Hybridivertterin kesto kiialainen

VOYAGER
Kokenut kuljettaja
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Tammi 2020 16:47
Truck: 9700 B12B
Location: Koli
Member id: 438

Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja VOYAGER »

Kertokaapas kylähulluthullut kulkurit tai vähemmän hullut!
Kiinostais kovin, moneltako on kiinalainen hybridi-invertteri sanonut työehtosopimuksen irti, kun huhillaan vaikka mitä. :roll:

Itellä nyt kesän ollu käytössä 24V/3Kw kiinalainen, ei ainakaan vielä vikaa. :)
Asiasta mittään en tiiä, mutta hanttiin pannaan kuitenkin! :mrgreen:
tiku83
Kippari
Viestit: 62
Liittynyt: 07 Elo 2019 21:48
Location: OULAINEN

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja tiku83 »

maaliskuusta 2020 päällä ollut koko ajan.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3407
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kymmenes vuosi lähti kesällä käyntiin. Kiinanvertti on ollut päällä 24/7 - ja ihan oikeasti. Pari kertaa on sammunut, kun akut on ajettu sähkökatkon takia tyhjiksi. Hyvä vekotin. Mitään varsinaista vikaa ei koneessa ole ilmentynyt. Kaikki fault-tilanteet ovat oleet käyttäjän aiheuttamia ja liittyneet johonkin auton sähköjen rakentamiseen. Saman väriset yhteen ja loput kannen väliin.
Roads are for followers
Avatar
Geekuality
Rattiamiraali
Viestit: 449
Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Geekuality »

Meillä ollut bussin tulosta, eli kesästä 2018 lähtien sama laite käytössä (tosin hyvin vähäisellä käytöllä Rosvolinnan käyttöön verrattuna) ja toimi moitteetta kunnes nyt sitten Tuurissa maasähköpuoli otti siipeensä kun Onnelan töpselistä tuli sen verran alhaista jännitettä ja takana ollut kuorma oli jatkuvasti reilun 2kw kun yritettiin tareta sisällä.
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3407
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Joo - autoni on sähköissä pihassa. Talvella siinä on peruslämpöä muutama aste ja sitä käytetään vierasmajana sekä mökötyskoppina. Vertti on koko ajan virrossa. Tuosta alijännitteestä ne ei tykkää. Naksuttavat kynnyjännitteen tienoolla relettä tiuhaan tahtiin, kun eivät osaa päättää tuleeko sähkö vai ei.
Roads are for followers
VOYAGER
Kokenut kuljettaja
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Tammi 2020 16:47
Truck: 9700 B12B
Location: Koli
Member id: 438

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja VOYAGER »

Aivan.
Just toi alijännitevika kantautui korviin.
Itellä myös hybridi rapsuttaa, kun laittaa agrin päälle jos kiuas ja lvv myös yhtäaikaa, kun kaikki powerit käytössä 110 prosenttisesti
Liekkö sit sama juttu viisi - kuusi kertaa kalliimissa victroneissa.
Vinosilmä kuitenkin vielä hengissä.

Meillä ei Tuurin takarivissä sulake ollenkaan pysyny päällä, jos yritti syöttää hybridille virtaa? Laitoin
sit suoraan ilpille, sen se kesti. Kotona taas ei mitään probleemii.
Asiasta mittään en tiiä, mutta hanttiin pannaan kuitenkin! :mrgreen:
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3407
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kyllä tuo mökkini Victron pudottaa aggren pois jos pyytää liikaa vertiltä. Vertti pysyy kyllä kyydissä mikäli akuissa on virtaa. Se ei relettä naksuta vaan kuorman laskettua odottaa hetken ennen kun kytkee aggren takaisin. Siinä voi säätää kuinka alas päästää jännitteen ennen irroittamista. Olisko joku 180v minimi.

Aggrelle olen laittanut limitin johonkin 2000W nurkille - niin ei tarvitse kaasu pohjassa ajaa. Särkyy muuten koko kikotin. Tarrassa on 3000W kiinanwattia.
Roads are for followers
VOYAGER
Kokenut kuljettaja
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Tammi 2020 16:47
Truck: 9700 B12B
Location: Koli
Member id: 438

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja VOYAGER »

Eikös se Victron ole 3000VA, eli 2400W 24V järjestelmässä.

Vähänpäs risuja tullu kiinan hybridille? :roll:
Asiasta mittään en tiiä, mutta hanttiin pannaan kuitenkin! :mrgreen:
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3407
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Juu Victron Easysolar 3kVa. Siinä on kaikki yhdessä kotelossa. On sillä tietenkin enemmän hintaa kuin kiinalaisilla, mutta mökillä en halua harrastaa joten bolt-on tyylinen ratkaisu oli sinne hyvä.

https://www.victronenergy.fi/upload/doc ... rol-FI.pdf

Kotiin on tuossa sitten keräilyerää aurinkoprojektiin. Lähinnä tuo sähkön varastointi aiheuttaa vielä päänvaivaa. Mokillä tuo käyttö on satunnaista rospuuttoaikaan ja aggrella saa avitettua.

Bussissa on tuo Power Star W7 ja sille voin antaa 10+. Palstalta sen joskus ostin komissioiden kera - tyytyväisiä sekä ostaja että myyjä.
Roads are for followers
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2022
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Jule »

Kiinan ivertterikin on termi joka ei oikesti tarkoita mitään. Kiinassa valmistetaan varmasti huippuluokkaisia tuotteita, siinä missä hengenvaarallista ö-luokan romuakin.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3407
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Molemmista on kokemusta. Sieltä saa sitä mitä tilaa. Mnulla on nurkat täynnä tuota luokatonta elektroniikkaromua ajalta ennen kuin tajusin ettei patteripora voi maksaa 15 euroa vaan se maksaa 4 dollaria.

Juuri äsken tilasin 3 euron jänniteensäätäjän Teltonika-modeemiini- sillä saa 24v muunnoksen 9v. voin sitten vakoilla mökin akuston tilaa etänä vaikka vertti olisi pois päältä.
Roads are for followers
Avatar
Jokelan linja
Rattiamiraali
Viestit: 408
Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
Truck: Scania bf86s Lahti10
Location: Nurmijärvi
Member id: 200

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Jokelan linja »

Vähän aihetta sivuten, mutta mun Teltonikassa lukee 9-30v. Ei kai sitä tarvi erikseen 24 voltista alentaa 9 volttiin?
Vai onko tässä nyt jotain mitä en tiedä?
Avatar
Geekuality
Rattiamiraali
Viestit: 449
Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Geekuality »

Mä luin tuon niin että siitä Teltonikalta otetaan syöttö johonkin aparaattiin X, koska ne modeemit itsessään on tosiaan hyvin kaikkiruokaisia. (Pitääkin muistaa laittaa loppuun ostoskorissa roikkuva tilaus muuntajattomasta virtajohdosta niin saa omankin kiinni suoraan hituvirtaan.)
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
VOYAGER
Kokenut kuljettaja
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Tammi 2020 16:47
Truck: 9700 B12B
Location: Koli
Member id: 438

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja VOYAGER »

Taitaa nyt sitten joutua toteamaan, että käyttäjät on perin tyytyväisiä kiinassa valmistettuihin
hybridi-inverttereihin merkistä riippumatta. :roll:

Ainakin minä toistaiseksi! :D

ps. vieläkin mietin, oisko ollu parempi huomattavasti pienemmällä pv tuloarvolla :shock:
Asiasta mittään en tiiä, mutta hanttiin pannaan kuitenkin! :mrgreen:
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3407
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Juu sitä ysivolttia tarvitaan myös muihin laitteisiin. Sen takia tuo alennin lähti tilaukseen.
Roads are for followers
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4176
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Vuodesta 2014 ja toinen 2015 alkaen on moitteetta toimineet
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008
jeepster
Rattiamiraali
Viestit: 267
Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
Truck: volvo b57/b58
Location: karkkila
Member id: 151

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja jeepster »

Käsittääkseni lähes kaikki w7 on hajonnut kun huonolla jännitteellä rämpännyt relettä ja sit jossain vaiheessa savu. Oma epäily että relekärjet hitsaa kiinni ja invertterin ulostuloon kytkeytyy verkkojännite.
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
Avatar
Punanensisu
Rattiamiraali
Viestit: 306
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Punanensisu »

Mitenkäs kun on kiinalaisita inventtereitä ja sitten on näitä länsimaalaisia, on niissä ollut eroja laadussa aikapaljon, esim tämä mpp solar ei ole kiinalainen hox hox
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3407
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

jeepster kirjoitti: 27 Syys 2021 14:11 Käsittääkseni lähes kaikki w7 on hajonnut kun huonolla jännitteellä rämpännyt relettä ja sit jossain vaiheessa savu. Oma epäily että relekärjet hitsaa kiinni ja invertterin ulostuloon kytkeytyy verkkojännite.
Tuo kynnysjänniteongelma vaivaa kaikkia verttejä valmistusmaasta riippumatta. Mikäli tolpasta tulee liian alhaisella jännitteellä suosittelen manuaalista irtikytkentää.
Roads are for followers
Mikaeli
Rattiamiraali
Viestit: 408
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Siihen takaisin kytkentään pitäisi olla joku aikaviivekytkin tms, ettei koko ajan napsu päälle ja pois. Jos akuissa on virtaa niin turhaahan sitä latausta on heti 0,x sekunnin päästä koittaa kytkeä takaisin. Ja yksi mikä saattaisi auttaa, olisi se että irtikytkentä jännite olisi selkeästi alempi kuin takaisin kytkentä jännite. Paremmissa laitteissahan näitä kai pystyy itse säätelemään valikoista?
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3407
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kyllä monissa laitteissa kynnyksiä pystyy säätämään. Victronin ja invertteriaggrekaatin kanssa sai hieman taistella, ennen kuin löysin sopivat säädöt. Siellä on nyt 180v irtikytkentänä ja 200v takaisinkytkentänä. Aggrekaatti putoaa pois mökin porakaivopumpun käynnistyspiikistä. Pumpulla otan vesisäiliöt täyteen ja tämän jälkeen pumppu sammutetaan. Pelkällä invertterillä tuo porakaivo toimii moitteettomasti.
Roads are for followers
VOYAGER
Kokenut kuljettaja
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Tammi 2020 16:47
Truck: 9700 B12B
Location: Koli
Member id: 438

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja VOYAGER »

Katselin noita juttuja, kiinalaiset ja länsimaalaiset :roll:
Taiwan, sieltä näyttäis löytyvän mpp solarin kotimaa.

Mutta pääasia, olkoon vaikka timbuktusta, kun vain käyttäjät on tyytyväisiä ostoksiinsa! :lol:
Ostin laatulaakereita Mersuun, FAG-pyöränlaakereita = valmistusmaa kiina :P

Tosin se alijännite taitaa olla myrkkyä kaikille sähkölaitteille, liika ei niinkään.
Asiasta mittään en tiiä, mutta hanttiin pannaan kuitenkin! :mrgreen:
leemu
Ajoneuvos
Viestit: 825
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja leemu »

Kolmatta kesää menee meillä mpp-solar, en muista mallia mutta on joku hiukan iäkkäämpi 2400w taitaa olla vertti ja 60A paneelisäädin.
Hyvin on pelannut, mutta nyt olen paneelien kanssa huomannut sellaisen outouden, että siinä hämärän rajamailla räpsyttelee useamman kerran kärkiä kiinni ja auki. Ihan kuin ei osaisi päättää tuleeko siitä pallosta sähköä vai ei :?

Edit: malli on PIP 2424MSXE
Scania BF86S Lahti 10 -78
villev51
Rattiamiraali
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Joulu 2015 09:12
Truck: Setra s208
Location: Rovaniemi

Re: Hybridivertterin kesto kiialainen

Viesti Kirjoittaja villev51 »

Mulla tuli mökillä mpp solarin kanssa semmoinen ongelma, kun aurinko paistaa täydeltä terältä niin säädin lataa yli 16v (12v järjestelmä) ja näyttö menee täysin harmaaksi. Akuille ei kuitenkaan tule kuin n. 13v. Hämärämpi päivä niin lataa normaalisti...
Vastaa Viestiin