Mistä webaston käyttöohjeita?

Avatar
pupetti
Rattimajuri
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
Truck: mercedes-benz
Location: Vaasa/ muu suomi

Mistä webaston käyttöohjeita?

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulla on webaston DBW 46 tuossa henk.autossa nytte se ei tashokkaan sitte käynnistyä.

Saattaa se olla käyttäjässäki vikaa ku en alkuunkaan tiiä niistä nappuloista mitä pitää painaa jotta käynnistyis :oops:

Tuossa viime talvena ku tuo mersu tuli mulle lahjaks ni kerran oon sen vahingossa saanu sauhuttamaan......sen pari minuuttia ja sitte loppu, ja justiinsa ku alko lämmintä sisuksiin lykkäämään.

Se on mersun 200d vanhuksessa kiinni eli on 12v systeemi, koittanu sitä sellasta manuaalia ettiä missä selitettäis e kui se niistä näppylöistä painamalla saahaan käynnistymään, siinä kellossa on muistaakseni kolme eri näppylää, yhestä ku painaa ni näyttää kellonaikaa hetken, sitte toisesta ku painaa tulee lukema 0:47 siihe "tauluun" kolmannesta ku painaa ni syttyy yks vihreä valo, kuuluu hetken naksutusta tai sitte välillä ei kuulu ku yks naksaus.

En vaan oo nii nopea että ehtisin kulkineesta ulos enneko se naksuna loppuu, ja vaimon avulla koitettuna ni ei ehi selvitellä mistä se naksaus kuuluu ku kolmannen yrityksen jälkeen ei kuulu mitään.

Tuo käynnistymättömyys tais tulla sen jälkeen ku vaihoin suotimet, paluuletkut ja melkeinm kaikki pa-letkut.

Se ottaa ainetta samasta linjasta ku mistä tulee ite moottorille tankilta löpöä, siinä on sellanen haaroitus , eikä vuoda mistään, vaikka alkuun nii luulin mutta luulohan ei oo tiedon "väärtti".

Kone pikkisen huohottaa yhen pultin alta ku siitä on stefa menny ja sen ansiosta on se haaroitus öljyinen, ei oo "löpöä" niinko aluks luulin.

Ois kyllä kiva jos sais sen toimimaan ennenko pakkaset alkaa, ei tarttis ikkunoita raapia, ku oon nii laiska että en sitä viittis tehä, ja ennenko oon ehtiny etupenkit vaihtamaan saapin istuimiin ni saattaa olla jo talvi, ja ei oo yhtään kivaa ajella kylmällä vanhalla tiisseli mersulla, sen tiiän kokemuksesta.

Mutta tuosta webastosta ei oo yhtään mitään kokemusta, muutako se että toimiessaan on hemmetin hyvä lisuke autossa kun autossa.

Nii ja koitin webaston omilta sivuilta katella sitä ohjetta, mutta ei, ei ollu lähelläkään, mulla nyt on kuitenki koneella tun mallin asennusohjeet, mutta niissä ei selitetä muutako se kui se kytketään, joten sitä linkkiä webaston sivuille en tarvitte.

Yks 4 tuntia siinä on menny ku ettimällä ohjeita ettiny, ja mielellään suomen kielisiä tai ruotsin, mutta ku ei oo ihan hallussa se englanti ni joutuu enempi miettimään, ja se taas aiheuttaa aina välillä astetta enempi päänsärkyä, ku yrittää tyhjää saada toimimaan sellasella asialla josta ei oo mitään tietoa.

Kiitos ja anteeks etukäteen toivoopi: pupetti.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mistä webaston käyttöohjeita?

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Näin kesällä voit kokeilla jos käynnistyy kun auton moottori on käynnissä. Jos näin tapahtuu kerron todennäköisen vian.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
pupetti
Rattimajuri
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
Truck: mercedes-benz
Location: Vaasa/ muu suomi

Re: Mistä webaston käyttöohjeita?

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Ku ei käynnisty ollenkaan, naksahtaa vaan kerran pari.
Sen verran ehdin sitä tutkia että on aikas löysällä se akussa oleva virtapiuha, ja hapettunu, jos sen ny ensin uusis ainakin siitä akun päästä, koittais sitte uudestaan.

Pikkisen maadotus vikaa ollu sähköissä sen takia ku edellinen omistaja ei oo siitä, tai mistään muustakaan, huolehtinu, ni pikkisen teettää hommia niitte johtojen vaihtaminen/korjaaminen.
Sinänsä aika helppo homma ku ei oo "räpelletty" millään ihme liitoksilla, "ryöstäjiä oon löytäny vaan neljä kappaletta, nekin kone pellin alla ja valoista, mutta huomenissa, jos vaan ehtii, ni kattelen niitä johtoja.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Mistä webaston käyttöohjeita?

Viesti Kirjoittaja motoku »

eihän ole se pikkuputsari väärin päin ts. virtaussuuntansa vastaisesti?
vikatila kuitataan käyttämällä pienempää sulaketta irti muutama sekunti. jos siinä on se erillinen ohjauspoksi, niin muistaakseni keskimmäisen johdon irtikäyttäminen ajaa saman asian. laite menee vikatilaan, jos se ei käynnisty muutaman yrityksen jälkeen.
työkonewebastoissa (about 9kw) on laitteen päällä sellainen musta "kumitutti" jonka alla on muistaakseni ylilämpenemissuojan kuittausnappi, kuitataan painamalla kumin päältä.
en ole mikään webastoguru, jos näillä pikakonsteilla ei laite herää, niin firma kutsuu lääkärin paikalle..
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Mistä webaston käyttöohjeita?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Käyttöohjeista sen verran että, liekin kuvasta ajaa mummo sellasta vehettä, muu ei oo sitä kiinnostanu. Voin kattoo onko variksen hanskalokerossa käyttöohje, laitan sen galleriaan jos löytyy, kun voihan sen vehkeen ajastaakkin.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
pupetti
Rattimajuri
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
Truck: mercedes-benz
Location: Vaasa/ muu suomi

Re: Mistä webaston käyttöohjeita?

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Juu laita vaan galleriaan, siitä ois varmaan jotaki hyötyä nytte ku se toimii.

Olipa yksinkertainen vika, melkeinpä liian yksinkertainen, se ku ei saanu tarpeeks vi...a.

NOHYI :!: Mitä oikeen ajattelette :?:


Pakatun sähkön saannista oli kysymys, siinä oli yks virtaa laitteelle tuova johto hapertunu sisältä nii että sieltä puuttu pätkä johdinta kuoren sisältä :shock:
Eipä oo aiemmin moista eteen tullu, vaan nyt tuli.

Tänä aamuna vasta kerkesin sen kattomaan ja korjaamaan, siihenki tuhraantu aikaa jopa vartti.

Mersu oli kuitenki sen verran lämmin että ite poltin ei lähteny käyntiin, mutta se "flekti" kylläki, tai mikälie taukopuhallin se on, jätin sen sitte pyörimään ku aamun ajot olin ajanu, ja kunhan tässä ny parisen tuntia vielä menee ni koitanpa osaanko käyttää sitä sen ajastimen kautta, ja pölläyttääkö se kunnon savut taas.

kyllähä sitä ois tuossa kesän aika ees kerran pitäny koittaa käyttää, mutta ko unehtu.

No, seurataan sano kettu kanalle, ja .....meni maate.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Vastaa Viestiin