Stroco 3500

Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Meinasin Webastoa testata, ku talviki pukkaa päälle. Kesemmällä ei tullu kokkeiltua ko ei ollu pakkasta. :lol:
No, aluksi huomasin, että lämppäri on Srtoco ja käyttöpaneeli Webasto. Ja paneelille ei tule elämää sähköisessä muodossa. Ja Strocostakin puuttui puolalta polttimelle menevä "tulpan" johto, että saisi kipinän aikaan.

Sulakkeet katoin, että ne oli taululla ehjät, eli kadonneen virran metästys alkaa. Jos jollain on kokemusta Strocon lämppäreistä, esim vinkkejä huoltoon niin otetaan lämmöllä vastaan :D
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Avatar
ansa
Rattiamiraali
Viestit: 320
Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
Truck: Scania K112 Vanhool
Location: Laihia
Member id: 106
Paikkakunta: Laihia

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja ansa »

Zyke64 kirjoitti:Meinasin Webastoa testata, ku talviki pukkaa päälle. Kesemmällä ei tullu kokkeiltua ko ei ollu pakkasta. :lol:
No, aluksi huomasin, että lämppäri on Srtoco ja käyttöpaneeli Webasto. Ja paneelille ei tule elämää sähköisessä muodossa. Ja Strocostakin puuttui puolalta polttimelle menevä "tulpan" johto, että saisi kipinän aikaan.

Sulakkeet katoin, että ne oli taululla ehjät, eli kadonneen virran metästys alkaa. Jos jollain on kokemusta Strocon lämppäreistä, esim vinkkejä huoltoon niin otetaan lämmöllä vastaan :D
toi on se kirosana ja webastosta ei saa puhua ollenkaan ;-)
Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

ansa kirjoitti:
Zyke64 kirjoitti:Meinasin Webastoa testata, ku talviki pukkaa päälle. Kesemmällä ei tullu kokkeiltua ko ei ollu pakkasta. :lol:
No, aluksi huomasin, että lämppäri on Srtoco ja käyttöpaneeli Webasto. Ja paneelille ei tule elämää sähköisessä muodossa. Ja Strocostakin puuttui puolalta polttimelle menevä "tulpan" johto, että saisi kipinän aikaan.

Sulakkeet katoin, että ne oli taululla ehjät, eli kadonneen virran metästys alkaa. Jos jollain on kokemusta Strocon lämppäreistä, esim vinkkejä huoltoon niin otetaan lämmöllä vastaan :D
toi on se kirosana ja webastosta ei saa puhua ollenkaan ;-)
Mikä se siitä sitten niin huonon tekee, eli mitkä ovat toiminnalliset huonoudet. Ihan vastaavat polttokammiot, sytkärit, kiertopumput puhaltimet ku "oikeissa" webastoissakin. Ja niiden normiongelmat; suuttimen puhtaus, sytkärin kärkiväli, syöttöpaine ym ongelmat on ihan samat molemmissa ilman huoltoa. Elektroniikkayksikkö on ainoa, minkä toiminta/ongelmat kiinnostavat.
Eli mielellään oikeita kokemuksia kaivataan, jos olette ko merkin kanssa puuhailleet. :mrgreen:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Paikallinen huoltomies piti strocoa webaston veroisena, stroco kuulemma hiljaisempi. Ruotsissa ja tanskassa stroco tunnetumpi, kuin täällä. Thermo tecillä nastolassa ohjausboxin testauslaite yhden malliseen strocoon .
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Koitahan saaha virrat sille ja tulpan johto paikolleen niin eiköhän ala pöhisee! Yksinkertasia kapistuksia tekniikaltaan ja iältään sen verran vanhoja että lapsuksia ei oikein ole.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Mimyy
Rattiamiraali
Viestit: 309
Liittynyt: 27 Touko 2007 21:28
Truck: Volvo B9M /Kiitokori
Location: Lohja
Member id: 047

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Mimyy »

Pohjantähti
Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Mimyy kirjoitti:Onko lämmitin tällainen?
http://www.stroco.dk/manualer-pdf/svensk/35m-sv.pdf
Juurikin tällainen, hain jo netistä tän manuaalin englainninkielisenä :wink:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Stroco suorastaan kirosana.
Tuo kyseinenkin malli on kuin jostain 70 luvulta kyläsepän pajalla värkätty. Kaikki on niin alkeellista ja vaikeesti huollettavaa.
Esim. kaikki sähköliitokset on kertakaikkiaan alkeellista tekoa ja kytkennät on niin hankalasti laitettu että pitää purkaa puoli laitetta ennen kuin pääsee mihinkään käsiks.
Uutena laite pelaa melko luotettavasti , mutta tämän ikäiset laitteet on yhtä tuskaa.
Tämä kyseinen malli syö melko hanakasti ohjainbokseja, sekä puhallinmoottoreita tuntuu myös menevän.
Tuo vikadiagnostiikka kuitenkin toimii ihan ok, vikakoodit helpottaa vianhakua.
Käyntiääni noissa on mielyttävän pehmeää huminaa.
Ruotsissa käyttävät paljon strocoja, niihin saa kytkettyä sähkövastuksen melko helposti.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Joo, ei ole itselläkään kovin hyviä kokemuksia Strocoista. 80-luvulla noita asennettiin sen aikaisessa työpaikassa valitettavan moneen tilausajo- ja pitemmänmatkan vuoroautoihin. Eivät halunneet käynnistyä jos oli enemmän kuin 10 astetta pakkasta. Mutta jos sai moottorin käymään, eli akuissa virta riitti jopa B10M:n käynnistämiseen hehkutuksineen ja pitkine starttauksineen niin tuo Strocokin sitten käynnistyi aikanaan kun oli lämmennyt. Vähän väärä järjestys tosin... Webastolla olevat autot olivat huomattavasti helpompia tapauksia, ne kyllä lähtivät kylmässäkin toimimaan.Ja tietysti helpompi käynnistymään oli Scania. Tuo 11-litrainen turbolla tai ilman ei tarvi kuin pikku pyörähdyksen niin jo käy. Jos ei niin sitten on vikaa, eikä lähde "sahaamallakaan". Itsellä on Webasto, jolle ei valitettavasti ole tehty minkäänlaista huoltoa ainakaan seitsämään vuoteen. Vielä se kuitenkin toimii OK.
Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

No aika näyttää, onhan tälläki jo rapiat 10v ikää (2001), ja autolla ensimmäinen milijoona pyörähti just täyteen. Tutkitaan ensin ja hutkitaan vasta sitten :)
Jos ois vähän kehityny 70-luvulta :mrgreen:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Avatar
PekuMAN66
Rattimajuri
Viestit: 199
Liittynyt: 16 Elo 2005 08:37
Truck: Volvo B10M, Wiima353
Location: Pudasjärvi
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja PekuMAN66 »

Meillä -85 volvossa alkuperäinen stroco(en muista nyt tyyppiä, 30kW kuitenkin). Käytän sitä lähinnä talvella kylmäkäynnistyksissä, kun käyttelen moottoria muutaman kerran talven aikana. Kiertovesipumpun vaihdoin erillisen, koska tässä mallissa se on kiinteä ja siitä paloi laakerivian vuoksi moottori. Laakerit olisi pitänyt vaihtaa äänten perusteella, mut en saanut silloin aikaiseksi, ehti sitten hajota. Alkuperäinen pumppu olisi maksanut 500e, erilllisen uuden sai kolmanneksella hinnalla. Toinen juttu oli käynnistyshäiriö, lämmitin sijaitsee kuskin kohdalla lattian alkotelossa. Jos lämmitin ei älynnyt lähteä tulille, kolautti jalalla lattiaa, niin sitten käynnistyi. Ohjainlaitteeseen vaihdettiin muutaman euron kondensaattorit jolloin se vika poistui. Nyt savuttelee, ja menee usein häiriöön, arvelen siinä olevan ilmavuotoja pa-putkissa. Tarkoitus on kokeilla ottaa polttoaine suoraan kanisterista niin näkee et toimiiko sitten oikein. Stroco on ollut vähän ylimääräisenä varusteena koska primus hoitaa varsinaisen asumislämmityksen ja sähköllä saa moottorin lämpimäksi. Edellisessä Stroco-mallissa on ollut joku erikoinen jännitteenmuunnossysteemi, joka on ollut hankalampi tapaus?
Volvo B 10 M, Wiima 353 -85 M1
ex- MAN Ajokki -66
Fordson Super Major -61
Avatar
PekuMAN66
Rattimajuri
Viestit: 199
Liittynyt: 16 Elo 2005 08:37
Truck: Volvo B10M, Wiima353
Location: Pudasjärvi
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja PekuMAN66 »

Kokeilinkin heti strocoa ottamalla polttoaineen suoraan kanisterista. Savuttelut ja pöminät poistui, humisee niin tasaisesti... Ohessa huono kännykkävideo kokeilusta. Taidan laittaa löpökanisterin vaan tuohon lämmitinkoteloon.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YhAsTM9YI4
Volvo B 10 M, Wiima 353 -85 M1
ex- MAN Ajokki -66
Fordson Super Major -61
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja neppi »

Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Nonniin, sähköt löytyi kun laittoi pistokkeen kellolle paikoilleen 8) Kokeeksi päälle ja sehän lähti pyörimään. Uusi tulpanjohto vielä puuttui ja sytystilanteessa siirtyi häiriötilaan aivan ohjekirjan mukaan. Vasta hankittu uusi puolanjohto paikoilleen ja uusi startti, ja pöhähti heti tulille ja on kyllä tosi hiljainen ja nättikäyntinen peli :mrgreen:

Eli ei ainakaan tässä vaiheessa huonoa sanottavaa, katsotaan sit lisää ku käyttökokemusta kertyy :P
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
votipappa
Kuski
Viestit: 30
Liittynyt: 08 Touko 2008 10:34
Truck: volvo kutter
Location: turku

Re: Stroco HP17000

Viesti Kirjoittaja votipappa »

Tunteeko kukaan tätä laitetta?
puuhapappa
Avatar
Satarac
Kippari
Viestit: 54
Liittynyt: 21 Huhti 2008 09:07
Truck: Volvo B58M Kutter-85
Location: Leineperi
Member id: 188

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Satarac »

Mistä löytyisi erillinen vesipumppu Strocolle ?. Orkkis ei oikein pelitä
Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: Stroco 3500

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Lainasin joskus laittamastani Webaston korjauksesta : Tuolta löyty http://www.nettiosa.com/login.php koko uusi pumppu 183EUR lähipostiin toimitettuna. Saa sit nähdä kun tulee...kuvan perusteella presis samanlainen ja Webaston tyypillä. :wink:

Oli 23kW Webastossa, varmaan soveltuu Strocoonki... :P

UPDATE: eipä tuo linkki toiminu enää, tuossa toimiva

http://www.nettiosa.com/autolampo?p=2
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Vastaa Viestiin