Sivu 1/1

Ajokki Royal veden kierto?

Lähetetty: 01 Tammi 2013 13:37
Kirjoittaja Luigi00
Moi kaikille.

Onkos kellään havainto, miten menee vesien kierto ajokki royalissa vm90...

LUULIN että pattereille lähtee yksi putki kuskin takaa ja palaa apparin jalkoihin... Mutta se olikin vain haave yksinkertaisuudesta...

Pattereissa menee kaksi putkea, eli vissiin menee ja palaa molemmin puolin.

Olisko kellään mitään kuvaa /piirrustusta asiasta.


Pääidea on siis rakentaa peräkonttiin lämmitysjärjestelmä, ja saada siitä kierto kabiiniin ja etupäästä hanoilla estää pääsy moottoriin, ettei turhaa tarvi konettakin lämmittää...

Ajossa hanat auki, jolloin bussi lämpenee moottorin hukkalämmöllä ja parkissa hanoilla ohjaittais kierto ei moottorin kautta vaan pelkästään matkustamossa (eteen siis y-hanat ja yksi paluuputki bussin puolelta toiselle)

Eli jos mitään tietoa, ei tarvisi purkaa niin paljoa ja ihmetellä vielä enemmän

HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA 2013!!!

Re: Ajokki Royal veden kierto?

Lähetetty: 01 Tammi 2013 13:51
Kirjoittaja motoku
kaikki tapaamani patterit on yksi 22mm linja, joka patteririvoituksen matkalta on kahdessa eri 12mm linjassa joista toinen putki saattaa kävästä vaikka ruumassa tai ovimontussa yksinään. ilmeisesti patterin teho ja kuparin lämmön luovutuspinta-ala kasvaa kun se jaetaan kahdeksi.

mutta että patterilinja menee yhtä kylkeä ja palaa toista. ja pääsääntöisesti piirejä matkustamossa on vain yksi.

etukennolle ja kuskin jalkatilaan menee herkästi oma erillinen piiri.

Re: Ajokki Royal veden kierto?

Lähetetty: 01 Tammi 2013 14:41
Kirjoittaja Addica
B10M Royal lämmitysputkisto

:D

Samalla voinenkin tässä kysyä, että osaisiko joku sanoa, mikä vimpain on kuvassa punaisella ympyröity osa?
Vuotava jutska
Nimittäin vuotaa, lämmöt täysillä onneksi vähemmän.

Re: Ajokki Royal veden kierto?

Lähetetty: 01 Tammi 2013 15:37
Kirjoittaja Victorjussi
Ajokin Royaleissa on käytössä omanlaisensa lämmönsäätöjärjestelmä. Siinä UVE:n säätöjärjestelmä on juuri tuossa lattialuukusta nähtävillä. Onkos se shuntti tuossa kuvassa ympyröity. Omassani Victorin kaaviossa sitä ei ole, vaan paineilmatoiminen shuntti on kuskintakana ekapenkin alla. Royalissa ns. taukolämpö (ja jatkuva kierrätys=tasainen lämpö matkustamossa) on hoidettu myös erillisen kv-pumpun avulla. Eiköhän siitä paikanpäällä selviä tarkennukset. Kuvassa näyttää vähän erilaiselta,kuin livenä.