ne on 4mm karkaistua lasia ilman laminointia... Mutta "lämpöinen" ikkuna... ei minnekkään se on... Oon hitsannu jo aikapäiviä sitten sellaiset kehykset niille jotka on jo jonkin aikaa sitten asennettu saranoineen ja kiinnitys pultteineen tonne vaneriraamien sisään... ja seuraavaksi tarvitsisi "vaan" pikaseen pikkusen siistiä raameja, maalata ne, huitasta niihin pehmike tiivisteet, nostella raamit paikkaansa, tiputtaa lasit kehyksiin... ja "kääntää ikkuna kiinni"... Ja tuosta ei varmasti kukaan saanu mitään selvää... :lol: pistän foton yhestä kehyksestä... :D
Tuommonen kehys...
Tuommonen kehys...
Jos ny käytätte mielikuvitusta ni voitte kuvitella ton kehyksen tonne vaneripokan sisään...(kuvissa viel kesken eräiset...) Toiselle pitkälle sivulle saranat...ja toiselle sivulle "pulttikiinnityksen" että sen voi avata helposti puhdistusta varten... :D ja tuossa vaneri pokassa on "olkapäät" tiivisteitä varten mitä vasten lasi painautuu tiiviisti silloin kun se on "kiinni asennossa"...
Tälle hapatukselle on vain perusteluna se... että ku ei tossa ole liikaa sitä "luonnon valo" lähdettä noissa seinissä... ni jätin sen "lähteen" kattoon... ja kun peruskoulun vysiikan tunnilla opetettiin että lämpö nousee ylöspäin... ni arvelin että yritän laittaa sinne mahollisimman hyvän valoa läpäisevän lämmonkarkauksen estomateriaalin... ja siksi päädyin tuollaisiin "kattoikkunoihin" mistä ei nää yhtään minnekkään... (edes tähtitaivasta ei nää...) :D Siinäon tosin sellainen "laajennus" mahdollisuus että joskus kun tuo katon lasikuitu (mikä siellä on päällimmäisenä valoa läpäisevänä materiaalina...) alkaa vuotamaan... Teen sinne alumiini pellistä selaisen "kattoikkuna kauluksen" ja sen kauluksen päälle tulee esim "lexan:ista" se läpinäkyvä kattoikkuna...ja kas... sittehä mulla on se tähtien tiirailureikä (voi sitte esim "olohuoneen" sohvalla köllötellen kattella tähti taivasta... :D
Oon aika paljon pienentänyt noita orggis valoreikiä... takaosan valoaukko on 600mm kertaa n.2400mm ku se oli alkujaan metrin levyinen...(pituus sama) ja tämä "oh:n" reikä on 800mm kertaa n.3600mm kooltaan... (ja sekin oli metrin levyinen...)
Hieman on ehkä hankala kuvitella mitä oon touhunnu mutta jospa joku ymmärtää... ja jospa mää muistan huomenna "päivänäön" aikaan kuvata ton paremmin ni voin viskata kuvatukset "iltasella ihmeteltäväksi"... :D Eli palailen huomenna "tälle astialle"...
Niin ja ettei unohu... KIITOS! "pelti" peilien lainasta... huomenna pääsen testaa senkin... :D (ompa taasen paljo tekemistä mitä tarvii tehä "huomenna"...) :lol: :lol: :lol:
Joten... huamiseen sit... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hello... :)
Eipä voi ku nauraa itelleen... mää ja mun hianot suunnitelmat "valokaton" asennuksesta... Aamulla ku heräsin ni "mieleni kirkastui"... määhä oon pakannu ja muuttanu jo kaikki muut materiaalit "toiselle hallille"... ja välimatkaa on vaatimaton 110km...(suuntaansa)... :D Eli enpä paljo kasannu glaasin gehygsilöisii paigoilleen... :D (en pystyny perustelee itelleni että olisin ajanu edestakas reilua 200km...laiska ku oon)... Joten purkasin lasit "fakista" ja nostin tämän kyseisen kuljetus telineen auton sisään,pakkasin lasiloiset, sitosin kiinni tellinkiin... ja...
Kävin hakeen puuhakilvet ja lähin koeajolle... :wink: Sitte ku olin aikani pyöriskelly tzomero tzitiä ristiin rastiin... ajaa pamautin sen "kotinurkille"... (toki olin järjestin "saatto saattueen" eli velipoika ajeli haisulilla perässä kasa työkaluja mukanaan jos vaik tulis onkelmia...) No niitä ei sinänsä ollu...toivon mukaan...
Mutta tämä mun pikku ajelukierros herätti ison kasan kysymyksiä...
Millä ihimeen konstilla ton saa satavarmasti ilmattua... ja voisiko olla jokin "mittari/anturi" vamma ku lämpömittari hyppelehti 90-120° välissä...? (ja välillä aika nopean tempoon...)
Eikö tämä raskaampi kalusto muka keitä tossa kohtaa ku lämmöt nousee reilusti yli sadan...? Letkut oli niin termari koppaa ennen ku jälkeenki semmoset "normaalikuuman" tuntuset kun kädellä kokeili... ja jäähdyttin tuntui käskopelolla "ihan normaali" kuumalta... ei tehny paineita paisariin ja muutenki auto tuntui ns. normaalilta... lukuun ottamatta tätä "mittarin river dancea"
Sen verran oli epänormaalia että etupään ainoo patteri mikä on ns.jäljellä... ei alkanu lämpeemään ollenkaan...:D (tästä päätellen jonkin asteinen ilmalukkohan siellä todennäköisesti oli...tai sitte patterin termari jumitti...se oli ainakin ihan omituosen tuntunen...) mene ja tiedä...
Nyt aattelin anyway pitää pikkusen rakennusvapaata...kahtotaan kuhan löyvän kaikki tarpeelliset romppeet jatkamiseen ni jatkan sitte tuon valokaton kaa... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
leemu
Kansleri
Viestit: 1035
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen
Member id: 473

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja leemu »

Jos mittari hyppii vallatonta vauhtia noin suurella alueella, niin väittäisin kyseessä olevan sähkövian :roll:
Scania BF86S Lahti 10 -78
Vastaa Viestiin