tai jotain
 tai jotain 
 tai jotain
 tai jotain 

)
 ) (itellä tulee kyseinen asia mieleen vähä väliä näitten tuherrusten kaa...
 (itellä tulee kyseinen asia mieleen vähä väliä näitten tuherrusten kaa...  ) No ei ny ehken iha kokoaikaa...
 ) No ei ny ehken iha kokoaikaa...  

(ja tämän haavekomedian ohjasi -Lätsä-...
 (ja tämän haavekomedian ohjasi -Lätsä-...  ) No haaveissa on hyvä elää... saas ny sitte nähä miten ukon käy...
 ) No haaveissa on hyvä elää... saas ny sitte nähä miten ukon käy... 
 kahtellaan taasen.
 kahtellaan taasen. 
 )
 ) Eipä tullu ensmäestäkkää levyä seinille...
 Eipä tullu ensmäestäkkää levyä seinille...  (tosin kyllä mää olin vähäsen tähä varautunukki...
 (tosin kyllä mää olin vähäsen tähä varautunukki...  )
 ) 
  koska toi mun riman/vanerisoiron kiinnitys on uretaaniliiman ja noiden ruuvien varassa...
 koska toi mun riman/vanerisoiron kiinnitys on uretaaniliiman ja noiden ruuvien varassa...  (epäilen että on taas iha turha pelko mutta silti vähä "jänskätti"...
 (epäilen että on taas iha turha pelko mutta silti vähä "jänskätti"...  (pistän kuvan....taas...
 (pistän kuvan....taas...  ) No olihan siinä myös toinen "ongelma" ei varsinaisesti ongelma vaan "muisti ja ajatus" katkos...
 ) No olihan siinä myös toinen "ongelma" ei varsinaisesti ongelma vaan "muisti ja ajatus" katkos...  (se ei sinänsä yllätä et muisti pätkii... ja ajatteluhan ei aina oo mun "vahvin piirre"
 (se ei sinänsä yllätä et muisti pätkii... ja ajatteluhan ei aina oo mun "vahvin piirre"  ) Oon iha totaalisesti unohtanu vaahdottaa ton lattian levyjen saumat...
 ) Oon iha totaalisesti unohtanu vaahdottaa ton lattian levyjen saumat...  (sekin näkyy jotensakki tosta "kuvaesityksestä") No joka tapauksessa turailin sitte nekin sinne...
 (sekin näkyy jotensakki tosta "kuvaesityksestä") No joka tapauksessa turailin sitte nekin sinne... 
 nostan sen taas virheen merkiks) no enivei... Mää siinä "älyn puuskassa" arvelin että pienennän viel tuota "kylmäsiltaa" ja ruuvasin noi soirot "villinä" pystytolppien väliin... eli noi vanerisoirot on kiinni niissä välivaakaraudoissa...ja pysty putken kohdalla on se 40mm spu-levyä... ja eriste on ohuimmillaan juurikin siinä vaakaputkulaisen kohdalla... (vähän niinku ristikoolaus) Yks huono kuva lisää...
 nostan sen taas virheen merkiks) no enivei... Mää siinä "älyn puuskassa" arvelin että pienennän viel tuota "kylmäsiltaa" ja ruuvasin noi soirot "villinä" pystytolppien väliin... eli noi vanerisoirot on kiinni niissä välivaakaraudoissa...ja pysty putken kohdalla on se 40mm spu-levyä... ja eriste on ohuimmillaan juurikin siinä vaakaputkulaisen kohdalla... (vähän niinku ristikoolaus) Yks huono kuva lisää...  (En tiiä saako tuosta kukaan mitään "kiinni"...
 (En tiiä saako tuosta kukaan mitään "kiinni"...  ) No jokatapauksessa se vaaka putken materiaali vahvuus on luokkaa 1,5-2mm ja ny mulle iski pelko et se ruuvi "korkkaa" sieltä jos mä pistän noi levyt seinään tuoltaan... eli mun pelkotilan mukaan toi levy tuon "kiertymisen" takia aiheuttaa koko ajan "vetoa" siihen soiroon...ja soiro vetää ruuvia ja ruuvi vetää vaakaputkee ja ja ja... Ja mä päätin lähtee vetää sieltä...
 ) No jokatapauksessa se vaaka putken materiaali vahvuus on luokkaa 1,5-2mm ja ny mulle iski pelko et se ruuvi "korkkaa" sieltä jos mä pistän noi levyt seinään tuoltaan... eli mun pelkotilan mukaan toi levy tuon "kiertymisen" takia aiheuttaa koko ajan "vetoa" siihen soiroon...ja soiro vetää ruuvia ja ruuvi vetää vaakaputkee ja ja ja... Ja mä päätin lähtee vetää sieltä...  

(en tiiä "vedänkö" muutaman nallelimun... prkl...
 (en tiiä "vedänkö" muutaman nallelimun... prkl...  ) No se ei kyllä noita vetoja paljon poista...
) No se ei kyllä noita vetoja paljon poista...  
  Josko ne levyt ottais pikku pakotuksella "uutta muotoo" ja näin ollen eivät enää "vetelis" mitään eikä ketään...
 Josko ne levyt ottais pikku pakotuksella "uutta muotoo" ja näin ollen eivät enää "vetelis" mitään eikä ketään...  Noh jos ne eivät tuolla pakotuksella "tokkeennu" ni ajan kylmänjyrkästi "nurjalle puolelle" n.10-15cm välein 3-4mm syvät viillot... luulis sillä "oppivan" ettei mulle kannata käyä ryppyileen...
 Noh jos ne eivät tuolla pakotuksella "tokkeennu" ni ajan kylmänjyrkästi "nurjalle puolelle" n.10-15cm välein 3-4mm syvät viillot... luulis sillä "oppivan" ettei mulle kannata käyä ryppyileen...  

Ei auta ku yrittää minimoida jo sattuneet "vahingot ja hölmöydet"...(en kyllä tiiä kaikkia "virheitä mitä oon tehny...ja oonko tehny...
 Ei auta ku yrittää minimoida jo sattuneet "vahingot ja hölmöydet"...(en kyllä tiiä kaikkia "virheitä mitä oon tehny...ja oonko tehny...  )
 )

meinas unohtua...
 meinas unohtua... 

(ja kiitokori tarrassa piti hänen mukaan lukea kiim..kori...
 (ja kiitokori tarrassa piti hänen mukaan lukea kiim..kori...  tai se saatto olla kyllä mun ehdotus ku naurettiin bordelli ajatukselle...
 tai se saatto olla kyllä mun ehdotus ku naurettiin bordelli ajatukselle...  )
)  
  Jatketaan sisustamista...
 Jatketaan sisustamista...  

("suuriyleisö" ei ees tiiä kui kaheli oon...) No otan sen jokatapauksessa kohteliaisuutena ja "ymmärtämyksen merkkinä"...
 ("suuriyleisö" ei ees tiiä kui kaheli oon...) No otan sen jokatapauksessa kohteliaisuutena ja "ymmärtämyksen merkkinä"...  Sen verran on tämän "poikalapsen" elämänverhoa raotettava että... Vaikka toi kottero ei oo likimainkaan valmis... on jo nyt näitä "kulkuriöitä" enemmän takana mitä mulla on sormia ja varpaita yhteensä...
 Sen verran on tämän "poikalapsen" elämänverhoa raotettava että... Vaikka toi kottero ei oo likimainkaan valmis... on jo nyt näitä "kulkuriöitä" enemmän takana mitä mulla on sormia ja varpaita yhteensä...   (saa laittaa muutaman kaverinkin sormet ja varpaat vielä samaan riviin enne ku aletaan päästä liki...
 (saa laittaa muutaman kaverinkin sormet ja varpaat vielä samaan riviin enne ku aletaan päästä liki...  ) onko se ny sitte "hulluutta vai tyhmyyttä" saa kukin tahollaan päättää ite...
 ) onko se ny sitte "hulluutta vai tyhmyyttä" saa kukin tahollaan päättää ite...  

)
 ) (itteesä kyllä vähän jännittää...mutta se ei paljo haittaa...
 (itteesä kyllä vähän jännittää...mutta se ei paljo haittaa...  )
 )

(noi ulkoseinät teen varmaanki tuolla jo hommatulla materiaalilla... mutta vois olla muutakin käyttöä helposti taipuvalle levylle...)
(noi ulkoseinät teen varmaanki tuolla jo hommatulla materiaalilla... mutta vois olla muutakin käyttöä helposti taipuvalle levylle...)

(tää jätkä vaan "perseilee"...
 (tää jätkä vaan "perseilee"...  ) No on tossa ollu vähä muutaki ja nyt on "pikkuinen suvanto vaihe motivaatiossa" mutta jospa se tästä...
 ) No on tossa ollu vähä muutaki ja nyt on "pikkuinen suvanto vaihe motivaatiossa" mutta jospa se tästä... 

) Eli jos "jaksais ja viihtis" ni huomenna ku joutaa ni leikkelis purseet pois ja alkais teippaamaan... (saattaa parirullaa huveta aika joutuin... ku tota saumaa ny kuitenkin on... muutama metri...
 ) Eli jos "jaksais ja viihtis" ni huomenna ku joutaa ni leikkelis purseet pois ja alkais teippaamaan... (saattaa parirullaa huveta aika joutuin... ku tota saumaa ny kuitenkin on... muutama metri...   

(pääsääntösesti se on hyvä se...ei käy tää "elonpolku" kovin tylsäks...
 (pääsääntösesti se on hyvä se...ei käy tää "elonpolku" kovin tylsäks...  )no joo... se "vilosoviasta".
 )no joo... se "vilosoviasta". 

(kellehä mää kostin...?
 (kellehä mää kostin...?   )
 ) 

Ja tähän viitaten, mites ilmanvaihto? Pykälätkin vaatii jonkinmoista räppänää ettei happi lopu
 Ja tähän viitaten, mites ilmanvaihto? Pykälätkin vaatii jonkinmoista räppänää ettei happi lopu  

)
 ) )  Wc/suihku saa myös oman "reikänsä" mihin ajattelin suuressa viisaudessani tökätä PAX:in... (se ei estä kovinpaljoa ilmanvirtausta silloin kun se ei ole päällä...ja kun käy suihkussa se pöhisee niin kauan kunnes ilmankosteus on laskenut riittävän alas) Ja viimeinen "hallittu" ilmanpoisto reikä tulee tuohon oven viereen tulevaan "ulkovaatteiden kuivauskaappiin"... Sinne olisi tarkoitus heittää yksi vesikiertoinen puhallin lattian rajaan... ajatuksella että kun tulen tuon parhaan kaverini kanssa lenkiltä/kautta muksut tulee märissä ulkovaatteissa sisään... kaappiin saa ripustettua vaatteet kuivumaan ja tökkää vaan puhaltimen päälle ni se ikäänkuin työntää märän ilman pihalle...
)  Wc/suihku saa myös oman "reikänsä" mihin ajattelin suuressa viisaudessani tökätä PAX:in... (se ei estä kovinpaljoa ilmanvirtausta silloin kun se ei ole päällä...ja kun käy suihkussa se pöhisee niin kauan kunnes ilmankosteus on laskenut riittävän alas) Ja viimeinen "hallittu" ilmanpoisto reikä tulee tuohon oven viereen tulevaan "ulkovaatteiden kuivauskaappiin"... Sinne olisi tarkoitus heittää yksi vesikiertoinen puhallin lattian rajaan... ajatuksella että kun tulen tuon parhaan kaverini kanssa lenkiltä/kautta muksut tulee märissä ulkovaatteissa sisään... kaappiin saa ripustettua vaatteet kuivumaan ja tökkää vaan puhaltimen päälle ni se ikäänkuin työntää märän ilman pihalle... ) Ja kalustuksesta johtuen siihen tulee vähän niinku "tuulikaappi" toisella puolella on tämä kuivauskaappi ja montun toiselle puolelle tulee täyskorkea kaappi missä on jääkaappi...(ja mä oon edelleenki "kaapissa"...
 ) Ja kalustuksesta johtuen siihen tulee vähän niinku "tuulikaappi" toisella puolella on tämä kuivauskaappi ja montun toiselle puolelle tulee täyskorkea kaappi missä on jääkaappi...(ja mä oon edelleenki "kaapissa"...  ei vaines...en koe tarvetta piiloutua kaappiin koska kuulun tähän "suureen enemmistöön"...
 ei vaines...en koe tarvetta piiloutua kaappiin koska kuulun tähän "suureen enemmistöön"...  ) no joo taas lipsuu...
 ) no joo taas lipsuu...  

) Mutta jos joku ymmärsi ja huomaa ajatuksessa jonkun suurenpuutteen ni...Sen saa kertoa "ääneen" Koska välillä on "umpiluinen otsalohko" kipiä ku yrittää miettiä itekseen näitä asioita...
 ) Mutta jos joku ymmärsi ja huomaa ajatuksessa jonkun suurenpuutteen ni...Sen saa kertoa "ääneen" Koska välillä on "umpiluinen otsalohko" kipiä ku yrittää miettiä itekseen näitä asioita...  (ja hakkaa päätään rautapalkkiin siinä toivossa että herneet kohtais...
 (ja hakkaa päätään rautapalkkiin siinä toivossa että herneet kohtais...  )
 ) vitsi vitsi... ) Ja nuo pysty ja ylänurkat on "paperoitu" osin myös juuri tuota elämistä "ajatellen"... (pistän kostoksi pari kuvaa niistä soiroista...
 vitsi vitsi... ) Ja nuo pysty ja ylänurkat on "paperoitu" osin myös juuri tuota elämistä "ajatellen"... (pistän kostoksi pari kuvaa niistä soiroista...  ) ja toinen "kohteessa"...
 ) ja toinen "kohteessa"...  Mun mielestä oli moninverroin helpompi pistää tommonen "valmiiksi kantattu" paperisoiro  tuonne nurkkiin... eihän se tosin yksin onnistunu ku noin metrin pätkissä ku en löytäny nitojaa mistään millä olis "ampua poksauttanu enste sen sinne höördilleen ja sitte vaan teipannu...(tosin onhan mulla vielä tuotakin turaamista jäljellä...eli josko se vastaan viel kävelis...
 Mun mielestä oli moninverroin helpompi pistää tommonen "valmiiksi kantattu" paperisoiro  tuonne nurkkiin... eihän se tosin yksin onnistunu ku noin metrin pätkissä ku en löytäny nitojaa mistään millä olis "ampua poksauttanu enste sen sinne höördilleen ja sitte vaan teipannu...(tosin onhan mulla vielä tuotakin turaamista jäljellä...eli josko se vastaan viel kävelis...  )
 ) (enää ei "neppi" voi mulle motkottaa ettei oo kuvia...
 (enää ei "neppi" voi mulle motkottaa ettei oo kuvia...  no ei ny sentään... ei hää oo motkottanu...
 no ei ny sentään... ei hää oo motkottanu...  ) Tohon "kiinnostavuuteen" sen verran vielä... Mun typerät jutut ei tee tästä mielenkiintosta... (ellei joku "putouksen näyttelijä" ole ens vuodeks hahmoo vailla ja lueskelee tätä ja tekee "luoneanalyysiä"... kyllä mä sen verran tragikoominen hahmo välillä oon että saa iha itekki ääneen nauraa...
 ) Tohon "kiinnostavuuteen" sen verran vielä... Mun typerät jutut ei tee tästä mielenkiintosta... (ellei joku "putouksen näyttelijä" ole ens vuodeks hahmoo vailla ja lueskelee tätä ja tekee "luoneanalyysiä"... kyllä mä sen verran tragikoominen hahmo välillä oon että saa iha itekki ääneen nauraa...  

) No mutta edelleenkin sama pätee... Jos että anna mulle "lopputiliä" ni jatkan tämän pakastinlokeronpäiväkirjan kirjuuttelua "katkeraan loppuun saakka" (koska se sitte lieneekään...
 ) No mutta edelleenkin sama pätee... Jos että anna mulle "lopputiliä" ni jatkan tämän pakastinlokeronpäiväkirjan kirjuuttelua "katkeraan loppuun saakka" (koska se sitte lieneekään...  )
 )

ku ei se ehken ny montaa päivää siinä tykkimäen parkissa paikallaan seiso... (ja oon muutenkin "salaa vakoillut" noita teidän aurinkopaneeli keskusteluja...)
 ku ei se ehken ny montaa päivää siinä tykkimäen parkissa paikallaan seiso... (ja oon muutenkin "salaa vakoillut" noita teidän aurinkopaneeli keskusteluja...)  
  ja tietynlainen ylipaineistushan toimii vissiinki ajaessa ku puhallin on päällä...(kai...aika kovin tossa ainaki hönkää ilmaa lasille ku pistää puhaltimen päälle) se että riittääkö se tonne asuintilaan saakka ni on taas ihan arvoitus... (ettei imu ole niin kova että imeskelis maantie pölyn ja pakkasen korvausilma reiistä tupaan sisään...)
 ja tietynlainen ylipaineistushan toimii vissiinki ajaessa ku puhallin on päällä...(kai...aika kovin tossa ainaki hönkää ilmaa lasille ku pistää puhaltimen päälle) se että riittääkö se tonne asuintilaan saakka ni on taas ihan arvoitus... (ettei imu ole niin kova että imeskelis maantie pölyn ja pakkasen korvausilma reiistä tupaan sisään...) 
 )
 )
 , ensi kesäksi se siirtyy bussin 12 voltin (=webaston) akun ylläpitäjäksi.
, ensi kesäksi se siirtyy bussin 12 voltin (=webaston) akun ylläpitäjäksi.
 Mutta ku en ny iha viel oo siellä saakka ni en viitsi tuhlata "vähäistä aivokapasiteettiäni" sen pohtimiseen...
 Mutta ku en ny iha viel oo siellä saakka ni en viitsi tuhlata "vähäistä aivokapasiteettiäni" sen pohtimiseen...  (katolle menevien piuhojen "läpivienti" paikat ja tapa on ny "selvitetty"...samoin kuin että miten mä ne sinne "jälkikäteen" saan tukevasti kiinni...jo noiden "ajattelu" meinas olla vaikeeta...
 (katolle menevien piuhojen "läpivienti" paikat ja tapa on ny "selvitetty"...samoin kuin että miten mä ne sinne "jälkikäteen" saan tukevasti kiinni...jo noiden "ajattelu" meinas olla vaikeeta...  )
 )  Piti sitte ajella hallille tekeen "puutoslistaa" seuraavan kerran tarvikkeista ja siinä ohessa aattelin ny "äkkiä kokeilla" miten se levy ny taipuu ku nykäsen ne urat sinne nurjalle puolele... Ja näillä näkyminhän se kyllä toimii...siis levy taipuu melkeinpä vois sanoo "ongelmitta" seinän muotoon... alhaalta 90cm ilman viiltoja ja levyn yläosa 15cm välein n.4mm syvä rantu ni johan taipuu...
 Piti sitte ajella hallille tekeen "puutoslistaa" seuraavan kerran tarvikkeista ja siinä ohessa aattelin ny "äkkiä kokeilla" miten se levy ny taipuu ku nykäsen ne urat sinne nurjalle puolele... Ja näillä näkyminhän se kyllä toimii...siis levy taipuu melkeinpä vois sanoo "ongelmitta" seinän muotoon... alhaalta 90cm ilman viiltoja ja levyn yläosa 15cm välein n.4mm syvä rantu ni johan taipuu... tosin millon se tapahtuu ni onki sitte iha toinen asia...
 tosin millon se tapahtuu ni onki sitte iha toinen asia...  Mutta kyllä se joskus tapahtuu...
 Mutta kyllä se joskus tapahtuu...  (jos jollain olis myydä vuorokaudesta ylimääräisiä tunteja...tai jopa viikonpäiviä ni olisin todella kiinnostunut ostamaan ne "pois kuleksimasta"...
 (jos jollain olis myydä vuorokaudesta ylimääräisiä tunteja...tai jopa viikonpäiviä ni olisin todella kiinnostunut ostamaan ne "pois kuleksimasta"...  tai sitte pitäs opetella olemaan nukkumatta...käyttäs senkin 5h vuorokaudessa hyödyllisempään...
 tai sitte pitäs opetella olemaan nukkumatta...käyttäs senkin 5h vuorokaudessa hyödyllisempään...   

) Siinä kyllä saattas käyä suhteelisen nopsaan huonosti...
 ) Siinä kyllä saattas käyä suhteelisen nopsaan huonosti...  

)
 ) Miljuuna pikkuhommaa... ja muutamasta parit kuvat...
 Miljuuna pikkuhommaa... ja muutamasta parit kuvat...  Ettepä varmaan arvaa mitä mää oon taas "ajatellu"...
 Ettepä varmaan arvaa mitä mää oon taas "ajatellu"...  no tuosta alkaa selviämään...      Tarviiko tuonkaan jälkeen ihmetellä miks tää kestää niin kauan...
 no tuosta alkaa selviämään...      Tarviiko tuonkaan jälkeen ihmetellä miks tää kestää niin kauan...  noiden tarkoituksenahan on olla vaan "tukena" ku joskus pulttailen keittiön yläkaappeja kiinni seinään... onko järkee vai ei... "vain herra yksin tietää"... nyt niitä on kuitenkin nysvätty tonne jo "montaparia"...
 noiden tarkoituksenahan on olla vaan "tukena" ku joskus pulttailen keittiön yläkaappeja kiinni seinään... onko järkee vai ei... "vain herra yksin tietää"... nyt niitä on kuitenkin nysvätty tonne jo "montaparia"... 

) No joo... mitähä mää sitte oon tehny... Ne "folio" nurkat mää oon jo esitelly... sellaiset tulee siis myös tuohon lattian rajaan... (saan tiivisteltyä "varmasti" noi potentiaaliset ilmavuoto kohdat...) Suurimmaks osaks noilla meikäläisen hapatuksilla ei  oo mitään virkaa... mutta eipä noista muuta haittaa oo ku aikaa meni...
 ) No joo... mitähä mää sitte oon tehny... Ne "folio" nurkat mää oon jo esitelly... sellaiset tulee siis myös tuohon lattian rajaan... (saan tiivisteltyä "varmasti" noi potentiaaliset ilmavuoto kohdat...) Suurimmaks osaks noilla meikäläisen hapatuksilla ei  oo mitään virkaa... mutta eipä noista muuta haittaa oo ku aikaa meni...  (ja mikä kiire...valamiissa maalimassa...) No tosiasiahan on että alkaa olla välillä pikkusen motivaatio hakusessa mutta en osaa olla mitään tekemättäkään... ja on tuossa "nyperryksessä" hyviäkin puolia... (tietäs vaan mitä...) no ei ny sentään... oon samalla vähän "hahmotellu" ja pähkäilly noita väliseiniä... Seinäthän sinänsä ei oo pahakaan tehä mutta ne ovet... (wc+Mh) ne ku pitää saada "liukumaan seinän sisään" ja seinästä pitäis silti saada mahdollisimman "jäykkä" mutta siitä ei saa tulla paksu...(joku "kansanryhmä" tykkäis kuulema molemmista...jäykästä ja paksusta...)mutta en minä... tällä "paksulla" pojalla ei oo muuta "jäykkää" ku käytös ja niska...
 (ja mikä kiire...valamiissa maalimassa...) No tosiasiahan on että alkaa olla välillä pikkusen motivaatio hakusessa mutta en osaa olla mitään tekemättäkään... ja on tuossa "nyperryksessä" hyviäkin puolia... (tietäs vaan mitä...) no ei ny sentään... oon samalla vähän "hahmotellu" ja pähkäilly noita väliseiniä... Seinäthän sinänsä ei oo pahakaan tehä mutta ne ovet... (wc+Mh) ne ku pitää saada "liukumaan seinän sisään" ja seinästä pitäis silti saada mahdollisimman "jäykkä" mutta siitä ei saa tulla paksu...(joku "kansanryhmä" tykkäis kuulema molemmista...jäykästä ja paksusta...)mutta en minä... tällä "paksulla" pojalla ei oo muuta "jäykkää" ku käytös ja niska...  
  Mut anyway... oon tossa pienessämielessäni iha ite miettiny miten ne teen ja nyt vaan "ootan sitä vimmaa" että saisin huitastua noi kyljen levyt paikkaansa että sais alkaa näppäilee niitä välilili seinii...
 Mut anyway... oon tossa pienessämielessäni iha ite miettiny miten ne teen ja nyt vaan "ootan sitä vimmaa" että saisin huitastua noi kyljen levyt paikkaansa että sais alkaa näppäilee niitä välilili seinii...  On mulla viel pikkusen vaiheessa toi.. PLPS... koska aluteippi loppu taas kesken... (ei oo menny vasta ku 11rll...
 On mulla viel pikkusen vaiheessa toi.. PLPS... koska aluteippi loppu taas kesken... (ei oo menny vasta ku 11rll...  ) Elikkäs seuraavan kerran ku tulen tänne... ni yritän saaha tämän "asunto-osan" teipattua ja paperoitua... että pääsis "pöksyttelee" levyjä seiniin...
 ) Elikkäs seuraavan kerran ku tulen tänne... ni yritän saaha tämän "asunto-osan" teipattua ja paperoitua... että pääsis "pöksyttelee" levyjä seiniin...  olokaaha ihimisiksi...
 olokaaha ihimisiksi...  

Ois varmaan ollu arvon "kollegoilla" naurussa pitämistä ku oisitte nähneet ku mää "puskin umpiluisella ottalohkolla" levyä seinään kiinni että saan ekan ruuvin kiinni...
 Ois varmaan ollu arvon "kollegoilla" naurussa pitämistä ku oisitte nähneet ku mää "puskin umpiluisella ottalohkolla" levyä seinään kiinni että saan ekan ruuvin kiinni...  sitte kun sen sai surautettua tuohon levyn keskimaille ni sen jälkeenhän toi oli suht "iisibiisi"...
 sitte kun sen sai surautettua tuohon levyn keskimaille ni sen jälkeenhän toi oli suht "iisibiisi"...  (no ihan pikkasen "juksaan teitä" ei se ny niin jäykkä ollu siihen puskee mutta päätäni käytin silti...konkreettisesti...
 (no ihan pikkasen "juksaan teitä" ei se ny niin jäykkä ollu siihen puskee mutta päätäni käytin silti...konkreettisesti...  ) No tulihan tuossa mielee taas yks vanha kansanviisaus... nimittäin. "Jos luoja olis luonu ihmisen rakentamaan... ihmisellä olis kuus kättä ja kul...ssa kantokuokku". Ja tuo tuli tänäänkin hyvin montakertaa mieleen...(olis ollu "pikasen heleppoo" tuoki homma...
) No tulihan tuossa mielee taas yks vanha kansanviisaus... nimittäin. "Jos luoja olis luonu ihmisen rakentamaan... ihmisellä olis kuus kättä ja kul...ssa kantokuokku". Ja tuo tuli tänäänkin hyvin montakertaa mieleen...(olis ollu "pikasen heleppoo" tuoki homma...  ) vaan oiskohan sitä ihmisraasu siihenkää tyytyväinen... käsimäärään meinaan...sitä ois varmaan hetkohta vailla "seuraavaa kuuttaparia"... No joo.. se siitä...
 ) vaan oiskohan sitä ihmisraasu siihenkää tyytyväinen... käsimäärään meinaan...sitä ois varmaan hetkohta vailla "seuraavaa kuuttaparia"... No joo.. se siitä... 

Eipä varmaa tarvia kaikkia työvaiheta esitellä...(mittaamista ja muotoon leikkamista... kaikki tietää miten sirkkeli ja mittanauha toimii...
 Eipä varmaa tarvia kaikkia työvaiheta esitellä...(mittaamista ja muotoon leikkamista... kaikki tietää miten sirkkeli ja mittanauha toimii...  ) Mutta niinku sillon aikaisemmin selostin ni ajelin tommoset "rannut" tonne nurjalle puolelle tuohon levyn yläosaan... n.3-4mm syvät ovatten nuot...
 ) Mutta niinku sillon aikaisemmin selostin ni ajelin tommoset "rannut" tonne nurjalle puolelle tuohon levyn yläosaan... n.3-4mm syvät ovatten nuot... 
 No tuosta ehkä näkyy että noi levyt ny ei ollu silleen niinku "suaria" eli toi kierre anto kyllä oman lisämausteensa tuohonki hommaan...
 No tuosta ehkä näkyy että noi levyt ny ei ollu silleen niinku "suaria" eli toi kierre anto kyllä oman lisämausteensa tuohonki hommaan...  mut "nou hätä" sinne ne män... Mulla oli apuna tommonen ns. "levyrenki" (sininen jutska mikää näkyy tossa kuvassa...kai...) Normaali talon sisälevytyksissä toi on mitä mainioin apuväline... ton avulla saa nostettua levyn seinälle ja levy pysyy itekseen pystyssä ton "kiilan" avulla... No tuossa siitä ei ny ihan mahotonta apua ollu... (no "suojeli" se tuota alareunan alupaperia ku nostin ton avulla noi levyt tohon "höördilleen"...)
 mut "nou hätä" sinne ne män... Mulla oli apuna tommonen ns. "levyrenki" (sininen jutska mikää näkyy tossa kuvassa...kai...) Normaali talon sisälevytyksissä toi on mitä mainioin apuväline... ton avulla saa nostettua levyn seinälle ja levy pysyy itekseen pystyssä ton "kiilan" avulla... No tuossa siitä ei ny ihan mahotonta apua ollu... (no "suojeli" se tuota alareunan alupaperia ku nostin ton avulla noi levyt tohon "höördilleen"...) Enpä tiiä että onko tuo sauman irtijättö ny "suurta hölmöyttä" vaiko mitä on mutta jätin jokatapauksessa noihin saumoihin "elovaran" eipähän pitäsi ainakaan sen takia "pullahdella" noiden levyjen...
 Enpä tiiä että onko tuo sauman irtijättö ny "suurta hölmöyttä" vaiko mitä on mutta jätin jokatapauksessa noihin saumoihin "elovaran" eipähän pitäsi ainakaan sen takia "pullahdella" noiden levyjen...  Noihin saumoihin olisi tarkoitus nykästä joku elastinen massa ennen maalausta...
 Noihin saumoihin olisi tarkoitus nykästä joku elastinen massa ennen maalausta...  (en niin paljon tykkää "kasarin lastulevy lookista" että jättäisin noi saumat ummistamatta...
 (en niin paljon tykkää "kasarin lastulevy lookista" että jättäisin noi saumat ummistamatta...  )
 ) Tuohon tilaanpa se nyt sitte jäi... ja saa ny nähä koska jatkuu... (huomenna... jos jaksan herätä tarpeeksi ajoissa että ehdin "ennen muita asioita"...) Tai sitte joulukinkkujen jälkeen... (sitte ei kyllä enää jaksa tehä mitään...
 Tuohon tilaanpa se nyt sitte jäi... ja saa ny nähä koska jatkuu... (huomenna... jos jaksan herätä tarpeeksi ajoissa että ehdin "ennen muita asioita"...) Tai sitte joulukinkkujen jälkeen... (sitte ei kyllä enää jaksa tehä mitään...  )
 ) Mutta siitä näkyy miten "hienosti" tuo metalli johtaa lämpöä...
 Mutta siitä näkyy miten "hienosti" tuo metalli johtaa lämpöä...  Ei tarviis ku joulu valot ni tossa olis ihan "joulukortti fiilis"...
  Ei tarviis ku joulu valot ni tossa olis ihan "joulukortti fiilis"...  

No ei ny sentään... vitsi vitsi...
  No ei ny sentään... vitsi vitsi...  
  (ei tartteis koko ajan olla kahtomassa että "mitä tuo tollo ny horisee") No katotaan maltanko...
 (ei tartteis koko ajan olla kahtomassa että "mitä tuo tollo ny horisee") No katotaan maltanko...