Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Hitto tuli vasta nyt mieleen, et kun aikanaan taiteltiin kanssa noita rosteripeltejä niin ajettiin pikkurälläkällä kevyt ura takapuolelle niin taittu tollanen kapea lippa kohtuu nätisti :wink:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
-KHS-
Rattiamiraali
Truck: Carrus 302
Member id: 216

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

On se uusi rosteripinta vaan komeeta katsella.
Kehtaako tuommoista edes maalata? Lakkaa vaan suoraan rosterin päälle.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Truck: scania k92

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jatketaanpa "paljastelua"
Onpa kiiltävä...:D
Onpa kiiltävä...:D
hmm... omaan makuun iha jees...
hmm... omaan makuun iha jees...
Ja samaa keulan suunnalta...
Ja samaa keulan suunnalta...
Pakko tunnustaa et alkuperäinen suunnitelma "paljastaa" kyljet itselle vasta loppumetreillä muuttui kyllä hyvin nopeasti ku pääsin hallille ja olin saanu puristimet pois...(tekosyynä itselle käytin sitä et "saisin" nähdä miten kauheita kanttaukset on...)
No eipä ne kovin kauniita oo...niinku oon jo monta kertaa sanonu... :lol: Mutta oon jo pikkuhiljaa hyväksyny sen ja "pystyn elämään asian kanssa" :)
Seuraava asia mikä vähän huolettaa...on se että mitähän virkavalta mahtaa sanoo "peilaavista" kyljistä... :? Sitte tarvii keksiä jotain jos ei heidän mielestä "täytä lakia ja asetuksia"... mut alkuun mennään ainakin noin..:)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Ja lisää tulee...:)
Eistä päen...:)
Eist..
Eist..
ja takkoo päen...:)
ja takkoo...
ja takkoo...
Ja ulkoilutusta ku piti kääntää ympäri et pääsee toisen kyljen kimppuun...:)
WP_20140324_001.jpg
Bussiton
Vapaaherra

Ja pitää hän siinä olla KÄSITYÖN jälki :lol: Näyttää kyllä hyvälle :D
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Kiitos...:) lohduttavaa että joku muukin "on samaa mieltä"... :lol:
Jassoo... niinku tossa jossain kohtaa kerroin... kelaus homma on loppusuoralla ja "pääsette" seuraamaan projektin edistymistä melkeinpä "reaali-ajassa" (riippuen päivittäjän mielen tilasta)
Kaikki varmaan osaa arvata mitä toisella puolella tapahtui auton käännön jälkeen... Mutta... pistänpä silti kuvatuksia siltäkin puolelta jo tekovaiheesta...
Lista hommia...
Lista hommia...
Joltain toiselta palstalta lueskelin joskus (en muista mistä) semmosta asiaa et tommonen "vaahto"pvc olis omalla tavalla myöskin vähän eristävä materiaali...(suljetut kuplat ja vettymättömyys...tosi tieteellinen "diagnoosi"... :D ) mutta enpä tiedä tuotakaan asiaa ja minulla ei ollut se tuon listan käyttö "funktiona" päällimmäisenä mielessä...:)
Leikkelyä...
Leikkelyä...
Ensmäene apparin puolen "vaikee" pelti leikattuna...menossa ekaan sovitukseen... Nyt ne kaikki jotka on "koskaan" käsitelleet tommosta letkua peltilevyä jossa ei ole ensimmäistäkään jäykkää/jäykistävää kohtaa voivat varmaan hyvin kuvitella minkälainen toikk käikäle on yksin nostella tosta siististi ja suht suorana pois ja sovittaa sitä paikoilleen... (tai sitte mä en vaan osaa.... :D ) no olihan mulla omat epämääräiset tapani että noi siitä ehjänä pystyyn sain...:)
kolmas kaari naputeltu...alkaa jo sujumaan...ehkä.... :)
kolmas kaari naputeltu...alkaa jo sujumaan...ehkä.... :)
Tommosen kaaren "napauttaminen" oli myös semmonen "ei nii hätäsen miehen jobi"... Niinku oon tainnu jo mainita tota ku ei kärsiny kerralla vääntä ("ei väkisi...vaa väsyttämällä"...) :D
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Pommitetaanpa ny oikein "pika pikana"
Säv. san. sov. by, Me... Myself... and I...
Säv. san. sov. by, Me... Myself... and I...
Puristelua...
Puristelua...
Tämän puolen liimaus oli "pakko" suorittaa kahdessa osassa (ei sattunu liimaus kaverin kaa aika taulut niin hyvin yhteen että olisi ehditty liimata kaikki kerralla..) Pää asia on se et ne on ny siellä....:)
Miten niin monta puristinta... :D
Miten niin monta puristinta... :D
Jaahas... ny on sitte esitelty kaikista näkyvimmät hommat... tosta ei oo paljonkaan edistyny... on tullu vähä ikkunan reikiä ja... sisä puolen ikkuna kehykset ja... taka kulmien muovitusta ettei tule vesi tupaann ja... kylkilluukkujen "kehykset" on räävitty toiselta puolelta läjään...niihe pitäis vielä saranoiden ja lukkolaitteen vahvistukset väsätä et ne vois kans puhaltaa ja maalata... On varmaan miljardi asiaa mitä pitää tehä ennen ku ton kotteron "ulkokuori" on kunnossa... :lol:
j0ri
Rattiamiraali
Truck: K112-Lahti 450 Eagle

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Todella hienon työn olet tähän saakka tehnyt. Kylläpä olisi monelta jäänyt aivan varmasti tekemättä. Mutta näinhän nämä pitäisi aina tehdäkkin, eipä jäisi epätietoisuutta mitä pellin takana muhii. Vissiin saat hyvin järjestymään aikaa projektille kun 1000 h paukkunut rikki, milloin aloitit? :D
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Kiittää ja kumartaa hän...:)
Toi ajankäyttö onkelma on kyllä aikamoinen...tai no jos unohtaa kaiken "sosiaalisen" elämän ni sitte saa järjestettyä vähä lisäaikaa... (mulla ei oo enää kavereita... :lol: ) Jossain kohtaa taisin kirjuutella et sain tossa viime syksynä järkättyä töistä vapaata tohon hitsuuttelu hommaan...(pitempiä viikonloppuja yms.) ja ihan ajelin työmaalta hallille illaks touhuu autoo...mut se touhu oli kyllä sangen väsyttävää... siis istuu auton ratissa melkein 3h päivässä normi töiden lisäks...:)
Omalta kohdaltani voin sanoo et minun huono/hyväpuoli on tämmönen...miten sen ny sanois..."asialle omistautuminen" (olis ehkä oikee määritelmä) eli jos touhuun jotain niin töissä ku vapaallakin yritän tehdä sen niin hyvin ku osaan...(joskus sekin riittää... :lol: ) Toki se tuo joskus muita "lieveilmiöitä" mukanaan, mutta on niistä ny tähän mennessä selvitty...:)
Tähän kohtaan olis ehkä "kevennykseksi" laitettava pari otosta mitkä liittyvät tähän projektiin ja kuvaavat mun hulluutta ja tolloutta... :lol:
Näyttää ihan ilmalämpöpumpulle...
Näyttää ihan ilmalämpöpumpulle...
P8240435.JPG (328.53 KiB) Katsottu 29668 kertaa
Muksut...(pojat 4 ja 5v) pyysivät multa pari vuotta sitten..."tee meille iskä kaks keinua että me voidaan kiikkua"
no... mää löin pääni taas kiveen ja "tekasin" pojille sitte tommosen...:D (ja taas tais naapurit olla vähä ihmeissään... :lol: ) ei ollu piirrustuksia eikä mitään ku kattelin varastoja mitä tarvikkeita löytyy kotoo... ja mitä tarvii ostaa...:) rahaa meni tarvikkeisiin n.500€ ja parin viikon illat ja toki mulla oli "apuvoimia" :)
No talon uusiomistaja ei halunnut ostaa tota tarvikkeiden hinnalla ni mä vaihdoin sen sitte tommoseen...
ja toi näyttää ihan keinulle...
ja toi näyttää ihan keinulle...
Onpa tässä noin 9 intensiivisen rakennus kuukauden aikana saanu jotain aikaseksikin (vaikka välillä tuntuu etten saa mitään tehtyä) mutta kaikkihan ottaa aikansa ja kai tää joskus valmistuu...:) Auton taisin ostaa joskus palttiarallaa vuos sitte huhtikuussa... ja aloittelin kesäkuun alkupuoliskolla sit oli parikuukautta taukoo ja varsinainen purku/tuho/ehjäys/suunnittelu ja rakennus työmaa alko syyskuussa...(muistaakseni) :) jonni verran on tehty ja pirusti on viel tekemistä...onko hommassa mitään järkee... :lol: siihen "en osaa/halua" vastata...:)
j0ri
Rattiamiraali

jep, eipä näissä varmaan järkeä ole jos joltakulta ulkopuoliselta kysytään, mutta mikäpä se sellainen harrastus jossa olisi? Ei ainakaan sellainen jota jaksaisi harrastaa.. :roll:

Näppärä vaihtokauppa :D Ja aikaansaapa kaveri tunnut olevan, kyllä täällä seurataan mielenkiinnolla miten rojekti etenee.

On muuten itelläki paukkunut juuri tuhat tuntia rikki omassa rojektissa. Siitä rakentamista on noin puolet, josta tehollista rakentamista ehkä kolmannes, loputhan on mennyt siihen kun pienissä pätkissä tekee ja aloitellaan rakentaminen miettimällä mitäs tehtiinkään viimeksi, mitkäs olikaan suunnitelmat, olinkos ostanut tähän sittenkään tarvikkeet ja mihinkäs jätinkään työkalut :lol:

Mutta minkämoisia luukkuja, saranoita ja tiivisteitä meinasit helmoihin?
-
Bussiton
Vapaaherra

Voisihan ajan ja rahan käyttää huonomminkin, kun tietää vaan miten ja mihin :lol: :lol: :lol:
Rosvolinna
Vapaaherra
Truck: B10M + MB515

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Aika on katoavaista. Mikäli tunnit loppuu kesken perikunta jatkaa tai ottaa jääkaappimagneetin alta Paimelan numeron ja tilaa paalauksen :)

Hienoa jälkeä olet tehnyt "-LÄTSÄ-". Miten toteutit pystysaumojen tiivistyksen?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Jassooo...:) hetki on taas vierähtäny ettei oo ehtiny teitäkään häiritä...:)
"jOri" kyseli miten mää meinaan saranoida ja tiivistää noi luukut... No.. en oo vielä siellä "saakka" joten en ole muusta kuin saranoinnista varma...:D
Saranoiksi tulee tommoset kuorma-autojen helmalaatikon saranat... en tiä omassa päässä ne "näyttää siistiltä" mut sittehän sen näkee...:D
"Rosvolinna" kyseli noista pystysaumoista... Noi pellit on limitetty noin 10cm ja siinä peltien välissä on vaan tota sikamassaa... ja ny ku oon katellu noita saumoja ni oon tullu siihen lopputulokseen et kyllä nekin vaatii listan päälleen.. (tulee varmempi siitä saumasta + saan lisää mekaanista kiinnitystä...) tarvii vaan vissiin "harjata" ite listat jostain rst latasta...en tiä onko olemassa valmista harjattua lattaa kokoluokassa 3x30mm :D nooh...eiköhän toi asia selviä ku pääsee rautakauppaan...
Niinku tossa aikaisemmin totesin et ny tää esittely alkaa olla "reaali ajassa" joten tää kelaaminen on aika lopuillaan...vaik kaiken näköstä pikkusta oonki nysvänny mut ne kuvat ei oikeen "aukee" muille ku itelle...( en epäile teidän mielikuvitusta/älyä... oon vaan nii huono kuvaamaan ja skydrive pakkaa noi kuvat nii pieneks et niistä ei saa suurennettaessa kovin hyvin selvää...) :D Jep.. mut pistänpä pari otosta taas esile...:)
Siinäpä näkymä melkein valmiista "apparin" puolesta....
Siinäpä näkymä melkein valmiista "apparin" puolesta....
Sitte jossain kohtaa piti puhkoo vähän uusia seiniä...
Ikkuna reikien puhkaisun valmistelua...
Ikkuna reikien puhkaisun valmistelua...
Siinäpä reiät tehtynä...
Siinäpä reiät tehtynä...

Tää on omalla tavalla kovin "haastavaa" (hidasta) ku ei saa kerralla enempää kuvia kerralla esille...:) (mä oon niin "liekeissä" ku oppisin tänki taidon... :lol: teidän harmiks....) mutta jatketaanpa myöhemmin...:)
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Myöhemmin...:)
Joo semmonen asia tossa eilessä päivänä tuli mieleen...ku en taas hirmusti saanu aikaseksi...:)
Mulla alko tossa maanantaina parin viikon loma...ennen ku seuraava työmaa alkaa... Tarvii varmaan pistää jokapäivä jotain päivitystä et saa "muodostettua itselleen yleisön paineen..." en kehtaa olla tekemättä mitään jos "kaikki tietää" et mulla olis nyt aikaa touhuta... :lol: Mä tiedän vaan itseni ja omat rajani et liian helposti "jää perseilemään" ja ihmettelemään jos ei oo mitään painetta...:D ja sitä paitsi "kokemus" on osoittanut että uusi työmaa ku alkaa (palkka työssä) sitä saa/pitää mennä pää kolmantena jalkana ja kieli vyön alla...joten tää rojekti kärsii sitte taas siitä...:D (kaikkee ei pysty tekee...)
no se siitä ny toistaiseksi...:) pannaas vie pari "epäselvää" otosta epäselvältä mieheltä...:)
Huono kuva takanurkasta...
Huono kuva takanurkasta...
Tosta kuvasta näkyy vähän noiden seinämien "kaarevuus"
Katon ja takaseinän liitosta...
Katon ja takaseinän liitosta...
En tiä saako näistä "ulkopuolinen" mitään selvää, mutta liimailin tonne tulevien "pintojen" alle tosta muovista tommoset "kosteuden" ohjaajat.. eli ku noi päälliset tota katon käikälettä lukuun ottamatta tulevat "irroitettavaksi" (koska kuitenkin kolhin joskus takakulman...:D) se on "helppo irroittaa ja korjata"...:D
Päälliset on vielä tekemättä, mutta "treenailin" noitten peltien vääntelyä tavallisella pellillä ja totesin et se onnistuu jotensakkin "käs pelillä"...:)
Yks "harjoittelu" kuva...
Yks "harjoittelu" kuva...
Siinnoon viä yks kuva yhestä reeni palikasta... Tossa kohtaa totesin et mun taidoilla ja työkaluilla on täysin mahdotonta saada toi pelti "kaareutumaan" siististi... eli jos teen sen rst pellistä toi palikka pitää laittaa kahteen tai kolmeen osaan... ja limittää ne silleen et tosta tulee sellainen "kalansuomu"/"haarniska" look a like... :lol: (tai niin mää ainakin toivon...):)
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Tämän viikon turauksia... :)
Maanantai...
"valokaton" kehystystä...
"valokaton" kehystystä...
Pirskatti ku ei oikke saa puhelimella kovin hyviä kuvia....(etenkään huonossa valossa....)
No joka tapauksessa... näissä kirjureissa on toi valoo läpäisevä kattohärdelli systeemi... ja halusin "jättää" sen... ja tossa on eka raami "paikoillaan" ...
Tiistai...
vähän "eristytymisen" aloittelua....
vähän "eristytymisen" aloittelua....
Maanantai meni noitten kehysten kaa ihan kokonaan...alkuperinen "hajatelma" ei toiminukkaan (kuinka "yllättävää" mun tapauksessa...) ja kehitin "lennossa" plään been...:D No anyway... tiistina oli erstäytymis rojektin "ekapäivä" toi on alottelua...:)
"Pari" palikkaa oottaa asentajaa....
"Pari" palikkaa oottaa asentajaa....
Voi vee... et mää oon "kone"... :lol: Aikani ku tuhersin ni sain aikaseksi ton takapään eristyksen...(tai siis ekan "kierroksen")
tiistina siis sain ton katon "mekein" kokonaan eristymään... :D
j0ri
Rattiamiraali

Takakulman harjoittelupalikka näyttää ainakin kuvassa istuvan hyvin paikoilleen. Ilmeisesti pellin ulkokulma on suora ja sivut taivutettu kaartuvan kyljen ja takaseinän mukaan hieman eri verran pellin keskeltä kuin päistä? Eikös se menisi jo yhdestä pellistä koko kulma? No, miten tahansa teet, hieno siitä taitaa väkisinkin tulla! 8)

Kylkiluukuissa kannattaa tiivisteet huomioida hyvin. Ei oo mukava jos kaikki kama menee sotkuiseksi.

Eristyspuuhat on mukavan nopeita ja matsku kevyttä, vastapainona rautapuuhiin :)
-
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Ja Keskiviikko alko siivouksella.... :D
Pyydän anteeksi kuvan laatua...ja...epäjärjestystä... :)
Pyydän anteeksi kuvan laatua...ja...epäjärjestystä... :)
vähä siistimpi... (kuva edelleenkin huono...)
vähä siistimpi... (kuva edelleenkin huono...)
Ainoo asia mikä piti jättää "alkuperäiseksi" oli etu osan katto.... toisin kävi... :lol:
Noin 5h "ylimääräisen" homman jälkeen...
Noin 5h "ylimääräisen" homman jälkeen...
Tämän päivän saldo... n.07:00-21:30... siivousta... etuosan purkua... taas siivousta... sitte palikoiden leikkelyä... eristämistä...(kattoon...) ja lisää leikkaamista...ja sitte loppu "päivälle" viel noiden seinien palasten leikkaamista....:D (parit piti "asentaakkin" mallin vuoksi...)
Suht hyvä päivä.... :lol: mut aina on vara "parantaa" ja "kiristää" tahtia....:D
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

:lol: Mää oon huono kuvaamaan... "livenä" toi takakulma ei istu yhtään...(tai sitte mä oon "killisilmä") :lol: :lol: :lol: Ei vaan ihan oikeesti eka ajatus ei tossakaan toiminu....:D kahtotaan mitä mää saan tolle aikaseks ens viikolla ku olis tarkoitus saattaa loppuun noi "julkisivu" hommat... (tarkoitan siis noit peltitöitä...) :D mutta kiitos kumminkin...:)
j0ri
Rattiamiraali

Voihan se kuvastakin olla kiinni. Tai sitten itsekriittisyys on suurta linssin silläpuolen, tällä puolen kulma oli hyvä :wink:

Mutta vitsi, kohta auto on jo eristetty :shock: Tällä vauhdilla sulla ei oo enää mitään tekemistä Juhannuksen jälkeen! :lol:
-
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Huomenta kaikille...:)
jOri... tässä tapauksessa ei oikeesti ole kysymys "itsekriittisyydestä"... se oli oikeesti kamalan näkönen, jälkeen päin melkein "hävettää" että yritin edes tehdä sitä noin... :lol: ei vaines, otetaan toikin "opinkannalta" :) (jos oisin edellisenä päivänä kuollu...tuotakaan en ois kokenu... :lol: )
Tämän "tynkä päivän" tavote olis saada suurin osa seinistä eristettyä... tai no osan eilen leikatuista paloista oon jo ny aamun mittaan "heitelly" paikoilleen...:)
esi valmistelua
esi valmistelua
Tossa kuva katon eriste palasta millä konstilla mä sain ne tuolla "kohteessa" pysymään...
Eli muutama liimamassa "nappi" ja sitte urtsu rannut ja levy paikoilleen...varovasti hiertäen...:D
Mutta... mää jatkan hommia...ja häiriköin jossain kohtaa myöhemmin... :D
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Eikö lähe pullistuu irti noin? Itellä jäi mieleen ku paloautoo yritin eristää että ku urtsi oli kovaa niin joku levyn kulma oli noussu vituroilleen... Jäi mieleen että jokanen levy ois pitäny pönkätä ja jättää 10-20mm pienemmäksi että reunoihin saa vaahtoa, muuten jää väkisten ilmarakoja ja taustalle hiipii kosteus ja ja... Sit sitä vettä "tulee" aina jostai kun lämmöt vaihtelee.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
neppi
Vapaaherra
Truck: Hino Blue Ribbon -91

Viesti Kirjoittaja neppi »

Levynkannatin, vai mikä se on nimeltään se teleskooppinen jutska. Semmosella mää noita laittelin. Tai sit soveltuvista kohdin koolauksiin jotku laput, mitkä pitää palaset paikoillaan kuivumisen ajan.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Törö taas...
Juu ei noi hirveesti/yhtään pullistellu... alkuun yritin laittaa "kiri" puiden kans noita katon palasia...meni hermo hyvin nopeesti siihen (oli ihan sairaan hidasta ja loppu puut kesken...:D siispä päätin pistää noita liimamassan nappeja messiin... ja seinissä käytin huomattavan paljon paksumpia palkoja...:)
Pötkylät ja massa levitettynä
Pötkylät ja massa levitettynä
"väkivalloin irti revittynä"
"väkivalloin irti revittynä"
Tossa on irtirevittynä toi samainen palikka...
WP_20140523_010.jpg
suurin piirtein sentin verran kantiinsa leikkasin pieneks noi levyt...saa vielä helposti vaahdotettua noi saumat... sauma vaahtona käytän sian boom flex:iä... jää hieman elastiseksi noi saumat (oikeesti) moni ns.pullovaahto tekee kovan sauman joka ei päästä elämään yhtään ja sitte ku se pettää, se "jauhoutuu" pölyks jos siinä on yhtään mekaanista rasitusta... (aika suuri sitkaus ja elastisuus on tolla eväksellä...testasin sitä ensin ennen ku ostin enemmän...) no enivei enihau... siellä on ny melkein kaikki seinätki palikoitu...oottaa vaan "saumausta"...
oli sen vert lyhkänen tää päivä muiden menojen takia etten ehtiny tehä ihan kokonaan...:D
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Nonniih... taasen ois yks päivä lähempänä eläkettä... ja ihan valmista ei tullu tänäänkään...(julistamista vaille valmis eka kierros....:D jes mut mää pistän pari kuvatusta esille ku kukaan ei oo kieltänykkään... :lol:
Missä mun sisäkkö on...se varmaan kyllästy siivoomaan mun sotkuja...
Missä mun sisäkkö on...se varmaan kyllästy siivoomaan mun sotkuja...
Jäi ottamatta ns."viimeinen" kuva... siinä olis vaan näkyny et toi takaseinäkin olis kokonaan levytetty ja noi alareunat...:D mutta uskon että kiinnostuneet osaavat "kuvitella" sen sellaiseksi... :lol:
Jep... seuraavaksi pitäis varmaan saumata toi koko höskä...ei vaan oo tavaraa tarpeeksi ku oli rautakaupasta loppu toi eväs... (sika boom flex) ja haluan sen ny sillä sitte saumailla ni "loppuu huoli auton elämisestä" tarkoitan lähinnä sitä ku noi... tai ainakin tämä kyseinen yksilö tahtoo resonoida ja täristä aika paljon tyhjäkäynnillä... Joo mutta ku tämän päivän aikaansaannoksista ei oo enempää kuva materiaalia ni esittelen viel "menneestä ajasta" otoksia...:D
rosvojen hidastus laite...
rosvojen hidastus laite...
Velipoika kävi huitasemassa mulle tommosen abloyn sähkölukkorungon paikoilleen...(hän on oikeasti lukkoseppä) Laitettiin vaan se tolleen nurinkurisesti "taloon" kiinni... ei tarvi vedellä piuhoja liikkuvaan oveen ja saatiin toi lukkorunko keskelle ovea korkeus suunnassa...:D (vaikeeta on tää pienen ihmisen elämä...) :lol: Velipoika lupas hommata mulle viel jonkun älyboksiohjainhässäkkäsysteemin että toi toimii sitten tulevaisuudessa myös kaukosäätimellä... :lol: (mä oon niin hienostelia...) ei vaines..."halavalla saen ni ostin..." :)
Toi ovilehden hiekkapuhallus kuntoon saattaminen oli kans yks yhenlainen rojekti...:D (viimeistely ja loputhitsaukset...)
WP_20140508_006.jpg
En hätäpäissäni keksiny miten olisin saanu upotettua mutterin tohon karmiin...ni kairasin "joulukuusi" terällä ison reiän ja liimasin "säkölinnun kakalla" mutterin reikään... (jos olisin ollu viisas lapsi ikkunoita tilatessa olisin ottanu sentin kapeemman lasin ni oisin säästyny tolta leikiltä...) no joka tapauksessa mutteri olis juuri ja juuri lasin kanssa mahtunut tohon mutta halusin jättää vähän "elovaraa" ikkunalle ...:)
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Pari kuvaa lisää ovesta...:)
Musu höördillään...
Musu höördillään...
Mutteri poterossaan...
ruma sauma...
ruma sauma...
sähkölinnun jätökset...
siloteltu
siloteltu
Ja vähän ku näytti "virsikirja" laikkaa ni siitä tuli suht kelvollinen...
Tmän toimen piteen toistin neljä kertaa tohon saranointiin liittyen....:D kai se siellä pysyy...
Vastaa Viestiin