Lattian pinnoitus saunaan..

Kerro omasta projektistasi
TN62
Kokenut kuljettaja
Viestit: 127
Liittynyt: 11 Helmi 2009 15:41
Truck: Bürstötähti
Location: Nummela
Member id: 84

Lattian pinnoitus saunaan..

Viesti Kirjoittaja TN62 »

Nythän on niin että saunaa olen rustaamassa..en kylläkään autoon mutta veneeseen...eli sen verran saanen poiketa aihepiiristä. No kyllä paatin rakentelussakin on jo saavutettu kylähullun maine. Mutta...vanerilattia, korotettu seinälle noin 20 cm, pitää sisällään kaikenlaisia/suuntaisia mutkia (veneessä ei suoraa paikkaa ole). Ongelma johon ratkaisua haen on vedenpitävä pinnoite...lasikuitu ja epoksimaali? Matto? Betonitasoite ja vesieriste ja kaakeli? Millä te olette asian hoitaneet?
Scania BF 86 S -78 Hetku Sininen
Hymer
Bürstner
Avatar
jamppa66
Rattimajuri
Viestit: 173
Liittynyt: 05 Maalis 2008 17:09
Truck: Sisu cummins 10l td
Location: pori

Re: Lattian pinnoitus saunaan..

Viesti Kirjoittaja jamppa66 »

Terve!
Kahteen ensimmäiseen autoon laitoin kuidun saunan ja suihkun puolelle sekä nostin 15cm seinälle ja matto seinään jonka vein 5cm kuidun päälle (toimii) viimeiseen hartsi kerrokseen puhallushiekka ettei oo liukas. Nyt tekeillä olevaan saunaan ja suihkuun laitan laatat. Saunasta laitan huomenna kuvia galleriaan valmiista saunasta.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Lattian pinnoitus saunaan..

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Googlaa vaikka "Procoat". Kelpaa esim. uima-altaisiin. Polyuretaanipinnoite.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Lattian pinnoitus saunaan..

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Mun saunassa on laatat.
On hyvännäköiset mutta talvella avojaloin kylmät kävellä. Puusaunassa kannattaa ottaa huomioon sekin että puista tulee roskia jotka sotkee laattasaumat sekä se että puut voivat pudota sylistä kun ollaan saunanlämmityspuuhissa, olen jo neljä laattaa vaihtanut kun pölkky on pudonnut tai saunajakkara unohtunut ajon ajaksi irralleen pomppimaan :D
Tulevaisuus on sähköinen
TN62
Kokenut kuljettaja
Viestit: 127
Liittynyt: 11 Helmi 2009 15:41
Truck: Bürstötähti
Location: Nummela
Member id: 84

Re: Lattian pinnoitus saunaan..

Viesti Kirjoittaja TN62 »

Voiko vanerilattian muotoilun/kallistukset tehdä jollain laastilla? Eli mätkiä laasti suoraan vanerin päälle ja sitten vedellä siihen kaadot...
Scania BF 86 S -78 Hetku Sininen
Hymer
Bürstner
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Lattian pinnoitus saunaan..

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

TN62 kirjoitti:Voiko vanerilattian muotoilun/kallistukset tehdä jollain laastilla? Eli mätkiä laasti suoraan vanerin päälle ja sitten vedellä siihen kaadot...
Lattialämmitystasoite on kuituvahvistettua ja voisi kestää bussin kyydissä. Mutta eihän se oo temppu tehä suoraan vanerillakaan kaadot...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Lattian pinnoitus saunaan..

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kannattaa ottaa huomioon kaatoja tehdessä että sitä tulee tarpeeksi, bussi on monesti johonkin päin kallellaan ja veden pitää poistua. Laitoin kaatoa 5cm metrille eikä haittaisi vaikka sitä olisi 15cm, ja lattiana sitten jokin vaakasuora rimalattia. Tästä syystä vanerista kannattaa kaadot tehdä. Seuraavaan bussisaunaan tulee puinen rimalattia ja lauteet viidelle hengelle, haaveita riittää mutta sopivat aihiot on harvassa :wink:
Tulevaisuus on sähköinen
Vastaa Viestiin