WV LT 35 - projekti

Kerro omasta projektistasi
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

HALLELUJAH! :lol:

Klo. 20.04 se tapahtui. Wolkkari paukahti käyntiin korjatulla letkulla, takaisin paikalleen liitetyllä millälie johdolla ja puoliksi ladatulla akulla paremmin kuin koskaan. Ensin pientä pumppaamista että aineet pääsee perille, lepotauko. Sitten kun avaimesta taas käänsi niin startti pyörähti puoli kierrosta ja silloin paukahti. Kuin ajatus konsanaan -21C lämpötilassa!

Koskaan ei ole palaneen diisselin tuoksu tuntunut nokkaan noin hienolta. Kahvikin maistuu nyt paljon paremmalta, ja 1 kessukin on kestävinään saman kun 2 edellistä ja niiden väliaika yhteensä.

Nyt pääsen huuhtaisemaan diisselin maun ja rahisevat hiekan (tai mitä lie) jyväset pois hampaistani... toistaiseksi. Odottaisi perkele edes lämpösempiä kelejä. :mrgreen:
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Mistäs sitten lähdetään liikkeelle, kun auto ei tahdo käynnistyä lämpösenä mutta kylmänä lähtee kun palmun alta? Tuli mieleen, että josko pakkasessa jäätynyt vesi lähtee liikkeelle kun kone on lämmin, ja hankaloittaa käynnistystä lämpöisenä. Ostin diisselin lisäaineen tänään tuota kokeillakseni.

Tänäaamunakin, tuon -22C yön jälkeen aamulla oli enää -6C, ja auto paukahti käyntiin ilman piuhaa pienellä koittamisella. Kävin rautakaupassa, niin eipä vain enää meinannutkaan lähteä kun oli kone lämmin.

Äänestetään seuraava remontti. Auton vaihtaminen tai sen romuttaminen ei ole vaihtoehto.
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Stnprklvtt! Sammutussolenoidin toiminta tarkistettu suoralla johdolla akkuun, polttoaineletkut ja virtaus tarkistettu... ei minkäänlaista merkkiä, yksi ainoa hörähdys saatu aikaan koko iltana. :x

Ei jumankauta, aamulla pelitti kuitenkin kun unelma ja tyhjäkäynti oli siistiä ja savut ohutta haikua vain.

Sammutussolenoidille menevä piuha on kohtuullisen heikossa hapessa, mutta startatessa johto antoi kuitenkin yleismittariin lukemaa. En sitten tiedä minkälaista lukua PITÄISI näyttää.

Startin pyöriessä kaikkea sivuääntä kuitenkin kuuluu, ja on mahdoton sanoa kuuluuko solenoidista naksahdus vai eikö. Ei kuitenkaan vaikuta, vaikka vetää suoran johdon akulta.

Sekin mielenkiintoisuus löytyi lisää, että yksi tulppa vuotaa hiuksenhienon soiron märkää ympärilleen. Tulpalle menevät letkut on ok. Onko se sen merkki ettei se sytytä lainkaan, vai että se vain vuotaa?

On ehdotettu että kone voisi olla jäässä, mutta kun ei ole. Kone on lämmin päivän ajeluilta vieläkin, ja jäähdytysvesi samoin. Öljykin on notkeaa.

Nyt tässä on ainoana oikeastaan mielessä se, että akku on niin kypsä ettei anna solenoidille tarpeeksi virtaa. Toinen on se, että nafta ei kulje pumpulta tulpille jostain muusta syystä.

Huomenna pitäisi lähteä joulunviettoreissuun, mutta taitaapi mennä perseelleen sekin. Täällä kotona ei ole edes joulukoristeita. :(
Avatar
Sisu
Rattiamiraali
Viestit: 269
Liittynyt: 04 Touko 2005 20:28
Truck: Scania K92 Vähämaa
Location: Haukipudas
Paikkakunta: Haukipudas

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Sisu »

Mulla oli audi 100:ssa sama ongelma (diesel). Harva kone niin ei oo puristuksia tarpeeksi. Kylmänä lähti kuin palmun alta ja kuumana startti pilotilla. Harvahan tuo oli jo koneeltaan. Voihan se olla että tämä ei mitenkään koske sinun autoa.

Vaihtoehto 2. Auto haluaisi että vähän hehkutetaan mutta kun on lämmin kone niin ei hehkuta. No minä laitoin nappihehkun niin lähti vähän paremmin käyntiin mutta harvahan tuo siltikin oli.
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Tuli mieleen että jos tuo yksi tulppa on kuollut, ja päästää vielä naftaakin jostain tiivisteen raosta, niin sieltäkin voisi päästä systeemiin ilmaa sellaisessa kohdassa missä automaatti-ilmaus ei enää vaikuta.

Kyseinen tulppa on keulan suuntaan katsoen kolmas tulppa. Siispä jos siitä jollain ilveellä pääsee ilmaa systeemiin, niin 4,5 ja 6 saa sitten kuplia. Olisko sellainen mahdollista?

Millainen paine tuolla systeemissä yleensäkään on? Sain sen verran tiirailtua kaiken sotkun alta että tulpat kestää 180 jotakin paineen yksikköä.
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Kas noin. Akun ja yhden tulpan vaihdolla wolkkari kulki kun pieni eläin melkein 1500 kilsaa että heilahti. Muutaman kerran sammui risteyksiin huonon tyhmäkäynnin takia, mutta muuten käynnistyy kohtalaisesti, käy hyvin, naksuttaa, poksuttaa ja vielä kukkuukin päästellen pieniä savumerkkejä sillointällöin.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Schaza kirjoitti:Kas noin. Akun ja yhden tulpan vaihdolla wolkkari kulki kun pieni eläin melkein 1500 kilsaa että heilahti. Muutaman kerran sammui risteyksiin huonon tyhmäkäynnin takia, mutta muuten käynnistyy kohtalaisesti, käy hyvin, naksuttaa, poksuttaa ja vielä kukkuukin päästellen pieniä savumerkkejä sillointällöin.
1500km volkkarille yhden joulun tienoilla on hieno saavutus, varsinkin noin pienillä murheilla! :mrgreen:
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Reddewil kirjoitti:1500km volkkarille yhden joulun tienoilla on hieno saavutus, varsinkin noin pienillä murheilla! :mrgreen:
Meillä on vähän tapana, että kun johonkin lähdetään niin kilometreissä ei nuukailla. Parhaimmillaan noita liki tonnin reissuja on heitelty yhden vuorokaudenkin aikana.

Täytyy oikein koputtaa päätä... eikun puuta, ettei ole mihinkään pidempiin tienvarsiremontteihin vuosiin jouduttu millään autolla. Pari kertaa on käynyt näin, että on reissusta tultu "nilkuttaen" kotipihaan.
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Stnprklvtt! Wolkkari pelitti tuolta joulunajan pikkuremontista asti taas ihan kun uusi. Nyt oli taas kovat pakkaset (-26*C), ja nyt puolen vuorokauden aikana lämpötila on heittänyt 23 astetta ylöspäin. Moni autohan tätä kuitenkin tekee, että kun lämpötila heilahtaa rajusti, niin häikkää tulee...

Kävin kylällä kaupoilla, ja ajomatkaa tuli yhteensä n. 30km. Auto sammui reissulla 8 kertaa suoraan normaalikäynnistä. Kesken maantieajon 4 kertaa, risteyksissä kytkin painettuna 3, ja omaan pihaan takaisin tullessa tuossa kotitiellä 1. Pihaan kun pääsin niin normaali tyhjäkäynti. Ei mitään väliä oliko kone lämmin vai ei, ihan samat oireet.

Ajosta kun sammuu, niin yhtäkkiä menee vain voimattomaksi ja sammuu. Sama efekti kun tankin tyhjenemisellä, mutta lähtee hetken päästä taas normaalisti liikkeelle. 8/10 osaa sammumisista tapahtuu vaihdetta isommalle vaihtaessa.

Kaasupolkimen eestaas nylkyttäminen heti oireiden alkaessa toisinaan pitää auton käynnissä ja hetken päästä pelaa taas normaalisti. Päällimpänä mielessä siis koko ajan joku polttoaineen syöttöongelma.

Huomenna menen taas tonkimaan konehuonetta ihan päivänvalossa, ja koitan löytää syyllisen mm. letkuihin pääsevälle kohtuullisen runsaalle ilmalle ja edelleen jatkuvalle naftavuodolle. Sähköpuolta tutkin myös, ja puhdistelen kaikenmaailman nuhruiset liitokset. Irrotan lähes jokaisen letkunpätkän, tarkistan kunnon, ja niin poispäin. Ilmanputsarin käyn läpikotaisin läpi ja putsaan.

Arvelisin että ongelma ei ole mikään suurensuuri, mutta se pitää vain löytää. Lähdetään ihan sieltä yksinkertaisimmasta päästä liikkeelle, joten ehdotuksia? Tähänastiset toimenpiteet voi lukea täältä.
Avatar
konenikkari
Rattiamiraali
Viestit: 411
Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
Truck: Ajokin varakuski
Location: Rauma

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

:roll: Mieleen tulee imupuolen ilmavuoto, tai ei saa tankkiin korvausilmaa. :?
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

konenikkari kirjoitti::roll: Mieleen tulee imupuolen ilmavuoto, tai ei saa tankkiin korvausilmaa. :?
Eikös se että korvausilma on tukossa, aiheuta sen että ilma menee jostain vuotokohdasta systeemiin kun pumppu imee tyhjää letkua. Sitten kun tankkiin tulee riittävä alipaine niin letkuissa alkaa olla enemmän ilmaa kun nestettä ja meno loppuu?

Tätä teoriaa tukee myös se, että kun auton sammuttaa niin letkut tyhjenee huomattavan nopeasti ilman että mikään näkyvästi vuotaa mihinkään. Jos tankissa on alipaine niin silloinhan se imaisee letkut tyhjiksi kun pumppu sammuu?
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Schaza kirjoitti:
konenikkari kirjoitti::roll: Mieleen tulee imupuolen ilmavuoto, tai ei saa tankkiin korvausilmaa. :?
Eikös se että korvausilma on tukossa, aiheuta sen että ilma menee jostain vuotokohdasta systeemiin kun pumppu imee tyhjää letkua. Sitten kun tankkiin tulee riittävä alipaine niin letkuissa alkaa olla enemmän ilmaa kun nestettä ja meno loppuu?

Tätä teoriaa tukee myös se, että kun auton sammuttaa niin letkut tyhjenee huomattavan nopeasti ilman että mikään näkyvästi vuotaa mihinkään. Jos tankissa on alipaine niin silloinhan se imaisee letkut tyhjiksi kun pumppu sammuu?
Helposti testattu, tankin korkki auki ja koeajo. Mulla oli bussissa tankki lommolla kun ei ollut saanu korvausilmaa, eli melkoinen voima siinä imussa on.
Sähköissä tuskin on vikaa, kun eikö tuo ole sen verran sodanaikunen vehje, että kun runkluttaa käynnissä niin vaikka kantas akun pirttiin, niin käy niin kauan kun löpöö on? Eli aineen saantiin viittaisi, ja ilmallahan se ei käy.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Elikkä ihan ensimmäiseksi huomispäivän valjettua alan etsiä mahdollista tukkoa korvausilmasysteemistä. Tankista lähtee ainakin yksi letku joka ei käytännössä johda mihinkään. Ihmeen pitkä sekin jos on ilmaputki... tulee melkein koneelle asti.

Liekö joku joskus vaihtanut uuden putken, ja jättänyt vain vanhan killumaan... jos hyvä lykky käy, niin tästähän sitä saadaan näppärästi jotain rakenneltua. Meinaan vain, kun joku pösilö on joskus tuosta korvannut varsinaisen vedenerottimen suodattimella, ja sitten vieläpä leikellyt putket poikki niin, että ainetta menee vain koneen kyljessä olevaan suodattimeen. Ihmettelivät maahantuojalla melkoisesti. :lol:
poke
Kuski
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Huhti 2008 13:36
Truck: mb 508 -76
Location: Ruukki
Paikkakunta: Ruukki

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja poke »

Teeppä semmonen ensin että laitat 4litran kanisteriin dieseliä ja syöttöpumpulta imu ja paluuletkut. Testaat toimiiko sitten normaalisti, sitä letkua sulla olikin ostettu jo. Saisit sen vian rajattua johonkin. Oletko jo vaihtanut ne polttoainesuodattimet ? (kaikki viat löytyy ennemmin tai myöhemmin)
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Reddewil kirjoitti: Sähköissä tuskin on vikaa, kun eikö tuo ole sen verran sodanaikunen vehje, että kun runkluttaa käynnissä niin vaikka kantas akun pirttiin, niin käy niin kauan kun löpöö on? Eli aineen saantiin viittaisi, ja ilmallahan se ei käy.
Kyllä tuokin sähköä tarttee, magneettiventtiiliä varten. Vaimoni jäi kerran yhteen risteykseen ihmettelemään miksi Volvon 240 diesel sammui ykskaks, joku kätevä kyläseppä pelasti oikaisemalla akulta suoraan magneettiventtiilille. Mutta eikös tämä ole jo kokeiltu? Tuli mieleen että jäätyykö se jostain koska tuollalailla temppuilee?
Tulevaisuus on sähköinen
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

poke kirjoitti:Teeppä semmonen ensin että laitat 4litran kanisteriin dieseliä ja syöttöpumpulta imu ja paluuletkut. Testaat toimiiko sitten normaalisti, sitä letkua sulla olikin ostettu jo. Saisit sen vian rajattua johonkin. Oletko jo vaihtanut ne polttoainesuodattimet ? (kaikki viat löytyy ennemmin tai myöhemmin)
Sen koneen kupeessa olevan suodattimen vaihdoin, koska toinen suodatin on mitä todennäköisimmin leikelty koko systeemistä pois... se jonka tilalla vedenerottimen pitäisi olla. Edellinen omistaja sanoi tuosta "kakkossuodattimesta" että sen voi raksia irti pienellä vaivalla... eli mitä ilmeisimmin on raksittu jo.

Ehkä meille huomenna selviää jotain... tai sitten on vain liian kylmä. :wink:

Ja se magneettiventtiili/sammutussolenoidi on kokeiltu... pitäisikö muitakin magneettiventtiilejä löytyä kokeiltavaksi?
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Laita ne imuputket kuntoon nylonputkella, niin ei tarvii seuraavaan 15v ihmetellä niitä, sit suodattimet, ja sitä rataa... Nyloni maksaa jonkun 1€/m niin 15€ sijotuksella polttoainesyötöstä tulee ikunen =D
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Entäpäs nyt? Kaikki naftalinjan liitokset on tarkistettu niin pitkälle kuin näkee ja korvausilman saanti tankille varmistettu.

Ilman tuleminen systeemiin loppui. Tyhjäkäynti parani minimikierroksilla huomattavasti, ja kulku parani helkkaristi. Kuin olisi heti tullut 50 heppaa koneistoon lisää.

Rassaamisen jälkeen käynnistyi helkkarin hienosti, heitti aivan sairaat noet piipusta hangelle, ja sitten hetken päästä savun tulo muuttui vaaleanharmaaksi kunnes hävisi kokonaan. Tämän jälkeen ei polkemallakaan ole tullut kun vaaleata haikua.


On edelleen vikaakin. Vähän niin kuin se aiempi sammuilu mihin sattuu, mutta nyt sammuu vain silloin kun on vääntöä eli esimerkiksi ylämäissä tai isompaa vaihtaessa hiljaisessa vauhdissa.

Jos saa pysymään käynnissä, niin ei ota hetkeen lainkaan kierroksia. Reagoi hyvin laiskasti kaasun painamiseen, eikä päästä sen enempää eikä vähempää nokea. Tovin päästä alkaa ottaa kierrosta normaalisti, ja meno jatkuu seuraavaan mäennystyrään.

Käväisin tuossa kaupoilla hetki sitten... menomatka oli melkoista takkuamista, mutta kun lepäsi puoli tuntia itsekseen kaupan nurkalla niin meno oli melkoista pitkän matkaa. Sitten taas alkoi takkuaminen ja ylämäkiin sammuilu 10 kilometrin jälkeen...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Voisko siellä kuitenkin olla vettä naftan seassa :wink: meinaan jäätäis ajossa ja paikallaan seistessä sulais :roll:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Bussiton kirjoitti:Voisko siellä kuitenkin olla vettä naftan seassa :wink: meinaan jäätäis ajossa ja paikallaan seistessä sulais :roll:
Itseasiassa tuo on omassa mielessänikin käynyt, koska kulki taannoin tuolla jäänpoisto- lisäaineella aika hienosti. Kuitenkaan auton asennolla ei ole mitään merkitystä, joten tuolla tankin hölskymisteorialla on aika pienet mahkut. Nyt en ole tuota saakutan tököttiä löytänyt miltään paikalliselta huoltoasemalta, niin en voi nykytilannetta koettaa.

Tässä sitten taasen on se että jos vesi ajaessa jäätyy, niin silloinhan se ei pääse systeemiin ja koneeseen pitäisi teoriassa mennä ihan puhdasta ainetta. Sitten kun vesi sulaa ja pääsee tulpille, niin luulisi että silloin asiat olisi paljon huonommin.

Myöskin se on kummaa, kun sammumiset tapahtuu aina silloin kun koneen pitäisi alkaa vääntää... eikös vesiongelman ollessa kyseessä sammumista pitäisi tapahtua väännättämättäkin?
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Se nafta hyytyy kun virtaus kasvaa eli kun pitäs mennä. Mutta tämäkin ongelma on kokeiltavassa sillä 4L kanisterilla ja ilman suodatinta yms. Sitten voit olla täysin varma että kone pelaa ja voit keskittyä vian aiheuttajaan polttoainelinjassa tai koneessa jos se lekkerijuotolla pelaa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Ahsoo... eli mehukannua peliin ja ajelemaan pihaa ympäri.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Minulta ääni jääteorialle.

Oma LT:ni takkusi samanmoisesti. Laitoin 30 litran irtokannulla syötön ja paluun. Toimi ilman oireita samoilla suodattimilla. Diesel-kannua säilytin lämpimässä yön ja toimi ilman takkuilua -25 lämpötilassa.

Sitten kyllästyin kanisterin raahaamiseen ja asensin polttoaineen lämmittimen. Sen jälkeen ei hyytynyt kertaakaan.

Tätä nykyä lämmitinvempain on Rosvolinna-MB:ssä ja ei ole hyytynyt nafta kertaakaan.

Suosittelen - ei ole mikään ostoskanava "Power-Fuel line magnet" vaan ihan aikuisten oikeasti toimiva palikka :)

http://www.jupalco.com/emer.html
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
sisu-mike
Kuski
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Elo 2007 19:13
Truck: sisu-ajokki 5000D
Location: ESPOO

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja sisu-mike »

joskus tullut sellainen vika että oli vuoto imuputkessa tankin sisällä,oli ruostunut reikä sinne....kyseinen vika oli kylläkin metsäkoneessa mutta siinä se ilmeni kun ajoi mäkeä ylös niin sammui juuri kun oli pääsemässä mäen päälle...muutaman kerran tulin alas mäkeä ja kovaa :lol:
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Rosvolinna kirjoitti:Minulta ääni jääteorialle.

Oma LT:ni takkusi samanmoisesti. Laitoin 30 litran irtokannulla syötön ja paluun. Toimi ilman oireita samoilla suodattimilla. Diesel-kannua säilytin lämpimässä yön ja toimi ilman takkuilua -25 lämpötilassa.

Sitten kyllästyin kanisterin raahaamiseen ja asensin polttoaineen lämmittimen. Sen jälkeen ei hyytynyt kertaakaan.

Tätä nykyä lämmitinvempain on Rosvolinna-MB:ssä ja ei ole hyytynyt nafta kertaakaan.

Suosittelen - ei ole mikään ostoskanava "Power-Fuel line magnet" vaan ihan aikuisten oikeasti toimiva palikka :)

http://www.jupalco.com/emer.html
Suolasen hintanen kokkare :shock: http://www.intercooler.fi/?p=fuelheater&l=fi tuollainen U-malli löytyy motonetista 20e muistaakseni, on pissapojan lämmittimene siellä. Tuhan olisi helppo väsätä kupariputkesta pakkasillan ilona keittiön pöyvän ääressä!
Ite meinasin että webaston lähtöputken ympäri pyörittäs hehkutettua kuparia, niin vois ajaa tupaöljyä lämmittimeen myös näin talvella. Toinen olisi lisäksi että jatkaisi webaston pakoputken öljysäiliön kylkeen, kun matkaa ei ole kuin reilu 50cm, siinä lämpeis öljy hukkalämmöllä melko kivasti, nopeemmin kuin sähköisellä lämmittemellä (250w)!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Vastaa Viestiin