Pitkä pikavuoro
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Pitkä pikavuoro
Luottamus vanhaan kalustoon on muillakin kovaa Kalustovalinnassa painoi yksinkertaisuus.
http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/2010/10/04/info1/
http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/2010/10/04/info1/
Tulevaisuus on sähköinen
- haaveilija
- Rattiamiraali
- Viestit: 498
- Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
- Truck: Scania L94 Lahti 520
- Location: Oulu
- Member id: 144
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pitkä pikavuoro
Hurjat on pojilla suunnitelmat varsinkin kun meinaavat vielä talvella lähteä. Saattaa nenänpäätä hieman paleltaa jos mese päättää hyytyä aroille kevyessä -30 asteen pakkasessa. Mutta eihän niin onneksi voi edes käydä
Täytyypä seurata matkan etenemistä. Näin se maailma pienenee kun tietä pitkin pääsee vaikka mihin - paitsi hailuotoon
Täytyypä seurata matkan etenemistä. Näin se maailma pienenee kun tietä pitkin pääsee vaikka mihin - paitsi hailuotoon
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4431
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Pitkä pikavuoro
Varmasti tulee ikimuistoinen reissu, tuollaselle minäkin haluisin.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Pitkä pikavuoro
eikös sillä haaveilijan entisellä superstarilla tehty lähes yhtä pitkä reissu vai oliko pidempi vielä
Tulevaisuus on sähköinen
- haaveilija
- Rattiamiraali
- Viestit: 498
- Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
- Truck: Scania L94 Lahti 520
- Location: Oulu
- Member id: 144
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pitkä pikavuoro
Saman mittainen reissuhan se oli eli 15000 km. Mutta paikka ja olosuhteet ei ollu kyllä ihan noin vaativat
Kuitenkin pitää muistuttaa että mullakin meni tasonsäätöventtiiili Serbiassa ja jos paikallinen huolto ei olisi sitä pystynyt vaihtamaan, siihen olisi jääty. Kazakstanissa voi olla ilmajousituksen venttiilit hieman harvassa kun siellä ei taideta moisia juuri käyttää Kamazin rautajousipakkoja kyllä löytyy
Kuitenkin pitää muistuttaa että mullakin meni tasonsäätöventtiiili Serbiassa ja jos paikallinen huolto ei olisi sitä pystynyt vaihtamaan, siihen olisi jääty. Kazakstanissa voi olla ilmajousituksen venttiilit hieman harvassa kun siellä ei taideta moisia juuri käyttää Kamazin rautajousipakkoja kyllä löytyy
Re: Pitkä pikavuoro
En yhtään epäile etteikö kazakstanilainen kyläseppä saisi ilmajousitusta muutettua lehtijousitukseksi.
- Victorjussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 264
- Liittynyt: 17 Loka 2010 09:15
- Truck: Suentassu
- Location: Kajaani
Re: Pitkä pikavuoro
Mukava tuota on seurata nojatuolista käsin, kun vielä näkyy reaaliajassa kartta.
Viipuriinko se nyt eka päivä tyssäsi?
Viipuriinko se nyt eka päivä tyssäsi?
--Volvo B 9 M, siisti kotirattori-- --MF 165 MP, samoin--
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 106
- Liittynyt: 15 Tammi 2010 21:55
- Truck: MB Kolibri
- Location: Uki
Re: Pitkä pikavuoro
Ei näköjään. Mielenkiintoinen matka varmasti tulossa.Victorjussi kirjoitti:Mukava tuota on seurata nojatuolista käsin, kun vielä näkyy reaaliajassa kartta.
Viipuriinko se nyt eka päivä tyssäsi?
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Pitkä pikavuoro
Oma veikkaukseni on että mahtaako Ajokki päästä Kiinaan, ainakin muut retkikunnat on jatkanut järjestään matkaa Kiinan rajalta jalkaisin. Että tervetuloa Kiinaan mutta ilman kulkuneuvoa.
Toivottavasti Ajokista ei tule Hajokki .
Toivottavasti Ajokista ei tule Hajokki .
Tulevaisuus on sähköinen
- joope
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 133
- Liittynyt: 01 Touko 2010 12:16
- Truck: Volvo B12 Carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 402
Re: Pitkä pikavuoro
Täh? Eikö kiinalaiset laske vanhoja kulkimia rajojen sisäpuolelle?Lahti32 kirjoitti:Oma veikkaukseni on että mahtaako Ajokki päästä Kiinaan, ainakin muut retkikunnat on jatkanut järjestään matkaa Kiinan rajalta jalkaisin. Että tervetuloa Kiinaan mutta ilman kulkuneuvoa.
Toivottavasti Ajokista ei tule Hajokki .
Ja jos ei niin mikähän mahtaa olla syy?
Volvo B12 Carrus Eurostar 602 -95
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Pitkä pikavuoro
Seurailkaapa matkaa tuolta: http://tracking.gps-msolutions.com/rantapallo.php
Tulevaisuus on sähköinen
- Victorjussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 264
- Liittynyt: 17 Loka 2010 09:15
- Truck: Suentassu
- Location: Kajaani
Re: Pitkä pikavuoro
Nehän ajavat ihan urakalla. jo puolivälissä Moskovan ja Samaran välillä. Paperihommat tietty vähän pistää vauhtia. Ei liene pahitteeksi pari päivää pelivaraa, ennenkuin viisumi lopussa.
Ajokki tietty hyvä valinta , eihän tuonne nyt millä tahansa uskaltas yrittääkään.
Ajokki tietty hyvä valinta , eihän tuonne nyt millä tahansa uskaltas yrittääkään.
--Volvo B 9 M, siisti kotirattori-- --MF 165 MP, samoin--
- jomi609
- Tosi harrastaja
- Viestit: 177
- Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:27
- Truck: MB 609 kasten
- Location: Salo
- Member id: 024
Re: Pitkä pikavuoro
Mut onhan se Mersu , oikein kunnon myyrän pelotin .
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Pitkä pikavuoro
Ovat kolkuttelemassa jo Kazakstanin rajalla. Näyttää etenevän ihan hyvin matka. Vähän jotain lokasuojan palasta on pudonnut tielle ja akkuja ladattu pakkasaamuna mutta eipä näytä kovin suuria vastoinkäymisiä tulleen. Tuo GPS seuranta on hyvä juttu.
Tulevaisuus on sähköinen
Re: Pitkä pikavuoro
Jos pikavuoron systeemit kiinnostaa voin aiheesta kertoa enemmänkin, asensin seurannan pari päivää ennen lähtöä.
Jari Leinonen
Mastercom Oy
Jari Leinonen
Mastercom Oy
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1453
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Pitkä pikavuoro
Jutua kehiin vaan.....kuviakin saa laitaa. Tv.AriBova kirjoitti:Jos pikavuoron systeemit kiinnostaa voin aiheesta kertoa enemmänkin, asensin seurannan pari päivää ennen lähtöä.
Jari Leinonen
Mastercom Oy
Tee uusi aihe.
#048
Re: Pitkä pikavuoro
Juu hei vaan kaikki
Mulle kävi samoin kuin monelle muullekin, tuli linja-auto pihaan ala sinänsä ei ole vieras ja vielä kiinnostustakin rassaamiseen riittää.
Autolle ei juuri mitään toistaiseksi ole tehty mutta jospa kuume kasvaa kevään myötä.
Itselläni oli parikymmentä vuotta rahti ja puutavara-autoja, vajaa kymmenen vuota ajettiin venäjältä puuta ja venäjälle rahtia, muu aika eurooppaa.
Kun autoilu 24/7 alkoi tympiä siirryin muihin hommiin, mutta onhan jokaisen jolla kortissa kirjaimia omistettava vähintään linja-auto.
Nykyinen työni pyörii ajoneuvo paikannuksen, työajan seurannan, ja kaikenlaisen etäluvun piirissä, esim raskaan kaluston CAN väylä on asia jota luemme etänä jne.
Siitä johtuen asensin Bankokin pikavuoroon paikantimen, olisi edes ihmisillä jotakin mitä ihmetellä. Unikkeja kävijöitä oli eka päivänä 13800 ja nytkin noin 9000 / päivä.
Jos kulkurit tekee ihmisiä kiinnostavia retkiä varmasti multa tekniikkaa autoon saa lainaksi, tuo mikä on nyt matkalla on toiminnoiltaan karsituin versio koska aika ei sen virittelyyn riittänyt.
Paikannus asioista voi siis kysellä vastailen mielelläni.
Joku tuumaili kuinkahan matka kiinaan onnistuu, ovat maksaneet 8000 € siitä että vartija tulee autoo ettei eksytä reitiltä ja auto rekkaroidaan kiinan kilpiin.
Joten voisi olettaa kiinan ajeluiden onnistuvan
Työt kutsuu palaillaan asiaan.
Mastercom
Jari Leinonen
Mulle kävi samoin kuin monelle muullekin, tuli linja-auto pihaan ala sinänsä ei ole vieras ja vielä kiinnostustakin rassaamiseen riittää.
Autolle ei juuri mitään toistaiseksi ole tehty mutta jospa kuume kasvaa kevään myötä.
Itselläni oli parikymmentä vuotta rahti ja puutavara-autoja, vajaa kymmenen vuota ajettiin venäjältä puuta ja venäjälle rahtia, muu aika eurooppaa.
Kun autoilu 24/7 alkoi tympiä siirryin muihin hommiin, mutta onhan jokaisen jolla kortissa kirjaimia omistettava vähintään linja-auto.
Nykyinen työni pyörii ajoneuvo paikannuksen, työajan seurannan, ja kaikenlaisen etäluvun piirissä, esim raskaan kaluston CAN väylä on asia jota luemme etänä jne.
Siitä johtuen asensin Bankokin pikavuoroon paikantimen, olisi edes ihmisillä jotakin mitä ihmetellä. Unikkeja kävijöitä oli eka päivänä 13800 ja nytkin noin 9000 / päivä.
Jos kulkurit tekee ihmisiä kiinnostavia retkiä varmasti multa tekniikkaa autoon saa lainaksi, tuo mikä on nyt matkalla on toiminnoiltaan karsituin versio koska aika ei sen virittelyyn riittänyt.
Paikannus asioista voi siis kysellä vastailen mielelläni.
Joku tuumaili kuinkahan matka kiinaan onnistuu, ovat maksaneet 8000 € siitä että vartija tulee autoo ettei eksytä reitiltä ja auto rekkaroidaan kiinan kilpiin.
Joten voisi olettaa kiinan ajeluiden onnistuvan
Työt kutsuu palaillaan asiaan.
Mastercom
Jari Leinonen
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Pitkä pikavuoro
Tuleekohan siitä ensimmäinen kiinalainen Ajokki Royal No ehkei retkikunta lähtenytkään "soitellen sotaan"Bova kirjoitti: Joku tuumaili kuinkahan matka kiinaan onnistuu, ovat maksaneet 8000 € siitä että vartija tulee autoo ettei eksytä reitiltä ja auto rekkaroidaan kiinan kilpiin.
Tulevaisuus on sähköinen
Re: Pitkä pikavuoro
Kyllä se reissu on paremmin suunniteltu kuin miltä vaikuttaa.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Pitkä pikavuoro
Polttoaine hyydyttää mersua ja ohjaustehostin hajonnut. Akut tyhjenny myös, eipä ole ihan ongelmatonta matkustella -30 asteen pakkasessa.
Tulevaisuus on sähköinen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Pitkä pikavuoro
ja se kuulema vielä menisi se -30, mutta kun siellä on hitonmoinen tuuli ollut, joka on tuota lukemaa laskenut aika kovastiLahti32 kirjoitti:Polttoaine hyydyttää mersua ja ohjaustehostin hajonnut. Akut tyhjenny myös, eipä ole ihan ongelmatonta matkustella -30 asteen pakkasessa.
tuosta voi sitä blogia seurata: http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/
- Victorjussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 264
- Liittynyt: 17 Loka 2010 09:15
- Truck: Suentassu
- Location: Kajaani
Re: Pitkä pikavuoro
Ankarat ovat olosuhteet Mursulle. Pikavuoron ongelmista en tiedä, mutta isojen bussimersujen ongelmista senverran, että ohjaustehostimen pumpunakseli on niissä arka menemään poikki kovalla pakkasella. Kylmänä on aloitettava erityisen varovasti kääntely, näin on "siperia" opettanut.
Suodattimien tukkeentuminen ja vanhojen akkujen loppuminen noissa oloissa samoin alkaa kuulua jo asiaan.
Olispa heillä nyt joku kylähullujen kulkine, niin pistäisivät vaikka matikkakeiton tulille Kazastanin aroilla. Ai, että se on sitte hyvää höyryävän kuumana, pakkasta ja vastuksia jaksaa taas voittaa.
Onnea vain matkaan heille edelleen, kyllä he sissejä ovat, nostan hattua
Suodattimien tukkeentuminen ja vanhojen akkujen loppuminen noissa oloissa samoin alkaa kuulua jo asiaan.
Olispa heillä nyt joku kylähullujen kulkine, niin pistäisivät vaikka matikkakeiton tulille Kazastanin aroilla. Ai, että se on sitte hyvää höyryävän kuumana, pakkasta ja vastuksia jaksaa taas voittaa.
Onnea vain matkaan heille edelleen, kyllä he sissejä ovat, nostan hattua
--Volvo B 9 M, siisti kotirattori-- --MF 165 MP, samoin--
Re: Pitkä pikavuoro
Onhan se niin että vaikka kuinka yrittää varustautua, jotakin yleensä tapahtuu.
Luulen että ei siellä ihan asentajia tainnu mukana olla, kun videollakin näkyy ja kuuluu venäläisen bussi kuskin neuvot suodattimien vaihdosta. Toivotaan että pärjäävät, ja nähdäämpä täältä ainakin minne tökkää jos tökkää.
Luulen että ei siellä ihan asentajia tainnu mukana olla, kun videollakin näkyy ja kuuluu venäläisen bussi kuskin neuvot suodattimien vaihdosta. Toivotaan että pärjäävät, ja nähdäämpä täältä ainakin minne tökkää jos tökkää.
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: Pitkä pikavuoro
Rohkeita kavereita on. Kyllä itte mietti jo Ruotsiinki menoa, että mitä ottaa osia ja kamppeita mukaan. Ja vaikka jonkimmoiset sepän taiotki löytyy, niin koko autoa ei voi varaosina ottaa mukaan, eli pelle Peloton taitojaki tarvitaan Toivotaan Onnea porukale, että kunnialla selviävätBova kirjoitti:Onhan se niin että vaikka kuinka yrittää varustautua, jotakin yleensä tapahtuu.
Luulen että ei siellä ihan asentajia tainnu mukana olla, kun videollakin näkyy ja kuuluu venäläisen bussi kuskin neuvot suodattimien vaihdosta. Toivotaan että pärjäävät, ja nähdäämpä täältä ainakin minne tökkää jos tökkää.
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua