Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Poltteliko edes lähtee tienpäälle :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Peukkua ja olipa kiva jutella puhelimessa taas aikoihin! Toivottavasti treen reissusta ei jää känsiä kätöseen ;)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Ton Kiitokori tekstin tilalle vois tilata uudet tarrat. Tai tyyliin sopivasti leikellä kirjaimet rosterista, mutta teksti pitäs olla Lätsäkori :)
Rosmo
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Tsaude... :)
"Bussiton"... Arvaappa vaan oisko tehny mieli jatkaa matkaa "isolle tielle"... :lol: (ihan älyttömästi...)
"Reddevil"... Juu oli kiva jauhaa... :) ja treen keika oli ratkiriemukas... :wink:
Ja "Rantarosvo"... Nää "Kiitokori" tarrat kyllä vaihtuu... mut enhän mää ny kuitenkaa voi "Lätsäkoria" sinne "kirjata" Saattaa tulla jotain vähän "tuhmempaa"... :D (Se on vielä harkinnassa...onhan tämä kuitenkin "perheohjelma"... :lol: :lol: :lol: ) mutta kyllä mää jotakin sinne keksin... :D
Mutta joo... hallilla takas ja tarviis jottain tehä... ny ku auto on toiste päin ni mahtuu touhaamaan tälläkin puolella autoo... (oli turhan ahdas toi seinän vierusta silloin ku biili oli toiste päin niin tää kuskin puoli on "ihan vaiheessa"...niinku näkyy... :)
"työmaa" =)
"työmaa" =)
WP_20140914_001.jpg (166.18 KiB) Katsottu 16386 kertaa
"takatyömaa" =)
"takatyömaa" =)
WP_20140914_002.jpg (146.89 KiB) Katsottu 16386 kertaa
Eipä sinänsä oo mikään yllätys et hommaa on tälläkin puolella odotettavissa "älyttömästi" Mutta "siinäpä se nuoruus hupenoo"... :) valinnan vaikeus on vaan ny et "mitä mää seuraavaksi rupeen nysvään ja sovitteleen"... ja onko mulla kaikki "materiaali" mitä tarviin... :) no jospa se tästä alkaa "lutviutumaan ja kasautumaan"...
Ajatuksena olis tehä nää kaikki listat ja luukut yms. sellaiseen kuntoon että ku joskus tulevaisuudessa on auton etuyläosa maalattu niin koetan saada kavereista talkooporukan kaahittua läjään ja pistetään sitte porukalla listat, tiivisteet...yms kaikki "hilpetööri" kerralla oikeille paikoilleen... (silleen ku tv sarjoissa tapahtuu..."pannaan mökki/auto ihan atomeiksi ja viikon päästä...kas viola...meillä on tässä valmiina 400m2 uusi omakotitalo joka on rakennettu huolellisesti laadukkaista materiaaleista...tai sitte ihan läpimätä auto joka esitellään omistajalleen hitsattuna maalattuna sisustettuna uudella tekniikalla....) Semmosen "organisointi kyvyn" määki haluaisin omata... :D (no "jos on lusikalla annettu...ei voi kauhalla kaapia"... :D
Yeah... mutta määpä jatkan tätä "pascaalin" läpinää "sitte ku mulla on asiaa"... :D ps. te voitte toki kertoa vaikka "vitsejä" täällä... :lol: onpahan jotaki muutaki luettavaa ku nää mun typerät jutut täällä... :lol: :lol: :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Ja jos tää jostain syystä venyy ensi kevääseen, mitä en kyllä jaksa uskoa :D , niin tiivisteet mukaan ja pidetään pieni seura leikki kevään kokoontumisessa :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Haudi hou... :D
Unohtu tossa viikonlopun "rakennuskiimassa" että töllillä oli "vuosipäivä" hallissa... :D
13.9.2013 auto näytti tältä...
"ennen"
"ennen"
ja nyt se näyttää melkolailla tältä... :D
"jälkeen"
"jälkeen"
WP_20140913_006.jpg (168.33 KiB) Katsottu 16193 kertaa
Eli ei "ehken" nii hyvi ilmastoitu... :D
Eli toisn sanoen kyllä mä varsinainen "nysväri" oon... :D Vuosi tuherrettu ja valmiista ei oo tietookaan... ("jouvutta vielä yhe vuojen kuuntelemmaa minnuu") jos sekään riittää... :lol: :lol: :lol:
Onhan tossa ny jotain tehtykki mutta "alkuperäinen" ajatus... "Hyllyt pois, kannetan ikea keittiö sisään ja lähdetään valloittamaan maailmaa..." ei ny ihan toteutunu vaan on ehkä "hieman jalostunut"... :D
Onhan tässä tämän "ekan matkan" varrella oppinut jos jonkinlaista ja suurin osa fiiliksestä on pysyny pääosin hyvänä ja positiivisena....(vaikka vähä väliä oon täällä "kiukkuani ja turhautumistani jakanut... :) ) Mutta pääosin on kuitenkin silleen suht hyvämieli... :D (sepä tästä viel puuttus jos jatkuvaan ottasi kupoliin ni oisihan tuo saattanu joutua metalli kierrätykseen... :D )
Mutta sen kummemmin enämpää läpisemättä... "Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä..." ja luovutetaan vasta sitte ku takki on "tyhjä ku jeesuksen hauta pääsiäis aamuna"... eikä sittekää luovuteta... :D
Ei mulla muuta tälläkertaa... soon moro... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-KHS-
Rattiamiraali
Viestit: 292
Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
Truck: Carrus 302
Location: Ylöjärvi
Member id: 216

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

Pitkälle on tultu noista kuvista.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
callex
Tosi harrastaja
Viestit: 35
Liittynyt: 19 Helmi 2013 07:20
Truck: MB-609 Kasten
Location: Tammela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja callex »

Missäs päin Someroa se sinun hallisi on; utelias kun olen, tekisi mieli ihan livenä vilkaista aikaansaanoksiasi, jos se sinulle suinkin sopii??
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moe taas... :D
"-KHS-" juu on noiden kuvien väliin mahtunu pari "muuttujaa"... :D (ja tykkäsittä tae että...mää tuun häirihtemmään teitä hamaan "loppuun" asti... :lol: :lol: :lol: )
ja "callex" tossa ns. "vanhan hakashuollon" hallissa mää tota touhuilen...jos oot ohi kulku matkalla tai muuten viikonloppuisin ajelet somerolla päin ni teretulemast... jos pihassa näkyy vanha "haisuli" (hiace) ni oon hallissa...ja jos ovi ei oo isonosto-ovi ei oo auki ni sitä ku kolistelee ni mää saatan "herätä" jostai auton uumenista... :D tai jos "uskalla" ottaa riskiä siitä että olenko paikalla ni aina voi soittaa...nro löytyy ainakin tuolta mun tavaran myynti-ilmoituksesta... :D Ja jos joku muukin "pyörii hoodeilla" ja haluu tulla kuikuilee...ni tämä koskee heitäkin...(paitsi jos "kaikki" haluu tulla kattomaan ni enhän mää sitten ehdi ollenkaan rakentaa...) :lol: :lol: :lol: ei vaines...vitsi vitsi...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Se on sovittelu "mestari" täällä taas moi... :D
Ja homma jatkuu... kuinkas muuten kuin "sovittelulla"... :lol:
Kuskin puolen luukut runkoineen ekaa kertaa yhdessä "höördillään"... :D
"ensimmäinen otto"
"ensimmäinen otto"
WP_20140914_004.jpg (207.16 KiB) Katsottu 15924 kertaa
"Kauko" säätää... no ei voi kaukosäätää eli vaatii "lähikontaktin"...eli sovitusta ja säätöä... :D
"pientä säätöä se vaatii vaan...sitten baanalle brassailemaan"...lauloi joku "komedia" hahmo joskus... =)
"pientä säätöä se vaatii vaan...sitten baanalle brassailemaan"...lauloi joku "komedia" hahmo joskus... =)
WP_20140914_005.jpg (158.39 KiB) Katsottu 15924 kertaa
No eipä mulla oikeesti mitään asiaa ollukkaan... jatkan sitte ku luukkujen "ensimmäinen sovintoehdotus on tehty...
Kiitos ja anteeksi... :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

"Ensimmäinen sovittelu ehdotus"
"Kyllä luukut tekee auton" =)
"Kyllä luukut tekee auton" =)
WP_20140920_001.jpg (187.49 KiB) Katsottu 15814 kertaa
Niihä siinä tääki päivä meni noita nysvätessä... :) suht hyvin sain aikasekski mutta...
Koskaan ei saa olla liian tyytyväinen...:D (jos oikeesti ei oo aihetta...) Lisää kuvatuksia...(ei ehkä ihan kuvottavia sellaisia... :D )
"Sähleikkö"
"Sähleikkö"
WP_20140920_002.jpg (170.07 KiB) Katsottu 15814 kertaa
"alavinovalokuvakulma"
"alavinovalokuvakulma"
WP_20140920_003.jpg (161.59 KiB) Katsottu 15814 kertaa
ja yks ihan järjetön kuvakulma... :D
Tärinä peittää suuromman osan virheistä...
Tärinä peittää suuromman osan virheistä...
WP_20140920_004.jpg (144.43 KiB) Katsottu 15814 kertaa
Tuossa viimeisessä kuvassa näkee mun mielestä jo jonkin verran tätä meikäläisen "työn laatua"...(kaukaa kaunis...mut ei kestä tarkempaa tutkiskelua) Enkä nyt oikeasti ole mikään perfektionisti vaan kylmänjyrkkä tosiasiahan on että... "ilman asianmukaisia työvälineitä ja ammattitaitoa... noista ei saa ns. "ykkösellä" siistejä ja hienoja... Toki myönnän myös sen että "katson" vähän erikantilta omia tekeleitäni ja "vaadin" itseltäni paljon...
Täällä/tällä palstalla on pari ihmistä (rekisteröityneitä) jotka ovat tämän tekeleen nähneet ihan "livenä" ja he ovat varmasti samaa mieltä kanssani... "näyttää paremmalta kuvissa"
Tämä sopisi ehkä paremmin tonne "pikkasen pöhnässä" osioon..(6kpl nallelimuja). mutta ajattelin että marmatanpa taasen täällä omaa "taitamattomuuttani"
Olin ehkä oikeasti "hullu/tyhmä" kun päätin tehdä ton ala-osan puhtaasti tosta "harjatusta jalostetummasta metallituotteesta" ja välillä tuntuu siltä että "pitäsköhän tuo maalata yli..."
En toki siihen lähde... seison omien päätöksieni takana...oli ne sitten hyviä tai huonoja... :)
Syy miksi olen "niin tyytymätön" on se että... minä tykkään tehdä käsilläni kaikkee hölmöä ja yleensä saan omasta mielestäni "edes jonkinmoista jälkeä" ja nyt tämä hädintuskin täyttää edes nämä kriteerit... :)
En myöskään oo "siinä mielessä" ihan tyhmä etten olisi tietyllä tavalla ylpeä viimeisen vuoden "aikaansaannoksistani" oon mä ny jotain saanu tehtyäkin...ja suurimman osan "yksin" (me myself and i meiningillä... "eikä mua tartte auttaa" mausteena ) :lol:
Toivonmukaan en ny ihan "pilaa tän topicin kiinostavuutta" tällä marmatuksella... mutta niille jotka "haaveilevat" auton täydellisestä läpikäymisestä voin kertoo että ei oo helppoo...
ja ihan näin "fanaattisesti" mitä mä oon välillä tätä tehny ei kannata ryhtyä... (mun) onneksi on olemassa tämä foorumi jonne "voi ehkä marmattaa synnytyksentuskia"(mieskin) :D
Pyyrän ny oikeesti anteeksi tätä läpätystä mutta oli "pakko jakaa tämä feelis" muitten kaa... :D
"het ku saa vähä akkailla ni o parempi miäli...ja jaksaa ottaa turpaansa seuraavassa mittelössä..." :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Kyllä Lätsä luulen ymmärtäväni tuota marmatustasi. Toki mulla vasta pari pinttiä nallea ja sitten vähän Kaiserdomin Hefe-Weizenbieriä takakana.. Joo, oon sekakäyttäjä :lol:
Mutta ylipäätään asiat ovat monesti omassa pienessä mielessä selkeitä, yksinkertaisia ja ennenkaikkea kauniita. Ja käytännössäkin tulee usein onnistuttua, mutta ei kuitenkaan aina välttämättä ihan sataprosenttisesti, vaan esim 95%. Sitten se puuttuva 5% kaihertaa mieltä kovasti. Mut edelleenkin täytyy muistaa että omassa mielessä se tuntuu paljon suuremmalta, koska tietää virheensä. Ja vielä kun kyseessä on ulkonäkökysymys, sille antaa vielä helpommin suuremman painon. Onhan se ulkopuolisellekin ensimmäisenä näkyvä asia.
Mut oikeasti, väliäkö sillä, jos kyseessä ei ole näyttelypeli, jos se vaan on käytännöllinen ja toimiva. Hö. En tiiä saanko sanottua sitä mitä halusin. Mut pointtina oli se, että nää ei oo tehtaan tekeleitä vaan itse omin pikkukätösin taputeltuja. Aivan kaikkea ei voi hallita. Joku osaa sisätyöt, joku osaa ulkotyöt, joku ymmärtää tekniikan päälle, joku tietää miten sillä ajetaan. Näissä rojekteissa on hyötyä mitä laaja-alaisemmin osaa asioita. Ja mitä laajemmin osaa asioita, sitä vähemmän on jonkun kapean sektorin ekspertti. Tai sit voi olla sen tietyn alan taitaja, mut ei välttämättä tiedä muusta. Jos teamissa olisi kymmenen henkeä tekemässä, sit voisi olettaa että joka juttu olisi vimpan päälle. Kun tekijöitä on vain muutama tai yksi, on tyydyttävä siihen mitä sattuu tulemaan. Jos autosi olisi peltisepän tekemä, hän ei välttämättä olisi ulkokuoresta ylpeä, jos autosi olisi minun tekemä, olisin siitä ylpeä. Oman autoni kaikista ratkaisuista en ole ylpeä. Meillä kaikilla on erilaiset taidot. Ollaan suvaitsevia ja yritetään ymmärtää asiat muutoinkin kuin omasta näkökulmasta. Kyllä tällä foorumilla porukka tekee aivan mahtavia juttua! Tsemppia! :D
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja AriW »

No tässähän nyt varmasti pätee tämä vanha kunnon itseiskritiikki,oikeesti toi on livenäki varmasti magee. Noin isossa pinnassa ei ihan pikkuvirheitä huomaa. Hullu ei huomaa ja viisas ei virka mitään,sopii mielestäni tähän kohtaan. Samahan se on noiden autojen maalipinnan kanssa,oikeesti vaikea maalata samanlaista aplaripintaa ku tehtaalla ja silti on mukamas viimesen päälle pintaa.
Veikkaan että tämän auton toimivuus tulee olemaan kohdallaan,niin parkissa kuin maantiellä. Mitehä toi maalaaminenki liittyy koko asiaan? Ei mitenkään,no tulipahan seki kirjoteltua.
Pitää muuten olla oikeasti kova kaveri jos noi rosterit saa tohon laitettua niin ettei kenenkään silmällä näy peilaamista,musta noi kestää kovan äijän katselut kyllä.
No,ainaki kaveri tykkää vaikka itse asentajaa vituttaiski. Ainaki mä,vaikka en peilikuvapinnasta oo ikinä välittänykkään.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Sen verran eiliseen marmatukseen... Oli vissiin semmonen "kaikki on mua vastaan" nousuhiprakka... :lol: En oikeesti oo noin negatiivinen persoona... :)
Haluaisin toki että tätä "kärsis" tulla vaikka minkälainen ammattipeltiseppä tiiraa ja ei löytäisi virheitä... :D mutta näinhän ei ole... :) ja oikeesti hyväksyn sen...
Ja "jOri"... "minä osaan kaikkee vähän...mutta mitään en kunnolla" on mun motto... ja enpä ny kovinkaan "arka" oo kokeilemaan rajojani... :D
Eli tästä taas jatketaan "hyvin mielin"... :)
nii ja sorry tää meikäläisen napina... täällä on vaan sen verran "kohtalo tovereita" että uskoisin et ymmärrystä löytyy tämmösellekkin fiilikselle... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Karsa
Rattiamiraali
Viestit: 393
Liittynyt: 17 Loka 2011 13:22
Truck: Volvo "Tyssikkä"
Location: Lahti
Member id: 186

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Karsa »

Haa, hyvä Jätkät ! mäkään en ole automaalari, vaan betoniraudoittaja,kuten Tyssikän kyljistä näkyy :D
Mutta kelpaa täysin metallimiehen työläisperheeseen, olen jopa hiukan ylpeä tuosta. :D
-Pikavuoro Gibraltarille-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Karsa kirjoitti:Haa, hyvä Jätkät ! mäkään en ole automaalari, vaan betoniraudoittaja,kuten Tyssikän kyljistä näkyy :D
Mutta kelpaa täysin metallimiehen työläisperheeseen, olen jopa hiukan ylpeä tuosta. :D
.... :lol: :lol: :lol: Oikeesti kohtalotoveri... (siis ammatin puolesta...) voisin sanoo että tämä "juomurauta" on tullu aikasta tutuksi... eli se "tottelee" mutta nää "jalommat" ei nii herkkään... (liekkö ne jotenkin ylpeitä itestään... :D )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

En muista ootko itte todennut että antaa hevosten murehtia kun niillä on isompi pääkin :D toimivuus on mun mielestä näissä pääasia. Olen huomannut omissa hommissa et meinaa mennä tekeminen välissä nysväämiseksi ja täytyy pitää tauko että saa "etäisyyttä" ja näkee kokonaisuuden :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

"Bussiton"... "osu ja uppos"... niihä mää oon sanonu... ja pääosin kyllä noudatan sitä ajatusta... Ja toi "etäisyyttä" jutskakin pitää 150%:sti meikäläisen suhteen myös paikkansa...
ny on vaan se tilanne että vielä ei voi tehdä sitä... olisvähäniiku "pakko" saada tää auto pihalle hallista... eli "sateelta suojaan kunnossa" ja tähän liittyy hyvin pitkälti toi "somistelu ja nysväys"... :D
Tää mun "to do lista" tuntuu vaan vielä loputtoman pitkältä... :D osan oon päättäny tehä vasta ens keväänä ku aurinko lämmittää ja pihalla on mukavampi touhuta... mut noi lista härdellit yms. on jo auton "kestävyyden" kannalta pakko tehä pois... (lähinnä tällä yritän estää että tämä "etelä suomen stabiili talvi" ei pääsis tekemään vahingossakaan tuhojaan... vesikelistä "paukkupakkaseen" rasittaa paikkoja aika paljon jos vesi pääsee vääriin paikkoihin...) sinänsä mä olen suht luottavaisin mielin että tää on vesitiivis...mutta noilla listoituksilla saan estettyä sen että vesi ei vahingossakaan pääse johonkin "sauman kuoppaan" ja jäätyessään alkaisi "repimään" esim. kyljen "plastiikkia" irti... (ja tämä "vaaraoletus" johtuu ainoastaan siitä etten tiiä miten noi materiaalit kestää erillaisia "ääriolosuhteita"... :) ) Tämän rojektin myötä on joutunu miettimään nii montaa asiaa että meinaa senkin takia välillä ihan pikkuasiakin "ottaa ottalohkoon..." :D
No sen listoituksen puolesta oon jo "loppusuoralla" eli lasien listat on kaikki tehty... ja pääosin paikassaan...(vielä ilman tiivisteitä...) Seuraavaksi tarviis pistää loput pystysauma listat noihin "muoviseiniin"... aparin puolella nekin on jo "ekassa sovituksessa" mutta kuskin puolella ei ole vielä yhtään "sovittelu ehdotusta" tehty... :)
Ja perjantaina saa vasta viimeisen luukunkin paikoileen... (minä onneton rähmäkäpälä hukkasin yhden saranan... :D ei löydy mistään... )
Laitanpa ny vielä kuvatodisteen ikkunalistahärdellistä myös tältä puolen... :D
Mh:n ikkuna
Mh:n ikkuna
WP_20140921_003.jpg (179.98 KiB) Katsottu 15567 kertaa
sama reikä...eri asen... eiku kulma
sama reikä...eri asen... eiku kulma
WP_20140921_004.jpg (160.69 KiB) Katsottu 15567 kertaa
Ja vielä yks lisää
"tekokuva"
"tekokuva"
WP_20140922_001.jpg (162.87 KiB) Katsottu 15567 kertaa
Jotkut varmaan ajattelee että mää "rakastan" tota oranssia teippiä ku sitä on joka paikassa.. no tietyllä tapaa kyllä näin teenkin... pitää hyvin mutta ei sotke yhtään paikkoja... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Et sä mitään saranaa ole hukannut, se on nyt tallessa :shock: sillon se ei ole tallessa jos löytyy eli on laitettava parempaan talteen :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Eiks toi vaatis jotain toimenpiteitä....?
ei ehken niin kaunis kirjasto teksti... =)
ei ehken niin kaunis kirjasto teksti... =)
WP_20140921_002.jpg (188.84 KiB) Katsottu 15437 kertaa
Olisko nää "hyviä semmosia" (toimenpiteitä) eka...
"ohennetaan vaan latvoista" =)
"ohennetaan vaan latvoista" =)
WP_20140924_001.jpg (167.41 KiB) Katsottu 15437 kertaa
"no jos leikataan vähän reilummin"
"no jos leikataan vähän reilummin"
WP_20140924_011.jpg (212.07 KiB) Katsottu 15437 kertaa
"lähtiköhän tästä nyt liikaa"
"lähtiköhän tästä nyt liikaa"
WP_20140925_001.jpg (249.61 KiB) Katsottu 15437 kertaa
"face off"
"face off"
WP_20140924_012.jpg (232.46 KiB) Katsottu 15437 kertaa
Someron pohjavedessä on kuulema jotain vikaa... (sanoi eilessä päivänä mulle eräs "alkuasukas...siis somerolainen) :D
En oo kyllä ite huomannu... :lol: :lol: :lol:
No siinä kuitenkin "esimakua tulevasta" :wink: :shock:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
janne
Kokenut kuljettaja
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Tammi 2011 18:12
Truck: Scania L113 Vähämaa
Location: rovaniemi

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja janne »

Hienoa työtä, mahtava seurata tuota tekemisen meininkiä. Millaista keulaa/valoja oot suunnitellu? Itellä oli tarkotus muokata edellisen (royalin) keulaa , hankittuna oli R-Scanian xenonumpiot pohjineen, no suunnitteluksihan se jäi annoin ne auton mukaan, tiedä häntä riittikö intoa uudella omistajalla. Nyt ois taas vastaavaa osaa tallissa, tuo Vähämaan keula ois kyllä helppo modata.........mutta paljon ois tärkeämpääkin tehtävää esim. sisällä. Yhtäkaikki mielenkiinnolla odotan "töllin" uutta keulaa
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Keulaprojektit on hienoja. Muutamat on tehneet ja aina on ilme muuttunut. Yksi keino on valita mieluinen keulan malli jostain bussista tai rekasta ja istuttaa se sellaisenaan nokalle. Tuli itekki tehtyä 5 vuotta sitten, uusi palikka oli liian leveä ja liian lyhyt mutta se muotoutui lasikuidun ja alumiinipellin avulla.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

"Läskillä o aina nälkä" (eli ruokatauko) :D
Joo... melkein koko ajan on ollu mielessä se että toi keula ei voi jäädä "tuon näköiseksi"... Auto on muuttunut jo niin paljon että halusin "hävittää viimeisenkin muiston" kirjasto-auto elämästä.
Ja... Meikäläisestä ku on kysymys... niin eihän sitäkään voi ny silleen tehä että "nostan valmiin palikan paikoilleen" (mistä mää täällä sitte kitisisin ku hommat ei meekkään niinku siinä kuulusassa kylässä...) :D Ei vaines... En vaan saanu omassa päässäni sopimaan mitään ns. valmiskeulaa tohon "pläsiin" :) pistämpä taasen vähäsen niitä "kuvaherkkuja" teille niin saatta tekin miettiä et "mitäköhän tuosta nyt taas tulee"... :lol: :lol: :lol:
vähän pellin työstöä "rakkaan piipunkaa"
rupee kyllästyttään tää "tooljob porno" =)
rupee kyllästyttään tää "tooljob porno" =)
WP_20140924_009.jpg (205.7 KiB) Katsottu 15374 kertaa
Sitte... yllätys yllätys... ensimmäinen sovitus.... :D
Tässä kohtaa arvon raadille on varmaan viimeistään selvinnyt että en tee keulaa lasikuidusta...enkä rosterista....vaan pellistä... :D
pari ylisuurta raakile versiota sovituksessa...
pari ylisuurta raakile versiota sovituksessa...
WP_20140924_014.jpg (191.3 KiB) Katsottu 15374 kertaa
No ku noi "karkeet raakaversiot oli sovitettu ni piti sitten suunnitella "ajovalo järjestelmää"... :) eli tuollaiset olisi tarkoitus "ympätä" tonne keulale... :D
"sekasikiö" volvo ja scania ne yhteen soppii...huomenna ne pannaan....sopimaan... =)
"sekasikiö" volvo ja scania ne yhteen soppii...huomenna ne pannaan....sopimaan... =)
WP_20140925_004.jpg (236.25 KiB) Katsottu 15374 kertaa
Tässä kohtaa varmaan "jotkut merkkiuskolliset" nosee kotonaan "barrikaadeille huutamaan" EI... EI SAA... No huuella saapi... mulla ei oo mitään antipatioita kumpaakaan merkkiä kohtaan joten... valitsin valoiksi "toisiks" siisteimmän kuorma-auton lampun...(siistein ja magein on kaikista uusimman FH volvon valo...) :D
No ny tää ottasi mahastaan kiinni ja raahais läskiperseensä takas tonne mestalle ja alkais nysväämään lisää... saatta lisää kuvia "päivän tuotoksista" tuonnenpana...(ehken jo illalla...jos saan jotain järkevää aikaseksi...)
Että näin...soon moro taas. :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Jäädään odottelemaan jännityneenä :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
huuru
Kuski
Viestit: 33
Liittynyt: 20 Elo 2014 18:12
Truck: Sisu BK84 BO
Location: Ylivieska

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja huuru »

Kyllä tulee hieno! Mutta ittehän ne pitää lapsekki tehä.
Vastaa Viestiin