Projekti slide-outin kera

Kerro omasta projektistasi
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Reddewil kirjoitti:Jo on säätönumikoita! Ja jos tuolla maskilla ei ala saumaa syntymään, niin vika ei ainakaan ole maskissa =)
Tähän täytyy vielä todeta, että ei vika ole maskissa, ainakaan enää. :shock: Tuossa vast-ikään kun huomasin poistaa myös sisäpuolelta samean suojakalvon... :lol: :lol: :lol: Ja johan näkymä kirkastui! :wink:

Joskin tämä ehkä oli enempi käyttäjästä riippuva kuin maskista. :lol:
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Berkhof
Rattimajuri
Viestit: 155
Liittynyt: 02 Helmi 2011 00:05
Truck: Scania K113 CLB
Location: Nurmijärvi
Member id: 118

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Berkhof »

Iloa puuhaan..
Itsekkin hankin tuollaisen aiemmin tuon TIG, puikko, plasman. En oo vaan kerinny koekäyttää..
Migiksi ostin Woikoskelta Picomig 180 plus setin... Oon tykänny, vähän toisenlaista hitsailla tollasella "äly" migillä, vanha kolmivaihe perusmigi sai lähtee kieroon..

Noista slide-outeista.. Kun kävin Helsingin matkailumessuilla niin siellä oli yhdellä hepulla joku jenkkipeli missä oli kyseiset vermeet..
Ei näyttäny kummosilta mekaniikat ja kaveri kerto et mekaniikka setti olis ollu ison veden takana jotain reilut tuhat taalaa..
Setti olis sisältäny moottorin ja kaks liikutus/kannatuskiskoo.. Ei paha mun mielestä. Lupas laittaa mulle linkkejä / infoo muttei oo kuulunu mitään.
Olishan tollanen patti kiva ;)
Peugeot Boxer "retkiauto" kulkimena
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia :)
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Picomig 180 plus, mitä tuo maksaa, ku ei löydy netistä mitään hintaa?!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Berkhof
Rattimajuri
Viestit: 155
Liittynyt: 02 Helmi 2011 00:05
Truck: Scania K113 CLB
Location: Nurmijärvi
Member id: 118

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Berkhof »

Pieni ja kevyt hitsarin paketti,
MIG/MAG-, TIG- ja puikkohitsaus yhdellä laitteella
Picomig 180 puls
- sis. maakaapeli, kaasuletku, puikonpidin, hitsauspoltin, paineensäädin sekä 3 vuoden vuokrasopimus 1 kaasupullolle 1 680,-

Kopsattu voikosken sivuilta :)
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Berkhof kirjoitti:Pieni ja kevyt hitsarin paketti,
MIG/MAG-, TIG- ja puikkohitsaus yhdellä laitteella
Picomig 180 puls
- sis. maakaapeli, kaasuletku, puikonpidin, hitsauspoltin, paineensäädin sekä 3 vuoden vuokrasopimus 1 kaasupullolle 1 680,-

Kopsattu voikosken sivuilta :)
Kato juu, guugula ei vaan osannu sinne, ku koitin kattoo ulkomaalaisilta sivuilta, sais varmaan ainakin tuon 680e edullisemmin ilman pulloa ja woikoskilisää.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Berkhof
Rattimajuri
Viestit: 155
Liittynyt: 02 Helmi 2011 00:05
Truck: Scania K113 CLB
Location: Nurmijärvi
Member id: 118

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Berkhof »

Alvi nolla toivottavasti.. Muuten musta tuntuu et muo on vedätetty :)
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Berkhof kirjoitti:Alvi nolla toivottavasti.. Muuten musta tuntuu et muo on vedätetty :)
http://cgi.ebay.ie/EWM-Picomig-180-Seri ... 0760215561 tuo löyty, muuten näkyy olevan hinnat sovittu niin ku kempilläkin. Ihan sama mistä kattoo niin hinnat on samat.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Jan-Erik
Rattimajuri
Viestit: 231
Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
Truck: Star M1 matkailuauto
Location: Tammisaari

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Jan-Erik »

Reddewil kirjoitti:
Berkhof kirjoitti:Alvi nolla toivottavasti.. Muuten musta tuntuu et muo on vedätetty :)
http://cgi.ebay.ie/EWM-Picomig-180-Seri ... 0760215561 tuo löyty, muuten näkyy olevan hinnat sovittu niin ku kempilläkin. Ihan sama mistä kattoo niin hinnat on samat.
"Complete , ready for any work. Cost 3000 euro. We sell less than half"
On siinä viety kuin pässiä narusta joka tuosta laitteesta on maksanut 3 tonnia :lol:
-raapasu Tig, vain Dc, ei alumiinille

Hiukan on yläkanttiin tuo 1600 € ...

Berkhof, ei tuossa laitteessa ole plasmaa
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Berkhof
Rattimajuri
Viestit: 155
Liittynyt: 02 Helmi 2011 00:05
Truck: Scania K113 CLB
Location: Nurmijärvi
Member id: 118

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Berkhof »

Hmm.. Ei tullut yllätyksenä plasman puuttumattomuus..
Eli mulla on tuo MIG sekä ketjussa aiemmin esiintynyt kiinan TIG/puikko/plasma yhdistelmä..
Kiinakoneen hankin sen tähden kun MIGissä oleva TIG ominaisuus on vain AC ( ei alumiinin hitsaukseen ) ja plasma tuli boonuksena.
Hinnasta kun laskee 3 vuoden pullovuokran pois ja sen että migissä on 3V takuu..
Ei se enää niin paha ole... Toisaalta maidot on jo maassa niin ei hinnallakaan ole enää väliä :)
Migi on kohtuu raskaassa käytössä.. Sen takia arvostin 3V takuuta.
Kiina konetta en ole vielä edes kokeillu vaan hyllyssä pölyttyy..
No kunhan alkaa rojektista mätiä osia plasmalla pois leikkelee.....
Peugeot Boxer "retkiauto" kulkimena
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia :)
Jan-Erik
Rattimajuri
Viestit: 231
Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
Truck: Star M1 matkailuauto
Location: Tammisaari

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Jan-Erik »

Berkhof kirjoitti:Hmm.. Ei tullut yllätyksenä plasman puuttumattomuus..
Eli mulla on tuo MIG sekä ketjussa aiemmin esiintynyt kiinan TIG/puikko/plasma yhdistelmä..
Kiinakoneen hankin sen tähden kun MIGissä oleva TIG ominaisuus on vain AC ( ei alumiinin hitsaukseen ) ja plasma tuli boonuksena.
Hinnasta kun laskee 3 vuoden pullovuokran pois ja sen että migissä on 3V takuu..
Ei se enää niin paha ole... Toisaalta maidot on jo maassa niin ei hinnallakaan ole enää väliä :)
Migi on kohtuu raskaassa käytössä.. Sen takia arvostin 3V takuuta.
Kiina konetta en ole vielä edes kokeillu vaan hyllyssä pölyttyy..
No kunhan alkaa rojektista mätiä osia plasmalla pois leikkelee.....
Siis tuossa TIG:ssä on vain DC, tasavirta, alumiini tarvitsee AC, vaihtovirran TIG hitsauksessa.
MIG ja PUIKKO menee DC:llä myös alumiiniin

Onkos nuo kiinanihmeet muuten CE hyväksyttyjä ... ihan aidosti vai vain tarralla

Tuo plasma on ns kontaktiplasma, eli tarvitsee maakaapelin ja polttimen kosketuksen leikkauskohteeseen. Huonolla kontaktilla pätkii ja usein ruosteinen tai maalattu kohta ei anna riittävää kontaktia. Itse käytin ruostuneiden osien irrotteluun puukkosahaa, oikealla terällä. Huomatavasti siistimpää ja turvallisempaa kuin esim kulmahiemakoneella
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Berkhof kirjoitti: Noista slide-outeista.. Kun kävin Helsingin matkailumessuilla niin siellä oli yhdellä hepulla joku jenkkipeli missä oli kyseiset vermeet..
Ei näyttäny kummosilta mekaniikat ja kaveri kerto et mekaniikka setti olis ollu ison veden takana jotain reilut tuhat taalaa..
Setti olis sisältäny moottorin ja kaks liikutus/kannatuskiskoo.. Ei paha mun mielestä. Lupas laittaa mulle linkkejä / infoo muttei oo kuulunu mitään.
Olishan tollanen patti kiva ;)
Katselin itsekin noita mekaniikkapalikoita, mutta mitä luultavammin väkerrän itse mahdollisimman paljon, jos ja KUN slaidareihin sekaannun. Vaan eihän sitä vielä tiedä. Suurin mutta on tässä asiassa vieläkin se, että pitäisi saada värkättyä lujuuslaskelmat, jotta pääsisin tekemään poikkeuslupahakemusta. Tämä alusta kun on se vaikeampi tapaus, eli itsekantava kori. :roll: Melko pienellä vaivalla uskoisin homman onnistuvan, jos teen eteen sohvaslide-outin, eli ei lattian rajaan ulottuvan, vaan ainoastaan sivupeliti, ja kaksi ikkunaa. Tai oikeastaan vajaa kaksi ikkunaa. Tällöin kantavaa koria poistuisi oikeastaan vain yksi pystypalkki ikkunoiden välistä, vaakatasossa ikkunan alareunat sekä vielä korin pystykiinnike lyhenisi + tietenkin ne ikkunat ja kylkipelti vielä pois. Reiän ympärille tulevat tukikimpulatkaan eivät muodostuisi tällöin järkyttävän suuriksi.

No, piti sitten tätä kirjottaessa tehdä paintilla havainnekuva =) Tässä:
sohvaslide-hahmotelma.jpg
Reijän ympärille jonkinlaista ristikkorakennetta tuomaan tukea. Siksi reikä ei ulotu aivan etuovelle saakka. Tuolla tavoin reikä olisi n. 2.5m leveä ja 1.6m korkea. Tässä vielä pari kuvaa mallinnuksesta
sohvaslide-malli1.jpg
sohvaslide-malli1.jpg (22.25 KiB) Katsottu 17011 kertaa
sohvaslide-malli2.jpg
sohvaslide-malli2.jpg (38.17 KiB) Katsottu 17011 kertaa
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Jan-Erik kirjoitti: Onkos nuo kiinanihmeet muuten CE hyväksyttyjä ... ihan aidosti vai vain tarralla
Tähän omaan kiinanihmeeseen olen ollut varsin tyytyväinen. CE -merkkiä ei ole kyllä tullut edes tiirattua, että onko sitä vai ei.. :roll: Jos olen oikein ymmärtänyt, niin merkki ainoastaan tarkoittaa sitä, että valmistaja "vakuuttaa" (selän takana sormet ristissä :lol: ) tuotteen täyttävän kaiken maailman speksit ja laatukriteerit, mutta mitään testejä tai muita ole tarvinnut edes tehdä. Sitten jos jotain sattuu ja henkiä menetetään, niin vasta sitten valmistajan täytyy pystyä paperilla esittämään että edes jotain on yritetty..? Jos CE-merkissä on pienellä nelinumeroinen koodi, on homma paremmissa kantimissa ja sertifioitu taho on tutkinut kyseistä kapistusta, mutta näitä näkee harvemmin. Tämä kirjoitukseni on sitten täysin muistini varassa vuosien takaa, joten asia ei välttämättä ole yhtään näin.. Mitenkäs ne vastuut menivätkään kun savolainen kertoo juttua..? :lol:

No mutta, tuommoinen MIG/TIG/MMA -monitoimivehje olisi myös mieluisa, mutta omalta osaltani valintaan vaikutti hinnan lisäksi se että halusin alumiinin hitsaukseen riittävästi virtaa. Siksi jäi itseltäni miggi saamatta.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Jan-Erik
Rattimajuri
Viestit: 231
Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
Truck: Star M1 matkailuauto
Location: Tammisaari

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Jan-Erik »

Kunnes Tukes ottaa laitteen tutkinan alle ... :shock:
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Joo, mutta siinä vaiheessa kun Tukes vie tuon mun kiinanvehkeen tutkittavaksi, luultavasti en enää sitä itse tarvitsekaan :lol: :shock: No, vakavasti puhuen, on kaikkiin varsinkin sähköllä toimiviin laitteisiin suhtauduttava niin, että vika tulee joka tapauksessa, ja vieläpä sellainen että sähköiskun vaara on ilmeinen. Toinen käsi taskussa -periaatteella edetään. Märillä hanskoilla en itse ainakaan aio alkaa hitsailemaan.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Kellään mitään kommentteja tuosta sohvaslaidarista? Ei kait siinä muuta kuin tarpeeksi tukevasta tavarasta tukikehikkoa että ei auto notkahda. Koriin tulee rasituksia vaikka minkämoisia, kori venyy/lyhenee, taipuu ylös/alas sekä sivulle että toiselle. Ja lisäksi vielä kiertyy (kuoppa tai töyssi yhdelle renkaalle). Siinäpä sitä on kun saa voimia ja momentteja laskeskeltua. Muutamina iltoina olen yrittänyt asiaa opiskella, mutta sanotaanko näin, että ei ne "ihan" täysin ole vielä auenneet... :lol: Että kyllähän tässä täytyy vielä konsultaatioapua pyytää nuo asiat hallitsevalta henkilöltä. Mutta ennen sitä yritän itse päästä kohtalaisen valmiiseen ratkaisuun, jota olisi sitten hyvä esittää. Ja jos laskelmat ja tavaravahvuudet ovat järjellisiä, sitten poikkeuslupahakemusta tekemään! :)

Mutta jos joku nyt selkeästi hahmottaa, että eihän se noin mene vaan täytyy tehdä näin, niin ilomielin otetaan ehdotuksia vastaan. :) Vastuuta ei tarvitse ottaa sanomisistaan :wink:
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Hohhoi... Ei pääse hitsaamaan ei... pitkälti yli 30 pakkasta taaskin! :cry: :cry: Nousisi lämpö edes -20 niin tarkenisi jo.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Tuosta korin vääntymisestä / notkahtamisesta voisin sanoa seuraavaa:
Kattilinjojen tilurin kyydissä viime kesänä totesin, että tuollanen kanikan 501 (tai 2) -96 carrus takana istuessa taipuilee kierteelle yllättävän paljon. Kolmas rivi takaa antoi hienot näkymät siitä miten akselit seurasi tien epätasaisuuksia vuokatissa ajettaessa. En usko että kaukaa heittää jos sanon että takakulma etukulmaan nähden vääntyi 10cm kierteelle. Tuollasta ei tapahdu rungollisella autolla. Kattokanavat ja hyllyt narisi ja jousti =) Kuopassa tuli hieno hetkahdus, joka tärisytti auton edestä taakse ja taksisin.

En silti usko että noita X-mallin vahvikkeita tarvinnee tehdä, kun ajattelee mitä vahvikkeita lattian alle tuli. Jos aukon yläreunaan ja lattiaan laittas yhden 40x40 palkin pitkittäin, niin varmaan on vahvempi kuin lasin ja ulkopellin kanssa. Mutta tämähän on taas ja ainoastaan mielipide. Jollakin cadilla mallintaen näkisi totuuden. Niin kuin cadilla tehdyissä taloissa/halleissa/kaupoissa tänäkin talvena, katot tulee niskaan... Vääntöjäykkyys kai tuossa on joka kusee jo alusta alkaen, ei se katkea tai taivu.

Edit:Vaatiiko tuo poikkeusluvan? Jos, niin luulisin että tiukin tulisi tosiaan pitkittäisillä palkeilla, ja jos se ei riitä, niin noista pitkittäisistä alapalkeista sivuttaiset tuet tavaratilassa alapalkkeihin keskelle. edestä ja takaa. Voi tulla vaan liian jäykkä tuosta kohtaa :lol: Kiertojäykkyyttä tulis varmaan 600% siihen "ikkunan välille".
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Noista lujuuslakslmista en tiedä :oops: mutta muuten näyttää tosi hyvältä ja sisätilaa toi tuo kyllä mahtavasti lisää :shock:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Oletko Lahden autokorilta kysynyt? Sieltä saattaisi tulla hehtaariarvio sohvaslaidariprojektin "reijästä" samantien, ja rakennelujuuslaskelmien tekokin sujunee heiltä hyvin. Jos virkamies vaatii puoltolausuntoa poikkeuslupaan niin koritehtaalta sekin varmaan kätevimmin.
Falcon
Rattiamiraali
Viestit: 256
Liittynyt: 22 Maalis 2009 20:11
Location: Lohja

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Falcon »

Hyvältä vaikuttaa.Tuo vinkki Lahden Autokoriin on hyvä, katsastuksessa varmaankin kysyvät lujuuslaskelmia.
On siinä hyvä lyödä tiskiin koritehtaan paperit,niin inssin aikaa ja hermot säästyy.
Onhan sulla jOri verstaalla vikavirtakytkimellä pistorasiat,olis turvallisempaa ja toisilla kans?
Katsokaa Tukesin sivuilta miten paljon ulkokäyttöön tarkoitettuja jatkojohtoja on myyntikiellossa.
Eivät kestä pakkasta vaikka on olevinaan kumikaapelia,aikamoista. :?
Falcon
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Kiitoksia vastauksista. Aiemmin selvittelin asiaa ja kyllä poikkeuslupa täytyy hakea slaidia varten. Ainakin tässä tapauksessa, kun ei ole rungollinen auto. Lujuuslaskelmat vaaditaan, sillä täytyy pystyä osoittamaan ettei rakenne ole ainakaan alkuperäistä heikempi. Virkamies ei vaadi puoltolausuntoa, mutta tuumasi että voisi asiaa tiedustella koritehtaalta. Voisihan suunnitelmia sille suunnalle vilautella ennen poikkeuslupahakemusta, varsin olisi avuksi.

Ei kai reijän kehikosta liian jäykkääkään saa tehdä. Voisi kuvitella, että alkaa paikat repeilemään ympäriltä jos ei joustaisi yhtään, kun muu osa autosta on niin löperöä. Ajattelin niitä ristikkotukia ohuesta tavarasta tarkoituksena jakamaan kuormitusta ettei tulisi niin pistemäisiä voimia.

Pakkasia piisannut. Talossa on läiskitty tapettia seinille, mutta bussissa ei hirveämmin ole tapahtunut. Mutta onneksi kelit inhimillistyivät kertaheitolla. Eilen kävin purkupuuhissa taka-akselin paikkeilla. Poistin äänieristettä ja sieltähän paljastui rautakatoa suuremmaltikin.
raudanpuutostautia.jpg
Äänieriste, mitähän pahvimaista sitkeää tavaraa lienetkään, oli niitattu suoraan noihin palkkeihin kiinni. Kostea suolalla kyllästetty maantietomu palkin ja märän äänieristeen välissä ei ainakaan paranna rautapalkin kestoa. Tuo vinopalkki on katki alareunastaan ja pystypalkki samaten. toisella puolella sama tilanne. Eli ei ole hirmuisesti kantavuutta tuolla himmelinosalla, kun on kiinni ainoastaan päistään korissa.
takaa.jpg
No, ei tuo aivan yllätyksenä tullut. Katkenneet pystypalkit näkyivät vaihdelootan huoltoluukusta käsin. Ja onneksi on helpossa paikassa vaihtoa ajatellen, ainakin nyt kun on lattiat poissa. Onneksi taka-akselin etupuolella tilanne on huomattavasti parempi.
Mutta yksi asia mitä haluan vielä painottaa, on se että kannattaa tutkia lokarit. Tässäkin oli toisen puolen lokasuoja avoimempi ja sillä puolella on enemmän ruostevaurioita. Kai se on suola vesisumun mukana, mikä leviää joka puolelle. Varsinkin jos lokari on puutteellinen.

Tietääkö joku saako tuota kennomaista äänieristettä jostain ja mitä maksaa? Jos sitä vielä autoon laitan, niin laitan ainakin sen irtaalleen palkeista. Hitsaa vaikka pidikkeet sille.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Pikkusen näkyy olevan rapeutta. Onneks tuossa alapuolen on vähän vahvempaa ainetta ja ehjänä vielä. Ei kai noissa palkeissa ole vika, vaan siinä miten ne on alunperin suojattu, liekko mitenkään? Itellä meni vaihtoon samat palikat, ei ollu kyllä ihan tuossa kunnossa =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja motoku »

http://www.meluton.fi
suosittelen. 2-laatua saa suoraan tehtaalta. noissa määrissä kannattaa helposti hypätä pakettiautoon ja käyttää päivä nuoruudesta vantaalla käyntiin. sen lisäksi, että jämäpalaa lähtee edullisesti saa myös mukaansa ensiluokkaisia ohjeita eristeiden oikeasta käytöstä.

lisään vielä, että eristeet vie yllättävän paljon tilaa irtaallaan, millään nissan migreenillä ei kannata yrittää.. ja 2-laatu jämäpalat välillä ISOJA. suurimmat "arkit" oli luokkaa 1200*2500mm kun vaimo niitä haki konehuoneen verhoiluun.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Tuohon äänieristykseen kannattaa satsata, eristin juuri vaihteiston ja koneen kohdalta hiukan lisää ja nyt alkaa enää tuulen suhinat olla jäljellä, tosi mukavaa kyytiä kun on hiljainen auto
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Projekti slide-outin kera

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Totta :D Mullakin on hiljasempi toi Express kuin Royali :shock: johtuu kylläkin siitä kun on otettu Expressistä etukardaani pois :wink: mutta lisäeristystä olisi tarkoitus laittaa Royaliinkin ja sit katotaan lingotaanko siitäkin etukardaani :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Vastaa Viestiin