Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja pelti »

meillä kyllä muistuttaa mittarinlukijaa
peltiliiteri.com
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Vesi- vai sähkö-? Toisaalta onks sillä väliä, kun joka tapauksessa mukava mies!
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:lol: :lol: :lol: Keksittiinköhän noi "etälukumittarit" sen takia että sähköyhtiön pomonkin lapset näytti "mittarin lukija Taunolta"... :lol: :lol: :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Kotilo
Kippari
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Loka 2013 21:39
Location: Eno

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Kotilo »

No hö, mää oon sähkölaitoksella töissä, verkostoasentajana ja mittarinlukijana , ja kyl miun tyttö näyttää ihan miulta:-) onko se nyt sitte hyvä juttu vai ei, niin sen saa muut päättää. Täältä tähän.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Vielä ehtii tämän vuorokauden puolelle... :D
No erityisen mainittavaa (valmista) en kyllä saanunna enää aikaseksi tänään...(ja oli mukamas niin kiire etten ehtiny kaikkee kuvata... :D )
No jotain kuitenkin... ja tässä "todisteet"...
Ekaks ku sain noi "valoaukot" räävittyä läjään... sitte piti mallailla toi poikkirauta suurinpiirtein "vanhaan korkoon" ku ajattelin yrittää vähän "oikasta" ton luukun kaa... :) (eli en jaksa tehdä kokonaan uutta luukkua... ni arvelin että jos mä nykäsen ton raudan samalle korolle ku alkuperäinen niin mun tarvi muuta "ku vaan leikata luukkun reunat oikeen muotoseksi ja pituiseksi...) :D saas nähä kui äijan käy... :D
sommittelua... =)
sommittelua... =)
WP_20140926_001.jpg (217.17 KiB) Katsottu 15978 kertaa
Nii ja onhan tossa kuvassa mallailullaan tulevaa "maskin aukkoo"... :D
No ton jälkeen menikin osapäivästä sitte ajeluun... piti käydä siellä sun täällä ja taas meni "tehokasta" rakentelu aikaa iha hukkaan... :D
No anyway... sittehä oli vuorossa noiden kulma peltien kanssa leikkiminen... :D
Siinä on lopulliseen muotoon ja kokoon leikattuna... :)
leikattuna... ei kantattuna... ja ilman jäitä... =)
leikattuna... ei kantattuna... ja ilman jäitä... =)
WP_20140926_002.jpg (179.77 KiB) Katsottu 15978 kertaa
En sitte hätäpäissäni kekannu millä muulla tapaa saisin tohon kaarelle tehtyä "jäykiste kanttauksen"... joten ajelin tommosia viiltoja... ja ku pelti oli muuten muokattu ja kantattu... vetäsin pellin paikoilleen ja heppailin noi viillot semmosillä pikku hepeillä kiinni toisiinsa... (toki ne oli jo kantattuna siinä kohtaa... :D Ja se onnistu suht hyvin... pitäis pitää muotonsa...
no noissa kulmissa sitte menikin loppupäivä... Eikä valmista tullu... :D
harjoo... harjoo.... =)
harjoo... harjoo.... =)
WP_20140926_003.jpg (190.62 KiB) Katsottu 15978 kertaa
Tohon se sitte jäi... :D ei valmis mut nyt jo ihan hyvällä alulla... :)
heh... huomatkaa köyhän pojan valo... teippiä... =)
heh... huomatkaa köyhän pojan valo... teippiä... =)
WP_20140926_004.jpg (222.08 KiB) Katsottu 15978 kertaa
Ja vielä viiminen otos...
lisää vasarakanttia... mulla on "kanttia" esitellä ne... =)
lisää vasarakanttia... mulla on "kanttia" esitellä ne... =)
WP_20140926_006.jpg (233.78 KiB) Katsottu 15978 kertaa
Siinäpä se... huomenna ei hirveitä/yhtään ehdi touhuta... on muuta tekemistä... mut eiköhän tuo ny hetken malta oottaa... :D
Että näin... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:lol: :lol: :lol: Ei sitte ehtiny perjantaina tuotakaa tehä... :D nysväri mikä nysväri... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Nyt LÄTSÄ äkkiä takas hommiin, ei jaksa ootella :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

"Oottavan aika on pitkä" :lol:
No kerkesin mää ton tehä... (muiden toimien ohessa... tee synttärikorttia modaa illan teemaan sopivia vaatteita rääsyistä... pakkaa peräkärriä ja autoo ja ja ja :D)
No jokatapauksessa... taas ois yks vaihe vähä lähempänä loppuva... :D
naamataulun alku...
naamataulun alku...
WP_20140927_009.jpg (212.87 KiB) Katsottu 15900 kertaa
lisää
lisää
WP_20140927_011.jpg (220.24 KiB) Katsottu 15900 kertaa
Niinku kuvasta näkyy...valmishan tuo maskinpalikkakaan ei oo (alahelman kanttaus, leikkaus lopulliseen muotoon yms.) eli hommaa kylla taas on, mut ei se midis... jotensakki on kuitenki kiva ku saa jotain "isoa näkyvää" aikaseksi... :D
En muista oonko kertonu mutta suunnitelmissa olisi maalata toi keula samanlaiseksi "silkkiseksi/samettiseksi/himmeeksi" mitä toi yläosan plastiikki on...(ei siis matta) ja sitte "koristella" sitä jollain... :wink: mutta kahtoo ny... mitä siitä tuloo... :D
Jep. "näihin kuviin ja näihin tunnelmiin...päätän tämän viikonlopun raportin täältä someron hallilta tähän...kuulemiin" :lol: :lol: :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Uijui! Juuri samanlaisista tuikuista oon itekki haaveillut! 8) Tosin haaveeksi ne varmaan jääkin, sitten kun aika on ajankohtainen, niitä ei varmaan enää löydy edes purkaamoiltakaan :lol:
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

no terse taas...:)
ny ei oo kuvia ku mitään konkreettista en oo tehny... soitellu ja kyselly lamppujen ja "lampunpohjien" hintoja... :D javoin kertoo että "kyllä kukkaro taas tykkää sille tuleeniin kevyt olo..." :D
("tarvii vissiin lyyä hampaat iteltään pois ja lähtee ruattiin maksulliseks" että saa kaikki hullutukset maksettua) ellei sitten jollain satu olemaan kontakteja esim. johonkin kolarikorjaamoon mistä voisi saada vähän vaurioituneet "lampunpohjat" kahvirahalla... niitä joutuu niin paljon "parturoimaan" että en viittis uusia ehjiä ostaa... :D (säälin uusia osia...ja lompakkoani) eikä sinänsä mikään kiire oo kuhan heti olis käsissä... :D
No mutta jospa tässä tällä viikolla joku ihme tapahtuis ja jostain sellaiset edukkaasti/ilmaiseksi löytyis... :D(in my dreams :D )
Muuten voisin istuttaa sinne pelkät umpiotkin, mutta kun ajattelee sitä tilaa mikä sinne jää...helpottais huomattavan paljon esim. polttimon vaihtoa jos ne pohjat olis siellä...ja valojen asennusta ja ja ja..."miljoona syytä" mutta päällimmäisenä "huoltotoimenpiteiden helppous... :)
nii ja jos joku miettii et minkä ikänen, mikä volvo... vm.-08-13 ja oliko se ny se FH vulva... :D saa vinkata jos tulee jotain mieleen... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
jomi609
Tosi harrastaja
Viestit: 177
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:27
Truck: MB 609 kasten
Location: Salo
Member id: 024

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja jomi609 »

Siinähän on kuorma-auto purkaamo heti Somerolta Saloon päin lähtiessä oikealla puolella .
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Juu niin on... ja heiltä mulla oli noi umpiot ja pohjat lainassa että sain mitattua ja sovitettua noita paikoilleen... Mutta ei sattunu olemaan "niin paljoo että myydä saakka"...:)
eli etsintä jatkuu... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Speed
Kokenut kuljettaja
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Marras 2011 17:43
Location: Raasepori

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Speed »

Puolasta löytyy osia http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... fault-0905 ja vähän huokeampia kun meiltä. Kieli vaan on vähän hankala eikä edes Google ole oppinut sitä kovin hyvin. 1 zł on noin 0,25 €
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Puolasta englanniksi translator toimii iha ookoo. Ei suomeks kannata mitään yrittää translaattoreilla kääntää. Maailman viidenneks vaikein kieli ja muutama hassu miljoona puhujaa, ni aika marginaalissa ollaan...

N
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Piraattilamput on suomessa halpoja. näyttää samalta mutta laatu ihan perseestä mutta ei oo kalliita.
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/aj ... 008000017/
Orginaalina varmana nollan saa laittaa perään.

en tiedä noitten lamppujen laadusta mutta ostin joskus tarvikelamput actrossiin yhestä varaosakaupasta ja ne ainakin etäisesti muistutti alkuperäisiä. mitat ja materiaalit mm oli jotain ihan muuta ja heijastin lähes surkea.
Viimeksi muokannut wiima63, 30 Syys 2014 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Juu eipä oo käytännön tietoo originaalin ja tarvikkeen laatuerosta... hinnan ero umpiossa on noin puolet tarvike "valaisimen" eduksi... mutta... täytyy sanoo että jos myyjä vantaan volvotruck:silla ymmärsi mitä oon hakemassa/ettimässä ja antoi minule oikean hinnan... alkuperäinen valopohja on melkein 100€ halvempi kuin tarvike... mutta tämä ei ole vielä fakta tieto... torstaina selviää lopullisesti lopullinen hinta... :D eli tämänkin tapauksen (on ollu aikaisemminkin vastaavanlaisia tapauksia liittyen maastureihin) nii tämän tapauksen perusteella en välttämättä aina hylkäisi ajatusta siitä että kannattaa ottaa selville mitä uusi orggis maksaa... saattaa noskus yllättää "iloisesti"... :D no enpä minä silti "ilmaiseksi" pääse tässäkään hullutuksessa koska vantaan volvolla ei ollut yhtään tuollaista kolarikorjausta menossa missä olisi kysseinen osa vaurioitunut niin paljon/vähän että se olisi soveltunut minun käyttöön...mutta ei asiakkaan autoon... :D eli "paska säkä"
nyt jos joku muu suunnittelee samanmoista faceliftiä... kannattaa ehkä alkaa "kaahia" osia ajoissa... ettei käy näin että "kiireessä" joutuu ostamaan kalliit ehjät osat ja pistää ne "tuhannen pa... rikki" ennen ku ne istuu sinne... :lol: :lol: :lol:
ja tää viesti toimii ny niinku "viimeisenä hätähuutona" sille et jos vaikka jollakin olis se "raskaankaluston kolarikorjaamo" ja olis just vaihtanu semmottiset rikki menneet "muoviammeet" ni mää olisin enämpi ku kiinnostunu niistä... :D
Muuten en kiirehtis mutta olen nyt "syykannut" itseni tulevan vkl:n aikana saamaan noi "valon perustustyöt" edes jolllain muotoa "valmiiksi"... (meikäläisestä ku on kysymys ni eiköhän siinä matkalla oo taas joku mutka mikä pitää suoristaa/ "kahvaedellä" kaahata läpi... :lol: )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Iski »

Kyllä joskus on orkkis osa halvempi kuin tarvike, esim. spärr venttiili scanauto jotain 120 ja tarvike 150.
Onnin autossa kait olis noita valoja, skuba vois olla kanssa vaihtoehto jos uusia joutuu hakeen.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moro taas... :)
Ei oo kuvia ku en oo mittään tehnynnä... :D (tai oon...kävin volvolla..."vihollisleirissä" siis) :D
Juu ei... ei ollunna ollenkaan semmottinen olo tila "volvo trucks center" (vai mikä se ny tossa vantaalla on...) "lampunpohjat" tarttu sieltä mukaan... uudet..."neitseelliset"...tehtaanpaketissa...
Mitkä minäpoloinen meinaan kylmänjyrkästi "raiskata säpäleiksi".... :D
Positiiviset asiat... Aivan helv...in hyvä palvelu....(oikeesti...ei ees nauraneet ku kertosin mitä meinaan tehä...ainakaan päin naamaa...:D )
Sitte hinta...(kuuluu ny viäl toistaiseksi tohon "plussapuolelle") 2kpl...noita "pikkukylpyammeita" (semmoseksi mää haukkusin niitä tiskillä...ymmärsivät mua...ihime :D ) 2x"kylpyamme" hintaan 263erkkiä plus senttejä päälle...(mut kuka niitä laskee...muut ku mä... :D) Eli summasummaarum... orggiksia sai melkein kaks yhen tarvike osan hinnalla...(tarvike 220€ kpl...tai sitte joku yritti "huijata" mua... :) ) No ei niin hyvää jos ei pahaaki... :)
Eli "negatiiviset" asiat...
Voi elämä... mun tarviis kulkee silmälaput silmillä ja "mielikuvitusnappi" off asennossa... näin jotain joka "ei sopinu mun herkälle mielelle" :D
Meinaan et (en mallia tiiä) sen uuden "maansiirto" vulvan valot ja keula ne vasta hienot onkin... :lol: :lol: :lol: niillä sais tehtyä (valoilla siis) nii "räyhäkkään" naamataulun autoon ettei mitään rajaa...:D
Siitä volvolta ajellessa mietiskelin et miksi ihmeessä bussien "naamat" on oikeesti aikatylsiä...(eikä kukaan ny sitte saa vetää herneitä nenään...tää on mielipide...ja toistantaas itteäni..."ne on ku peereikiä...jokaisella omansa"...siis mielipide ja se reikä...jos joku ei hiffannu... :wink: seki oli vitsi...mukamas)
Joo mutta anyway... en ny oikeesti ala vatvomaan tän asian kanssa... Jos mua joskus alkaa suunnattomasti "ärsyttään" ton naama... mää teen sille uuden...nii "helppoo" se on :lol: :lol: :lol:
Elikkäs jos "luoja suo" ja en hirveesti "perseile" tulevana viikonloppuna... saatatte taasen nähdä pari kuvallista esitystä mun toilailuista ja...hirveetä narinaa ku "mikkää ei mee kohtuuvella" :lol: :lol: :lol:
Elikkäs... näkemisiin...(niile jotka näkee....) kuulemisiin...(ne jotka kuulee...) lukemisiin...(he jotka osaa sen...)kattomisiin...(heille jotka on niinku mää...viihtyyvät viisaammassa seurassa siihen ei kovinpaljon vaadita) oonpas mää heränny vissiin aamulla "sketsi suussa" :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Siis tälläsen vai minkä näit? http://www.liquidationstocksale.com/wp- ... auling.jpg Sillon ku mä nuita viiruvaloja suunnittelin niin totesin että suoralle lyhtyä ei voi laittaa ku kulmaan, valokuvio lähtee yllättävän viistosti jos en ihan väärin muista... Osistko siis pohjat vai ihan umpiot nyt?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Mika_75
Kuski
Viestit: 32
Liittynyt: 16 Kesä 2011 18:28
Location: Lohja

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Mika_75 »

Volvo FMX Tämmöiset jos olivat, niin ovat ilmeisesti edukkaampia, kuin fm/fh lamput, kun ovat suunniteltu rankkaan käyttöön ja osa kerrallaan vaihdettavaksi.
cimo
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Heinä 2010 14:31
Location: Merikarvia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja cimo »

Tässä olis kivisuojat vähän isommille kiville. Pienet mahtuu väleistä...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Lälälälälälälää...(mulla on korvat kii, silmätkii...ja huudan ja mesoan etten kuule ja näe mitään...) :lol:
En halua nyt ruveta "vatvomaan" asian kanssa...koska oon jo nysvänny tarpeeksi...(ja se jatkuu niin kauan ku lamput on paikassaan... :D )
Mutta juuri noi FMX:n uudet lamput on "pirun siistit"... :lol:
(semmoset tulee sitte ku "kyllästyn" vanhaan naamaan...) :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja b12m »

-LÄTSÄ- kirjoitti:Mutta juuri noi FMX:n uudet lamput on "pirun siistit"... :lol:
(semmoset tulee sitte ku "kyllästyn" vanhaan naamaan...) :lol:
Ei muuta kun teet neliskanttiset "pikakiinnitysrungot" sellaista kokoa, johon sopii useamman eri mallin umpiot ja istutat umpiot näihin runkoihin. Eli runkoja per puoli yhtä monta, kuin tahdot erilaisia umpioita. Sähköille pikaliittimet, samaten pikakiinnikkeet näille "rungoille". Saat vaihtaa autosi naamaa niin usein kuin vain viitsit :lol:
Mika_75
Kuski
Viestit: 32
Liittynyt: 16 Kesä 2011 18:28
Location: Lohja

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Mika_75 »

No tuon FMX ja kyynelsilmä FM:n lampun pohjissa ei lie isoa eroa ole. FMX umpiosta vaan saa vissiin joka osan erikseen ja FH:n umpion vain kokonaisena.
Lerssinen
Kokenut kuljettaja
Viestit: 142
Liittynyt: 18 Maalis 2014 08:46
Truck: MB309
Location: Oulainen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Muuta en osaa kommentoida mutta työkseni viirulampulla nelostietä veivanneena totean että valoteho on uhrattu muotoilun alttarille ja tarvikemallit on oikeasti vielä surkeampaa kakkaa :?
Vastaa Viestiin