Onko tästä mihinkään?

Tänne voidaan kerätä hyödyllisiä linkkejä muualta, esim tavaraa sopivaan hintaan tai jotain muuta kivaa....
Avatar
Vesku
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Heinä 2011 12:06
Truck: Volvo B12 Eagle
Location: Keskellä Suomea

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja Vesku »

Selvästi kulkuriainesta olet, Neppi, asenne kohdallaan... :D
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Vai muuten vaan hullu?
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Lahti32 kirjoitti:Trafora on melko harvinainen nykyisin.
Jotenki kun olen tätä touhua sivusta seurannut, ni tuntuu vähän siltä että harvinainen - hyvä, tavallinen - huono. Ainaki vastauksista päätellen. Laita viesti että "Ostinpa tämmösen ekspresbussin vanhan lahtelaisen, -98", ni jengi on et "joo. hyvä. hieno on." Mut laitappa joku Commer, ni heti on kuus sivua ylistävää tekstiä ja lisää tulee! Siihen vielä kahitiilitalon tamminen ulko-ovi kylkeen ni JEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! ÜÜÜ

On muuten oikeesti ihan älyttömän hieno rojekti se Commeri!!! Mä oon joskus "haaveillu" semmosesta vanhasta leikkuupuimurista josta tekis kulkurin! Menee melkein tohon samaan sarjaan...

Joskus ennenvanhaan olin veparissa, ja siellä oli vielä vähän aikaa semmonen vanha Natikka (International). Veekasi. Sitä siellä hallissa usein hiljaa ihailin ja mietin just samanmoisia suunnitelmia, ku mitä ton Commerin kans näköjään on. Paitsi et seki ois ollu ihan nössö projekti tohon Commeriin verrattuna!

Toihan toi Trafora on suoraa peltiä, ja ikkunatki näyttää aika suorilta. Joku tuulilasi voi olla vähän hankalampi, mut nehän ei hajoo ikinä... HA!

Mistähän keksinnöstä noi lamput on? Eihän ne nyt varmaan oo mitään omia alkanu teettää. Jotenki näyttää tutulta. Etuvalot ei 123 Mersusta ainakaan. Tsekkasin! Ü

Ja perä näyttää kyl ihan venäläiseltä.

Nep
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

Trafora Parlinerin takavalot ovat ainakin Mersusta, omakorisesta O302/303:sta. Nuo Finnlinerin taitavat olla Mersun kuorma-autoista. Finn- ja Parlinereiden etuvilkutkin lienevät jostain Mersusta. Ajovaloista en osaa sanoa. Ne muistuttavat käännettyjä O303:n ajovaloja, mutta eivät kuitenkaan ole. En osaa yhdistää näin äkkiseltään mihinkään...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

No ei se kaukaa hakenu! Mersuun kuitenki yhdistin!

N
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tos ois muuten älyttömän hieno peli! Kalterit ja kaikki!

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/mer ... rice=false

Oho! Tulipa pitkä linkki.

N
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Miten ois Dunderi -99 http://img85.imageshack.us/img85/4233/dsc01657st7.jpg :lol: Pyöreelamppunen traforakin on melkonen ilmestys. Erikoinen on ihan ok, mut nuo ei oo oikein hyvällä tapaa sellasia, tai no se on minun mielipide.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
kyykkis
Kokenut kuljettaja
Viestit: 109
Liittynyt: 29 Marras 2010 15:03
Truck: B10M vanhool
Location: Haapavesi
Member id: 122
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja kyykkis »

Miten ois Dunderi -99 http://img85.imageshack.us/img85/4233/dsc01657st7.jpg
Voi kiesus... :shock: :shock:
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

No O! Aikamoinen!

Kävin tota Traforaa kattomassa ja koeajamassa tänään. NYT JÄITÄ HATTUUN!!!

Olipa hyvä. Vaikka turha sitä on täällä kuulluttaa. Joku vielä vie käsistä. Siisti päältä, sisältä ja alta. Puhtia piisasi. Ja hiljanen. Ei ees mitään suhinoita.

Semmosia ne on. Vanhat linja-autot.

Neppi
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Jäät pois hatusta ja kättä taskuun niin pääset rakentelemaan! :wink:
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Kiitos kannustuksesta! Ü

Pistinkin jo setelinpainokoneen lämpiämään. Tekiskö kaheksan tonnin seteliä vai kaheksantonnin setelin…

Päivän kysymykset: jos henkilö D ostaa linja-auton yksityiskäyttöön ja hänellä on pysäytyshetkellä (poliisi) sanotaan nyt vaikka 43 sanotaan nyt vaikka muusikkoa kyydissä, onko mahdollisia hankaluuksia tiedossa? Poliisin puolesta (muusikoistahan ei muuta olekaan)?

Jos mä ostan nyt vaik sen mersun (noen!) mun firmalle, voiks se jotenki rajoittaa auton yksityiskäyttömahiksia? Jos olen itse haltija? Tai voiko firma jotenki joutuu vaik verottajan tai jonku erityissyyniin ku ei oo liikennelupaa eikä tuu, mut toiminnot on semmosia et bussia pystyis käyttää periaatteessa asiakaskuljetuksiinkin? Mut ei oikeesti kyl käytettäis.

En nyt ehkä oikein osaa tätä asiaa selittää. Rautalangasta yksinkertaistettuna - auto firman nimissä mut siis oikeesti mun, sais hankintahinnasta, polttoaineista ja varaosista yms alvit pois. Hyödyt ja haitat? Vai pannaanko suosiolla omiin nimiin?

No entä jos hankin omiin nimiin (tai ylläolevasti firman nimiin) jonku vehkeen ja ajan sillä aluks pari tilausajoa salaa (ois tossa pari oottamassa et saan aikaiseksi vuokrata auton) ni mitkä ongelmat vaanii? Tämähän on nyt kaikki aivan hypoteettistä…

Hyvii kysymyksii pukkaa näköjään tänää!

N

EDIT: Eikä tästä nyt muuten sit kannata kenekään ottaa hernettä nokkaan! Ajan max muutaman tilurin vuodessa muutamalle eri taholle muutamalla eri vuokra-autolla, enkä oo kenenkään leipää syömässä tai kilpailua sekoittamassa. Tiiä vaikka sun autolla seuraavaks lähtisin...

Lähinnä ajattelin kai että jos nyt just ostaa pässäytän jonkun linjuriauton ja ku seuraava pyydetty ajokeikka on toukokuun puolessavälissä, ni ehkä pitäisin mielummin penkit kyydissä vielä siihen asti, tutustuisin autoon ja sit keikan jälkeen vasta alkaisin enempi ihmettelee sitä asuntovaunuks muuttamista... Mut et jos just sillä reissulla pysäyttää poliisi, verottaja tai akt:n pamppu, ni ampuuko ne saman tien?
Avatar
MB1962
Rattiamiraali
Viestit: 299
Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Location: Kuru
Member id: 95
Paikkakunta: Kuru

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Samoja asioita mietimme kulkuria ostaessa, automme oli jopa alvillinen. Päädyimme ostamaan omaan käyttöön, kun tuosta verottajasta ei koskaan tiedä.
Verottajalta saa kyllä virallisenkin vastauksen kysymykseen , mutta se maksaa suunnilleen tonnin.
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

En tiedä mikä on yrityksesi toimiala mut veikkaan että jossain kohtaa verottaja on kimpussa kun bussista on vain menoja eikä se tuota paperilla mitään. naftaa palaa tuhansia litroja ja varaosia ja renkaita menee.

joku liikkuva edustustila, taukotupa, duunareitten huoltoauto / nukkumapaikka vois mennäkkin vielä läpi.

mutta toisaaltaan jollain maanrakennusliikkeillä on ollut jopa asuntovaunujen kanssa ongelmia alv vähennyksissä kun se ei mukamas ole aina käynyt verottajalle vaikka on ihan oikeesti mennyt yrityksen käyttöön eikä omaan hupiin.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

No ei tää mikään parturi-kampaamo ole! Ü

Seikkailu- ja elämyspalveluita, et periaattees toi edustustaukopukuhuone vois mennäkin läpi.
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Mun mielestä se käy ihan loistavasti. ja se voidaan sisällyttää esim polttariohjelmaan. käy myös vaatteiden vaihtoon, konforenssitilaksi jnejne mielikuvitus vain on rajana. ja sillon ei pitäs olla kellään mitään sanomista.
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja only4pro »

ja ilman liikennelupaa ei voi veloittaa asiakasta palveluista, mutta "kaveriporukka" saa kyllä osallistua kuluihin... eli eiköhän se onnistu...

ps. minullahan on liikenneluvat, jos kyytiä jostain johonkin tarvitset...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

only4pro kirjoitti:ja ilman liikennelupaa ei voi veloittaa asiakasta palveluista...
Vaan entäs silloin, jos kuljetus onkin osa jotakin muuta palvelua? Esimerkiksi jokin siirtymä tuohon mainittuun elämystoimintaan liittyen, jolloin siirretään omia asiakkaita omalla autolla rastilta toiselle... :shock:
Komissarov kirjoitti:Ajovaloista en osaa sanoa. Ne muistuttavat käännettyjä O303:n ajovaloja, mutta eivät kuitenkaan ole...
...mutta jonkinlainen kytkös niillä nimenomaan Mersuun lienee, koska esim. Turkinmersujen keulalla niitä näkee.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Kyllä asiakaskuljetus on aina kuljetusta. Pari kaveria ois ollu laittamassa linja-auto Spriteriä vastaavaan firmaan ku mulla, mut totes että käyttömaksuissa saavutettu etu on kovin pieni verottajan kyttäämiseen nähden.

Tos ois muuten oikein hyvä laite jollekki! Pohjoisessa ollu aina. Eka Ketosella, sit Muohniossa ja nyt kolme vuotta Kultimalla. Kuulemma "kahen vanahan mikroaaltouunin" kokonen invertteri jossa myös maasähkö ja lataus. Keskiovi ja -vessa. Mulle vain liian lyhyt, 12m.

http://m.nettikone.com/scania/112/10418 ... vifNav%3DY

Ollappa pienempi perhe!

N-e-p-p-i
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja AtAi »

neppi kirjoitti:tumullamitääkärsivällisyyttäoo!

http://www.nettikone.com/scania/k112/1012436

Tietääkö joku tosta kamiinasta jotain? Sinäki on ovi persiillään, teli ja ropottivaihe, mut onpahan rosteria ainaki! Saaristossa ollu, mitä vähän sain googlattua.

Mikä koritehas on tehny tommosen perän?

N

EDIT: Itse itselleni vastaten: malli on Trafora Finnliner 370. On komia! (taas se alkaa!) ÜÜÜ

EDIT: 2,6m leveyttä ja 13m pituutta. Alkaa olee speksit kohillaan!
Toi oli puol talvea ja syksyä pajatettavana Raskassähköllä(Turus), eli voi olla että on korjattu hyväksi, mutta epäilen että on vaan korjattu myyntiin.... Kattelin että komia, ja ekaks luulin mersuksi valoista päätellen mutta myöhemmin kun oli nosturilla niin jostain bongasin kaania tekstin... .
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

Jos ei olisi rahasta, ajasta ym. joutavanpäiväisestä kiinni, niin minä kävisin hakemassa tämän. Menisi ainakin osittain uusiksi joka tapauksessa, eikä varmaan ole edes tuplalaseilla, mutta ei kuitenkaan tule joka nurkalla vastaan, kuten ruotsalaisia. Lisäksi limittyisi tähän muuhun harrastetoimintaan varsin mainiosti...

Tässä on toinen näkemys samasta aiheesta, mutta ei oikein nuo pikkuikkunat miellytä silmää... :?

Tässä pääsisi rengaskaupassa hieman halvemmalla, kun on ykköspyörät taka-akselillakin. :lol:
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Atai. Siihen siellä uusittu vaik mitä. Omistaja kertoi siitä Turun korjaamokeikasta ja sormella osoitteli uusia osia. Yritän täs joku päivä ehtii kattoo sitä vielä uudemman kerran. Sen verran oli vetovoimaa. Ü

Voihan se olla että siellä on jossain joku hirvee pommi, mut sillä kokemuksella mikä mulla on (ja se on vähä!) se näytti kyllä olevan ikäisekseen ihan ookoo. Aika hyvin kolusin koluttavat paikat. Täältä ja siltä Scan-Auton korjaamoheebokaverilta saatuja vikapaikka vihjeitä tarkistelin ja ihan näytti hyvältä. Toinen kansi on ainakin vaihdettu.

Konetta ja semmosiahan on vähän hankala päästä läheltä tarkastelemaan, ku ne on siellä pikkusen jemmassa mut kaakit oli ainaki tallella. Ainaki osa ku se kerran liikku! Ü

Ja ranskalaisiahan minä en osta ku nakkarilta!

Nep-pi
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

neppi kirjoitti:Ja ranskalaisiahan minä en osta ku nakkarilta!
Sepä on täysin sinun valintasi. Minä en ole muita omin konein kulkevia, useammalla kuin kahdella pyörällä varustettuja ostanutkaan yli viiteentoista vuoteen. Paitsi yhden jugoslavialaisen, vai mikä Slovenia siitä nykyään on tullut, mutta ranskalaismerkki sekin...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Mikä oli tuo Jugoslavialainen?

En mä oikeesti oo noin jyrkkä! Saatan joskus ostaa ranskalaisia myös Hesestä tai mäkkäriltä! Ü

N
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

'09 Twingo.

Minä taas en osta Mäkkäristä mitään. Amerikkalaisperäisten tuotteiden tai palveluitten ostaminen on näissä oloissa poliittisesti niin arveluttavaa, että on parempi pysyä sopivan matkan päässä. Turkulaisperäisiin sentään uskallan hairahtua toisinaan, vaikka linjat ei periaatteessa kestäisikään... :lol:
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Onko tästä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ai twingo. Mä jo aattelin et joku Zastava.
N
Vastaa Viestiin