Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Nii ja "Nepille" Juu en meinannu ostaa sitä "halvinta" joku on kehunu joskus bostikkia... Se kuulema säilyttäis kans ominaisuutensa... Mistä tota "saksan ihmettä" mahtaa saada...? :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
meze63
Apukuski
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Kesä 2013 09:39
Truck: mb 814
Location: jyväskylä

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja meze63 »

-tuota bostikkia olen käyttänyt jo pitemmän aikaa vaunu ja autorempoissa ja mielestäni ihan hyvää tavaraa, täältä päin löytyy ainakin jyväscaravaanista mustaa ja harmaata 12e tuubi saa myös verkkokaupasta.
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jep jep... :) Verbaalista häiriköintiä liittyen laseihin...
Tuli nyt tossa päivällä yhen äkkiä mieleen semmonen asia mistä tämä ikkunaasennushepputyyppi mainitsi... En muista "hienoa termiä" tälle "kemialliselle erektiolle" minkä jotkut liimamassat/silikonit voivat aiheuttaa ton lasissa olevan butyyli pohjaisen reunamönjän kanssa... mutta sen muistan varmasti että hän kehotti tarkkaan harkitsemaan ainetta/aineita mitä/mitkä kannattaa laittaa ns.jatkuvaan kosketukseen sen reunan kanssa... Vaarana on se että tämä lasin alkuperäinen butyylihässäkkä "syöpyy/menettää ominaisuutensa" ja päästää kosteuden sisään ja lasin välissä olevat ainekset pihalle, elikkä sittenhän mula on tämä ihana huurulasi jonka lämpöarvo ja läpinäkyvyysarvo ei oo kovinkaan kummonen... :) en tiiä... pitäis varmistaa kuinka nopeasti tämä reaktio voi tapahtua mutta enpä taida uskaltaa ottaa riskiä ja tiivistän sen sauman ihan butyylimassalla...(tää on taas tätä mun "itseniepäilystä" :D ) mutta ei kai vara venettä kaada... Sinänsähän noi lasit ei pääse sieltä karkuun sen jälkeen kun siinä on ulkopuolen peitelistat paikoillaan ja kun kysymyksessä ei ole "rakenteellisesti jäykistävä" lasi, mun järjen mukaan se on vaan hyvä että se on siellä silleen "pehmeesti" kiinni ja antaa auton korin mahdollisesti elää omaa elämäänsä... :lol: :lol: :lol:
Ärsyttää vaan ny ku meni töissä sen verran myöhään etten ehtiny kauppaan hakeen sitä bjostiikin bjutyyliä... :evil: No ei voi minkään tääkin ilta menee sitte niile kuuluisille "tieteen jumalille"... jospa huomenna olis parempi tuuri tai sitte sen verran pidempi työpäivä et ei jaksa murehtia... :lol: :lol: :lol:
Nii ja "kulkurille" kiitos linkistä... Het ku näin etiketin ni hokasin et oonhan mää jotain Soudalin mönjiksiä käyttänykkin ja muistaakseni motonetistäkin löytyy jotain kyseisen valmistajan tuotteita... Etra myy ainakin...(muistaakseni... :D eiks mulla ookki hyvämuisti... :lol: ) joopa joo... että näin tälläkertaa ens kerralla ehkä enemmän.... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Oliko tää sun edellinen projekti :?: :lol: :lol:
Liitteet
image.jpg
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Oon kerran nähny saimaalla vastaavan vermeen, mutta yläosa oli linja-autosta :)

Vanha lossi ois hyvä, siihen vois ajaa kulkurin kyytiin ja sit harrastaa veneilyä samoin mukavuuksin.
Rosmo
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Viikko sitten ajettiin muuten ihan junaradalla lättähatulla. Oulaisiin ja takasin :) kyllä on muuten hienon näköinen paatti.
Tulevaisuus on sähköinen
Jylpynkumi1
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
Truck: Volvo b10m Den oudst
Location: Iitti

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Jylpynkumi1 »

Mistä tuommoisia Abloyn lukkoja voi ostaa ja paljonko ne maksaa?
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Höö.... tarkotakko noita luukkujen lukkoja vai ovenlukkoo...? Tosin en kyllä oikeeta hintaa osaa noille sanoo koska armas velipokani hommas/hommaa ja tekee mulle noi kylkiluukkujen lukkohärdellit...niinku ton oven sähkölukosta....:)
Nii ja en oo vielä "ehtiny" vesille...mutta eihän sitäkään koskaan tiiä... josko sen aika koittais sitte ku mä oon vanha ja "pähkähullu"... :lol: :lol: :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jaahas... juoma ja tu....umaus tauko...:)
Joo tänään ajattelin olla näppärä "pikkutyttö" ja tukka hulmuten tuuppasin auton aamulla ulkoruokintaan ja aurinkoo ottamaan... :) Suunnitelmissa oli et olisin nysvänny noi vesikourulista härdellit tonne katon ja seinän rajaan...
no yllätys yllätys mun "hieno plääni" ei ny sitte taaskaan toteutunu... Mä en valita että on liian kuuma mutta en uskalla ruveta läträämään liima ja butyylimassoja tommoseen n.+60 asteiseen kattoon... :D Katolla kärsii just ja just olla ohut pohjasissa kengissä ettei varpaat pala...
No ei tää "ulostautuminen" ihan hukkaan menny... en oo aikaisemmin niin tarkkaan tuolla katolla hyvässä valossa "tutkaillut" noita kattoluukkujen tiivistyksiä... ja ny ku kattelin niitä ni totesin että on niin potentiaalisia vuotopaikkoja että niille on tehtävä tässäkohtaa jotain, elikkä otin sitte katkoteräveitsen kauniiseen käteeni ja "fileroin" noi vanhat massat sieltä pois...(eikä oo mitään käryä mitä massaa sen pitäis olla...siis toi vanha...)
Siellä oli päällimmäisenä kerroksena sellainen harmaa, melkein kovamassa jonka alla oli (ei jokapaikassa) mustaa pehmeää ja notkeena pysynyttä massaa...
muuten hyvä mutta sekin oli aika suurelta osin irti tosta kattoluukun kehyksestä... eli jos syystä tai toisesta kattoluukun ja katon välissä ei oo massaus kunnossa ni toihan muodostaa melkeinpä "suppilon" sinne...(vähä kärjistän... :lol: ) no enikeis, ny ku oon putsannu noin karkeesti sen ni ajattelin että jos pistäis pikkurälläkkään teräsharja laikan kii...ja varovasti yrittäis puhdistaa ton liimasauman sillä... Onkohan kukaan kokeillu tota...lähinnä mua ny vaan huolettaa ton uuden massan kiinni tarttuminen tohon kattoluukun muoviseen kehykseen... :) Mutta onkohan toi puhdistus metodi liian raju...? Ja sitten toinen kysymys.... miten hyvin noi butyylimassat kestää auringon valoo... (kävin hakeen sitä bostikkia...116€ laatikko/12 tuubia vantaan IKH:ssa pienen tinkaamisen kanssa... :) )
Oli mulla jotain muutakin "mielen päällä" mut nyt ei tuu mieleen... pistän kuitenkin pari "fiilistely" kuvaa... :D
Ulkona...niin ulkona...
Ulkona...niin ulkona...
WP_20140719_001.jpg (234 KiB) Katsottu 18132 kertaa
sama kommentti toiselta kyljeltä...
sama kommentti toiselta kyljeltä...
WP_20140719_002.jpg (199.22 KiB) Katsottu 18132 kertaa
Ja tossa viimeisenä syy miks mää rupesin taas rapsuttelemaan ja "purkamaan"... :) (liekkö huoli ollu "turha"...)
Ryppynen ja halkeillu...vähän niinko na...uris
Ryppynen ja halkeillu...vähän niinko na...uris
WP_20140719_006.jpg (199.74 KiB) Katsottu 18132 kertaa
Jep mutta tämä taasen tällä erää... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
esaheikki
Rattimajuri
Viestit: 211
Liittynyt: 09 Heinä 2013 13:37
Location: Taivalkoski

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja esaheikki »

Ymmärtääkseni siihe kuuluu butymassa vai mite se kirjoitetaa .Elä ainakaa kato tuosta kuvassa näkyvästä vaunusta katomallia.Otin tuommosesta kattoluukun pois kun se vuoti tiivisteen levittäjä oli oikassu joka nurkassa ja tiiviste puuttu noin 5 cm joka lulmasta.Eihän kafia kovin monta oo enään kokonaisrna.
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Miksi muuten oven viereisistä luukuista keskimmäinen on aavistuksen korkeampi ?
Avatar
-KHS-
Rattiamiraali
Viestit: 292
Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
Truck: Carrus 302
Location: Ylöjärvi
Member id: 216

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

Mites muuten sisätilojen lämmöt? Arska paistaa kuumasti, mutta kärrissä on SPU-eristeet?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jepulis... :D
"Perseily" tauko... :D
Joo toi kafin vaunun raato on varmaan kaikkien homevaunujen aatelia...on meinaan niin järkyttävän hajunen sisältä ettei mitään rajaa. No sekin odottaa "aikoja parempia" teen tosta saunan jahka oon saanu tän kuntoon...(vuonna 2020... :lol: ) pitäähän se "terapiahuonekkin" olla... :D
"Kulkurille"... Toi keski lukku on noin 20mm korkeempi ku noi muut...sen takana on toi ilpin ulkoyksikkö, en tiiä enkä muista enää miks mää sen "suuressa viisaudessani" jätin isommaks... :D oli kai siihen joku syykin olevinaan... :lol: :lol: :lol: onneks se ei vaikuta "kääntyviin etupyöriin" :) "jos on lusikalla annettu...ei kauhalla voi kaapia..." :D
ja sitten "KHS:lle"... ja muillekkin joita asia mahd. kiinnostaa... jos joku asia näyttää onnistuneen silleen ku mä kuvittelin ni se on toi eristys...
Oli meinaan selkee ero sisällä ja ulkona, vaikka mulla ei ole vielä ovi ummessa ja tosta "valokatosta" puuttuu lasit, niin sisätilat ei olleet eläimellisen kuumat vaikka auto olikin koko eilisen päivän suoraan auringon paisteessa ja esim katto oli niin kuuma että siellä meinas palaa jalat... :D
Ja eilen selvis myös hyvin toi muovin käytös auringon paisteessa...(ja "liimaus mokat") Ton oven vieressä olevan ikkunan yläpuolella on "huono liimaus" ja se veti ihan kunnolla kuprulle päivän aikana... eli lämpöeläminen on aika rajua, muuten muovit pysy hyvin paikoillaan ja "ryhissään" ja ton ikkunan päällisenkin saan toivon mukaan korjattua sitten joskus ku listoitan noi ikkunat... ne tulee kuitenkin samalla ajatuksella kiinni kuin noi luukkujen pellit... sen verran on eroo että joudun "kierteyttämään" reiä ku siihen ei oikein läpipulttia viitti vetästä... :D
Ny tarttis vetästä vähän suojateippejä ikkunoihin ja ikkunan ympäryksiin et voi läträtä huolella ton butyylimassan kans noi ikkunat vesi tiiviksi... sinänsä sauman ei tarvitse olla "kaunis" ku siihen tulee ne listat päälle, ainoo kriteeri on että ne on varmasti tiiviit...(ettei seinää myöten valuva vesi tule tupaan...)
Tarvii vetää vielä pariin ikkunan rakoon tommonen sauman pohjanauha pohjalle ettei butyyliä mee ihan niin paljoo... (säästökuuri... :) )
Butyylin säästö ainetta...
Butyylin säästö ainetta...
WP_20140719_003.jpg (271.71 KiB) Katsottu 17937 kertaa
Ja tossa on "malli" miten se menee sinne... (sorry huono kuva... )
siellä sitä on... vaikkei kunnolla näykkään...
siellä sitä on... vaikkei kunnolla näykkään...
WP_20140719_008.jpg (161.49 KiB) Katsottu 17937 kertaa
Eiköhän tässä oo taasen "kaikki" tältä erää... jatketaan jossaki kohtoo... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hai hou... :)
Pannans ns. viiminen tämän viikon "päivittely"... :D
Juu sain suurimman osan ikkunoista teipattua ja suojattua ja nauhoitettua ja kolmessa on jo butyylitkin läträtty...
Ärsyttävä aine kun on niin "sitkasta ja venyvää"... meinaan ku ennen ku hokasin et "vedä koko ikkunan kierto kerralla" tahto joka kerta ku otti ruutan pois lasilta lähtee mukaan semmonen seitin ohut soiro joka sitte meinaa ja tarttuu joka paikkaan... :D no onneksi ei sotkenu kylkiä vaan yhessä lasissa on semmoset "hienot roiskeet"... ja totesin et en edes yritä märkänä pyhdistaa sitä vaan annan sen kuivua ja sitten poistan sen katkoteräveitsen terällä...
No sekin ongelma tossa levityksessä "poistu" ku veti koko ikkunan yhellä kierrolla...(paitsi sillon ku piti vaihtaa tuubia :) )
"Kuva ois kiva".... no tässäpä tulee taas... :lol: :lol: :lol:
Läträys kuva...
Läträys kuva...
WP_20140720_001.jpg (167.2 KiB) Katsottu 17878 kertaa
Peili kuva "möhömasata"... :D
Peili kuva "möhömasata"... :D
WP_20140720_003.jpg (158.14 KiB) Katsottu 17878 kertaa
Että näin... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Addiktio
Kokenut kuljettaja
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Joulu 2013 21:01
Truck: Ford Transit tdci
Location: Estonia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Addiktio »

Kaikella kunnioituksella ja ihailulla, ( olen hetero ) olet tehnyt mahtavan suuren työn. Projektiasi on ollut mielenkiintoista seurata. Olen melko varma että kun viimeinen "niitti" on kiinni, koet hyvänolon tunteen ja mielihyvää suoritustasi kohtaan.
- Addiktio -
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Soon moro taasen... :)
Kiitos "Addiktio" hyvä jos jotakii kiinnostaa nää meikäläisen turaukset... :D (edelleenkin kuvat "petkuhuiputtaa teitä...ei tää niin siisti oo... :D )
No joka tapauksessa... oon taas hallilla ja ajattelin häiritä teitä taasen parilla kuvatuksella... (koska kuvat on kivoi... :) )
"kattobroilerin" asennusta eka....
vasemmalta oikeelle...tai päinvastoin... liimamassa....butyyli....liimamassa...
vasemmalta oikeelle...tai päinvastoin... liimamassa....butyyli....liimamassa...
WP_20140724_001.jpg (177.26 KiB) Katsottu 17749 kertaa
Läts... siihen se pikkuhiljaa asettuu...
Läts... siihen se pikkuhiljaa asettuu...
WP_20140724_004.jpg (143.03 KiB) Katsottu 17749 kertaa
ja sama eist päen...
ja sama eist päen...
WP_20140724_005.jpg (176.94 KiB) Katsottu 17749 kertaa
En saanu kuvattua kunnolla tota "etukuvaa" mutta yritän kuvailla suunnitelmani taasen mun vajavaisilla verbaalisilla taidoilla... :D
Niinku tosta etukuvasta ny näkee että toi etureuna on hieman "irti"... Olisin ehkä saanut puristeltua ja paineltua sen kiinnemmäs...mutta pähkäsin että jos mää jätän ton noin voin vetästä tohon saumaan vielä liimaa tai butyyliä...(en tiiä viel kumpaa laitan... riippuu eniten siitä miltä toi liimaus tuntuu...pysyykö se kuivuttuaan hyvin paikoillaan...)
Jos se on ens viikolla tiukan oloinen ni sitten vedän siihen butyylit päälle...mutta jos se tuntuu "heiluvan" liikaa ni sitte pursotan tosta pienestä raosta lisää liimamassaa.... :D
Toi kattospoilerihan on siitä alkuperäisestä takaseinästä... leikkasin sen vaan irti ja kaveri nykäs siihen vähän uutta väriä...
Oli suhteellisen hankala juntata toi itekseen tonne katolle sotkematta koko autoo... :)(ja ihan ilman sotkuja se ei sinne mennytkään...) :D
Varmaan jakaa taasen mielipiteitä tää ratkaisu, mutta kaikkiahan ei voi tyytyttää... (vaikka kuinka haluais...) :D
Ny oon liimailemassa niitä "kuulan pyöritys kouruja" paikkaansa... niistä saatta "kuvakokoelman tuonnempana" :lol: 8) :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

javascript:popupWindow('http://kotituli.fi/index.php?main_page= ... ge&pID=119') En tiiä onnistuko toi linkin liittäminen...(en oo koskaan linkitelly... :D )
no enikeis... onkohan kukaan koskaan "suunnitellu/harkinnu" tommosta lämmitys hässäkkää kulkuriin... ja jos on ni mitä hyviä/huonoja puolia tommosessa mahdollisesti olis... sikäli mikäli ymmärsin oikein noita pitäis saada ns. nestekaasu versiona... :) (tai sitte oon taasen iha tollo.... :lol: :lol: :lol: )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

no prkl... eihä se onnannu... sorry... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Liitteet
image.jpg
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Juuri noita... Kiitos "neppi"... En tiä oisko miten hölmö ajatus väsäillä tommonen lämmitys järjestelmä... Pitäs ainakin tehot riittää... :D
No enpä oo vielä siellä saakka joten ei oo vielä ajankohtainen asia... :) (kahvi tauoilla tulee surffailtua puhelimella netissä ja sitä kautta tulee kaikkee hölmöö mieleen... :D )
Jep... mutta sain mää ny aloteltua noiden kourujen laiton... eli lupaamani "kuvamateriaali"... :D
Ei oo kuvaa "puhdistus" operaatiosta, mut ekaks puhdistin ton alumiinin pinnan wurth:in brake cleanerilla... sitte piirtelin viivan ton kourulevyn kanssa ettei tarvi arpoo ja arvioida "miten pitkälle" se tulee... Sitte vaan toi butyylinauha levälleen... (on sitte ihan sairasta evästä...varsinkin tälleen lämpimänä päivänä...)
butyyli nauha...
butyyli nauha...
WP_20140724_007.jpg (181.83 KiB) Katsottu 17665 kertaa
Ja sitte vähän "muita tököttejä" butyyli ja liimamassaa... (ette varmaan ois arvanneekkaan... :D )
"mönjikset" levällään...
"mönjikset" levällään...
WP_20140724_011.jpg (166.57 KiB) Katsottu 17665 kertaa
Sitte ku noi massat oli levitetty ni nauhasta suojapaperi pois ja lista niskaan... :D
"Kuularata" valmistuu pikkuhiljaa...
"Kuularata" valmistuu pikkuhiljaa...
WP_20140724_010.jpg (138.34 KiB) Katsottu 17665 kertaa
Enpä taaskaan tiiä tuleeko tosta noinkaan hyvä... mutta "koulutusta vaille olevana insinöörinä" arvelin et tuolla tyylillä saattasi pysyä yläpää kuivana... (siis seinän... oma yläpää o ihan keltaisen nesteen kostuttama... :lol: )
En tiiä onko vika miehessä vai missä mutta sain tuhottua tuohonkin hommaan ihan älyttömästi aikaa... en saanu edes toista puolta kokonaan valmiiksi, jäi yks lista laittamatta ku siihen pitää tehä taite... (auton etuosan katto laskee alaspäin ni ei oikke toi "suorakouru" käy...)
No kahtellaan mitä sitä huomenna saapi aikaseksi...:)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Tanks myös "kulkurille"... :D määku kirjuuttelen tällä mun "todella nopealla kymmensormi järjestelmällä"... ni tää "vähän" kestää... kerkee vuorokausi vaihtua ja vaikka mitä... :lol:
juu ja mielipiteitä, faktoja ja ajatuksia saa esittää... kannattaako edes leikitellä ajatuksella... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Cyborgi
Rattiamiraali
Viestit: 256
Liittynyt: 14 Maalis 2014 11:42
Truck: Volvo b10m, Kutter 9
Location: Imatra
Member id: 235
Paikkakunta: Imatra

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Cyborgi »

Itse olen suunnitellut toteuttavani lämminvesipuolen kaasu käyttöisellä läpivirtauslämmittimellä. Ei tarvitse varastoida kuumaa vettä mihinkään. Kovasti olen tutkinut Sunwind-tuotteita. Vaikuttavat sopivilta ainakin omiin suunnitelmiini. Tuollaisen kaveriksi vesiautomaatti, niin eiköhän siitä jonkinlainen synny
Sisään vaan vaikkei seisokkaan, sanoi mummo kun liikkuvaan bussiin nousi.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Tuumailu tauko... :) (taas... :D )
Joo kattelin kans tommosta kaasutoimista läpivirtaus vedenlämmitintä... Yhellä tuttava pariskunnalla on mökillä ton tapainen käytössä ja toimii käyttöveden lämmittimenä ihan jees... teho ei tosin siinä mallissa riitä ku on enemmän porukkaa saunomassa...(paitsi sillon ku ollaan "poikaporukalla" sillon riittää paremmin... :D )
Mutta toi käyttöveden läpivirtaus lämmitin ei sinänsä mun järjen mukaan oikein sovellu lämmitysjärjesteman lämmittämiseen... (en tiiä...on vaan sellanen "mutu" )
Mullehan on tulossa se isotempin 75l kaksois kierukka varaaja... minkä mä oon pienessä mielessäni ajatellut toimivan myös osana lämmitysjärjestelmää... En osaa piirtää näillä "tietävillä koneilla" mitään hienoo kuvaa mutta jos mä yrittäisin vaikka "selitellä"... :D
Ekaks... lisälämmitin... siitä vedot suoraan varaajalle... varaajan paluu puolelta shunttilla varsinaiseen lämmitys kiertoon... jakotukki...4-5 piiriä...1 takaosan makkarin pattereille...(ei voi järkevästi rakentaa lattia lämmitystä huoltoluukkujen ja tulevien kalusteiden takia... 2 tai 3 piiriä oleskelutilan lattialämmölle...(määrä riippuu piirien pituuksista...12mm putkella ei ihan hirvittävän pitkiä vetoja kannata kuulema tehdä...) ja viiminen piiri... porras montun patteri, kuivauskaapin puhallin ja loppu päähän jätevesisäiliön "sulanapito"... ja kaikki piirithän palaa omaan paluupuolen jakotukkiin josta takaisin lisälämppärille...
En tiiä saako tästä kukaan mitään selvää mutta tossa oli karkee suunnitelma miten ajattelin ton tehdä... :D suunnitelmat toki tarkentuu kun pääsen sinne saakka ja oon jo käyttäny ja käytän tulevaisuudessakin ihan oikeita "putkimiehiä"/muita konsultointi apuna... :D (sääli heitä... ku "Korhosen akan vanhin poika" kyselee taas tyhmiä... :lol: :lol: :lol: )
Koska auto tulee oikeesti ympärivuotiseen käyttöön on tolla lämmitys järjestelmällä oikeasti merkitystä... Ns."sähköparkissa" saan tuvan toki lämpimäksi tolla ilmalämpöpumpulla jolloin toi lattia lämpö on vaan sitä "mukavuus" lämpöö... mutta onpa sen vesikierron takana myös toi makkari yms... :D
Ton kasoiskierukka varaajan "hyväpuoli" mutu tuntumalla on myös se että ajaessa moottori pitää varaajan kuumana ja sitä kautta tuvassakin pysyy lämpö ku pitää vaan kiertovesipumpun päällä... :D
Jos jollakin/joillakin on "parempaa" tietoa ton mun ajatuksen toimivuudesta/toimimattomuudesta... olisin enemmän kuin kiitollinen että jakaisitte tämän tiedon minun/muiden kanssa... en viittis tehä valmiiksi "susi" ratkaisua... Olen kuitenkin ns. "iha ite" pähkäilly ton ja siinä on varmasti monta puutetta mitä en ole osannut huomioida... :D (tälleen peruskoulu pohjalta toi laskutaito perustuu mäen ja "sisäänlasku" taitoihin... :lol: :lol: :lol: )
Kiitos ja anteeks jo etukäteen... :)
Mää meen ny jatkaa tota kouruturausta... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Vastaa Viestiin