Kaapelit sekä liittimet, mistä edukkain hankkia?

Avatar
seepra
Ajoneuvos
Viestit: 502
Liittynyt: 17 Heinä 2010 01:06
Truck: Carrus 502
Location: Liminka
Member id: 418
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Kaapelit sekä liittimet, mistä edukkain hankkia?

Viesti Kirjoittaja seepra »

Hakusanalla "crimp lug set" löytyy ebaysta jos vaikka mitä tuotteita johtojen päihin kun aletaan keksimään 24V johdotusta. Mistä olette tilanneet/hankkineet noita johtoja sekä liittimiä? Suomessa aivan sikahintaisia vrt noihin netin syövereistä löytyviin.
________________________________________________
Linjuriauto on maantien ässä

Carrus 502 -01 13X2,55 Aurora
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Kaapelit sekä liittimet, mistä edukkain hankkia?

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Yleiselektroniikka OY - siellä on ainakin iso valikoima Molex-liittimiä. Yksittäiskappaleinakin olen onnistunut ostamaan. Sieltä löytyy kaikkea elektroniikkakamaa.

Heillä ei ole enää myymälää, mutta netistä saa hankittua Y-tunnuksella tai rekisteröitymällä yksityisasiakaaksi.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Kaapelit sekä liittimet, mistä edukkain hankkia?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Jos nyt tarkoitat isoja pultattavia liittimiä joita esim vertin kytkemiseen tarvii, niin mä ostin Biltemasta. Tosin Onniseltakin olen noita liittimiä ostanut kun viran puolesta tulee siellä toisinaan palloiltua, mutta biltemassa ovat halvempia ja näppärässä pikkupurkissa. Määrät on niin pieniä ettei se hinta ole kovin mierkityksellinen.

Jos tavallisia abikoja, niin niitäkin löytyy sieltä biltemasta, ja kaikista muistakin puljuista.. Voi niitä tietysti ebaystakin tilata, mutta mitä mä olen niitä hankkinut kiinasta, niin ne ei ole olleet laadullisesti kovin hyviä, vaikka tietysti hintaansa nähden ihan ok.
Avatar
Punanensisu
Rattiamiraali
Viestit: 327
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Kaapelit sekä liittimet, mistä edukkain hankkia?

Viesti Kirjoittaja Punanensisu »

Aidot abikot ainuita hyviä niillä halvoilla ei tule hommasta mitään, kunnon pihdit millä puristelee, sitten jos vertille yms tarvii Paksua piuhaa niin laita viestiä😇
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Kaapelit sekä liittimet, mistä edukkain hankkia?

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Ne halvat kaiken maailman liittimet on kivoi, lisää harrastukseen yllätysmomenttia... Ensimmäinen hajoaa jo puristaessa, toinen liitinpari irtoaa itsestään tärinässä, kolmas ei irtoa ehjänä lainkaan ja neljäs hapettuu vuodessa pilalle. Ai niin, ja yhdet ei sopinu uros ja naaras liitin yhteen.

Olen kans "muutaman" kokeilun jälkeen päätynyt ostamaan niitä "älyttömän kalliita" merkkiliittimiä, on niitä muitaki ku abikoi... Jos yhtään laskee omalle työlle arvoa, säästyy äkkiä rahaa paremmilla osilla. Ja niihin sit on syytä laittaa jotain kosteutta ja rasitusta estävää päälle, mitkä jää johki alustaan tai muuten kulutukselle alttiiksi, vaikka liimallista kutistesukkaa.

Nimin kerran jääny välille veneellä, sama vene meinas palaa, yhestä autosta hävis kaikki ajovalot, scaniassa ei toiminut jarruvalot ym muuta mukavaa "säästöä".
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Vastaa Viestiin