
Projekti slide-outin kera
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Juuri samoin asiat ajateltiin, itsellä vaan tuo ulosanti hankalaa välillä. Ja eristeet oli tarkoitus putkiin laittaa, jahka vaan hommia saisi edistettyä. 

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Katosta sain kaiveltua styroksit pois pois. Tulihan siitä 11 mustaa jätesäkillistä...
Kävin jokaisen kattoluukun ja röörin ympäriltä mahdolliset vuotokohdat läpi ja laitoin massaa jokaiseen kattopellin lävistävään ruuviin. Ehkä kolme-neljä ruuvia kokonaisuudessaan olleet sellaisia, jotka ovat vuotaneet, mutta nyt ovat pysyneet kurissa. Katossa vuotaa enää vain etummainen kattoluukku (halki ja pala puuttuu), joten vielä sankkoa pidettävä lattialla. Taemman luukun pellitän jossain vaiheessa umpeen ja siitä saan hyväkuntoisen luukun eteen.
Kattoon sain laitettua 40mm Finnfoamia liki puolet koko pinnasta, mutta sitten foami loppui. Ja nyt on ollut pikkuauto särki, eikä ole oikein foamin haku luonnistunut saatika muunkaan rakennustavaran. Ja on tässä tosin hiljaista ollut bussirintamalla muutenkin sen yhden aktiivisen kesälomaviikon jälkeen. Aika on vain kadonnut aina jonnekkin muualle.
Keittiötä olisi kova hinku alkaa rakentamaan. 18mm liimapuulevystä meinasit kaapit rakennella. Moista hommaa en ole ennen tehnyt, joten jännityksellä odotellaan mitä tuleman pitää. Joskin taas materiaalin hankinta on ollut esteenä.
No, kun ei liimapuulevytkään emännän kauppakassiin mahdu, niin pitihän sitä tänään motivaation haussa uuniostoksilla käydä.
Pitkään olen tässä vääntänyt kättä itseni kanssa kaasun ja sähkön välillä ja niinhän sitten kävi että uuni ainakin on nyt sähköuuni. Tuli sellainen monitoimiuuni, jossa on mikro, grilli ja kiertoilmauuni yhdessä "pienehkössä" paketissa. Ajattelin että säästyy tila muuhun käyttöön kun ei tarvitse erillistä mikroa ja uunia. Mikään toiminnallisuus tuossa vimpaimessa ei yksistään vie kuitenkaan ihan hirveästi tehoa, mutta sitten kun tehokokkina häärätään kaikki toiminnot täysillä yhtä aikaa, niin miltei 3kW saa kulumaan. Mutta ehkä se tapahtuu sitten roikan päässä. Tälläisiä monitoimi uuneja olisi löytynyt tunnetuilta merkeiltä nelinumeroiseen hintaan, joten päädyin vähän huokeempaan (??
) Ikean malliin. No, on siinä sentään viiden vuoden takuu! Eli tuurilla saatan keretä jopa sen keittiön rakentamaan ja juuri ja juuri uunin asentamaan ennen takuun päättymistä
Tässä linkki uuniin: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70123757/
Ja pitihän se uuni äsken paketista repiä ja kokeilla kotioloissa miten se lämminleipä valmistuu grilli-mikro-toiminnolla. Ja maistuvahan siitä tuli
Mukana tuli ihan tavallisen kokoinen uunipeltikin, kaipa se sisuksiin mahtuu. Ei uunissa kuitenkaan saata teho ihan karjalanpiirakoille riittää ja pienen joulukinkun kaveriksi saisi pistää tilaukseen rekka-autolastillisen akkuja.. Mutta eiköhän tuolla roiskeläppäpitsaan saa edes vähän lämpöä jos ei muuta..
Ja luukku aukeaa kuten oikeassa uunissa
Jääkaappi ja liesi ovat olleet myös mietinnän alla käyttöenergian suhteen. En tiedä, vielä miten käy.. Mutta voipi olla että päädyn kaasuun niiden kanssa. Muuten pitää oikeasti pistää se rekka-autolastillinen akkuja tilaukseen ja Redevililtä toinen invertteri
Mut nyt ois intoa lähteä keittiön rakennukseen.. puutavarata vaan tarttis..

Kattoon sain laitettua 40mm Finnfoamia liki puolet koko pinnasta, mutta sitten foami loppui. Ja nyt on ollut pikkuauto särki, eikä ole oikein foamin haku luonnistunut saatika muunkaan rakennustavaran. Ja on tässä tosin hiljaista ollut bussirintamalla muutenkin sen yhden aktiivisen kesälomaviikon jälkeen. Aika on vain kadonnut aina jonnekkin muualle.
Keittiötä olisi kova hinku alkaa rakentamaan. 18mm liimapuulevystä meinasit kaapit rakennella. Moista hommaa en ole ennen tehnyt, joten jännityksellä odotellaan mitä tuleman pitää. Joskin taas materiaalin hankinta on ollut esteenä.
No, kun ei liimapuulevytkään emännän kauppakassiin mahdu, niin pitihän sitä tänään motivaation haussa uuniostoksilla käydä.



Tässä linkki uuniin: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70123757/
Ja pitihän se uuni äsken paketista repiä ja kokeilla kotioloissa miten se lämminleipä valmistuu grilli-mikro-toiminnolla. Ja maistuvahan siitä tuli




Mut nyt ois intoa lähteä keittiön rakennukseen.. puutavarata vaan tarttis..
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Projekti slide-outin kera
Eiköhän tuo uuni oo wirthpoolin tekemä. Tilaa säästyy tosissaan ku on tuollanen kombivehjes! Ei nuitten käyttö akkukäytöllä ongelma ole, käyttöajat on kuitenkin kohtuu lyhkäsiä, mut ei kai niitä akkuja koskaan liikaa olis.
Tuntuu muuten tuo aika katoovan täälläki jonnekki, Betukkaan en oo tehny mitään! Aina ku ois inspistä, niin vettä tulee taivaan täyveltä.
Tuntuu muuten tuo aika katoovan täälläki jonnekki, Betukkaan en oo tehny mitään! Aina ku ois inspistä, niin vettä tulee taivaan täyveltä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
hyvin todennäköisesti jonkun tunnetun tekijän vimpain, vain brandätty ikealle. Sapuskat täytyy suunnitella siten, että isommat illalliset tehdään sähkön ääressä ja laihemmat lounaat sitten nopsaan mikrotellaan jos ei oo töpseliä. Sikäli kyllä huvittaisi jättää kaasu pelkästään mukana kuljetettavaan pihagrilliin ja pistää sähköllä jääkaappi ja liesi. Helpottaisi rakentamista eikä tartteis hankkia kaasuille tarkastajaa. Ja jäis muutenkin vuotojen murehtiminen pois. Tosin kaasuliedellä kyllä saisi nopsaan perunat kiehumaan. Mutta senhän voisi sitten hoitaa pihalla grillin liedellä jos vain säät sallii.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Ja nyt vaan betukkaan paneelia pätkimään, vähän ensin runkoa pohjalle. Siitä ei voi tulla kuin upea jos yhtään samaan tapaan teet kun bussissa!
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Projekti slide-outin kera
tuohon waecon kompressorijääkaappiin ollaan oltu tyytyväisiä. Todella pieni virrankulutus, erittäin toimintavarma, eikä tarvi olla auton vaaterissa että jääkaappi kylmenee. Invertteriä voidaan pitää pois päältä koska pelaa suoraan 12/24v jännitteellä. Akullisella pysyy vaikka kuinka kauan kylmänä. Meillä 120 litran malli, suurempikin saisi olla. Liesi voi olla sähkölläkin jos on pihakeittiövarustus. Induktioliesi on nopea jolloin sähköä säästyy. Meillä on wallaksen keraaminen veneliesi mutta hinta/käytön määrä ei ole oikein kohdallaan. Tuokaan ei syö juuri mitään sähköä mutta meillä onkin tärkeää ettei olla sähkötolppaa vailla joka nälkään.
Tulevaisuus on sähköinen
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Projekti slide-outin kera
Mä olen tykästynyt tohon Dometic Origo lieteen ja tähän "uuteenkin" tulee sellainen. Ei vie paljoo tuota marinoila ja on sut nopea.
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Wallaksen dieseliliettä katselin joskus itsekkin, mutta totesin sen aika tyyriiksi. Kahden levyn upotettava sähköllä toimiva (induktiivinen tai keraaminen) liesi voisi olla ihan ok alkuun pääsemiseksi. Voisihan siihen myöhemmin ottaa kaveriksi tai korvata joko kaasu- tai spriilieden.
Mites sitten tuommoinen spriikäyttöinen origo toimii käytännössä? Jos jää käyttämätöntä polttoainetta, niin haihtuuko se itsestään pois vai onko säiliö tiivis kun pistää nupista sammuksiin?
Olen miettinyt Sibir T115GE / Dometic RGE 2100 -jääkaappia (taitanevat olla sama kaappi, kahdella merkillä). Löytyisi tarpeellinen pakastelokero, toimisi sähköllä tai kaasulla. Mutta täytyypä tutustua tuommoiseen pienen jännitteen Waecon kaappiin, kiitti vinkistä.
Mites sitten tuommoinen spriikäyttöinen origo toimii käytännössä? Jos jää käyttämätöntä polttoainetta, niin haihtuuko se itsestään pois vai onko säiliö tiivis kun pistää nupista sammuksiin?
Olen miettinyt Sibir T115GE / Dometic RGE 2100 -jääkaappia (taitanevat olla sama kaappi, kahdella merkillä). Löytyisi tarpeellinen pakastelokero, toimisi sähköllä tai kaasulla. Mutta täytyypä tutustua tuommoiseen pienen jännitteen Waecon kaappiin, kiitti vinkistä.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Projekti slide-outin kera
Tuossa Origo liedessä on sellainen kumilätkä laitettavaksi siihen säiliön päälle jos on pitempään käyttämättä. Polttoainehan maksaa pääsääntösesti alle 5€/litra
ja kesässä ei ole mennyt meillä oikeestaan kun 1-2 litraa
tietty riippu käytön määrästä 



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Projekti slide-outin kera
Mulla on Webasto X100, keraaminen dieselkäyttöinen taso.
Vähän hidas lämpenemään, mutta lämmettyään on kohtuullisesti tehoa.
Vie naftaa olemattoman vähän, eikä sähköäkään suuremmin.
On vain pirun kallis uutena, onneksi löysin edullisesti vähän käytettynä omani.
On muuten Made in Finland tuokin, Wallas valmistajana.
Vähän hidas lämpenemään, mutta lämmettyään on kohtuullisesti tehoa.
Vie naftaa olemattoman vähän, eikä sähköäkään suuremmin.
On vain pirun kallis uutena, onneksi löysin edullisesti vähän käytettynä omani.
On muuten Made in Finland tuokin, Wallas valmistajana.
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Projekti slide-outin kera
Röllissä on induktioliesi. Olemme todella tyytyväisiä siihen. Kyllähän tuo vie aika paljon sähköä, mutta toisaalta kattila lämpenee todella nopeasti. Ulkokäyttöä varten mukana kulkee kaasugrilli, jossa on liesitaso.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Joo, on tämä vaikeeta. Nimittäin lieden ja jääkaapin käyttövoiman päättäminen. Suuret päätökset tehdään enempiä miettimättä ja sitten pikkuasioissa nysvätään
Kaasu ois kiva. Onhan niitä varoittimia, letkunrikkotunnistimia ym. Mutta kuitenkin kun tuossa keittiön alla on ruumaan tulossa makuutila niin ehken kehtaa suotta riskeerata. Sähkökin ois kiva, mutta sekin kun aina jossain vaiheessa sitten loppuu. Origo kuullostaisi kivalle kans, mutta venepuolella leimahtamisia on tainnut sattua useammallekin kun joku malttamaton alkaa täyttämään kuumaa liettä heti tenun loputtua.
Ehkä meillä sitten nautitaan hernekeitto kylmänä suoraan purkista.. Ai pahus, purkin reunaan voi repiä sormensa.
Joo, ehkä parempi lopettaa syöminen kokonaan, mutta se ei oo kyl yhtään kivaa
Noh, ei tätä niin vakavasti pidä ottaa, jätetään asia vielä hautumaan.
Viime viikon loppupuolella vaivasin enoa ja käytiin hakemassa 18mm liimapuulevyä, 300 ja 600 leveetä (oma pikkuauto edelleen korjaamolla). Lisäksi otin myös 30mm tammitasoa 3,5 metrin matkalta.
Pläni on muuttaa levyt omatoimisesti läjässä pysyväksi kompleksiksi, joka hoitaisi keittiön kaapiston virkaa. Apuna käytän 21x45 höylättyä rimaa, ruuveja, kulmarautoja ja alu L-listaa. Entuudestaan ei ole osaamista, tietoa taikka kokemusta tälläisestä, joten hommahan on helppo kun ei tiedä miten vaikea se oikeasti on. Ei siis ole turhaa painolastia tietona siitä miten tämä oikeasti täytyisi tehdä.
Keittiöstä pitäisi tulla L:n muotoinen ja kulmassa pöytätason alla onkin osa tilasta varattu ruumakammarille, eikä keittiötilpehöörille. Nyt olen aloittanut nikkaroimaan L:n toista päätä.
Uunin kanssa sattui pieni moka, noin viiden millimetrin kokoinen.
Olin nimittäin painanut mieleeni mittoja ja nikkaroidessa sitten muistin uunin leveyden liian pieneksi. Tein kyllä tarkistusmittauksen uunin päältä, mutta alaosan ollessa styroksin sisässä (kuljetuspakkauksessa) siellähän oli piilossa kiskot joista mitta olisi pitänyt ottaa. No koesovittaessa uunia eilen illalla eihän se paikoilleen mokoma uponnut.
Kävin sitten äsken sahaamassa uuden 5mm leveämmän hyllylevyn ja siirsin toista sivulevyä. Onneksi en ollut ehtinyt kovin vakavasti ruuvaamaan osia paikoilleen. Joten ei ollut iso muutos.
Kyllä se tästä alkaa muotoutua. Joko keittiö tai kasa kallista polttopuuta
Näyttää tuo liimapuulevy kaareutuvan kosteudessa yllättävän paljon. Osaan seinistä tulee levy kaksin kerroin. Ne kun laittaa "syyt" vastakkain ja ruuvaa kiinni niin saattanee kestää. Hyllylevyt auttanee asiaan myös. Mitenkähän sitten lie jos ympärinsä maalaa, niin ehkä vähentäisi puun kosteuselämistä? Mutta pitäisi sitten maalata vissiin mahdollisimman kuivalla kelillä. Ovet lie parempi tehdä sitten jostain muusta matskusta.
Ja vielä parit pakolliset kuvat. Nurkasta, L:n kärjestä lähdetty. Kaapisto tulee tuosta eteenpäin ja kääntyy sitten keskemmälle ja L:n toiseen päähän jätetään kulkuaukko. Tuohon isoon väliin piti uunin mahtua. Vasemmalle puolelle roskiskaappi ja allas yläpuolelle. Oikelle kapeaan rakoseen menisi sitten uunipeltiä ja grilliritilää. Oo, mahtuihan se lopulta!
Lattia vielä nousee tuosta vielä vähän, 30-40mm. Mutta silti alakaapistosta tulee korkea. Yritän nimittäin saada uunin alle varattua tilan APK:lle, sellaiselle pöytämallille. Ei tartte sitten erikseen jumppailla ja venytellä kun tekee mahdollisimman epäergonomisen keittiön 

Kaasu ois kiva. Onhan niitä varoittimia, letkunrikkotunnistimia ym. Mutta kuitenkin kun tuossa keittiön alla on ruumaan tulossa makuutila niin ehken kehtaa suotta riskeerata. Sähkökin ois kiva, mutta sekin kun aina jossain vaiheessa sitten loppuu. Origo kuullostaisi kivalle kans, mutta venepuolella leimahtamisia on tainnut sattua useammallekin kun joku malttamaton alkaa täyttämään kuumaa liettä heti tenun loputtua.
Ehkä meillä sitten nautitaan hernekeitto kylmänä suoraan purkista.. Ai pahus, purkin reunaan voi repiä sormensa.
Joo, ehkä parempi lopettaa syöminen kokonaan, mutta se ei oo kyl yhtään kivaa


Viime viikon loppupuolella vaivasin enoa ja käytiin hakemassa 18mm liimapuulevyä, 300 ja 600 leveetä (oma pikkuauto edelleen korjaamolla). Lisäksi otin myös 30mm tammitasoa 3,5 metrin matkalta.
Pläni on muuttaa levyt omatoimisesti läjässä pysyväksi kompleksiksi, joka hoitaisi keittiön kaapiston virkaa. Apuna käytän 21x45 höylättyä rimaa, ruuveja, kulmarautoja ja alu L-listaa. Entuudestaan ei ole osaamista, tietoa taikka kokemusta tälläisestä, joten hommahan on helppo kun ei tiedä miten vaikea se oikeasti on. Ei siis ole turhaa painolastia tietona siitä miten tämä oikeasti täytyisi tehdä.

Keittiöstä pitäisi tulla L:n muotoinen ja kulmassa pöytätason alla onkin osa tilasta varattu ruumakammarille, eikä keittiötilpehöörille. Nyt olen aloittanut nikkaroimaan L:n toista päätä.
Uunin kanssa sattui pieni moka, noin viiden millimetrin kokoinen.


Kyllä se tästä alkaa muotoutua. Joko keittiö tai kasa kallista polttopuuta

Näyttää tuo liimapuulevy kaareutuvan kosteudessa yllättävän paljon. Osaan seinistä tulee levy kaksin kerroin. Ne kun laittaa "syyt" vastakkain ja ruuvaa kiinni niin saattanee kestää. Hyllylevyt auttanee asiaan myös. Mitenkähän sitten lie jos ympärinsä maalaa, niin ehkä vähentäisi puun kosteuselämistä? Mutta pitäisi sitten maalata vissiin mahdollisimman kuivalla kelillä. Ovet lie parempi tehdä sitten jostain muusta matskusta.
Ja vielä parit pakolliset kuvat. Nurkasta, L:n kärjestä lähdetty. Kaapisto tulee tuosta eteenpäin ja kääntyy sitten keskemmälle ja L:n toiseen päähän jätetään kulkuaukko. Tuohon isoon väliin piti uunin mahtua. Vasemmalle puolelle roskiskaappi ja allas yläpuolelle. Oikelle kapeaan rakoseen menisi sitten uunipeltiä ja grilliritilää. Oo, mahtuihan se lopulta!


Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Niin, ja kiitos kuitenkin noista liesikommenteista. Eivät ne hukkaan ole menneet vaikken itse ole vielä päätöstä osannut tehdä! 

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Projekti slide-outin kera
Alkaa näyttää tosi hyvältä 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Projekti slide-outin kera
Hienoa jälkeä. Puu on kaunista - lastulevy/melamiinikalut ovat hetken söpöjä, mutta ensimmäisen kolhun jälkeen ei ole paluuta. Puupinta ei kun paranee kun siihen tulee elämän jälkiä...
Tuo liimapuulevy on haasteellista. Rölli-autoon olen tehnyt kolmeen pöytään ja keittiön tiskiin pinnat liimapuusta. Suorina ovat pysyneet. Käsittelin levyt värivahalla ympäriinsä ennen kokoamista. Liiteriin jääneet levyjen käsittelemättömät jämäpalat ovat menneet mutkalle.
Pöytäpintojen alapinnalla on 20x20mm L-kulmarauta.
Maalausta tai lakkaa en ole kokeillut. Luulisi toimivan, jos saa kaikki pinnat suljettua ja liimalevy on ollut tarpeeksi kuiva ennen käsittelyä.
Pienempiä puupaloja on helppo kuivata uunissa. Uuni 150-asteiseksi ja kalikka uuniin. Kun pihkat kiehuu niin palikka pois ja samatien puuoljy pintaan. Oljy imeytyy todella hyvin kuumaan puuhun.
Tällä menetelmällä olen käsitellyt muutaman sähkökitaran rungon. Hyvin on öljy pysynyt vuosikausia
Tuo liimapuulevy on haasteellista. Rölli-autoon olen tehnyt kolmeen pöytään ja keittiön tiskiin pinnat liimapuusta. Suorina ovat pysyneet. Käsittelin levyt värivahalla ympäriinsä ennen kokoamista. Liiteriin jääneet levyjen käsittelemättömät jämäpalat ovat menneet mutkalle.
Pöytäpintojen alapinnalla on 20x20mm L-kulmarauta.
Maalausta tai lakkaa en ole kokeillut. Luulisi toimivan, jos saa kaikki pinnat suljettua ja liimalevy on ollut tarpeeksi kuiva ennen käsittelyä.
Pienempiä puupaloja on helppo kuivata uunissa. Uuni 150-asteiseksi ja kalikka uuniin. Kun pihkat kiehuu niin palikka pois ja samatien puuoljy pintaan. Oljy imeytyy todella hyvin kuumaan puuhun.
Tällä menetelmällä olen käsitellyt muutaman sähkökitaran rungon. Hyvin on öljy pysynyt vuosikausia
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Projekti slide-outin kera
oma polttoainevalinta oli kaasu. siinä saa riittävästi energiaa mukaan ja -sanokaa mitä lystäätte- laitteiden toimintavarmuus ja laatu on pakonkin sanelemista syistä hyvä. jos asennustöissä ei fuskaa, voi olla huoleti laitteiden toimintavarmuuden ja turvallisuuden suhteen. silti ne ovat halpoja.
umpipuu siitä hyvä että vaikka elää ja vääntyilee, ei kostuneena hajoa atomeiksi niinkuin lastulevyt. jatka vaan. samanlaiset viritelmät pysyny jo vuosia keittiön liepeillä...
umpipuu siitä hyvä että vaikka elää ja vääntyilee, ei kostuneena hajoa atomeiksi niinkuin lastulevyt. jatka vaan. samanlaiset viritelmät pysyny jo vuosia keittiön liepeillä...
Re: Projekti slide-outin kera
Diesel/pö-toiminen liesi voisi sopia kulkuriin jos kaasulla ei ole mitään laitteita vielä olemassa. Saisi eliminoitua kaasusysteemin kokonaan ja dieseliä on ainakin ja jos lämmitys on webastolla tai vastaavalla niin sitten voikin olla jo erikseen pö-tankki. Eikös se jotenkin noin menis. Wallas ainakin venekäyttöön tekee venehintaisia diesel-liesiä.
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
Olen saanut tässä hiljalleen alakaapistojen runkoja pystyyn.
Josko sittenkin valkoinen kuulto ois ollu parempi.. No ei auta enää
Ovilla sitten väriä synkkyyteen
Pitäisi vielä sahailla sokkelilistat ja hyllylevyt.
Tammitasot öljysin tänään (vasemmalla öljytty, oikealla naturelli). Puu-kuvioon tuli mukavasti syvyyttä, mutta auringonvalossa näyttää ainakin pahuksen keltaiselta
Tiiä sitten miten se muuttuu ensimmäisten päivien aikana / vanhetessaan.
Ja väriä pintaan. Synkäksi vetää 



Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
20x20mm alukulmaa (2mm vahvuisena) oon pätkinyt ja reijitellyt. Sitä sitten joka väliin
Ja hiljalleen alkaa hahmottumaan keittiö.
Alukulmaa pitää vielä muutamaan kohtaan ruuvata, vaikka alkaa runko jo tuntumaan tukevalta. Ei pahemmin heilu vaikka koettaa tyrkkiä. Tuohon ruumakamarin seisomaosaan hitsasin 3mm vahvuisesta kulmaraudasta kehikon, johon pöytätaso ruuvattiin alapuolelta.

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Projekti slide-outin kera
En tiiä miten ne keittiöt oikeasti tehdään, voisi joku ammattilainen silmiään pyöritellen katsella..
Mutta itellä ainakin semmoinen tutina, että eiköhän tämä tästä vielä keittiöksi muutu 
Sain muuten tällä viikolla tilaamani eristeet. Hommasin 10mm solumuovia tarrakiinnityksellä 30m2. Sitä olisi tarkoitus liimailla kattoon finnfoamin ja aluosien pintaan. Solumuovin perään sitten vanerista koolaussoirot ja lopuksi kattopaneelia. Samalla hommasin rouhepuristetta 10mm, toisella puolella folio ja toisella liimapinta. Tätä tuli 25m2. Jälkimmäistä meinasin liimailla lattian alapuolelle akseleiden ja konetilan kohdalle. Lattian laskemisen takia sivuluukuista paistaa yläreunasta nyt n. parikymmenen sentin korkeudelta vaneria, siihen meinasin myös tätä foliopintasta..


Sain muuten tällä viikolla tilaamani eristeet. Hommasin 10mm solumuovia tarrakiinnityksellä 30m2. Sitä olisi tarkoitus liimailla kattoon finnfoamin ja aluosien pintaan. Solumuovin perään sitten vanerista koolaussoirot ja lopuksi kattopaneelia. Samalla hommasin rouhepuristetta 10mm, toisella puolella folio ja toisella liimapinta. Tätä tuli 25m2. Jälkimmäistä meinasin liimailla lattian alapuolelle akseleiden ja konetilan kohdalle. Lattian laskemisen takia sivuluukuista paistaa yläreunasta nyt n. parikymmenen sentin korkeudelta vaneria, siihen meinasin myös tätä foliopintasta..
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Projekti slide-outin kera
Hyvältä nayttää, paperilta todellisuuteen! Kannattaa olla sen vanerin kans silmä tarkkana että on kunnollista, varsinki jos soirot on harvakseltaan kiinni tai kohtuu kapeita.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: Projekti slide-outin kera
Ehtiikö vielä pyöristämään tammitason nurkkia että sattuisi vähemmän sitten kun joku kuitenkin liikkuvassa autossa törmää siihen?
- salminen
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 121
- Liittynyt: 18 Huhti 2011 22:18
- Truck: Ajokki Express
- Location: Kalajoki
Re: Projekti slide-outin kera
Ostin kanssa tuota solumuovia/routaeristettä paikallisesta rautakaupasta sitä sitten liimailin ikkunoihin ja nyt huomannu et se ei kestä lämpöä, on kutistuneet aika paljon. Tietysti näitäkin on eri laatuja mutta kannataa kokeilla antaa lämpöä ja kattoa miten käy.
Ajokki express Volvo B10 M -87
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Projekti slide-outin kera
Mikäli tummennuskalvot ovat ulkopuolella ei kuumenemista tapahdu niin rajusti. UV-säteet heijastuvat ulos eivätkä jää kuumentamaan ilmaa lasien väliin.
Ulkokalvoitetussa Röllissä on tyroksit kestäneet ja pysyneet muodossaan kolmatta suvea.
Ulkokalvoitetussa Röllissä on tyroksit kestäneet ja pysyneet muodossaan kolmatta suvea.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Projekti slide-outin kera
ja eihän tuollaista lämpölasia edes saisi kalvottaa sisäpuolelta kuin siihen soveltuvalla kalvolla ! muuten syntyy poksahtamis vaara !