WV LT 35 - projekti

Kerro omasta projektistasi
Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 05 Kesä 2009 11:41

Moron,

Tuli hommattua tuossa tuollainen "duppelikoppi" LT35 volkkari projektiksi, ja tarkoitus olisi tehdä siitä tilava kuljetin 4+ hengen perheelle. Lähdinpä sitten etsimään tietoa tuosta turvavöiden jälkiasennuksesta, ja törmäsin tänne.

Teillä kun on tietoa ja taitoa noiden isosten modailusta, niin kertokaapas ihan ensin millä eväillä saan tuosta 3 hengen kopista rakenneltua 7 hengen kopin?

Takapenkillä ei ole turvavöitä, mutta siellä saa tilapäisesti kuljettaa 4 ihmistä. Tarvinko ehdottomasti 4 turvavyötä lisää jotta kopista tulee virallisesti 7 paikkainen?

Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4370
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Reddewil » 05 Kesä 2009 12:42

Teretulemast foorumille.

Onko se auto nyt pakettiautoksi rekisteröity? Nuo tilapäisistuimet kai eivät enää ole mahdollisia, mutta joskus laitetuissa kai on mahdollisia käyttää ja vöitä saa laittaa mutta se ei tee niistä virallisia istuimia. Miten muistelisin että tuollainen paku on mahdollista muuttaa henkilöautoksi, jolloin paikkalukua voidaan nostaa istuinten salliessa aina 1+8 asti, mutta varjopuolena tässä on autoveron maksu. Vero määräytyy uuden vastaavan henkilöauton mukaan, eli on joitakin kymppitonneja.
Tämä on vanhasta muistista kun joskus aikoinani ihmettelin käytettyjen wv transportterin ja caravellen hintaeroja, toinen on paku ja toinen henkilöauto. Pakusta saa verot maksamalla ja muutoskatsastuksella henkilöauton, mutta se ei ole oikein kannattavaa.
Mailaa akelle tai käy konttorilla niin saat (ehkä) tarkan vastauksen :wink:
-Koska sen voi tehdä myös itse-

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 05 Kesä 2009 12:52

Reddewil kirjoitti:Teretulemast foorumille.

Onko se auto nyt pakettiautoksi rekisteröity? Nuo tilapäisistuimet kai eivät enää ole mahdollisia, mutta joskus laitetuissa kai on mahdollisia käyttää ja vöitä saa laittaa mutta se ei tee niistä virallisia istuimia. Miten muistelisin että tuollainen paku on mahdollista muuttaa henkilöautoksi, jolloin paikkalukua voidaan nostaa istuinten salliessa aina 1+8 asti, mutta varjopuolena tässä on autoveron maksu. Vero määräytyy uuden vastaavan henkilöauton mukaan, eli on joitakin kymppitonneja.
Tämä on vanhasta muistista kun joskus aikoinani ihmettelin käytettyjen wv transportterin ja caravellen hintaeroja, toinen on paku ja toinen henkilöauto. Pakusta saa verot maksamalla ja muutoskatsastuksella henkilöauton, mutta se ei ole oikein kannattavaa.
Mailaa akelle tai käy konttorilla niin saat (ehkä) tarkan vastauksen :wink:
Nyt on juu pakun paperit. Sairasta tuo verotus... ei tuosta ainakaan mitään kymppitonneja ruveta pulittamaan yhtään kellekkään. Täytyy ihmetellä asiaa tuolta aken tai konttorin puolelta.
Viimeksi muokannut Schaza, 05 Kesä 2009 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2396
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Bussiton » 05 Kesä 2009 13:04

Moi ! Ei ne verot enään ihan noin isoja ole vanhemmissa autoissa :wink: jos sattuu olemaan vaikka tuolta 80-luvulta niin vero ei ole vissiin kun jotain satasia :shock: kun vero lasketaan jotenkin näin: otetaan vastaava uutena myyty auto, jonka vero on X-euroa ja lasketaan paljonko on siitä on jäljellä tämän päivän hinnassa :shock: eli melko monimutkaista :cry:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 05 Kesä 2009 13:08

Bussiton kirjoitti:Moi ! Ei ne verot enään ihan noin isoja ole vanhemmissa autoissa :wink: jos sattuu olemaan vaikka tuolta 80-luvulta niin vero ei ole vissiin kun jotain satasia :shock: kun vero lasketaan jotenkin näin: otetaan vastaava uutena myyty auto, jonka vero on X-euroa ja lasketaan paljonko on siitä on jäljellä tämän päivän hinnassa :shock: eli melko monimutkaista :cry:
Näin minäkin aattelin, ettei aleta sentään 5-numeroisia lukuja latomaan loppusumman kohdalle... nuo 3-numeroiset vaikuttaa jo paljon mukavammilta. :D

Nyt kohta lähdetään hakemaan volkkari kotiin 150km päästä, ja pelkona on että tuleeko ensimmäinen menoerä jo ennen kun auto edes lähtee edellisen omistajan pihasta. Voipi olla että laturi menee remonttiin ennen kun päästään lainkaan tien päälle.

Täytyy toivoa parasta, kun meininki olisi saada kärry tuonne omaan talliin tutkittavaksi ja ronkittavaksi. Nyt on uhka että remonttia aletaan tehdä taivasalla uteliaiden silmäparien ympäröimänä.

Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4370
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Reddewil » 05 Kesä 2009 13:40

Bussiton kirjoitti:Moi ! Ei ne verot enään ihan noin isoja ole vanhemmissa autoissa :wink: jos sattuu olemaan vaikka tuolta 80-luvulta niin vero ei ole vissiin kun jotain satasia :shock: kun vero lasketaan jotenkin näin: otetaan vastaava uutena myyty auto, jonka vero on X-euroa ja lasketaan paljonko on siitä on jäljellä tämän päivän hinnassa :shock: eli melko monimutkaista :cry:
Juu tuo kuulostaisi kohtuullisemmalta, mutta mulla on paha kutina että se meni nimenomaan uuden vastaavan mukaan, kun sitä selvitin... Mutta toivottavasti muistan väärin ja lähteeni puhuivat puutaheinää :lol:
-Koska sen voi tehdä myös itse-

Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 05 Kesä 2009 18:59

Juu kyllä "suomiauto" pakettiauton muuttaminen henkilöautoksi vaatii sen alkuperäisen uuden hinnan mukaan maksetun autoveron. Auto pitäisi ilmeisesti käydä rekisteröimässä välillä ulkomaille ja sitten tuoda takaisin suomeen että saisi maksaa autoveron sen nykyarvon mukaan niin kuin uittoautoistakin.

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 08 Kesä 2009 17:11

Naapurin ukko tuossa turisi kokemuksesta, että LT:n voi pitää tuossa mallissaan, niin 7 hengen kuljettaminen on teoriassa luvallista koska vain. Noilla oli ennemmin kuulemma myös LT ennen kun perhe kasvoi "liikaa".

Elikkä ei saa korvata tuota takaosan vaneripenkkiä millään paremmalla, vaan sen on oltava alkuperäinen max. 2cm vaahtomuovipehmusteella. Vyöt saa laittaa, mutta penkkiä ei saa muuttaa.

Tietääkö kukaan tälläisen asian oikeata tolaa nykypäivänä?

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 08 Kesä 2009 18:50

Tuli tuossa tunti... parikin... toljotettua tuota autoa ikkunasta kun pikkuipana koisasi... jos tekiskin lavan päälle semmosen irrotettavan kajuutan, mis on punkat ninko pitkittäin isoille ja pienemmille poikittain. Semmoinen vaan liinoilla kiinni kun reissu alkaa, ja irti kun ollaan taas kotona.

Ei tuos koneessa ole kuiteskaan tarkoitus pidempiä aikoja asua, vaan pelkästään kulkea koko porukalla paikasta A paikkaan Ö... asumukset on kun pykää teltan pystyyn.

Vaihtoehtona tietenkin on duunata tuosta kuorma-auto, ja lyödä kiinni vaihtolavapelit. Tuollasen kipillisen vaihtolavapelin näin joskus, en tiedä sitten mistä semmosia saa. :D :D

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 02 Heinä 2009 08:40

Oliko kellään noista turvavyöpykälistä tietoa. Koitin tuossa lukea noita lakeja, mutta eihän tuollaisesta mitään ymmärrä. Paikat vöille on seinissä, joten tuo 3+4 pitäisi saada läpi katsastuksesta sen puolesta ettei itse tarvi kyhäillä mitään virityksiä.

Ja sitten tämä tilapäinen kuljettaminen. Tarkoittaako se sitä, että saan ottaa kyytiin esim. 4 henkeä haaksirikkoisia tienposkesta ja pudottaa lähimmälle huoltoasemalle, vai sitä että voin koska tahansa iskeä takapenkin täyteen ketä tahansa ja ajaa esim. 300km päähän kyläilemään, kunhan en tee sitä joka päivä...?

Avatar
ponupannu11
Kippari
Viestit: 70
Liittynyt: 07 Kesä 2009 12:34
Truck: Ajokki-72/Scania 112
Location: Kolari

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja ponupannu11 » 02 Heinä 2009 17:27

Schaza kirjoitti:Oliko kellään noista turvavyöpykälistä tietoa. Koitin tuossa lukea noita lakeja, mutta eihän tuollaisesta mitään ymmärrä. Paikat vöille on seinissä, joten tuo 3+4 pitäisi saada läpi katsastuksesta sen puolesta ettei itse tarvi kyhäillä mitään virityksiä.

Ja sitten tämä tilapäinen kuljettaminen. Tarkoittaako se sitä, että saan ottaa kyytiin esim. 4 henkeä haaksirikkoisia tienposkesta ja pudottaa lähimmälle huoltoasemalle, vai sitä että voin koska tahansa iskeä takapenkin täyteen ketä tahansa ja ajaa esim. 300km päähän kyläilemään, kunhan en tee sitä joka päivä...?

Tere,mulla on ollu noita tilapäis penkillisiä Vaneja muutama kappale ja mulla on kolme muksua jokka on on ollu kyytillä ku on kuljettu paikasta toiseen pitkiäki matkoja ja on ajettu poliisi ratsiaanki eikä koskaan ole ollu mitään sanomista kyytiläisistä,kerran kyselin konttorilla vania leimatessa katsurilta et mitä se tuo tilapäinen kuljettaminen oikein lain mukaan on niin se vastas etteipä sitä voi kukaan määrittää,et huoleti voit kyllä ajella kyytiläisten kera jos sulla on kerta maininta rekisteriotteessa tilapäis penkeistä.

Viilaaja
Kokenut kuljettaja
Viestit: 77
Liittynyt: 21 Loka 2008 08:45
Location: Vantaa

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Viilaaja » 03 Heinä 2009 17:37

Kai olet ottanut huomioon sen, että millään ajoneuvolla ei enään saa kuljettaa enempää kuin sen rekisteriotteeseen merkittyä määrää ihmisiä.

Tuli viime vuonna tollanen muutos.

eli 5 hengen autolla vaan 5 eikä 11 niiku ennen :P

Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 03 Heinä 2009 19:35

Viilaaja kirjoitti:Kai olet ottanut huomioon sen, että millään ajoneuvolla ei enään saa kuljettaa enempää kuin sen rekisteriotteeseen merkittyä määrää ihmisiä.

Tuli viime vuonna tollanen muutos.

eli 5 hengen autolla vaan 5 eikä 11 niiku ennen :P
Paitsi linjaliikenteessä bussilla saa edelleen olla 30% ylimääräistä väkeä. Sama auto tilausajossa tai oman perheen kulkurina on sitten vaarallisempi eikä siihen saa ottaa ylikuormaa!

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3062
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 09 Heinä 2009 01:25

Minulla oli ennen tuollainen "Puisto-osaston tupakkihuone" LT 3+4. Takana oli vanerilaatikko istuimena. Takapenkin vyöt asensin osittain alkuperäisiin kiinnityspisteisiin ja keskipaikkojen vöitä varten tein reijät takaseinään ja laitoin kiinnityspisteisiin isot lattarautapalaset maalaisjärki-mitoituksella.

Koskaan ei tullut hytistä, vöistä eikä lisäpenkistä huomautuksia leimalla - muusta kyllä... Kyyditsemisen tilpäisyyteen ei virkavalta puuttunut 170000 kilometrin matkalla, jonka perheemme sillä taittoi. Hieno käyttöauto :)
Kaikki tulee avata kantapään kautta

Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2336
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 » 09 Heinä 2009 07:12

Wonderi kirjoitti:
Viilaaja kirjoitti:Kai olet ottanut huomioon sen, että millään ajoneuvolla ei enään saa kuljettaa enempää kuin sen rekisteriotteeseen merkittyä määrää ihmisiä.

Tuli viime vuonna tollanen muutos.

eli 5 hengen autolla vaan 5 eikä 11 niiku ennen :P
Paitsi linjaliikenteessä bussilla saa edelleen olla 30% ylimääräistä väkeä. Sama auto tilausajossa tai oman perheen kulkurina on sitten vaarallisempi eikä siihen saa ottaa ylikuormaa!
Kaj on ottanut huomioon että ylläoleva ei koske minun matkailuautoani :lol: koska autossa ei ole kellekään turvavöitä niin saa olla 30% ylikuormaa. Lisäksi saan ottaa mukaan kolme hirnujaa. :mrgreen:

Linjaauto ainaskaan tilausajossa ei saa ottaa yhtään ylimääräistä matkustajaa. :(
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 12 Heinä 2009 09:31

Rosvolinna kirjoitti:Minulla oli ennen tuollainen "Puisto-osaston tupakkihuone" LT 3+4. Takana oli vanerilaatikko istuimena. Takapenkin vyöt asensin osittain alkuperäisiin kiinnityspisteisiin ja keskipaikkojen vöitä varten tein reijät takaseinään ja laitoin kiinnityspisteisiin isot lattarautapalaset maalaisjärki-mitoituksella.

Koskaan ei tullut hytistä, vöistä eikä lisäpenkistä huomautuksia leimalla - muusta kyllä... Kyyditsemisen tilpäisyyteen ei virkavalta puuttunut 170000 kilometrin matkalla, jonka perheemme sillä taittoi. Hieno käyttöauto :)
Tämä kääntää päitä näköjään vaikka on vielä hyvinkin työmaakoppimaisessa kunnossa. Ei enää kovin yleinen? Sas nähdä kun tuohon saa hiukan hiomalaikkaa, vasaraa, hitsiä, pakkelia, uutta sinistä, kromia ja uudet puskurit sekä valohommelit uusiksi... kun tässä illat hämärtyy, niin työtunteja ei enää lasketa, vaan -öitä ja -päiviä.

Takanahan on 4:lle vyölle valmiit reiät ja jokunen "ylimääräinenkin". Sivuissa 3-pistevöille ja 2 lannevyötä + hytin kannatinpalkin pultit.

Itte kävin leimaamassa tuon ja vaikka takapenkin vyöprojekti oli levällään takana, niin se kuittaantui pelkällä vinolla mulkaisulla. Kysyin katastajalta tuosta tilapäisyydestä, niin miekkonen vain sanoi että "kun ei kovin monena peräkkäisenä päivänä aja ratsiaan täydellä kopilla niin pitäisi mennä... se vähän riippuu että miten sitä kukakin katsoo". :wink:

Mokoma ketku tuo auto... olen tehnyt kaikkeni, mutta koko ajan jostain tihkuttaa diisseliä koneen kyljelle... vuotoa ei ole kun 1-3 yskänlääkemittaa viikossa, mutta kuitenkin niin että haisee lujaa heti kun kone lämpenee. Sitten jostain pitäisi keksiä vaihekepin ympärille se kumilupsu... sitä ei ole käytännössä ollenkaan, ja kopissa tuulee niin että kaasujalan housunpuntti nousee kainaloon kun tuolla maantietä polkee.

motoku
Ajoneuvos
Viestit: 565
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja motoku » 12 Heinä 2009 15:03

kossina tehtiin vaihdekepin ympärille plyysistä "tonttulakit", välillä tarpeeseen, välillä huvikseen. äiteen kangasvarasto vähän hupeni, vaan tulipahan harjoiteltua räätälin ammattia :lol: :lol: että koulutuskuluihin kai tuon vois lisätä :?: :?:

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 13 Heinä 2009 01:42

Möh, saa nähdä miten tuon vekottimen verhoilu tästä lähtee, jos vaikka tulisi tälläistä neonvihreää eläimenkarvaa. :D Ei ainakaan kävisi puhuri...

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4096
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 13 Heinä 2009 11:17

Onko tuo sillä kutoskoneella mitä noissa dieselvolvoissakin on? Mulla on niitä ollut muutama ja nuo polttoaineen kuseksimiset oli riesana kunnes hommasin kokonaan uuden suutinputkisarjan vaikka Motonetista (siellä halvin) ja ne suuttimen paluuletkut myös uusiksi. Sitten pysyi kuivana kauan. Velipojalla on sellainen vanha Volvo D6 yhä käytössä ja sekin vuotaa niin hirveästi että kumma kun ei syty tuleen koko laitos
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008 (kesken)

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 13 Heinä 2009 11:37

Lahti32 kirjoitti:Onko tuo sillä kutoskoneella mitä noissa dieselvolvoissakin on? Mulla on niitä ollut muutama ja nuo polttoaineen kuseksimiset oli riesana kunnes hommasin kokonaan uuden suutinputkisarjan vaikka Motonetista (siellä halvin) ja ne suuttimen paluuletkut myös uusiksi. Sitten pysyi kuivana kauan. Velipojalla on sellainen vanha Volvo D6 yhä käytössä ja sekin vuotaa niin hirveästi että kumma kun ei syty tuleen koko laitos
Taitaa kone käydä sen verran vilpoisena että liemi vain haihtuu... suuttimista tai sieltäpäin se tihkuttaa...

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 28 Heinä 2009 18:58

Voivoi... ajattelin tuossa joku päivä ajaa volksun pukille kunhan saan reitin raivattua takapihalle, ja pistää vaihteiston ja perän öljyt uusiksi ihan huvikseni... näkisi että minkämoiset venetervat siellä pyörii.

Mitä halvatun eroa on GL-4 ja GL-5 öljyillä muuta kun W-numero?

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3062
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 28 Heinä 2009 21:54

Diesel tihkui minunkin LT:n koneesta. Taitaa olla ominaisuus. Lopulta sain sen korjattua vaihtamalla syöttöpumpun akselin tiivisteen - tihkuminen loppui siihen.
Kaikki tulee avata kantapään kautta

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 29 Heinä 2009 14:56

Rosvolinna kirjoitti:Diesel tihkui minunkin LT:n koneesta. Taitaa olla ominaisuus. Lopulta sain sen korjattua vaihtamalla syöttöpumpun akselin tiivisteen - tihkuminen loppui siihen.
Hahaa, nyt ilmeisesti löytyi syyllinen. Nahtaa tulee juuri siitä pumun tienoilta, mutta en leveäpäisenä ole mahtunut niin syvälle konehuoneeseen että olisin nähnyt varsinaisen vuotokohdan... hammaslääkärin peili olisi jossain, mutta piruvie...

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3062
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 29 Heinä 2009 15:37

Tiiviste maksaa muutaman euron - asentaminen kysyy hermoa ja notkeutta. Pumppu on melko ahtaassa paikassa, ainakin kiinalaisen ulosvetäjän mielestä. Hammaspyörä istuu tiukassa ja on mokoma jotain kevytmetallia - hauras palikka :(

Pumpun akselintiiviste lähtee varovasti kaivamalla pois. Uuden muistaakseni naputtelin paikalle hylsyn avulla.

Jaon merkit löytyy pumpun hammaspyörästä, pumpun kiinnikkeestä ja vauhtipyörästä. Savutta melkoisesti, jos menee pykälän verran sivuun...
Kaikki tulee avata kantapään kautta

Schaza
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
Truck: LT40 -90
Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla

Re: WV LT 35 - projekti

Viesti Kirjoittaja Schaza » 30 Heinä 2009 04:44

Noh... yskänlääkemitallinen viikkoa kohden saa mennä hukkaan vielä toistaiseksi. Katsotaan miten vehje käyttäytyy ensi kevääseen asti, josko sitten panostaisi tuohon.

Vastaa Viestiin