cruiser kontrolli satsi

menopeli
Rattiamiraali
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Joulu 2009 21:05
Location: Tukholoma

cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja menopeli »

Hilipasin yhessä ranskalaisessa nettikaupassa.Noin 380e pyydettiin 24v paketista.Vilkkukepin viereen asennetaan keppi jossa jöytyy napukat.Valmistus maata en tiedä.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Laitatko linkin kauppaan. Oon löytänyt vain yhden jenkkilän sivuston jossa kaupataan heavy duty säätimiä prevostin ja mcc motorhome vehkeisiin ja kenworthin rekkoihin. Niistä sivuista ei saa selvää ovatko 12 vai 24 volttisia vehkehiä. Maksaa $595 + rahdit.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
ponupannu11
Kippari
Viestit: 70
Liittynyt: 07 Kesä 2009 12:34
Truck: Ajokki-72/Scania 112
Location: Kolari

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja ponupannu11 »

Saattavat olla 12 voltin järjestelmälle ku ainakin noissa vanhemissa Jenkki rekoissa on käytetty 12 volttista virtaa koko autossa.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Eikö se tämmäsella alakasi bussi laukata vakiovauhtia: http://www.ebay.com/itm/Rostra-250-1223 ... 1094381290 toki mulla on jo vakkari, mutta jos joku tahtoo omaansa laittaa. Tuolle vaan 24->12 alentaja niin mikspä ei pellais. Täytyy vissiin olla sähköimpulssijudanssi nopeustiedosta, eli tikipiirturi.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Menee värkkäämiseksi kun tarvii alentajan myös jarruvalosignaalille. Noita 12 volttisia saa kyllä, moottorivetoisinakin halvalla. Mistä 24v
Tulevaisuus on sähköinen
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja IRJA »

Lahti32 kirjoitti:Menee värkkäämiseksi kun tarvii alentajan myös jarruvalosignaalille.
Ohjaat auton 24V jarruvalosingnaalilla 12V läpi 24V releestä , siinä 12V jarruvalosingnaali , ja sinullakinhan on valmis 12V systeemi jo olemassa , sieltä sähkö . Noin itse aikanaan toteutin 12V vakkarin kulkuriin .
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

IRJA kirjoitti:
Lahti32 kirjoitti:Menee värkkäämiseksi kun tarvii alentajan myös jarruvalosignaalille.
Ohjaat auton 24V jarruvalosingnaalilla 12V läpi 24V releestä , siinä 12V jarruvalosingnaali , ja sinullakinhan on valmis 12V systeemi jo olemassa , sieltä sähkö . Noin itse aikanaan toteutin 12V vakkarin kulkuriin .
Toki se noinkin onnistuu. Kunhan releet pelaa joka jarrutuksella niin mikä ettei. 12v löytyy moottoritilasta ja kojelaudasta elikkä sen puoleen helppo. Pitäs melkein tehä sellainen isompi releboksi jossa näprätään näitä 24/12 sekoituksia vakkarille ja kauko-ohjaimille. Tuli tilattua keskuslukitussarja jolla voi aukoa kaukosäätimellä etuovea ja laittaa lämmitystä sun muuta päälle. Makso kokonaisen kympin kotiin tuotuna.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Kyllä niihin releisiin voi luottaa, onhan nykyisetki jarruvalot releen perässä, ainakin omassa b58:ssa oli.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja pelti »

Toki se noinkin onnistuu. Kunhan releet pelaa joka jarrutuksella niin mikä ettei. 12v löytyy moottoritilasta ja kojelaudasta elikkä sen puoleen helppo. Pitäs melkein tehä sellainen isompi releboksi jossa näprätään näitä 24/12 sekoituksia vakkarille ja kauko-ohjaimille. Tuli tilattua keskuslukitussarja jolla voi aukoa kaukosäätimellä etuovea ja laittaa lämmitystä sun muuta päälle. Makso kokonaisen kympin kotiin tuotuna.
Miten kauko-ohjaus saadaan noihin oviin? Mulla on toi raspi pohjainen kauko-ohjausvaloille, mutta voiko ulkoisella releellä ohjata ovea? Tuossa raspissa olis vapaita releitä.
peltiliiteri.com
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No laitat raspin releen vaan sulkemaan hetkeksi oven käyttönapin piuhat. Mulla oli vulvassa kaukokeskuslukon ohajin ohjaamassa etuovea, oli hyvä "lukko" ku ulkonappi oli pois käytöstä, toki paineiden pitää säilyä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Laitan pari sysäysrelettä jolla ohjaan lämmitystä ja päävirtaa päälle ja pois. Ovi toimii ihan yhistämällä katkaisimen takana. Jaksais vaan mennä värkkää, pitää oottaa tuo cruise samaan asennukseen.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: cruiser kontrolli satsi

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Joo, paitsi ei saa tosiaan jättää yhteen niitä oven piuhoja ku sit jää suhisee, eli pulssi vaan.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Vastaa Viestiin