Paras olisi kyllä tuo ruiskutus, en tosin ala siihen rahallisista syistä, taitaa olla hintaa projektilla sen jälkeen
Vanhool projekti alkaa tänään!
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Alkuperäiset eristeet tässä vanhoolissa oli seinissä paljas villa, uretaanivaahto , styroksi mikä sekin oli irti ulkopellistä... ja näitä eristemateriaaleja oli belgian poika laittanut laittanut satunnaisessa järjestyksessä mitä on käteen aina osunut
Eikä palkit olleet ruostuneet lasien alta..
Paras olisi kyllä tuo ruiskutus, en tosin ala siihen rahallisista syistä, taitaa olla hintaa projektilla sen jälkeen
Paras olisi kyllä tuo ruiskutus, en tosin ala siihen rahallisista syistä, taitaa olla hintaa projektilla sen jälkeen
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
-
Jan-Erik
- Rattimajuri
- Viestit: 231
- Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
- Truck: Star M1 matkailuauto
- Location: Tammisaari
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Kannatta varmasti kysästä ruiskuttajilta paljonko tollanen maksais, ei tuo Finnfoamikaa ihan halpaa oo 
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Tuossa vain on se (kaveri töissä Uretaanilevy tehtalla)...
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Niin ja onhan sitä levyä liimattu jo toista kuutiota 
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Tuossa minun Rölli-Berkhof-projektissa ikkunoiden alla oleva pelti on sinkittyä. Pelti on yhtenäinen perästä keulaan ilman pystysaumoja. Sinkkipelti on kiinni mustarauta tolpissa, jotka on pohjamaalattu. Kiinnitystapaa ei näe. Voi olla niitti, ruuvi, pistehitsi tai liima. Eristeenä on jokin Styroxin tapainen levy ja muutamissa paikoissa noin 4cm paksuinen akustolevy tapainen mineraalivillalevy.
Asunto-osan eristämisen yhteydessä ajattelin poistaa vanhat eristeet ja vetäistä kumipohjaisen auton alustamassan kaikkin näkyviin pintoihin kondenssi-ilmiön lieventämiseksi. Samalla poraan mustarautatolppiin reijät kotelonsuoja-aineen suihkuttamista varten. Eristyksen teen urtsi-levyillä, jotka ajattelin liimata palkkeihin sika-liimalla. Sisäverhouslevyksi tulisi 4mm vaneri.
Ei kai tuollaista auton lämmöneristystä voi oikein tehdä ulospäin kuivuvaksikaan, ellei tee kylkiä raakalaudasta.
Asunto-osan eristämisen yhteydessä ajattelin poistaa vanhat eristeet ja vetäistä kumipohjaisen auton alustamassan kaikkin näkyviin pintoihin kondenssi-ilmiön lieventämiseksi. Samalla poraan mustarautatolppiin reijät kotelonsuoja-aineen suihkuttamista varten. Eristyksen teen urtsi-levyillä, jotka ajattelin liimata palkkeihin sika-liimalla. Sisäverhouslevyksi tulisi 4mm vaneri.
Ei kai tuollaista auton lämmöneristystä voi oikein tehdä ulospäin kuivuvaksikaan, ellei tee kylkiä raakalaudasta.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
http://www.dlh-finland.fi/Tuotteet/Levy ... nerit.aspx
Tuolta kysyn tarjouksen levytavarasta.. Pitäisi olla edullisempaa ja kevyempää verrattuna esim. koivuvaneriin.
Tuolta kysyn tarjouksen levytavarasta.. Pitäisi olla edullisempaa ja kevyempää verrattuna esim. koivuvaneriin.
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Soittelin tuosta kondensio hommasta.. Ei pitäisi lämpöä vuotaa näillä eriste vahvuuksilla tuonne tuulettuvaan väliin, ja jos lämpöä pääsee niin pelti luovuttaa sen nopeammin kuin tulee, eli kondensio vaara on pienempi mitä alkuperäisessä ratkaisussa... 
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Soittelin tuonne eriste firmaan ja oli kaveri samoilla linjoilla. Olen vain virheellisesti puhunut uretaanilevystä kun tuo on jotain XPS-levyä
Sano myös että voipi varmuuden välttämiseksi laittaa painovoimaisen tuuletuksen siihen seinään.... No jatketaan huomenna.
Siitä katosta vielä.. Mikäli nyt eristän kondenssi pelossa
Sinne menee 10mm raolla 4mm vaneri joko eristeellä tai ei?
Siitä katosta vielä.. Mikäli nyt eristän kondenssi pelossa
Sinne menee 10mm raolla 4mm vaneri joko eristeellä tai ei?
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Maanantaina oli levyjen leikkuuta.. Toista kuutiota meni makkarin ja keittiön tienoolle, vielä tuntuisi et jonkun palan laitan vielä tuonne peräänkin.
Tilaan pari kuutiota lisää tavaraa kunhan saan makkarin ja keittiön rungon malliilleen!
Tilaan pari kuutiota lisää tavaraa kunhan saan makkarin ja keittiön rungon malliilleen!
- Liitteet
-
- Maanantaina leikeltiin levyä seinään.
Laitan ensiviikolla lisää tuoreempia kuvia. - Eristystä!.jpg (64.94 KiB) Katsottu 18809 kertaa
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Vaihtoehtoinen pohjapiirros aihio?
....
Vaalean sinisellä koitettu merkata lasit ja lasiset väliseinät..
Kuulemma oli ahdas tuo etumakkari, oleskelu tilaa eukko ja lapset tarvii enempi, niin lisäsin sinne sitte baarinkin
Markiisi ja auton alta vedettävä terassi raksuttaa jo, mutta katsellaan niitä ensi kesänä kun on ajankohtaisempi
Vaalean sinisellä koitettu merkata lasit ja lasiset väliseinät..
Kuulemma oli ahdas tuo etumakkari, oleskelu tilaa eukko ja lapset tarvii enempi, niin lisäsin sinne sitte baarinkin
Markiisi ja auton alta vedettävä terassi raksuttaa jo, mutta katsellaan niitä ensi kesänä kun on ajankohtaisempi
- Liitteet
-
- Vanhool Azeljee3.JPG (51.83 KiB) Katsottu 18809 kertaa
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
No jo on komiat suunnitelmat! Tuo 235 sisäleveys vaan alkaa laittaa hanttiin monessa kohtaa, mitä ite oon huomannu. Mut sullahan ei tarvinnu lattioita laskea, kun oli tasalattia.
Tänää illalla (yöllä) huomas hyvin kun keli jäähty, ja pikkuauton lasit veti huuruun, niin veti bussin kyljetkin paikoitellen. Luulen että nuo muutamat lämpäreet on irti eristeestä ja siksi huurtuu, ja jos kondensoi ulos, niin varmasti myös sisään...
Tänää illalla (yöllä) huomas hyvin kun keli jäähty, ja pikkuauton lasit veti huuruun, niin veti bussin kyljetkin paikoitellen. Luulen että nuo muutamat lämpäreet on irti eristeestä ja siksi huurtuu, ja jos kondensoi ulos, niin varmasti myös sisään...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Ei ole muuten tasalattia
Keittiön kohdalta levitetty nyt käytävää (puhallinkotelon verta 450mm->570mm, tarvii kai baaritiskin jälkeen tehdä tasoitus lounge ohitse 
Etupäässä on niin paljon kyllä tilaa, et voisi tasata vain tuon käytävän?
Etupäässä on niin paljon kyllä tilaa, et voisi tasata vain tuon käytävän?
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Mites kun nuo tavarahyllyt lähti puhallijn koteloineen, niin kuinka olette ratkaisseet näissä tapauksissa ilmanvaihdon? Olisiko sitten mahdoton ajatus ohjata poisto ilma ruumaan niin saisi sen lämpöisen hyötykäyttöön? 
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Tarviiko kukaan tuollaista eristelevyä?
Samaa kuin Finnfoam, mutta väri sininen.. Käy esim. suoraan laiturin ponttooniksi!
Tilaan sitä lisää joka tapauksessa ja saa samaan rahaan kun ite ostan!
Tilaan sitä lisää joka tapauksessa ja saa samaan rahaan kun ite ostan!
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Ruumaan ilmanpoisto tapahtuu tehokkaalla ilmakoneella, meinaa pelkästä tötteröstä tulee ilma sisään. Tuli todennettua tämä vaikka oli etuovi auki ja porasin aukon (60mm)tavaratilaan niin jopas alko veto. Tein reikää keittiö lavuaarin viemärille.
Niin joo sulla ei ollu tasalattiaa vaan Röllissä. Itekkin levensin käytävän köökin kohilta, ja helpostihhan se meni kun kemppiliimalla teki =)
Niin joo sulla ei ollu tasalattiaa vaan Röllissä. Itekkin levensin käytävän köökin kohilta, ja helpostihhan se meni kun kemppiliimalla teki =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Muutaman huilipäivän pitäneenä alkaa taas sormet syyhytä!
Uretaanivaahto kulunut käsistä ja ideat alkaa taas lentää..
Tuli sähkösuunnitelmaan mukava lisä, generaattorin automaatti käynnnistys saadaan toteutettua murto-osa hinnalla verraten kaupan yli tonnin laitteisiin! Alkuviikosta tarvii saada jotain näkyvää aikaiseksi, Väliseinät keittiön välille, makkarin lattiaan levyä, seiniin vanerit.
Tuli sähkösuunnitelmaan mukava lisä, generaattorin automaatti käynnnistys saadaan toteutettua murto-osa hinnalla verraten kaupan yli tonnin laitteisiin! Alkuviikosta tarvii saada jotain näkyvää aikaiseksi, Väliseinät keittiön välille, makkarin lattiaan levyä, seiniin vanerit.
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
kerropa tuosta automaattikäynnistyksestä lisää!
Tulevaisuus on sähköinen
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Jo kiinnostaa täälläkin 
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Ymmärsin asian näin, aggregaatin akkuun (pieneen noin 60ah) kytketään invertteri joka pitää järjestelmän valmiudessa kun esim. ilpo alkaa ottaa sähköä invertterin kautta, prosessori ohjain haistelee akun varausta, kun raja arvo volteissa(akulla) alitetaan aggregaatti käynnistyy prosessorin ohjauksesta. aggregaatti ei näin käynnisty ihan pienestä esim jääkaapin pöräyksestä, siihen tulee itsellä aika herkälle tuo ettei sitten aggrea tarvi pyörittää akun lataukseen suotta. siinä sitten voidaan määrittää käynti aika esim 5 minuuttia. tauluun tulee sitten vaihtokytkin vai mikä kontraktori nyt sit oli haistelemassa automaattisesti mistä sähköä tulee.Lahti32 kirjoitti:kerropa tuosta automaattikäynnistyksestä lisää!
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Löysin linkin vielä bussin myynti ilmoitukseen.. Siellä on muutama kuva autosta.. http://www.nettikone.com/scania/vanhool/834873
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Ei muuta kun laitat vielä tonne galleriaan oman kansion mihin voi lisäillä kuvia kun homma etenee 
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- MB1962
- Rattiamiraali
- Viestit: 299
- Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
- Truck: MB-62ja63+Scania-87
- Location: Kuru
- Member id: 95
- Paikkakunta: Kuru
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Jos teet takamoottori scaniaan taakse sängyn niin eristä lattia hyvin, kesäkäytössä parin sadan kilometrin ajon jälkeen kun pitäis alkaa unelle hönkii moottori aika kauan lämpöö ja lämmittää mukavasti ylöspäin.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Scania K112 kutter deca 360 1987
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Voisin kyllä laittaa neljännen varvin tuota eristettä, olisi sitten koneen päällä pelti, 300mm ilmarakoa, pelti, 160mmMB1962 kirjoitti:Jos teet takamoottori scaniaan taakse sängyn niin eristä lattia hyvin, kesäkäytössä parin sadan kilometrin ajon jälkeen kun pitäis alkaa unelle hönkii moottori aika kauan lämpöö ja lämmittää mukavasti ylöspäin.
xps levyä + uretaanit välissä, ilmaväli ja päällä sohva / peti. Juu tuo pitää olla ajonkin aika mukava nukuttava "vaimoke" varmaan siellä koisii useamman siirtymän
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Alkaa olemaan suunnitelmat toteutusta vaille! Sovelletaan tarpeen vaatiessa :D Jatketaan harjoituksia
Ensi viikolla koitan ottaa kuvia sitten urakalla sisältä! (galleriaan)
Seuraavaan levy kuormaan tulee kolme kuutiota lisää xpsää, riittää tahi ei..
Koitetaan päästä mahdollisimman energia tehokkaaseen eristykseen, mitään tuo paina mutta sisätilat pienenee kummasti (pysyy isompikin tuoppi lasilla ilman lasin reikään asennettavaa eristettä) Lähtee nuo kattoluukut myös pois, hukkaa lämpöä aika hyvin!!! Tarvii tuo ilmanvaihto toteuttaa hyvin myös.. Saattaa muuten olla tunkkaista kuin kylmälaukussa
Ruumaan tulee myös eristys.. Tarvii alkaa tuohon ilmanvaihtoon järjestää älykkö hommiin.. Hytin lämpö hyödynnetään alakerrassa ja sieltä kautta ulos?
Puran nuo keulan patteritkin pois ja laitan tilalle 2kpl niitä orkkis vesipuhaltimia. Ruumaan jää alkuperäiset patterit ja lattialämmitys kuskin luolaan. Saatan juotella yläkerran pattereista alas lisää patteristoa, wepasto päälle ja vola lattia lämmitys
Piirtelin tuossa auton alta tulevan terassin runko ja kisko systeemeitä myös.. Saa sataa vaikka piruja niin on ulkona markiisin alla 10 neliön olohuone säältä suojassa! Kasaus ja purku saattaa onnistua jopa alle minuutin, suuntaansa?
On ajatukset muuttunut tässä parin viikon aikana rajusti! DD tarvisi olla et saisi elintilaa riittävästi.. No harjoitellaan tällä ja toteutetaan hyvät puolet jossain vaiheessa "Teiden Kuninkaaseen"
Ensi viikolla koitan ottaa kuvia sitten urakalla sisältä! (galleriaan)
Seuraavaan levy kuormaan tulee kolme kuutiota lisää xpsää, riittää tahi ei..
Koitetaan päästä mahdollisimman energia tehokkaaseen eristykseen, mitään tuo paina mutta sisätilat pienenee kummasti (pysyy isompikin tuoppi lasilla ilman lasin reikään asennettavaa eristettä) Lähtee nuo kattoluukut myös pois, hukkaa lämpöä aika hyvin!!! Tarvii tuo ilmanvaihto toteuttaa hyvin myös.. Saattaa muuten olla tunkkaista kuin kylmälaukussa
Puran nuo keulan patteritkin pois ja laitan tilalle 2kpl niitä orkkis vesipuhaltimia. Ruumaan jää alkuperäiset patterit ja lattialämmitys kuskin luolaan. Saatan juotella yläkerran pattereista alas lisää patteristoa, wepasto päälle ja vola lattia lämmitys
Piirtelin tuossa auton alta tulevan terassin runko ja kisko systeemeitä myös.. Saa sataa vaikka piruja niin on ulkona markiisin alla 10 neliön olohuone säältä suojassa! Kasaus ja purku saattaa onnistua jopa alle minuutin, suuntaansa?
On ajatukset muuttunut tässä parin viikon aikana rajusti! DD tarvisi olla et saisi elintilaa riittävästi.. No harjoitellaan tällä ja toteutetaan hyvät puolet jossain vaiheessa "Teiden Kuninkaaseen"
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- VANHOOL
- Rattiamiraali
- Viestit: 283
- Liittynyt: 10 Kesä 2007 02:46
- Truck: Scania/Superstar
- Location: Teuva
- Member id: 053
- Viesti:
Re: Vanhool projekti alkaa tänään!
Se kannattaa muistaa kun alkaa poisteleen kattoluukkuja, että jos meinaa joskus pitää auton linja-autona niin vähintään 1 kattoluukku on autossa oltava. Sittenhän sillä ei mitään merkitystä jos auto tulee purkutuomioon asti olemaan joku muu kun linja-auto.
Kulkurit löytyy tosta osoitteesta:
http://www.ukkonenoy.com
http://www.ukkonenoy.com