Neoplan n214 / Scania

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo » 01 Helmi 2016 20:55

Kamera on ilmeisesti ylösalasin?
Rosmo

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 01 Helmi 2016 21:06

ei kun tehty kiinassa, ja ne siellä pää alaspäin....

juu, joutu vähän modaan kiinnikkeitä, josta tuo seurasi.
peltiliiteri.com

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 16 Huhti 2016 12:52

Kysymys kytkimestä: talven jäljiltä vähän jäpittää, ihan ei irrota, niin kuin pitäisi. Toi robotti ei tykkää laittaa vaihdetta sisään, jos vaihde "kantaa". Jos auto vähänkin liikahtaa niin sit menee vaihde silmään nätistä (toi siis vaan liikkeelle lähdettäessä).

Jos yrittäis laittaa liikettä vähän lisää, niin mistä säätö tapahtuisi? Tuosta kuvan säätömuttereista?
Liitteet
DSC_0007.JPG
peltiliiteri.com

Jule
Kansleri
Viestit: 1301
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Jule » 16 Huhti 2016 16:42

Mä oon huomannut egs:n kanssa että kun se on kylmänä ja jos viivyttelee kytkimen painamisen ja vaihteen valinnan kanssa niin ei mee pykälä tupaan. Syynä siis lähinnä se että laatikko pysähtyy nopeasti ja rattaat jää semmoiseen asentoon että ei muljahda perille asti.

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 17 Huhti 2016 20:38

Luin koodit tuosta scanian Cag laatikosta (vm. 93). Mutta en löytänyt netistä noiden koodien selitystä.
Jos jollain on tietoa niin, näin näyttöön tuli:
C011 - 001
C020 - 007
C025 - 014
C041 - 001
C050 - 033
C061 - 001
peltiliiteri.com

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 17 Huhti 2016 21:34

En perkule enää muista noita :( jos et saa selville ni soitan entiseen työpaikkaa ja kysyn. Millä alustanumerolla on?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 17 Huhti 2016 21:56

No kun alusta on Neoplan, niin scanialta ei mitään löydy alustanumerolla :(

vm.93 cag scania k113
peltiliiteri.com

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 18 Huhti 2016 19:17

Nollasin vaihteiston vikakoodit ja kytkimen työntötankoa pidensin 1,5mm. Nyt irrottaa kytkin, eikä tunnu laahavan, mikä parasta, nyt ajossa vaihtaa huomattavasti nopeammin kuin ennen, ihan huima ero, ennen saattoi joskus tovinkin miettiä, mutta ei enää. Toi robotti lyö vaihdetta sisään kun Formula ykkösissä konsanaan :)

Puutiainen, miltä toi korjaus ja noi tuntemukset/havainnot vaikuttaa?
peltiliiteri.com

b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja b12m » 18 Huhti 2016 19:57

En ole PuuTiainen, mutta liian kiireinen robotin työ ei omaan korvaan kuulosta hyvältä. Synkrot siellä kuitenkin kipeää saa, jos liian raivolla pitempää puuta hakataan pesään. Vaikea tosin arvioida, vaihtaako nyt liian ripeästi vai ei, kun ei tiedä alkutilannettakaan. Jos ei rutinaa kuulu, niin sanoisin että kakkua koneeseen ;)

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 18 Huhti 2016 20:05

Miullaki nopeutui 20% ainaki kun korjasin tota eekeeässää. Uusilla öljyillä vielä nyt "kop-kop" vaihtaa namuna. Ja omassa kun alue vaihtuu 3 selta 4 selle mentäessä ni iha ku lekala tempasis runkoon mut se kuuluu asiaan :)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 18 Huhti 2016 20:11

No ei se ny ihan McLaren ole vaihtaessa :) sanoisin, että vaihtaa nyt hyvin normaalin oloisesti, aiemmin oli oli sellainen hämäläinen vaihtaja. Pitää yrittää kuvata/äänittää, niin asiantuntijat osaa ottaa kantaa.
peltiliiteri.com

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 18 Huhti 2016 21:38

Tässä on videoo vaihtamisesta
sorry huono kuvan laatu ja äänet joutuu laittaan kovalle, että kuulee moottorin äänen

https://vimeo.com/163296595
peltiliiteri.com

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 18 Huhti 2016 21:47

Tuoha kiihtyy iha perkuleen hyvin! Oliks takapyörät ilmassa? Eihä tolle pärjää henkilöautolla ees.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 920
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 19 Huhti 2016 20:02

Oho en ole noin nopeasti vaihtavaa Scanian vaihteistoa vielä nähnytkään, edes uudemmissa. Oletan että jälkimmäinen piippaus tarkoittaa "vaihde on pesässä, kytkinpolkimen saa nostaa"?

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 19 Huhti 2016 20:35

Juu sitä piip -piip tarkoittaa :)
peltiliiteri.com

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 14 Touko 2016 14:55

Inspiraatiota odotellessa

edit: kuivaimen vaihtoon tarvitsi reilun metrisen jatkovarren avaimeen, Veto siihen ja sen lisäksi poika löi moskalla siihen avaimeen, niin sitten lähti pikkihiljaa auki. Aika juntturassa oli. Inspis loppu.
Liitteet
DSC_0094.JPG
peltiliiteri.com

Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2396
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Bussiton » 15 Touko 2016 11:44

Onko sulla samanlainen kuivaaja kun mulla tossa Carruksessa ?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 15 Touko 2016 12:21

Samalta näyttää. Täytyy käydä huoltoasemalla hakemassa naftaa, että saa filsut täytettyä irtokannusta, ettei tartte ilmata, kun siirtyy noiden polttoainefilsujen kimppuun.
peltiliiteri.com

Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2396
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Bussiton » 15 Touko 2016 18:12

Puhisiko sulla sieltä alta sellaisesta niinkun tulpatusta liioksesta ?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 15 Touko 2016 19:44

se "varo" tuhauttelee 15 sek välein kun paineet on päällä, se tuhauttaa sieltä suoraan alas, että hiekka pöllähtää. Muuten ei pidä mitään mitää tuhinaa tai puhinaa
Liitteet
DSC_0113.JPG
DSC_0113.JPG (57.9 KiB) Katsottu 10839 kertaa
peltiliiteri.com

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 16 Touko 2016 22:19

Uutta öljyy ja lingon putsaus. Aika paksu kerros oli kamaa.
Liitteet
IMG-20160516-WA0001.jpg
IMG-20160516-WA0002.jpg
peltiliiteri.com

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 17 Touko 2016 13:17

Onneks linkoa ei tarvitse usein puhdistaa. En enää muista kilometrimäärää, mutta taidettiin sillon aina L huollossa tehhä. Saapi kivan näköiset kädet kun putsaa sen ja löytyy ihan uusia uria käsistä sekä ihohuokosia joista ei tiennytkään mihin lika voisi tarttua :D
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2396
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Bussiton » 17 Touko 2016 14:21

Nykyään on sellainen hieno keksintö kun kumi/nitriilikäsine :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95

b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja b12m » 17 Touko 2016 14:41

Meillä työmaalla on tapana putsata Kaanimoista linko joka öljynvaihdon yhteydessä. Eli esim. EGR-koneisissa 20.000 km välein. Useinkin putsattaessa sieltä tulee melkoinen määrä törkyä... Ja kun kyseessä on "ilmainen" henkivakuutuksen uusinta moottorille (okei, uusi tiivistesarja maksaa vajaa kympin), en ymmärrä lainkaan putsaamatta jättämistä...

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1153
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti » 17 Touko 2016 20:26

Joo eihän toi mikään amerikan temppu ole. Enstex liuotinpesua moottorin kylkeen ja lingon kylkeen, toisex vähän painepesua, niin lähtee hiekat siitä lähiympäristöstä ja lingon päältä . Sit mutteri päältä auki, kunhan ensin onnistuu pujottautumaan webaston ja moottorin väliin. Loput voi tehdäkin olohuoneessa :)
peltiliiteri.com

Vastaa Viestiin