Horror Lines
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4431
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Horror Lines
Nyt en enää pysyny kärryillä.
Mutta siis se tukato pitäs saaha etelämpään sieltä, Poriin sitten joskus mutta stadissa käyn sillontällön. Eli joku ukko on kolarista tulossa sun luo hakee Astron, niin sillon sa vois tulla sillä mun tukatolla ja jättää sen sun luo hoitoon niin minä tuun sit hakee sen sieltä joskus? Vai millä se on tulossa sun luo?
Mutta siis se tukato pitäs saaha etelämpään sieltä, Poriin sitten joskus mutta stadissa käyn sillontällön. Eli joku ukko on kolarista tulossa sun luo hakee Astron, niin sillon sa vois tulla sillä mun tukatolla ja jättää sen sun luo hoitoon niin minä tuun sit hakee sen sieltä joskus? Vai millä se on tulossa sun luo?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Kärryiltä tippuminen on ihan ookoo.
Eiku se jamppa on tulossa Ylläkseltä junitse hakee tota autoo. Ehdotin että 'ponupannu' korottais tarjousta ja tulis sillä Duksulla hakee ton Astron itelleen. Ü
Voihan sitä kai kysyä tuotaki hommaa. Että "vaihatko makuuvaunun 12tunnin Fiiattimatkaan?" Ü Ite vaihtaisin ainaki!
N
Eiku se jamppa on tulossa Ylläkseltä junitse hakee tota autoo. Ehdotin että 'ponupannu' korottais tarjousta ja tulis sillä Duksulla hakee ton Astron itelleen. Ü
Voihan sitä kai kysyä tuotaki hommaa. Että "vaihatko makuuvaunun 12tunnin Fiiattimatkaan?" Ü Ite vaihtaisin ainaki!
N
- ponupannu11
- Kippari
- Viestit: 70
- Liittynyt: 07 Kesä 2009 12:34
- Truck: Ajokki-72/Scania 112
- Location: Kolari
Re: Horror Lines
Ei viitti toisten kauppoihin sekaantua ja on tullu harjoteltua tuota jenkki autoilua jo kolmella Astrolla,nyttemmin siirrytty isompiin bensa 8 kone jenkkeihin.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Horror Lines
Mulla on ollu vasta kaks. Gladiaattori ja Starcraft SL Brougham 4,3 EFI. Digitaalimittarit ja kaikki. Oli molemmat hyviä pelejä, ajoin kauan noilla.ponupannu11 kirjoitti: on tullu harjoteltua tuota jenkki autoilua jo kolmella Astrolla.
Tulevaisuus on sähköinen
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Horror Lines
Lisää Astro miehiä :O)
NIR-10 oli mun Astro, jonka toin jenkeistä -91 ja rakentelin siitä pikkubussista, joka oli pilottipenkeillä jne, suomen veronkiertopakettiauton kovalla vaneripenkillä ja väliseinällä...
NIR-10 oli mun Astro, jonka toin jenkeistä -91 ja rakentelin siitä pikkubussista, joka oli pilottipenkeillä jne, suomen veronkiertopakettiauton kovalla vaneripenkillä ja väliseinällä...
peltiliiteri.com
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Astro lähti että heilahti. Takuun vaati, että kotiin Ylläkselle pitää päästä. Soittelin illansuussa, ni oli vielä 40 kilsaa matkaa. Lopputulosta en tiedä.
Tänään meillä alko kokoontumisajot kun ´Desoto´eli Rölli pamahti pihaan. Koitetaan kimpassa keksiä Horror Linesiin toimiva lämmitysjärjestelmä. Vähän jännittää ku alustava työsuunnitelma sisälsi oikeesti työtäki, eikä pelkkää istumista ja turinointia.
Kyyneliinhän tääki taas päättyy.
N
Tänään meillä alko kokoontumisajot kun ´Desoto´eli Rölli pamahti pihaan. Koitetaan kimpassa keksiä Horror Linesiin toimiva lämmitysjärjestelmä. Vähän jännittää ku alustava työsuunnitelma sisälsi oikeesti työtäki, eikä pelkkää istumista ja turinointia.
Kyyneliinhän tääki taas päättyy.
N
Viimeksi muokannut neppi, 23 Marras 2014 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ponupannu11
- Kippari
- Viestit: 70
- Liittynyt: 07 Kesä 2009 12:34
- Truck: Ajokki-72/Scania 112
- Location: Kolari
Re: Horror Lines
Näkyhän tuo kotia olevan päässeen sillä Astrolla ja tänään näky olevan Ylläksen henkilökunnan parkissa ku rahtia sinne vein,eli oli töihinki päässy.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Ihan älyttömästi kaikkee tapahtunu dösässä. Ei vain oikein ehtis kirjottelee, ku hommia on kesken kuukaudeks, mut lähtö on viikon päästä...
Halukkaille ois talkootyötä tarjolla! Tervetuloa!
N
Halukkaille ois talkootyötä tarjolla! Tervetuloa!
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
En tiedä mitä muille kuuluu, mutta mulla on abtobus:issa toimiva ilmalämpöpumppu.
Ja takaosassa ja keittiössä levyt seinissä. Taitaa pian mennä sänkyhommiks...
N
Ja takaosassa ja keittiössä levyt seinissä. Taitaa pian mennä sänkyhommiks...
N
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Horror Lines
Kauhee kiihdytys viimeiseen yöhön asti
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
No nyt on sit seuraavat tilapäisratkaisut kyydissä ja pahimmat painit näiltä osin ohi. Tallinnan matkaa odotellaan satamassa, kohta hosuvat meidät laivaan.
Venevessa unohtu tällä kertaa kotio, viime kesänhän se matkasi tavaratilassa painolastina... Ja nyt ois vessakoppiki! No kemssaa ei kukaan tajunnu Rovaniemen reissun jälkeen nostaa kyydistä pois, ni se nyt sit saa toimittaa vessan virkaa. Kesästä poiketen vararengas kuitenki tuli mukaan. Ü
Nyt mennään!
Venevessa unohtu tällä kertaa kotio, viime kesänhän se matkasi tavaratilassa painolastina... Ja nyt ois vessakoppiki! No kemssaa ei kukaan tajunnu Rovaniemen reissun jälkeen nostaa kyydistä pois, ni se nyt sit saa toimittaa vessan virkaa. Kesästä poiketen vararengas kuitenki tuli mukaan. Ü
Nyt mennään!
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Horror Lines
Horror lines part2
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
02.01.-14, klo 01:30 perillä. Että hyvää uuttavuotta!
Matkan kiemuroista lisää tuossa tuonnempana.
Nep
Matkan kiemuroista lisää tuossa tuonnempana.
Nep
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Horror Lines
Keli on ja oli varmaan kesäinen koko matkan
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 35
- Liittynyt: 19 Helmi 2013 07:20
- Truck: MB-609 Kasten
- Location: Tammela
Re: Horror Lines
Muuten Tallinnassa Tallinkilta tullessa on "hieno" parkkipaikka kookkaammalle autolle. Tullista kun tullaan ja lähdetään eteenpäin, heti vasemmalla on hotelli Portus ja parisataa metriä eteenpäin ja u-käännös vasempaan ja Portuksen ohi, käännös oikeaan ja sata metriä, sitten vasempaan ja siellä on Cargo-park; laivaa odottelevien rekkojen ym parkki. Ei mukavuuksia mutta turvallinen. Olen siellä yöpynyt monet yöt; halpa parkki, siis ilmainen. http://www.tallinnhotels.ee/city-hotel-portus-sijainti
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
No nyt en vieläkään ehdi tänne oikeesti mitään kirjottaa, mut ihan vain tiedoksenne:
Julkaisemme uutiskirjettä, noin kuukausittain, ja jos semmosta oot vailla (sähköpostia siis, hätätilassa saat toki paperillaki sen), laita yksityisviestinä email-osoitteesi (hätätilassa toki etanapostiosoitekki käy).
Kiitos ja anteeks!
nEpPi
Julkaisemme uutiskirjettä, noin kuukausittain, ja jos semmosta oot vailla (sähköpostia siis, hätätilassa saat toki paperillaki sen), laita yksityisviestinä email-osoitteesi (hätätilassa toki etanapostiosoitekki käy).
Kiitos ja anteeks!
nEpPi
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Noe! Liian heviä, kaatuu pian koko voorumi.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
No nyt alotan!
Vähän kerrallaan, ettei tuu yliannosta. Näyttää palsta olevan muuten kovin hiljanen...
Tallinnasta sitte ment...
Eiku kotipihaan ajatuksen siivin takasin, ku eihän tossa aivan aukottomasti tullu selitettyä, mitä sitä tuli viimehetken paniikissa räpellettyä. Joten siis...
Syksyllä ku tultiin kotiin aloin purkaa autoa. Sit eristelin ja levyttelin seiniä, ikkunoita umpeen ja silleen. Tekniikalle en tehny oikeestaan mitään ja vieläki on öljyt vaihtamatta... Oottaa uutta öljynlauhdutinta. Se on kyllä tuolla mukana, ehtis vain.
Vessakopista oli vissiin puhetta tuolla aiemmin, mut siihenki tuli muuan muutos. Lattian laskin käytävän tasoon. No mitäs sit... liikaa aikaa tässä välissä... ainiin se 'Rölli' kävi. Laskettiin keittiön lattia, tehtiin Aldelle tila takaoven etupuolelle (siihen missä teillä kaikilla muilla on vessa ja multa koritehas sen unohtanu) ja samalla siihen tuli kengille tms kaappihomma. Patterit purettiin etuosasta pois ja suunniteltiin systeemi uudestaan.
KIITOS RÖLLI!!! Käy joskus ohiajaessas hakee ne penkkis, ne on aitassa... (ja kesällä, ku tullaan Suomessa käymään, saat muut mitä jäi, ku ne on nyt vähän täällä...)
Sit oliki tohinaa. Ja joulut siinä välissä.
Väkee oli taas ku pipoo ku meitä koitettiin saada maasta pois. Voiks siitä päätellä jotain?
Noin viikossa rakentui sängyt, keittiö, vessanlattia, lisäeristykset, ilmalämpöpumppu, sekä pieniä, että isoja sähköjä. TEREOT eli jenkkalaatikko. Ai että se oliki rojekti!
Suurin työ (joka on vieläki vaiheessa!) oli se uudelleenmodifioitu lämmitysjärjestelmä.
Alkuperäiset patterit jäi paikoilleen auton takaosaan. Näitä käskee (tai käskis, jos se toimis) Alde. Tämä kierto jatkuu auton puolestavälistä eteenpäin kaksputkisen patterin ylemmässä kierrossa siten, että kolmitieventtiilillä voidaan valita kiertääkö vesi etuikkunaan saakka, vai ainoastaan paremmin eristetyssä osassa (takaosa-vessa-keittiö).
Auton alkuperäinen kierto lyhennettiin siten, että moottorin käydessä jäähdytysvesi kiertää (tai kiertäis, jos se haluis) tuulilasista takaovelle, sen kaksputkipatterin alaputkessa. Kiertoon lisättiin matkustamon puolelle shunttitahisensellainenmikälieventtiili, jolla saa matkustamon pysymään tasalämpöisenä kojelaudan toimimattomasta potikasta riippumatta.
Lisäksi webastokiertoon tuli (mut otettiin kohta pois ku ei kulkenu jostain syystä siinä vesi, juu en oo ehtiny sitä vielä ihmetellä...) lämmönvaihdin ja sille oma kiertovesipumppu siten, että Alden kierron saa halutessaan myös Volvolla lämpimäks ja päinvastoin.
Tää järjestelmä on yksinkertanen kun sen tajuaa (kuva kertois enemmän ku viis seittemänvuotiasta trampalla minuutissa), ainuvvaa ettei se toimi.
Alde lämpes hienosti lähtiessä, patterit pysy kylmänä. Sain jossain vaiheessa vuodot tukittuu ja systeemin ilmattuu, lakkas Alde lämpiämästä. Sulakkeen poltti. Ei löydy nykyhuoltoasemilta pieniä lasiroppuja ei! Sit ku vihdoin sain sulakkeen (Varsovassa. Kaverilta. Otti sen vanhasta Blaupunktin autoratijosta) ja aattelin et nyt toimii systeemi, ni ei toiminu. Googletin ja päädyin siihen tulokseen, et releet on menny. Niitä niissä 15-vuoden välein saa yhtenään olla vaihtamassa. Räpläsin kuitenki varuiks kaikki liitokset läpi ja jo alkoki lämpiää. Ei kuitenkaan niinku ennen; ei ihan vallan punaseks mee vesi, jotenki haaleemmaks jää...
Vaik minkä tein ni ei lähteny kiertää pattereissa lämmin. Ilmat tuli varmasti pois. Laitoin ylimääräsen kiertovesipumpun, ja nyt ainaki kiertää!!! Ilmaruuvvia ku ravottaa, ni kilometrin päähän ruittaa! Ei vain lämpiä! Mikä hemmetti siinä o?!? Pannu lämpenee, vesi kiertää, ei oo ilmaa, mut patterit ei lämpiä! En tajuu... Tämä siis sähköllä. Kaasulla en oo kokeillu, en oo ees yrittäny, ku en oo saanu pulloa (kaverilla on tässä samalla tontilla kaks) sen putken päähän kii. Ollu tässä vähän muuta... Kokeilen heti ku sille päälle satun.
No sit se toinen murheenkryyni on se Volvon kierto. Siellä on ilmaa se on varma. Jotenki siitä jäi ilmausruuvit pois siten, että korkeimmalla kohalla on, muualla ei missään. Muutama mutka, ei mitään pahoja, mut semmosia kuitenkin, että vaikuttaa. Ja ku Webasto kiertovesipumppuineen on pois pelistä (en tiä miks, ollu pienestä asti poks), ni ilman pois ajaminen ilman ilmausruuveja on kohtuullisen hankala rojeksi. Yhen ylimääräsen ilmaruuvin löysin, nyt pitäis enää löytää aika sen asentamiselle. Saksalaiset tykkää ku on jäähytysnestettä asphaltilla!
Patterikierrot on toteutettu osin originaalisti kapillaariosin, mut uudelta osalta 22mm letkuin ja kuparilla, tarvittaessa kapillaarein ne kuparitki. Jossain kohtaa loppu mutkat kesken ja sit alko armoton virittely. No tuli tiivis (tai siis ei tullu, mut nyt on) ja kiertää (ainaki tyhmempi vois luulla) vesi, jos on kiertääkseen. Aina välillä oon sivusilmällä vilkuillu täällä Saksassa nettiä ja ohikiitäviä karavaaniliikkeitä, josko löytyis muutama 22mm:n mutka, ilmausruuvi yms. Ehkä tää tästä vielä...
No jos jotain hyvää, ni ilmalämpöpumppu toimii moitteetta! Paitsi välillä vikisee, niinku ois kuiva laakeri jossain.
Jos jotain huonoa, ni jos ei roikkaan pääse, ni muutaman tunnin päästä lakkaa se vikinä. Onneks on hyvät peitot eli makuupussit eli systeemit, ni ei haittaa, vaikka sisälämpötila on aamulla olla viis.
Mitä sitten tapahtui? Siitä kuulette ensi kerralla...
Vähän kerrallaan, ettei tuu yliannosta. Näyttää palsta olevan muuten kovin hiljanen...
Tallinnasta sitte ment...
Eiku kotipihaan ajatuksen siivin takasin, ku eihän tossa aivan aukottomasti tullu selitettyä, mitä sitä tuli viimehetken paniikissa räpellettyä. Joten siis...
Syksyllä ku tultiin kotiin aloin purkaa autoa. Sit eristelin ja levyttelin seiniä, ikkunoita umpeen ja silleen. Tekniikalle en tehny oikeestaan mitään ja vieläki on öljyt vaihtamatta... Oottaa uutta öljynlauhdutinta. Se on kyllä tuolla mukana, ehtis vain.
Vessakopista oli vissiin puhetta tuolla aiemmin, mut siihenki tuli muuan muutos. Lattian laskin käytävän tasoon. No mitäs sit... liikaa aikaa tässä välissä... ainiin se 'Rölli' kävi. Laskettiin keittiön lattia, tehtiin Aldelle tila takaoven etupuolelle (siihen missä teillä kaikilla muilla on vessa ja multa koritehas sen unohtanu) ja samalla siihen tuli kengille tms kaappihomma. Patterit purettiin etuosasta pois ja suunniteltiin systeemi uudestaan.
KIITOS RÖLLI!!! Käy joskus ohiajaessas hakee ne penkkis, ne on aitassa... (ja kesällä, ku tullaan Suomessa käymään, saat muut mitä jäi, ku ne on nyt vähän täällä...)
Sit oliki tohinaa. Ja joulut siinä välissä.
Väkee oli taas ku pipoo ku meitä koitettiin saada maasta pois. Voiks siitä päätellä jotain?
Noin viikossa rakentui sängyt, keittiö, vessanlattia, lisäeristykset, ilmalämpöpumppu, sekä pieniä, että isoja sähköjä. TEREOT eli jenkkalaatikko. Ai että se oliki rojekti!
Suurin työ (joka on vieläki vaiheessa!) oli se uudelleenmodifioitu lämmitysjärjestelmä.
Alkuperäiset patterit jäi paikoilleen auton takaosaan. Näitä käskee (tai käskis, jos se toimis) Alde. Tämä kierto jatkuu auton puolestavälistä eteenpäin kaksputkisen patterin ylemmässä kierrossa siten, että kolmitieventtiilillä voidaan valita kiertääkö vesi etuikkunaan saakka, vai ainoastaan paremmin eristetyssä osassa (takaosa-vessa-keittiö).
Auton alkuperäinen kierto lyhennettiin siten, että moottorin käydessä jäähdytysvesi kiertää (tai kiertäis, jos se haluis) tuulilasista takaovelle, sen kaksputkipatterin alaputkessa. Kiertoon lisättiin matkustamon puolelle shunttitahisensellainenmikälieventtiili, jolla saa matkustamon pysymään tasalämpöisenä kojelaudan toimimattomasta potikasta riippumatta.
Lisäksi webastokiertoon tuli (mut otettiin kohta pois ku ei kulkenu jostain syystä siinä vesi, juu en oo ehtiny sitä vielä ihmetellä...) lämmönvaihdin ja sille oma kiertovesipumppu siten, että Alden kierron saa halutessaan myös Volvolla lämpimäks ja päinvastoin.
Tää järjestelmä on yksinkertanen kun sen tajuaa (kuva kertois enemmän ku viis seittemänvuotiasta trampalla minuutissa), ainuvvaa ettei se toimi.
Alde lämpes hienosti lähtiessä, patterit pysy kylmänä. Sain jossain vaiheessa vuodot tukittuu ja systeemin ilmattuu, lakkas Alde lämpiämästä. Sulakkeen poltti. Ei löydy nykyhuoltoasemilta pieniä lasiroppuja ei! Sit ku vihdoin sain sulakkeen (Varsovassa. Kaverilta. Otti sen vanhasta Blaupunktin autoratijosta) ja aattelin et nyt toimii systeemi, ni ei toiminu. Googletin ja päädyin siihen tulokseen, et releet on menny. Niitä niissä 15-vuoden välein saa yhtenään olla vaihtamassa. Räpläsin kuitenki varuiks kaikki liitokset läpi ja jo alkoki lämpiää. Ei kuitenkaan niinku ennen; ei ihan vallan punaseks mee vesi, jotenki haaleemmaks jää...
Vaik minkä tein ni ei lähteny kiertää pattereissa lämmin. Ilmat tuli varmasti pois. Laitoin ylimääräsen kiertovesipumpun, ja nyt ainaki kiertää!!! Ilmaruuvvia ku ravottaa, ni kilometrin päähän ruittaa! Ei vain lämpiä! Mikä hemmetti siinä o?!? Pannu lämpenee, vesi kiertää, ei oo ilmaa, mut patterit ei lämpiä! En tajuu... Tämä siis sähköllä. Kaasulla en oo kokeillu, en oo ees yrittäny, ku en oo saanu pulloa (kaverilla on tässä samalla tontilla kaks) sen putken päähän kii. Ollu tässä vähän muuta... Kokeilen heti ku sille päälle satun.
No sit se toinen murheenkryyni on se Volvon kierto. Siellä on ilmaa se on varma. Jotenki siitä jäi ilmausruuvit pois siten, että korkeimmalla kohalla on, muualla ei missään. Muutama mutka, ei mitään pahoja, mut semmosia kuitenkin, että vaikuttaa. Ja ku Webasto kiertovesipumppuineen on pois pelistä (en tiä miks, ollu pienestä asti poks), ni ilman pois ajaminen ilman ilmausruuveja on kohtuullisen hankala rojeksi. Yhen ylimääräsen ilmaruuvin löysin, nyt pitäis enää löytää aika sen asentamiselle. Saksalaiset tykkää ku on jäähytysnestettä asphaltilla!
Patterikierrot on toteutettu osin originaalisti kapillaariosin, mut uudelta osalta 22mm letkuin ja kuparilla, tarvittaessa kapillaarein ne kuparitki. Jossain kohtaa loppu mutkat kesken ja sit alko armoton virittely. No tuli tiivis (tai siis ei tullu, mut nyt on) ja kiertää (ainaki tyhmempi vois luulla) vesi, jos on kiertääkseen. Aina välillä oon sivusilmällä vilkuillu täällä Saksassa nettiä ja ohikiitäviä karavaaniliikkeitä, josko löytyis muutama 22mm:n mutka, ilmausruuvi yms. Ehkä tää tästä vielä...
No jos jotain hyvää, ni ilmalämpöpumppu toimii moitteetta! Paitsi välillä vikisee, niinku ois kuiva laakeri jossain.
Jos jotain huonoa, ni jos ei roikkaan pääse, ni muutaman tunnin päästä lakkaa se vikinä. Onneks on hyvät peitot eli makuupussit eli systeemit, ni ei haittaa, vaikka sisälämpötila on aamulla olla viis.
Mitä sitten tapahtui? Siitä kuulette ensi kerralla...
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Saatto siinä hässäkässä unohtua se kuvien ottaminen, muute...
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4431
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Horror Lines
Muista pitää sitä kameraa kolmannessa kädessä aina ku rassaat.
Jos se pannu lämpee ja putket ei, eikö ees haaleeksi. Mites pannu, onko lämmin vai kärsiikö kädellä koittaa? Meinaan että sellanen helvatan kuuma pannu ja autollinen patteria, niin ei se riitä. Alde on teholtaan paljonko ja sähköllä varsinkin? 6000W? ei no niin ei se sitten lämmitä. Veikkaan että vesi kiertää ihan ok niinku sanoit, mutta sen teho ei vaan riitä että tuntus patterissa se lämpö. Eikö se kerro jotain että 23300W webastoa saa huudattaa nollakelissä tyyliin tunnin ennen kuin alkaa vastata "kaasuun" kahdella putkella olevassa patterissa.
No mutta onneksi on niitä makuupusseja, ja kahdestaan ku menee sellaseen pussiiin niin kuuma tulee!
Edit: Alden sähköpatruunan teho 2kW, eli et sillä saa ku korkeintaan metrin patteria lämpimäksi.
Jos se pannu lämpee ja putket ei, eikö ees haaleeksi. Mites pannu, onko lämmin vai kärsiikö kädellä koittaa? Meinaan että sellanen helvatan kuuma pannu ja autollinen patteria, niin ei se riitä. Alde on teholtaan paljonko ja sähköllä varsinkin? 6000W? ei no niin ei se sitten lämmitä. Veikkaan että vesi kiertää ihan ok niinku sanoit, mutta sen teho ei vaan riitä että tuntus patterissa se lämpö. Eikö se kerro jotain että 23300W webastoa saa huudattaa nollakelissä tyyliin tunnin ennen kuin alkaa vastata "kaasuun" kahdella putkella olevassa patterissa.
No mutta onneksi on niitä makuupusseja, ja kahdestaan ku menee sellaseen pussiiin niin kuuma tulee!
Edit: Alden sähköpatruunan teho 2kW, eli et sillä saa ku korkeintaan metrin patteria lämpimäksi.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Horror Lines
Joo ei. Pari kilowattia bussin patterissa ei tunnu yhtään, no, ei niihin sormet kiinni jäädy mutta eivät kyllä paljoa kättä lämpimämpiäkään oo. 6kw pannulla saan 50 astetta ja sähkö kaverina 60-70 astetta. Volvo kaverina menee 80 asteeseen. Silloin käsi ei pysy enää patterilla.
Tulevaisuus on sähköinen
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Lähinnä järkeilin tän niin, et jos Aldella lämmittää 8m asuntovaunua, ni kai sillä nyt puoli bussia sais ees haaleeks.
Onks siinä kaasulla enemmän tehoa?
Jos Aldelle tuleva vesi esilämmitettäis webastolla? Ü
N
Onks siinä kaasulla enemmän tehoa?
Jos Aldelle tuleva vesi esilämmitettäis webastolla? Ü
N
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Horror Lines
Olisikohan tuo Alden kaasupuoli noin 5kW. Sillä saa jo 8m vaunun lämpiämään. Kaasupullo riittää viidentoista pakkasella pariksi vuorokaudeksi. Primus on samaa teholuokkaa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun