Vesisäiliöt ja tilavuus

Ajoneuvon matkailuvarusteet
aasiarska
Renkaiden potkija
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Helmi 2021 11:02
Truck: Kiitokori
Location: Tampere

Vesisäiliöt ja tilavuus

Viesti Kirjoittaja aasiarska »

Näin uutena jäsenenä kehtaa kysellä tyhmiäkin. Miten ja millä perusteella olette puhtaan veden määrän päättäneet? vai se mitä mahtuu mukaan?
tuli hankittua kirjastoauto jossa ruuma on tietysti hieman matala mutta ehkä sinne jotain mahtuu.
Itse oon miettinyt että 200-300 L pitäisi viikonloppureissun käyttöön riittää?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Vesisäiliöt ja tilavuus

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Röllissä on irtotonkalla 30-litraa. Riittää päivän verran käsienpesuun, astianpesukoneelle ja ruoanlaittoon. Sen kolmekymppisen vielä raahaa asenteella ABC:n tuulikaappiin täytettäväksi. Harmaalle saman kokoinen ja sen ronttaa toisessa kädessä. Puhdasvesitonkkia on pari ruumassa varalla.

Mustat menee teorian tasolla 160-litraiseen tynnyriin ja sen tyhjääminen olisi sitten oma show. Ajokaivoja on noin neljä Suomessa. Eli venepyttysysteemi on edelleen muoveissa ja kasettivessa ajaa asian hätätilassa. Suomeniemi on pullollaan vessoja ja puskaparkissa no problem.

Kaikki tuota isompi edellyttää jotain letkutäyttöä ja joka tapauksessa vesi loppuu jossain vaiheessa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Vesisäiliöt ja tilavuus

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Jäämeri Expressin vesisäiliö on 600 litraa ja jätevesisäiliöt on 900 litraa. Ensi kesä näyttää alkaako riittämään suihkutteluun, pyykkikoneelle ja vesi-WC.lle. 300 litraa käyttövettä ei riittänyt.

Jätevesisäiliöön kuuluu loiskelevyt, giljotiini, lämmityskaapeli/putki, imutyhjennyshela, pinnankorkeusmittari ja tuuletusputki.
Tulevaisuus on sähköinen
Vastaa Viestiin