Sivu 1/3
Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 21 Marras 2010 23:33
Kirjoittaja Lahti32
Luottamus vanhaan kalustoon on muillakin kovaa

Kalustovalinnassa painoi yksinkertaisuus.
http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/2010/10/04/info1/
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 22 Marras 2010 10:54
Kirjoittaja haaveilija
Hurjat on pojilla suunnitelmat varsinkin kun meinaavat vielä talvella lähteä. Saattaa nenänpäätä hieman paleltaa jos mese päättää hyytyä aroille kevyessä -30 asteen pakkasessa. Mutta eihän niin onneksi voi edes käydä

Täytyypä seurata matkan etenemistä. Näin se maailma pienenee kun tietä pitkin pääsee vaikka mihin - paitsi hailuotoon

Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 22 Marras 2010 13:31
Kirjoittaja Reddewil
Varmasti tulee ikimuistoinen reissu, tuollaselle minäkin haluisin.
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 22 Marras 2010 19:45
Kirjoittaja Lahti32
eikös sillä haaveilijan entisellä superstarilla tehty lähes yhtä pitkä reissu vai oliko pidempi vielä
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 23 Marras 2010 08:40
Kirjoittaja haaveilija
Saman mittainen reissuhan se oli eli 15000 km. Mutta paikka ja olosuhteet ei ollu kyllä ihan noin vaativat
Kuitenkin pitää muistuttaa että mullakin meni tasonsäätöventtiiili Serbiassa ja jos paikallinen huolto ei olisi sitä pystynyt vaihtamaan, siihen olisi jääty. Kazakstanissa voi olla ilmajousituksen venttiilit hieman harvassa kun siellä ei taideta moisia juuri käyttää

Kamazin rautajousipakkoja kyllä löytyy

Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 23 Marras 2010 13:13
Kirjoittaja Wonderi
En yhtään epäile etteikö kazakstanilainen kyläseppä saisi ilmajousitusta muutettua lehtijousitukseksi.

Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 09 Tammi 2011 19:13
Kirjoittaja only4pro
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 09 Tammi 2011 19:28
Kirjoittaja Victorjussi
Mukava tuota on seurata nojatuolista käsin, kun vielä näkyy reaaliajassa kartta.
Viipuriinko se nyt eka päivä tyssäsi?
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 09 Tammi 2011 20:27
Kirjoittaja ASTech
Victorjussi kirjoitti:Mukava tuota on seurata nojatuolista käsin, kun vielä näkyy reaaliajassa kartta.
Viipuriinko se nyt eka päivä tyssäsi?
Ei näköjään. Mielenkiintoinen matka varmasti tulossa.
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 10 Tammi 2011 12:12
Kirjoittaja Lahti32
Oma veikkaukseni on että mahtaako Ajokki päästä Kiinaan, ainakin muut retkikunnat on jatkanut järjestään matkaa Kiinan rajalta jalkaisin. Että tervetuloa Kiinaan mutta ilman kulkuneuvoa.
Toivottavasti Ajokista ei tule Hajokki

.
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 10 Tammi 2011 13:36
Kirjoittaja joope
Lahti32 kirjoitti:Oma veikkaukseni on että mahtaako Ajokki päästä Kiinaan, ainakin muut retkikunnat on jatkanut järjestään matkaa Kiinan rajalta jalkaisin. Että tervetuloa Kiinaan mutta ilman kulkuneuvoa.
Toivottavasti Ajokista ei tule Hajokki

.
Täh? Eikö kiinalaiset laske vanhoja kulkimia rajojen sisäpuolelle?

Ja jos ei niin mikähän mahtaa olla syy?
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 10 Tammi 2011 13:49
Kirjoittaja Lahti32
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 12 Tammi 2011 20:25
Kirjoittaja Victorjussi
Nehän ajavat ihan urakalla. jo puolivälissä Moskovan ja Samaran välillä. Paperihommat tietty vähän pistää vauhtia. Ei liene pahitteeksi pari päivää pelivaraa, ennenkuin viisumi lopussa.
Ajokki tietty hyvä valinta

, eihän tuonne nyt millä tahansa uskaltas yrittääkään.

Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 13 Tammi 2011 20:40
Kirjoittaja jomi609
Mut onhan se Mersu , oikein kunnon myyrän pelotin .
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 18 Tammi 2011 13:16
Kirjoittaja Lahti32
Ovat kolkuttelemassa jo Kazakstanin rajalla. Näyttää etenevän ihan hyvin matka. Vähän jotain lokasuojan palasta on pudonnut tielle ja akkuja ladattu pakkasaamuna mutta eipä näytä kovin suuria vastoinkäymisiä tulleen. Tuo GPS seuranta on hyvä juttu.
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 18 Tammi 2011 13:30
Kirjoittaja Bova
Jos pikavuoron systeemit kiinnostaa voin aiheesta kertoa enemmänkin, asensin seurannan pari päivää ennen lähtöä.
Jari Leinonen
Mastercom Oy
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 19 Tammi 2011 07:59
Kirjoittaja B9M
Bova kirjoitti:Jos pikavuoron systeemit kiinnostaa voin aiheesta kertoa enemmänkin, asensin seurannan pari päivää ennen lähtöä.
Jari Leinonen
Mastercom Oy
Jutua kehiin vaan.....kuviakin saa laitaa.

Tv.Ari
Tee uusi aihe.
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 19 Tammi 2011 15:38
Kirjoittaja Bova
Juu hei vaan kaikki
Mulle kävi samoin kuin monelle muullekin, tuli linja-auto pihaan

ala sinänsä ei ole vieras ja vielä kiinnostustakin rassaamiseen riittää.
Autolle ei juuri mitään toistaiseksi ole tehty mutta jospa kuume kasvaa kevään myötä.
Itselläni oli parikymmentä vuotta rahti ja puutavara-autoja, vajaa kymmenen vuota ajettiin venäjältä puuta ja venäjälle rahtia, muu aika eurooppaa.
Kun autoilu 24/7 alkoi tympiä siirryin muihin hommiin, mutta onhan jokaisen jolla kortissa kirjaimia omistettava vähintään linja-auto.
Nykyinen työni pyörii ajoneuvo paikannuksen, työajan seurannan, ja kaikenlaisen etäluvun piirissä, esim raskaan kaluston CAN väylä on asia jota luemme etänä jne.
Siitä johtuen asensin Bankokin pikavuoroon paikantimen, olisi edes ihmisillä jotakin mitä ihmetellä. Unikkeja kävijöitä oli eka päivänä 13800 ja nytkin noin 9000 / päivä.
Jos kulkurit tekee ihmisiä kiinnostavia retkiä varmasti multa tekniikkaa autoon saa lainaksi, tuo mikä on nyt matkalla on toiminnoiltaan karsituin versio koska aika ei sen virittelyyn riittänyt.
Paikannus asioista voi siis kysellä vastailen mielelläni.
Joku tuumaili kuinkahan matka kiinaan onnistuu, ovat maksaneet 8000 € siitä että vartija tulee autoo ettei eksytä reitiltä ja auto rekkaroidaan kiinan kilpiin.
Joten voisi olettaa kiinan ajeluiden onnistuvan

Työt kutsuu palaillaan asiaan.
Mastercom
Jari Leinonen
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 19 Tammi 2011 15:57
Kirjoittaja Lahti32
Bova kirjoitti:
Joku tuumaili kuinkahan matka kiinaan onnistuu, ovat maksaneet 8000 € siitä että vartija tulee autoo ettei eksytä reitiltä ja auto rekkaroidaan kiinan kilpiin.
Tuleekohan siitä ensimmäinen kiinalainen Ajokki Royal

No ehkei retkikunta lähtenytkään "soitellen sotaan"
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 19 Tammi 2011 21:23
Kirjoittaja Bova
Kyllä se reissu on paremmin suunniteltu kuin miltä vaikuttaa.

Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 22 Tammi 2011 23:17
Kirjoittaja Lahti32
Polttoaine hyydyttää mersua ja ohjaustehostin hajonnut. Akut tyhjenny myös, eipä ole ihan ongelmatonta matkustella -30 asteen pakkasessa.
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 23 Tammi 2011 00:24
Kirjoittaja only4pro
Lahti32 kirjoitti:Polttoaine hyydyttää mersua ja ohjaustehostin hajonnut. Akut tyhjenny myös, eipä ole ihan ongelmatonta matkustella -30 asteen pakkasessa.
ja se kuulema vielä menisi se -30, mutta kun siellä on hitonmoinen tuuli ollut, joka on tuota lukemaa laskenut aika kovasti
tuosta voi sitä blogia seurata:
http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 23 Tammi 2011 09:22
Kirjoittaja Victorjussi
Ankarat ovat olosuhteet Mursulle. Pikavuoron ongelmista en tiedä, mutta isojen bussimersujen ongelmista senverran, että ohjaustehostimen pumpunakseli on niissä arka menemään poikki kovalla pakkasella. Kylmänä on aloitettava erityisen varovasti kääntely, näin on "siperia" opettanut.
Suodattimien tukkeentuminen ja vanhojen akkujen loppuminen noissa oloissa samoin alkaa kuulua jo asiaan.
Olispa heillä nyt joku kylähullujen kulkine, niin pistäisivät vaikka matikkakeiton tulille Kazastanin aroilla. Ai, että se on sitte hyvää höyryävän kuumana, pakkasta ja vastuksia jaksaa taas voittaa.
Onnea vain matkaan heille edelleen, kyllä he sissejä ovat, nostan hattua

Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 23 Tammi 2011 10:17
Kirjoittaja Bova
Onhan se niin että vaikka kuinka yrittää varustautua, jotakin yleensä tapahtuu.
Luulen että ei siellä ihan asentajia tainnu mukana olla, kun videollakin näkyy ja kuuluu venäläisen bussi kuskin neuvot suodattimien vaihdosta. Toivotaan että pärjäävät, ja nähdäämpä täältä ainakin minne tökkää jos tökkää.
Re: Pitkä pikavuoro
Lähetetty: 23 Tammi 2011 11:16
Kirjoittaja Zyke64
Bova kirjoitti:Onhan se niin että vaikka kuinka yrittää varustautua, jotakin yleensä tapahtuu.
Luulen että ei siellä ihan asentajia tainnu mukana olla, kun videollakin näkyy ja kuuluu venäläisen bussi kuskin neuvot suodattimien vaihdosta. Toivotaan että pärjäävät, ja nähdäämpä täältä ainakin minne tökkää jos tökkää.
Rohkeita kavereita on. Kyllä itte mietti jo Ruotsiinki menoa, että mitä ottaa osia ja kamppeita mukaan. Ja vaikka jonkimmoiset sepän taiotki löytyy, niin koko autoa ei voi varaosina ottaa mukaan, eli pelle Peloton taitojaki tarvitaan

Toivotaan Onnea porukale, että kunnialla selviävät
