Neoplan n214 / Scania
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
Otin hetkeksi taas liikennekäyttöön Neoplanin, alkuilta meni ajellessa, ja kuunnellessa missä kohdin rakennelmat natisee. Pieniä ääniä siellä täällä
Magneetit on tulossa, ja ensi viikolla niitä nysväilemään. Huomisen vissiin vielä ehtii suvikumeilla ajella, sitten saa mennä talviunille ....
Magneetit on tulossa, ja ensi viikolla niitä nysväilemään. Huomisen vissiin vielä ehtii suvikumeilla ajella, sitten saa mennä talviunille ....
peltiliiteri.com
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1259
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Neoplan n214 / Scania
Ei tarvi talvirenkaita olla kuorma- ja linja-autoissa.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Neoplan n214 / Scania
Renkaissa on M+S merkintä. Niillä voi ajaa ympäri vuoden. Kulutuspintaa tietenkin tulee olla.
Mielestäni isoissa autoissa ei kannata puhua milleistä ennenminkin senteistä, kun keskustellaan kulutuspinnasta.
Mielestäni isoissa autoissa ei kannata puhua milleistä ennenminkin senteistä, kun keskustellaan kulutuspinnasta.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
henkilöautohan toi on
no ei oo tullut katsottua mitä renkaissa lukee. Edellinen omistaja sanoi, että noi on kesärenkaat, ja pinnoittamattomat edessä ja ekat pinnoitukset toisella puolella takana. Ja rehellisesti sanoen, en ymmärrä noista rengasmerkinnöistä mitään - ei oo tullut edes googletettua.... pitäis varmaan kiinnostua.
Ja sama koskee meidän perheen henkilöautoja, Joo, nastat nyt alla, mutta ei mitään muuta hajua renkaista.....
no ei oo tullut katsottua mitä renkaissa lukee. Edellinen omistaja sanoi, että noi on kesärenkaat, ja pinnoittamattomat edessä ja ekat pinnoitukset toisella puolella takana. Ja rehellisesti sanoen, en ymmärrä noista rengasmerkinnöistä mitään - ei oo tullut edes googletettua.... pitäis varmaan kiinnostua.
Ja sama koskee meidän perheen henkilöautoja, Joo, nastat nyt alla, mutta ei mitään muuta hajua renkaista.....
peltiliiteri.com
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Neoplan n214 / Scania
Talvirengas pakko ei koske yli 3500kg ajoneuvoja vaikka olisi henkilöauto
Tulevaisuus on sähköinen
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
no mutta toihan on hyvä uutinen
Lokakuussa kun toi muutoskatsastettiin ja selvisi, että se pitää vuosikatsastaa uudestaan tänä vuonna, sanoin katsastusinssille, että mulla ei ole tuohon talvirenkaita (kun katsastuksen voi tehdä joulukuusta alkaen), inssi sanoi, että katsastukseen saa tulla kesärenkailla. Jotenkin tuosta jäi takaraivoon, toi vaatis talvirenkaat.... mutta siis väärä johtopäätelmä.
Lokakuussa kun toi muutoskatsastettiin ja selvisi, että se pitää vuosikatsastaa uudestaan tänä vuonna, sanoin katsastusinssille, että mulla ei ole tuohon talvirenkaita (kun katsastuksen voi tehdä joulukuusta alkaen), inssi sanoi, että katsastukseen saa tulla kesärenkailla. Jotenkin tuosta jäi takaraivoon, toi vaatis talvirenkaat.... mutta siis väärä johtopäätelmä.
peltiliiteri.com
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Neoplan n214 / Scania
Näinhän se on - saa ajaa ympäri vuoden samoilla pinnoilla eli vaikka sileillä kesänakeilla. Onko siinä järkeä on sitten asia erikseen. Viime talvena houkuteltiin 30t painava nosturiauto tuosta kotitien ojasta takaisin tielle. Piti soittaa paikalle nurkkakunnan suurin hinausauto. Kai silläkin joku tuntiveloitus on...
No pakko ei ole paras kannuste. Järjellä ajateltuna vastuullinen kuski ajaa keliin sopivilla renkailla. Asian tärkeys korostuu, kun alla on tonneittain rautaa.
Suksissani lukee Elan ja renkaissani M+S
No pakko ei ole paras kannuste. Järjellä ajateltuna vastuullinen kuski ajaa keliin sopivilla renkailla. Asian tärkeys korostuu, kun alla on tonneittain rautaa.
Suksissani lukee Elan ja renkaissani M+S
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Neoplan n214 / Scania
Mulla on nastat vetävilläkin. Saako niillä napsutella suvena?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 987
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Neoplan n214 / Scania
Ei.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
Ensimmäinen "pitkä" matka ajettu, ja tietty tiet oli alijähtyneen veden kyllästämät, ei edes kävellen meinannut pysyä pystyssä. Mutta hienosti meni, Vantaalta peräti Vihdin kirkolle ja takaisin....
Potkin renkaitakin, vaan ei löydy m+s merkintöjä renkaista. Pintaa on edessä 13 mm ja takana 10 mm (paripyörien ulommat). Mitähän noissa pitäisi olla?
Huutonetistä ostamaani lisä webastoa (hl 1800 d) yritin saada henkiin, mutta mykkä on. Kello ja/tai sisätermari puuttuu ja yritin kytkentäkaaviosta ymmärtää, miten hyppylangoilla saisi käytiin, en sitten ymmärtänyt, kun ei startannut (tai sitten ostin verkopainon). Tilasin ebaystä sisätermarin, joten kunhan se tulee täytyy jatkaa ihmettelyä.
Olisko kukaan tässä lähialueilla asuva, Scaniaa tunteva, halukas näyttämään mulle mitä tuosta bussista löytyy. Joo moottori on takana, mutta sitä pienemmät osat on hakusessa, jos voisin talvea vasten jotain "huoltotoimia" tehdä, pitäis vaan tunnistaa mikä on mikäkin osa. Voisin hurattaa tuolla joku ilta "pihaan" tai johonkin lähialueelle.
Potkin renkaitakin, vaan ei löydy m+s merkintöjä renkaista. Pintaa on edessä 13 mm ja takana 10 mm (paripyörien ulommat). Mitähän noissa pitäisi olla?
Huutonetistä ostamaani lisä webastoa (hl 1800 d) yritin saada henkiin, mutta mykkä on. Kello ja/tai sisätermari puuttuu ja yritin kytkentäkaaviosta ymmärtää, miten hyppylangoilla saisi käytiin, en sitten ymmärtänyt, kun ei startannut (tai sitten ostin verkopainon). Tilasin ebaystä sisätermarin, joten kunhan se tulee täytyy jatkaa ihmettelyä.
Olisko kukaan tässä lähialueilla asuva, Scaniaa tunteva, halukas näyttämään mulle mitä tuosta bussista löytyy. Joo moottori on takana, mutta sitä pienemmät osat on hakusessa, jos voisin talvea vasten jotain "huoltotoimia" tehdä, pitäis vaan tunnistaa mikä on mikäkin osa. Voisin hurattaa tuolla joku ilta "pihaan" tai johonkin lähialueelle.
peltiliiteri.com
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Neoplan n214 / Scania
Jos ei tietävämpiä löydy, niin voin ammentaa tietoni, eikä kestä kauaa... Asun tässä Tikkurilan itäpuolella. Laita YV, jos vielä tarvetta.
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
Vuosikatsastettu kolmannen kerran tänä vuonna. Kolmas leima, pikku huomatuksella; sammuttimen leima vanhentunut (jeps. sammutin leimattu 2009, joten aika monta katsastusta se on kelvannut....)
- vähän tuota ihmettelen, kun kyseessä henkilö/matkailuauto, ei kaasuja... mutta en jaksanut alkaa tuosta kyselemään, kun ei siitä toisaalta haittaa ole, että kumivasalla siihen joku pari kertaa napauttaa ja laskuttaa kympin
- vähän tuota ihmettelen, kun kyseessä henkilö/matkailuauto, ei kaasuja... mutta en jaksanut alkaa tuosta kyselemään, kun ei siitä toisaalta haittaa ole, että kumivasalla siihen joku pari kertaa napauttaa ja laskuttaa kympin
peltiliiteri.com
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1259
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Neoplan n214 / Scania
Onhan toi sammutin hyvä olla ja myös kunnossa tai hyvä vakuutus ja antaa palaa, omani tarkistutin ja kaveri näytti esimerkkinä irtonaista painemittaria mikä oli neula vihreellä, saa noita myös halpiksia 15 e. kpl, mut niitä ei saa tarkistettua, mullakin muutama tallissa varoiksi ja ne kelpaa hyvin myös esim vpklle niin saavat harjoitella noilla vanhentuneilla, (ei muuten kaikki toimi)
Onnittelut muuten leimasta.
Onnittelut muuten leimasta.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
Joulupukki otti vähän etukenoa ja toi vapaa-ajanakut (2 x 200 ah) ja erotusreleen ja muuta pientä tuohon liittyen. Akuille rakennetaan ympärille ja päälle kotelo, tuuletus alas. Kotelon päälle tulee invertteri ja viereen seinään tulee maasähkökeskus. Pysyis kelit vaan tälläisinä niin olis kiva nakertaa hommia eteenpäin.
- Liitteet
-
- inv_akut.jpg (62.36 KiB) Katsottu 20250 kertaa
peltiliiteri.com
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
Tuli paketti ledilamppujakin. Mutta moka tietty kävi kun oli pitänyt olla BA15 kantasia, niin tuli BA9 kantaisia
Noi 15-kantaiset olis mennyt heittämällä, nyt pitää kannatkin vaihtaa - no pitää tutkailla mitä tekee. Sävyhän noissa on eri kun langallisessa lampussa, mutta ei haittaa.
Noi 15-kantaiset olis mennyt heittämällä, nyt pitää kannatkin vaihtaa - no pitää tutkailla mitä tekee. Sävyhän noissa on eri kun langallisessa lampussa, mutta ei haittaa.
- Liitteet
-
- ledi paikallaan.jpg (35.5 KiB) Katsottu 20240 kertaa
-
- ledi.jpg (56.05 KiB) Katsottu 20240 kertaa
peltiliiteri.com
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
Nyhrääminen jatkuu. Ajettelin kokeilla kuvan mukaista ratkaisua laatikostoille lisäkiinnikkeiksi. Yksi (7 kg) magneetti tuntu vähän pieneltä pidolta ja ei oikein riitä, joten laitoin kaksi. Harmi kun ei oo kalavaakaa, vois mitata paljonko pitää vetää, että aukeaa. (kalasaalithan on tullut mitattua arviolta asteikolla: valtava, suuri ja jättimäinen, muita ei oo tullu)
Jos ei voima riitä kahdella magneetilla, niin tuonne voi helposti lisätä riviin magneetteja. Ei toi kaunis ole, mutta siellä se on kaapissa piilossa Kun laatikosto takaseinä on peltiä niin noi tarttuu kivasti siihen, ilman että sinne tarvitsi mitään värkätä.
Laskeskelin joutessani, että tuossa katossa luokkaa 700 watin edestä lamppuja. Noi käytävävalot johon kokeeksi vaihdoin on 5 wattisia hehkuja. Mittasin, että yksi lamppu haukkaa sellaiset 0,21 Ampeeria, nyt toi ledi ottaa 0,03 Ampeeria. Joten sellaiseen 1/7 on kulutus ledeillä.
Jos ei voima riitä kahdella magneetilla, niin tuonne voi helposti lisätä riviin magneetteja. Ei toi kaunis ole, mutta siellä se on kaapissa piilossa Kun laatikosto takaseinä on peltiä niin noi tarttuu kivasti siihen, ilman että sinne tarvitsi mitään värkätä.
Laskeskelin joutessani, että tuossa katossa luokkaa 700 watin edestä lamppuja. Noi käytävävalot johon kokeeksi vaihdoin on 5 wattisia hehkuja. Mittasin, että yksi lamppu haukkaa sellaiset 0,21 Ampeeria, nyt toi ledi ottaa 0,03 Ampeeria. Joten sellaiseen 1/7 on kulutus ledeillä.
- Liitteet
-
- laatikkojen magneetit.jpg (49.21 KiB) Katsottu 20170 kertaa
peltiliiteri.com
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Neoplan n214 / Scania
Tuo magneettisysteemi on toimiva. Ainakin tuossa MB609 autossa ovat laatikot pysyneet kiinni. No laatikosto on olkealla puolella, joten liikenneympyrät eivät tyhjennä sisältöä pitkin autoa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
Kaapit on magnetoitu. Aika näyttää riittääkö jerkku noissa magneeteissa.
Vapaa-ajan akut alkoi löytää paikkaa ja kotelon runko syntyy taas kertopuusta. Vanerista seinät ja katto.
Kuinkahan iso tuuletusreika kannattaisi tuohon lattiaan porata?
Kelit suosii taivasalla rakentajaa
Vapaa-ajan akut alkoi löytää paikkaa ja kotelon runko syntyy taas kertopuusta. Vanerista seinät ja katto.
Kuinkahan iso tuuletusreika kannattaisi tuohon lattiaan porata?
Kelit suosii taivasalla rakentajaa
- Liitteet
-
- akkukotelo.jpg (79.14 KiB) Katsottu 20015 kertaa
peltiliiteri.com
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Neoplan n214 / Scania
100mm näky olevan räppänä volvossa, sellanen säleluukku. Nuista tulee kyllä melkolailla "höyryjä" jos käyttää. Mites huolto, irrotus ja nesteiden tarkastus, kun näkyy olevan aika kompakti paketointi?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
Ekat invertterisähköt koestettu ja jääkaappia sillä koekäytetty. Ainakin jääkaapin sisävalo syttyi
Toi koko kehikko (+ kuoret) nousee ylös. Noihin juoksuihin tulee reiät ja pultit lattian läpi, niin että mutterit tulee tuohon juoksun päälle. Joten neljä mutteria auki ja vähän nostaa ja siirtää eteenpäin ja nostaa ylös. Jotenkin noin. Tekemistä vaille valmis.
Akkufirman ukoilta tänään (samalla kun noita kaapeleita tehtiin) kyselin tuosta kaasun muodostuksesta ja tuuletuksesta. Olivat kyllä sitä mieltä, että 9,5 kuutioo tavaratilaa riittää eikä muuta tuuletusta tarvitse. Mutta eipä tuohon lattiaan reiän poraaminen mikä temppu ole. Vapaa-ajan akuissa on normaalisti sellainen luokkaa 8 mm muoviputki, joka toimii tuuletuksena ja tarkoituksena kuulemma viedä kaasuja siitä kenkien mahdollisista kipinöistä kauemmaksi. Näin kommentoi kaveri, joka on ollut alalla about 40 vuotta.
Toi koko kehikko (+ kuoret) nousee ylös. Noihin juoksuihin tulee reiät ja pultit lattian läpi, niin että mutterit tulee tuohon juoksun päälle. Joten neljä mutteria auki ja vähän nostaa ja siirtää eteenpäin ja nostaa ylös. Jotenkin noin. Tekemistä vaille valmis.
Akkufirman ukoilta tänään (samalla kun noita kaapeleita tehtiin) kyselin tuosta kaasun muodostuksesta ja tuuletuksesta. Olivat kyllä sitä mieltä, että 9,5 kuutioo tavaratilaa riittää eikä muuta tuuletusta tarvitse. Mutta eipä tuohon lattiaan reiän poraaminen mikä temppu ole. Vapaa-ajan akuissa on normaalisti sellainen luokkaa 8 mm muoviputki, joka toimii tuuletuksena ja tarkoituksena kuulemma viedä kaasuja siitä kenkien mahdollisista kipinöistä kauemmaksi. Näin kommentoi kaveri, joka on ollut alalla about 40 vuotta.
peltiliiteri.com
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Neoplan n214 / Scania
Hyvä loota tulossa!
Joo ei se räjähdys, mutta kun kattelet akkukoteloita tai ylipäätään niiden ympäristöjä niin amuliinit on kadonnu ja hyvin maalattu mustaki on rapeeta. Se rikkihappohöyry, roiskeet jne. Ite mieluummin tuuletan kartanolle ku levittelen tavaratilaan.
Akku-ukko on varmaan oikeessa, mutta muistitko mainita että hupikäytössä akku vedetään "tyhjäksi" ja ladataan täysillä täyteen, tai no miten kukin. Starttikäytössä (normaali auton akku) akku on 99% ajasta täynnä. Startti ottaa virtaa esim 3kW 1,5sek ja se oli siinä sitten ja sitten ladataan >tunti =)
Se letku esim. pikkuautossa jossa akku takana, 4mm reijällä mikä on ulos akusta on ihan sen takia että jos se "suljettu" "huoltovapaa" akku nyt sit kuitenkin hengittää tai keittää niin ne höyryt ja liemet menee ulos eikä jää konttiin vaikka tuulettus ne varmasti sieltä pois kun kaikki autoon sisälle puhallettava ilma kulkee takakontin kautta ulos.
OT: Samahan tuo on vaikka vetää kotonaki pellit kii ku on pesän täys hiillos, naapurin kummin kaimakin pysy 40v henkis ennen ku kuoli häkämyrkytykseen. Mut säästipähän puissa ainaki motin. Akku-ukon mielestä wirtakin kulkee 1,5mm johdossa siinä missä 50mm piuhassa, ylimäärästä hömpötystä vain...
Joo ei se räjähdys, mutta kun kattelet akkukoteloita tai ylipäätään niiden ympäristöjä niin amuliinit on kadonnu ja hyvin maalattu mustaki on rapeeta. Se rikkihappohöyry, roiskeet jne. Ite mieluummin tuuletan kartanolle ku levittelen tavaratilaan.
Akku-ukko on varmaan oikeessa, mutta muistitko mainita että hupikäytössä akku vedetään "tyhjäksi" ja ladataan täysillä täyteen, tai no miten kukin. Starttikäytössä (normaali auton akku) akku on 99% ajasta täynnä. Startti ottaa virtaa esim 3kW 1,5sek ja se oli siinä sitten ja sitten ladataan >tunti =)
Se letku esim. pikkuautossa jossa akku takana, 4mm reijällä mikä on ulos akusta on ihan sen takia että jos se "suljettu" "huoltovapaa" akku nyt sit kuitenkin hengittää tai keittää niin ne höyryt ja liemet menee ulos eikä jää konttiin vaikka tuulettus ne varmasti sieltä pois kun kaikki autoon sisälle puhallettava ilma kulkee takakontin kautta ulos.
OT: Samahan tuo on vaikka vetää kotonaki pellit kii ku on pesän täys hiillos, naapurin kummin kaimakin pysy 40v henkis ennen ku kuoli häkämyrkytykseen. Mut säästipähän puissa ainaki motin. Akku-ukon mielestä wirtakin kulkee 1,5mm johdossa siinä missä 50mm piuhassa, ylimäärästä hömpötystä vain...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
Taas vähän eteenpäin. Akkukotelo etenee, sähkökeskuksen paikka kiinnittyi ja ilmalämpöpumpun ulkoyksikön paikalleen sovittelua. Just mahtuu, mutta vähän täytyy vähän tehdä lisää tilaa, että ilma kiertää ympäri.
Sähköissä teen tupla johdot ja rasiat. Maasähkölle omat ja invertterisähkölle omat. Vaikka jossain tilanteissa tietty joutuu piuhojen kanssa vekslailemaan.
Sähköissä teen tupla johdot ja rasiat. Maasähkölle omat ja invertterisähkölle omat. Vaikka jossain tilanteissa tietty joutuu piuhojen kanssa vekslailemaan.
- Liitteet
-
- ilmalämpöpumppu.jpg (68.09 KiB) Katsottu 19772 kertaa
-
- akut invertteri sähkökeskus.jpg (70.24 KiB) Katsottu 19772 kertaa
peltiliiteri.com
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Neoplan n214 / Scania
Siellähän tapahtuu, hienoa!
Mitenkä ilma kiertää ympäri? Lämmityskäytössä tekee aika äkkiä kellarista pakastimen ja kesällä jäähykäytössä saunan jos ei tee kunnon reikiä ulos, tai sitten joutuu pitää luukkua ravollaan.
Mitenkä ilma kiertää ympäri? Lämmityskäytössä tekee aika äkkiä kellarista pakastimen ja kesällä jäähykäytössä saunan jos ei tee kunnon reikiä ulos, tai sitten joutuu pitää luukkua ravollaan.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Neoplan n214 / Scania
Modaamaan juu joutuu. Nyt ei mahdu tärinäkumit alle, joten pitää toi hylly siirtää ylemmäs. Tai siirtää raskaat työkalut jonnekin muualle. Aluksi mennää luukku auki metodilla (tuossa luukussa ei ole muuta), ei viitsi tehdä siivilää ovesta ihan ekana.
peltiliiteri.com