Sivu 21/24

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 01 Helmi 2016 20:55
Kirjoittaja Rantarosvo
Kamera on ilmeisesti ylösalasin?

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 01 Helmi 2016 21:06
Kirjoittaja pelti
ei kun tehty kiinassa, ja ne siellä pää alaspäin....

juu, joutu vähän modaan kiinnikkeitä, josta tuo seurasi.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 16 Huhti 2016 12:52
Kirjoittaja pelti
Kysymys kytkimestä: talven jäljiltä vähän jäpittää, ihan ei irrota, niin kuin pitäisi. Toi robotti ei tykkää laittaa vaihdetta sisään, jos vaihde "kantaa". Jos auto vähänkin liikahtaa niin sit menee vaihde silmään nätistä (toi siis vaan liikkeelle lähdettäessä).

Jos yrittäis laittaa liikettä vähän lisää, niin mistä säätö tapahtuisi? Tuosta kuvan säätömuttereista?

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 16 Huhti 2016 16:42
Kirjoittaja Jule
Mä oon huomannut egs:n kanssa että kun se on kylmänä ja jos viivyttelee kytkimen painamisen ja vaihteen valinnan kanssa niin ei mee pykälä tupaan. Syynä siis lähinnä se että laatikko pysähtyy nopeasti ja rattaat jää semmoiseen asentoon että ei muljahda perille asti.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 17 Huhti 2016 20:38
Kirjoittaja pelti
Luin koodit tuosta scanian Cag laatikosta (vm. 93). Mutta en löytänyt netistä noiden koodien selitystä.
Jos jollain on tietoa niin, näin näyttöön tuli:
C011 - 001
C020 - 007
C025 - 014
C041 - 001
C050 - 033
C061 - 001

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 17 Huhti 2016 21:34
Kirjoittaja Pukaatti
En perkule enää muista noita :( jos et saa selville ni soitan entiseen työpaikkaa ja kysyn. Millä alustanumerolla on?

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 17 Huhti 2016 21:56
Kirjoittaja pelti
No kun alusta on Neoplan, niin scanialta ei mitään löydy alustanumerolla :(

vm.93 cag scania k113

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 18 Huhti 2016 19:17
Kirjoittaja pelti
Nollasin vaihteiston vikakoodit ja kytkimen työntötankoa pidensin 1,5mm. Nyt irrottaa kytkin, eikä tunnu laahavan, mikä parasta, nyt ajossa vaihtaa huomattavasti nopeammin kuin ennen, ihan huima ero, ennen saattoi joskus tovinkin miettiä, mutta ei enää. Toi robotti lyö vaihdetta sisään kun Formula ykkösissä konsanaan :)

Puutiainen, miltä toi korjaus ja noi tuntemukset/havainnot vaikuttaa?

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 18 Huhti 2016 19:57
Kirjoittaja b12m
En ole PuuTiainen, mutta liian kiireinen robotin työ ei omaan korvaan kuulosta hyvältä. Synkrot siellä kuitenkin kipeää saa, jos liian raivolla pitempää puuta hakataan pesään. Vaikea tosin arvioida, vaihtaako nyt liian ripeästi vai ei, kun ei tiedä alkutilannettakaan. Jos ei rutinaa kuulu, niin sanoisin että kakkua koneeseen ;)

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 18 Huhti 2016 20:05
Kirjoittaja Pukaatti
Miullaki nopeutui 20% ainaki kun korjasin tota eekeeässää. Uusilla öljyillä vielä nyt "kop-kop" vaihtaa namuna. Ja omassa kun alue vaihtuu 3 selta 4 selle mentäessä ni iha ku lekala tempasis runkoon mut se kuuluu asiaan :)

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 18 Huhti 2016 20:11
Kirjoittaja pelti
No ei se ny ihan McLaren ole vaihtaessa :) sanoisin, että vaihtaa nyt hyvin normaalin oloisesti, aiemmin oli oli sellainen hämäläinen vaihtaja. Pitää yrittää kuvata/äänittää, niin asiantuntijat osaa ottaa kantaa.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 18 Huhti 2016 21:38
Kirjoittaja pelti
Tässä on videoo vaihtamisesta
sorry huono kuvan laatu ja äänet joutuu laittaan kovalle, että kuulee moottorin äänen

https://vimeo.com/163296595

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 18 Huhti 2016 21:47
Kirjoittaja Pukaatti
Tuoha kiihtyy iha perkuleen hyvin! Oliks takapyörät ilmassa? Eihä tolle pärjää henkilöautolla ees.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 19 Huhti 2016 20:02
Kirjoittaja Wonderi
Oho en ole noin nopeasti vaihtavaa Scanian vaihteistoa vielä nähnytkään, edes uudemmissa. Oletan että jälkimmäinen piippaus tarkoittaa "vaihde on pesässä, kytkinpolkimen saa nostaa"?

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 19 Huhti 2016 20:35
Kirjoittaja pelti
Juu sitä piip -piip tarkoittaa :)

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 14 Touko 2016 14:55
Kirjoittaja pelti
Inspiraatiota odotellessa

edit: kuivaimen vaihtoon tarvitsi reilun metrisen jatkovarren avaimeen, Veto siihen ja sen lisäksi poika löi moskalla siihen avaimeen, niin sitten lähti pikkihiljaa auki. Aika juntturassa oli. Inspis loppu.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 15 Touko 2016 11:44
Kirjoittaja Bussiton
Onko sulla samanlainen kuivaaja kun mulla tossa Carruksessa ?

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 15 Touko 2016 12:21
Kirjoittaja pelti
Samalta näyttää. Täytyy käydä huoltoasemalla hakemassa naftaa, että saa filsut täytettyä irtokannusta, ettei tartte ilmata, kun siirtyy noiden polttoainefilsujen kimppuun.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 15 Touko 2016 18:12
Kirjoittaja Bussiton
Puhisiko sulla sieltä alta sellaisesta niinkun tulpatusta liioksesta ?

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 15 Touko 2016 19:44
Kirjoittaja pelti
se "varo" tuhauttelee 15 sek välein kun paineet on päällä, se tuhauttaa sieltä suoraan alas, että hiekka pöllähtää. Muuten ei pidä mitään mitää tuhinaa tai puhinaa

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 16 Touko 2016 22:19
Kirjoittaja pelti
Uutta öljyy ja lingon putsaus. Aika paksu kerros oli kamaa.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 17 Touko 2016 13:17
Kirjoittaja Pukaatti
Onneks linkoa ei tarvitse usein puhdistaa. En enää muista kilometrimäärää, mutta taidettiin sillon aina L huollossa tehhä. Saapi kivan näköiset kädet kun putsaa sen ja löytyy ihan uusia uria käsistä sekä ihohuokosia joista ei tiennytkään mihin lika voisi tarttua :D

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 17 Touko 2016 14:21
Kirjoittaja Bussiton
Nykyään on sellainen hieno keksintö kun kumi/nitriilikäsine :lol:

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 17 Touko 2016 14:41
Kirjoittaja b12m
Meillä työmaalla on tapana putsata Kaanimoista linko joka öljynvaihdon yhteydessä. Eli esim. EGR-koneisissa 20.000 km välein. Useinkin putsattaessa sieltä tulee melkoinen määrä törkyä... Ja kun kyseessä on "ilmainen" henkivakuutuksen uusinta moottorille (okei, uusi tiivistesarja maksaa vajaa kympin), en ymmärrä lainkaan putsaamatta jättämistä...

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 17 Touko 2016 20:26
Kirjoittaja pelti
Joo eihän toi mikään amerikan temppu ole. Enstex liuotinpesua moottorin kylkeen ja lingon kylkeen, toisex vähän painepesua, niin lähtee hiekat siitä lähiympäristöstä ja lingon päältä . Sit mutteri päältä auki, kunhan ensin onnistuu pujottautumaan webaston ja moottorin väliin. Loput voi tehdäkin olohuoneessa :)