Miten olette laittaneet palovaroittimet?

Ajoneuvon matkailuvarusteet
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Miten olette laittaneet palovaroittimet?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Palovaroitinta olen tässä pohdiskellut. Paras paikka olisi tietysti keskellä kattoa, mutta kun on vähän korkeusrajoittunut tuo mun auto, niin ei oikein ole hyvä siinä. Miten nuo varoittimet oikeasti toimii jos sen naulaa kiinni seinään ihan yläreunaan.. Varoittimen asennusohjeessa käsketään välttämään nurkka-asennusta katossa, onko se sitten seinässäkään hyvä paikka??
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1452
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Miten olette laittaneet palovaroittimet?

Viesti Kirjoittaja B9M »

Savu on lämmintä ja nousee ylös ja leviää katossa. Palovaroittimissa aukot niin leviää savu sinne sisälle ja hälyttää. Jos varoitin seinällä niin savuraja pitää laskeutua sinne. Kyllä seinälläkin pitäisi hälyttää mutta myöhemmin. Ite laittaisin kattoon kohdalle jossa päät ei liiku :mrgreen: Jos väliseinä/ovi turvallisin molemmilla puolin varoitin🤔 T. Ari
#048
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Miten olette laittaneet palovaroittimet?

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kyllä toimii seinässä. Joka kerta, jos takaovi on auki ja laittaa Weban tulille alkaa varoitin kiekua. Paras paikka on varmasti korkealla katossa poistoilmaventtiilin vieressä. Varmuuden vuoksi varoittimia on mukana useita siroteltuina ympäri autoa. Pahin riesa noissa on tuo paristojen kylmänkesto.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Miten olette laittaneet palovaroittimet?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Se "ei päänreitillä" on käytännössä aika hankala toteuttaa, varsinkin kun siinä takana olisi syytä olla jotain muuta kuin pelkkä styroksi ja kattopelti. Mulla kun roikkuu kangas vaan niitattuna niihin pitkittäisiin listoihin.

Sähkönhän noihin voisi kyllä syöttää jännitettä alentamalla suoraan akuista, mutta toisaalta kylmänkesto tuskin on suuri ongelma, paljonko siellä asutaan silloin kun koppi on kylmänä? Ne patterithan on kuitenkin tarkoitus vaihtaa kerran vuodessa, kahdeksatta talvea viettänyt patteri ei enää välttämättä keväällä pakkasesta toivuttuaan anna sähköä. :)
Vastaa Viestiin