Löpömittari elää omaa elämää

Jespersson
Apukuski
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Elo 2020 16:46
Location: Tavastila

Löpömittari elää omaa elämää

Viesti Kirjoittaja Jespersson »

Mistähän pitäisi alkaa etsimään vanha b10m eagle korisessa löpömittari seisonnassa ollessaan seonnut, nykyjään on niin optimistinen että kun virrat laittaa päälle niin tankki on aina täynnä, sitä kun koputtelee ei tapahdu mitään mutta virrat kun katkaisee niin ei laske viisari kunnes koputtelee, onko VDOn matka päättynynt tähän seisontaan vai onko noissa antureissa tms tyyppivikoja?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Löpömittari elää omaa elämää

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Katso ensin ne tankin pään liittimet ja johtojen kunto. Sadepäivänä kannattaa aloittaa mittariston päästä. Nuo liitinpinnit saattavat hapettua tai löystyä juotoksestaan.

Kohta kerrallaan niin kyllä se vikapaikka vastaan tulee.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
jeepster
Rattiamiraali
Viestit: 278
Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
Truck: volvo b57/b58
Location: karkkila
Member id: 151

Re: Löpömittari elää omaa elämää

Viesti Kirjoittaja jeepster »

b10m mittaristot on tunnettuja juuri tuosta ominaisuudesta että pitää koputella, yleensä vika löytyy pohjapiirilevyn ja irtomittareiden välisistä pinneistä, hapettumasta, tai niiden murtumisesta irti piirilevyltä.
Muistaakseni polttoainemittari toimii niin päin että jos johto on irti nousee täynnä asentoon. Niitä antureitakin on kaiketi vanhemmiten hajonnut, omastani oli kulunut vastuslanka poikki.
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
Vastaa Viestiin