Projekti slide-outin kera
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Projekti slide-outin kera
Toi pohjaratkaisu näyttää todella kivalta! Oon miettinyt, miten omaan saisi apinoitua jotain. Ei taida kuitenkaan onnistua, kun viemäröinnit torppaa suurimman osan hyvistä ideoista.
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Kiitos Eikös viemäröinnit ole aika kevyttä kamaa? Heleppohan niitä siirtä ois..
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Projekti slide-outin kera
Mulla on korkeussuunnassa tilaa runkopalkkien yläpuolella n. 50 mm ja niiden ali mentäessä säiliön korkeus putoaa olemattomaksi. Jos seuraava projekti tulee, se on korkealla tavaratilalla.j0ri kirjoitti:Heleppohan niitä siirtä ois..
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Säiliön sijoitus sopivaan paikkaan ja pumpulla siirto vaikka "ylämäkeen"? Täytyy ehkä olla sellainen pumppu jossa "takaisku", muutoin voi tulla hätä käsille.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Taskulampulla tirkistellen näytti että vararengas oli 12 22.5. En löytänyt netistä rengaslaskuria joka olisi osannut kertoa tuon teoreettisen halkaisijan, jota olisin verranut 295/80 R22.5 -renkaan halkaisijaan.j0ri kirjoitti:Tänään vaihdoin tilalle vararenkaan, mutta mokoma taitaa olla hieman suurempi! Eli ulompi on "normaali" 295/80 R22.5, mutta vararengas taisi sitten olla jotain muuta. Kiinnitin huomiota vain siihen, että pintaa oli. Ja kyllä muuten olikin, varmaan ajamaton. Koko oli merkattu eri tavoin, Tuo 22.5 siitä löytyi, mutta sitä ennen oli vain yksi luku (täytyy tarkistaa mikä..). Kuinkahan paljon eroa on haitaksi?
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Projekti slide-outin kera
Abaut 315:sen korkeus ja 295:sen leveys. Käy 315:sen kanssa.
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
ok, kiitos tiedosta. Tämä taitaisi pitää kutinsa, rengaslaskurin mukaan halkaija 32mm suurempi ja tämä täsmäisi silmämääräisen havainnon kanssa. Ei hjyvä..AriW kirjoitti:Abaut 315:sen korkeus ja 295:sen leveys. Käy 315:sen kanssa.
Ois mulla kyllä yksi oikean kokoinen, mutta irvistelee kyljistä niin pahasti ettei viittis laittaa. Pöh.. Jotain tartteis kuitenkin keksiä, viikonloppuna reissun päälle taas..
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera
pyörähdäppä enonkosken purkaamolla
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Projekti slide-outin kera
Kannattaa myös kysyä vaikka euromasterilta tai muulta vastaavalta. Mulla toi kuvan vararengas makso 75 EUR euromasterilla vanteineen.
Aha en lisääkään kuva kun ilmoittaa quotan olevan loppu
Aha en lisääkään kuva kun ilmoittaa quotan olevan loppu
peltiliiteri.com
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Juuh, reipas vuosi sitten hain Enonkoskelta kaksi rinkulaa vanteineen. Valkattiin sieltä oikein nätit. Pintaa hyvin ja siistin oloiset renkaat. Meikäläisen vähäisessä käytössä alkoi vaan kyljet heti halkeilemaan ja nyt irvistelee jo pahasti =( Olivat tainneet ottaa aurinkoa liikaa..
Ja maksoin niistä 100 euroa kappale, Pelti sai halvemmalla. Onko minkäikäinen rengas?
Ja maksoin niistä 100 euroa kappale, Pelti sai halvemmalla. Onko minkäikäinen rengas?
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Projekti slide-outin kera
Aurinko on nuo Röllinkin renkaat lahottaneet. Vaihdoin tänään vararenkaan valoisallle puolelle ja tilasin kaupasta uudet kiinankumit eteen. Käytettyjä siedettäviä 295/80 22,5 ei vyöry kovin helposti vastaan. Menee veli-pinnottajalle kaikki pyöreät.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Jep jep, Päivä pulkassa. Ensin liki kellon ympäri töitten parissa, sitten ylisuuri vararengas vaihdettu oikean kokoiseen ja mansikkahillotkin vielä purkittelin
On tuo renkaan vaihto vaaaan niiiin haaskaa puuhaa tuommoisella tunkilla joka ei meinaa jaksaa nostaa, ruikkii mehuja pihalle.. Noh, nyt vaihdettu rengas toivottavasti kestää tään kesän, vaikka pahasti kyljet irvistelee.. Pihassa tuo auton nosto on helppoa kun voi kuopasta sepeliä pois ja tunkki mahtuu jousipalkin alle. Sitten kun homma tehdään asvaltilla, mistä sit nostetaan? Perämurikan alta koko takapää ei tuolla tunkilla kyl nouse..
Nyt kun tuo renkaan vaihtelu on jo tuttua puuhaa ja tulevaisuuskin näyttää sille että puuha jatkuu, pitäis ehkä investoida parempaan tunkkiin.
Huh, no nyt joka tapauksessa vielä ehjät kumit alla, auto tankattu dieselillä ja vedellä, jätesäiliöt tyhjät ja jääkaappi on viilenemässä ja lämminvesivaraaja lämpiämässä. Eli viikonloppua odotellessa
On tuo renkaan vaihto vaaaan niiiin haaskaa puuhaa tuommoisella tunkilla joka ei meinaa jaksaa nostaa, ruikkii mehuja pihalle.. Noh, nyt vaihdettu rengas toivottavasti kestää tään kesän, vaikka pahasti kyljet irvistelee.. Pihassa tuo auton nosto on helppoa kun voi kuopasta sepeliä pois ja tunkki mahtuu jousipalkin alle. Sitten kun homma tehdään asvaltilla, mistä sit nostetaan? Perämurikan alta koko takapää ei tuolla tunkilla kyl nouse..
Nyt kun tuo renkaan vaihtelu on jo tuttua puuhaa ja tulevaisuuskin näyttää sille että puuha jatkuu, pitäis ehkä investoida parempaan tunkkiin.
Huh, no nyt joka tapauksessa vielä ehjät kumit alla, auto tankattu dieselillä ja vedellä, jätesäiliöt tyhjät ja jääkaappi on viilenemässä ja lämminvesivaraaja lämpiämässä. Eli viikonloppua odotellessa
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Projekti slide-outin kera
Vähän helpottaa kun ajaa auton puupalikan päälle
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Projekti slide-outin kera
En noista rengas merkinnöistä oikein ymmärrä, joten laitoin kuvan renkaasta tuonne peltiliiteriin
http://www.peltiliiteri.com/images/rengas.jpg
Jos siitä joku asiantuntija osais sanoa mikä se on.
Paimelasta hain tänään pari luukun kahvaa ja lukkoa. Ei tartte aina käyttää paineita keskuslukitukseen kun avaa luukun (kivaa hommaa, aamulla aikaisin leirintäaluella ).
http://www.peltiliiteri.com/images/rengas.jpg
Jos siitä joku asiantuntija osais sanoa mikä se on.
Paimelasta hain tänään pari luukun kahvaa ja lukkoa. Ei tartte aina käyttää paineita keskuslukitukseen kun avaa luukun (kivaa hommaa, aamulla aikaisin leirintäaluella ).
peltiliiteri.com
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Nonih, arvasin että on oltava joku yksinkertainen ratkaisu. Puupalikka.. Taidan olla liian yksinkertainen palikka ite ku tuo ei tullu mieleen
Peltiliiterin kumi näytti hyvälle ja just tuo koko mullahi.
Peltiliiterin kumi näytti hyvälle ja just tuo koko mullahi.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1259
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Projekti slide-outin kera
Puuilossa oli 12 t. pullotunkki alle 40 e. pitäs kai itekin hakee uus.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Kylähullu hakee neljä kappaletta ja värkkää niistä automaattisesti toimivat parkkistabilaattorit eli jalat, jotka toimii myös apuna renkaan vaihdossa..
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Projekti slide-outin kera
Kolme riittää - laittaa eteen yhden ja takarunkoon kaksi.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Projekti slide-outin kera
Moi
Hieman Ot... Mutta "töllin" helmoja tehessä jätin tilaa mahollisille tukijaloille (jos ne joskus innostuu rakentaa sinne... ) sais niinku "pikkujumpalla" jälkeenkinpäin värkättyä... Joko hydrauliset tai sitte "köyhänpojan versio" tuollaisen ison "saksilavanostimen" (mallia vanha) trapetsikierre jalat... Ne toimis niin et "korinnosto napista" koppa ylös... Jalat "ruuvataan" alas... Ja napista koppa jalkojen varaan... ei keikkuis ihan niin paljoo ku pelkkien renkaiden varassa... Ja saattas olla "halpa" toteuttaa...ainoo vaan et mistä enää nykyään löytää sellaisia vankkoja trapetsikierre jalkoja... Ne ku tahtoo olla noissa isoissa nostimissa hydraulisia tai sitte niitä ei enää oo ollenkaan...(alusta on sen verran painava että toimii vastapainona) mutta olen joskus aikoinaan (vuonna "miekka ja kypärä" ) nähnyt jopa vanhanmersun kuorkin päälle rakennetun saksilavanostimen missä nostimen vakautta lisättiin juurikin tuollaisilla trapetsikierre jaloilla...
Hieman Ot... Mutta "töllin" helmoja tehessä jätin tilaa mahollisille tukijaloille (jos ne joskus innostuu rakentaa sinne... ) sais niinku "pikkujumpalla" jälkeenkinpäin värkättyä... Joko hydrauliset tai sitte "köyhänpojan versio" tuollaisen ison "saksilavanostimen" (mallia vanha) trapetsikierre jalat... Ne toimis niin et "korinnosto napista" koppa ylös... Jalat "ruuvataan" alas... Ja napista koppa jalkojen varaan... ei keikkuis ihan niin paljoo ku pelkkien renkaiden varassa... Ja saattas olla "halpa" toteuttaa...ainoo vaan et mistä enää nykyään löytää sellaisia vankkoja trapetsikierre jalkoja... Ne ku tahtoo olla noissa isoissa nostimissa hydraulisia tai sitte niitä ei enää oo ollenkaan...(alusta on sen verran painava että toimii vastapainona) mutta olen joskus aikoinaan (vuonna "miekka ja kypärä" ) nähnyt jopa vanhanmersun kuorkin päälle rakennetun saksilavanostimen missä nostimen vakautta lisättiin juurikin tuollaisilla trapetsikierre jaloilla...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- Karsa
- Rattiamiraali
- Viestit: 393
- Liittynyt: 17 Loka 2011 13:22
- Truck: Volvo "Tyssikkä"
- Location: Lahti
- Member id: 186
Re: Projekti slide-outin kera
Saisko Haki-telineen säätöjaloista mit`n, niitä on vuokraamot pullollaan, saattais riittää myyntiinkin asti
eikä varmaan hinnan kiroissa
eikä varmaan hinnan kiroissa
-Pikavuoro Gibraltarille-
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Projekti slide-outin kera
Mullahan on auton nurkissa sellaiset. Ei niistä renkaan vaihdossa oo hyötyä, kun akseli ei tuu mukana. Pitäis kehittää jokin systeemi, jolla pyörät sais kytkettyä väliaikaisesti koppiin noston ajaksi. Onhan ne kivat, mut ei eka asia jota ryhtyisin väsäämään. Väliseinien turaamisen kannalta kuitenkin mukava juttu, kun sai viritettyä auton vaateriin ja voi käyttää vatupassia. Jos oikein innostuu, niin saa pumpusta voimaa muillekin laitteille.
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Terppa, aika kertailla kesänajan pussitteluita.
Alkukesästä tuli havaittua löpötankin epäehjämäisyys. Kesällä kävin Enonkoskelta hakemassa K112:n rosterisäiliön ja pari kiinnikettä. K113:n ja K112:n tankeissa on pieni ero. Tankissa on syvennys poikittaisen runkopalkin vuoksi. Syvennys on hieman eri kohdassa kakos ja kolmossarjalaisten välillä. Tankki on vielä vaihtamatta, mutta odotellaan kunnon räntäkelejä pohjolan talliin, onpi sitten enempi motivaatiota vaihtoruljanssiin..
Vesitankkeihin asentelin Bilteman pinnankorkeusanturit ja yhden mittarin. Kiertokytkimellä valitaan haluttu säilö, mutta tämä osoittautui epätarkaksi. Kun kytkimellä valitaan uusi tanki, riippuen edellisen tankin täyttöasteesta, mittari näyttää joko liikaa tai liian vähän. Mittari on vissiin hieman integroiva välttääkseen neulan seilaamisen, joten soveltuu huonosti useamman säilön näytöksi. Nyt on ostettu jokaiselle säilölle oma mittari, mutta ovat vielä kytkemättä.
Ruumakamaria sain aloiteltua. Pohjavanerin päälle laitoin tarjouksesta saatua suihkumattoa. Suihkumatto siksi että vanerin ja eristeen väliin jää rakoa ja kosteus tuulettunee sieltä pois eikä jää muhimaan. Suihkumaton päälle 40mm Finnfoamia ja sen päälle 20mm Finnfoamista soirot, väleihin lämmönluovutuslevyt ja lattialämmitysputket.
Alkukesästä tuli havaittua löpötankin epäehjämäisyys. Kesällä kävin Enonkoskelta hakemassa K112:n rosterisäiliön ja pari kiinnikettä. K113:n ja K112:n tankeissa on pieni ero. Tankissa on syvennys poikittaisen runkopalkin vuoksi. Syvennys on hieman eri kohdassa kakos ja kolmossarjalaisten välillä. Tankki on vielä vaihtamatta, mutta odotellaan kunnon räntäkelejä pohjolan talliin, onpi sitten enempi motivaatiota vaihtoruljanssiin..
Vesitankkeihin asentelin Bilteman pinnankorkeusanturit ja yhden mittarin. Kiertokytkimellä valitaan haluttu säilö, mutta tämä osoittautui epätarkaksi. Kun kytkimellä valitaan uusi tanki, riippuen edellisen tankin täyttöasteesta, mittari näyttää joko liikaa tai liian vähän. Mittari on vissiin hieman integroiva välttääkseen neulan seilaamisen, joten soveltuu huonosti useamman säilön näytöksi. Nyt on ostettu jokaiselle säilölle oma mittari, mutta ovat vielä kytkemättä.
Ruumakamaria sain aloiteltua. Pohjavanerin päälle laitoin tarjouksesta saatua suihkumattoa. Suihkumatto siksi että vanerin ja eristeen väliin jää rakoa ja kosteus tuulettunee sieltä pois eikä jää muhimaan. Suihkumaton päälle 40mm Finnfoamia ja sen päälle 20mm Finnfoamista soirot, väleihin lämmönluovutuslevyt ja lattialämmitysputket.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Laminaattia tähän autoon ei pitänyt tulla lainkaan, mutta pankkitili kehoitti kaivelemaan varastoja ja sieltä löytyikin muutamat jämät erisävyisiä paketteja. Lattian peittää liki kauttaaltaan patja, joten tyrkin tammilaminaatin suoraan lämmönluovutuslevyjen päälle, eikä välissä ole mitään jäykistävää levyä.
Toinen kylkiluukku tuli laitettua umpeen, mutta tein siihen ikkunan. Olin saanut jonkinmoisen lämpölasin, sellainen nätti n. 30mm paksuinen yhteenliimattu paketti. Leikkasin kylkiluukkuun hieman pienemmän aukon ja liimasin lasin reunoilta kiinni. Alapuolella on tukena yksi L-lista liimattuna, mutta muutoin en mitään listoja laitellut. Jospa tuo kestais.
Sisäpuoleisen seinän ja kylkiluukun ikkunan välissä on rakoa, laitoin sinne väliin pimennysverhon. Toisen puolen kylkiluukussa on vielä pieni aukko varauloskäynniksi. Pedin sivuilla olevat "aukot" muotoituvat tulevaisuudessa upotetuiksi pikkuhyllyiksi. Nyt toiseen paikkaan on laitettu "väliaikaisilmastointi". Rööri pitää laittaa parempaan paikkaan.
Aggregaatti on nostettu työkaluluukkuun ja kiinnitetty liinalla. Liukumekanismia ei ole vielä rakennettu. Pakoputkea jatkoin teräksisellä kierreputkella, jonka perään laitoin ooppelin äänenvaimentimen. Varastossa odottaa vielä pätkä putkea, jotta pakokaasut saadaan kunnolla pois auton alta. Aggregaatti lämpiää jonkin verran, vaikka luukku on auki. Tämän lisäksi tankkaus on työläs ilman liukumekanismia. Tuumin, että agren oman bensasäiliön voisi jättää käyttämättä ja sijoittaisi erillisen tankin viereisen luukun taa. Pikakiinnitys ja helppo ottaa erillinen tankki täytettäväksi. Paloturvallisuuskin ehkä paranisi.
Ehkä saan vielä aggrekoteloon ilman läpivirtauksen jos sitä voisi käyttää luukku kiinni. Foorumilla olikin hyviä varoituksia tälläisestä, mutta varovasti testaillen.
Lattialämmitys ei (yllättäen) ole vielä toiminnassa, mutta jahka saadaan, ajattelin nikkaroida patjan alle matalan säileikön. Säileikön tarkoitus on päästää ilma kiertämään patjan alta. Seinille liimasin merbaukuosia. Lottoanomus on Veikkaukselle lähetetty, kunhan ehtivät käsittelemään sen myönteisen päätöksen kera, sitten vaihdetaan laminaatin tilalle jotain muuta.Toinen kylkiluukku tuli laitettua umpeen, mutta tein siihen ikkunan. Olin saanut jonkinmoisen lämpölasin, sellainen nätti n. 30mm paksuinen yhteenliimattu paketti. Leikkasin kylkiluukkuun hieman pienemmän aukon ja liimasin lasin reunoilta kiinni. Alapuolella on tukena yksi L-lista liimattuna, mutta muutoin en mitään listoja laitellut. Jospa tuo kestais.
Sisäpuoleisen seinän ja kylkiluukun ikkunan välissä on rakoa, laitoin sinne väliin pimennysverhon. Toisen puolen kylkiluukussa on vielä pieni aukko varauloskäynniksi. Pedin sivuilla olevat "aukot" muotoituvat tulevaisuudessa upotetuiksi pikkuhyllyiksi. Nyt toiseen paikkaan on laitettu "väliaikaisilmastointi". Rööri pitää laittaa parempaan paikkaan.
Aggregaatti on nostettu työkaluluukkuun ja kiinnitetty liinalla. Liukumekanismia ei ole vielä rakennettu. Pakoputkea jatkoin teräksisellä kierreputkella, jonka perään laitoin ooppelin äänenvaimentimen. Varastossa odottaa vielä pätkä putkea, jotta pakokaasut saadaan kunnolla pois auton alta. Aggregaatti lämpiää jonkin verran, vaikka luukku on auki. Tämän lisäksi tankkaus on työläs ilman liukumekanismia. Tuumin, että agren oman bensasäiliön voisi jättää käyttämättä ja sijoittaisi erillisen tankin viereisen luukun taa. Pikakiinnitys ja helppo ottaa erillinen tankki täytettäväksi. Paloturvallisuuskin ehkä paranisi.
Ehkä saan vielä aggrekoteloon ilman läpivirtauksen jos sitä voisi käyttää luukku kiinni. Foorumilla olikin hyviä varoituksia tälläisestä, mutta varovasti testaillen.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 488
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Kesällä kähvelsin kotoa olohuoneen monikaiutinjärjestelmästä parit pienet ämyrit. Autotallin humppavehkeistä otin 80-luvun alkupuoliskolta olevan vahvistimen ja teinivuosien 12" Pioneerin subbarin. Subbarin kotelo on aivan ylisuuri, mutta vaatekaapista löytyi toistaiseksi sille tila..
Kesän reissuilla palautetta on tullut kakinkärystä ja emännän istumapaikasta, eivät tiettävästi liity toisiinsa. Jätevesisäilö vain välillä tuprauttelee tuoksujaan ruumaan, josta kulkeutuvat asuintiloihin. Tämä ei tietysti ole yllättävää, kun säiliön "huohotinputki" on vielä vähän lyhyt ja putken pää sisällä ruumassa. Täytyy jatkaa ulos saakka.
Ja emäntä toivoi nenä menosuuntaan istumapaikkaa kuskin viereen. Liekkö syynä epäusko kuskin navigointitaitoihin (tästä lisää jäljempänä).. Täytyy talven aikana miettiä vaatekaapin muokkaamista/muuttamista ja apukuskinjakkaran lisäämistä.
Kesän reissulla poikettiin mm. Outokummun kaivosmuseossa joka oli kovin mieleinen paikka, varsinkin Minecraft -sukupolvelle. Kuva meidän autosta harvinaisemmasta kuvakulmasta. Riittävän kaukaa se on niin nätti ja pieni. Outokummusta takaisin tullessa ajeltiin Heinävesi-Savonranta -reittiä takaisin Savonlinnaan. Oli huono valinta. Aivan mahdottoman kehnot tiet, mutta 30-40 km/h pahimmat kohdat täristellen pois päästiin. Tavaratkit pysyivät paikoillaan.
Käytiin myös elokuun puolivälin jälkeen Uukuniemellä Papinniemen hienolla upealla leirintäalueella. Saatiin auto mukavasti rannan tuntumaan ja saunan viereen. Biisoniburgerit olivat mahtavan makoisat ja muutenkin hyvä ja rento fiilis siellä. Parit törttöilyäkin tuli kesän aikana tehtyä. Eräs kerta pihasta lähtiessä sain melkein räystäskourun otettua mukaan. Mustat ikkunateippaukset menivät hieman rullalle ja ikkunoidenvälinen peltilista jäi pois kyydistä. Noh, pientä kosmeettista vain. Sopii muutenkin hyvin auton lookkiin.
Sitten Imatralla Atreenalin -kiipeilypuistossa käydessämme Rauhan kylpylän edusta oli aivan täynnä busseja, isoja ja pieniä. Siellä oli jokin tapahtuma, johon porukkaa tuotiin tai haettiin. Busseja oli pysäköity tien varret täyteen siten, että puolitoista kaistaa oli käytettävissä. Sitten siinä ohikulkiessamme sompailtiin siten että kurvattiin välilä pysäköityjen autojen väliin ja päästettiin vastaantulijoita menemään. Yhdessä vaiheessa katsoin, että ompa niukasti pysäköityyn pikkubussiin tilaa.. Noh, sitten kun oma vuoro koitti, oli asia jo kivasti unohtunut ja tuli pyyhkäistyä oman auton perällä pikkubussin etukulmaa. Pikkubussista maalit naarmulla, lokari hieman painui ja peli muotoitui uuteen formaattiin. Ajovalo ja vilkku sai naarmuja. Noh, ei se maksanut kuin -20% liikennevakuutuksen boonuksia. Näillä ajoilla pääsin aika halvalla. Meidän autoon tuli vähän vaan uutta väriä kylkeen..
Mutta kokonaisuudessaan kesän viikonloppureissut ovat sujuneet hyvin. Akkukapasiteetti saisi olla hieman suurempi tai paneeleja katolle. Mutta näillä mennään nyt.
Kesän reissuilla palautetta on tullut kakinkärystä ja emännän istumapaikasta, eivät tiettävästi liity toisiinsa. Jätevesisäilö vain välillä tuprauttelee tuoksujaan ruumaan, josta kulkeutuvat asuintiloihin. Tämä ei tietysti ole yllättävää, kun säiliön "huohotinputki" on vielä vähän lyhyt ja putken pää sisällä ruumassa. Täytyy jatkaa ulos saakka.
Ja emäntä toivoi nenä menosuuntaan istumapaikkaa kuskin viereen. Liekkö syynä epäusko kuskin navigointitaitoihin (tästä lisää jäljempänä).. Täytyy talven aikana miettiä vaatekaapin muokkaamista/muuttamista ja apukuskinjakkaran lisäämistä.
Kesän reissulla poikettiin mm. Outokummun kaivosmuseossa joka oli kovin mieleinen paikka, varsinkin Minecraft -sukupolvelle. Kuva meidän autosta harvinaisemmasta kuvakulmasta. Riittävän kaukaa se on niin nätti ja pieni. Outokummusta takaisin tullessa ajeltiin Heinävesi-Savonranta -reittiä takaisin Savonlinnaan. Oli huono valinta. Aivan mahdottoman kehnot tiet, mutta 30-40 km/h pahimmat kohdat täristellen pois päästiin. Tavaratkit pysyivät paikoillaan.
Käytiin myös elokuun puolivälin jälkeen Uukuniemellä Papinniemen hienolla upealla leirintäalueella. Saatiin auto mukavasti rannan tuntumaan ja saunan viereen. Biisoniburgerit olivat mahtavan makoisat ja muutenkin hyvä ja rento fiilis siellä. Parit törttöilyäkin tuli kesän aikana tehtyä. Eräs kerta pihasta lähtiessä sain melkein räystäskourun otettua mukaan. Mustat ikkunateippaukset menivät hieman rullalle ja ikkunoidenvälinen peltilista jäi pois kyydistä. Noh, pientä kosmeettista vain. Sopii muutenkin hyvin auton lookkiin.
Sitten Imatralla Atreenalin -kiipeilypuistossa käydessämme Rauhan kylpylän edusta oli aivan täynnä busseja, isoja ja pieniä. Siellä oli jokin tapahtuma, johon porukkaa tuotiin tai haettiin. Busseja oli pysäköity tien varret täyteen siten, että puolitoista kaistaa oli käytettävissä. Sitten siinä ohikulkiessamme sompailtiin siten että kurvattiin välilä pysäköityjen autojen väliin ja päästettiin vastaantulijoita menemään. Yhdessä vaiheessa katsoin, että ompa niukasti pysäköityyn pikkubussiin tilaa.. Noh, sitten kun oma vuoro koitti, oli asia jo kivasti unohtunut ja tuli pyyhkäistyä oman auton perällä pikkubussin etukulmaa. Pikkubussista maalit naarmulla, lokari hieman painui ja peli muotoitui uuteen formaattiin. Ajovalo ja vilkku sai naarmuja. Noh, ei se maksanut kuin -20% liikennevakuutuksen boonuksia. Näillä ajoilla pääsin aika halvalla. Meidän autoon tuli vähän vaan uutta väriä kylkeen..
Mutta kokonaisuudessaan kesän viikonloppureissut ovat sujuneet hyvin. Akkukapasiteetti saisi olla hieman suurempi tai paneeleja katolle. Mutta näillä mennään nyt.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään..
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
onkos kylänmiehellä agripaatti niiku ajonaikana tulilla?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä