Lahti32 kirjoitti: ↑16 Heinä 2020 22:28
Toinenkin genu saapui. Hyvä peli. Automaattisesti käynnistyy kun jännite laskee yli 6 sekunnin ajaksi alle 23,5 volttiin ja lopettaa 27,5V kohdalla. Plus ja miinus kiinni akkuun ja se on siinä. On vielä tosi hiljainen, maksoi $399 ja tullit, alv ja rahti päälle.
Budjettiratkaisu.
Mitäs ne Kiinan 24v genut pelaa, onko olleet käytössä paljo ?
Oli myynnissä käytetty (380€ heti varaus) Honda nestejäöhdytteinen 3,5 kw agrikastti tyyppi EV 3610, tuo tyyppi vois olla
hyvä kulkuriin, samalla kun tekee sähköä, hukkalämmöllä vesiboilerin lämmitys tai patteriverkodton ja yleensä vesijäähd on äänitaso pienempi kuin air moottoreissa.( on kyllä melko hiljainen honda n ”3 kw” ilmajäähd) Kannattaa tutustua.
Minulla on jenkkiautossa etuakselin päällä kaasukäyttöinen Onan 6.5 kW. (LPG) aggregaatti 110v.
Kiinteä säiliö ja letkut poistettu Suomeen tullessa.
Olen yrittänyt selvittää mahdollisuuksia laittaa kapine toimimaan trukkikaasulla (entinen omistaja kokeili ja hyvin pelitti)
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
Suomen 30mbar sääntöhän koskee vain sisätiloissa olevia laitteita ymmärsin.
Vaatii aggre vähintään 5 bar käynnistyäkseen ja trukkipullon paine riittää.
Ei kai se vaadi muuta kuin sen vanhan mallin pullon jossa on se perinteinen hana. Eihän trukkipullo siitä eroa muuten kuin sen suhteen että siellä on se putki sisällä, jonka takia se pitää asentaa kyljelleen.
Siis toimiihan se varmaan vaikka perus 11kg grillikaasupullolla. Se 30mbar: han tehdään sillä paineensäätimellä mikä pullon päälle tulee. Mulla on kaasutoholle ihan ruuvattava hanaventtiili mikä ei taida painetta rajoittaa mitenkään..
Todennäköisesti vaatii paineen alentajan ellei se ole höyrystimessä, kaasupullon oaine on suuruusluokkaa 10 bar..
Tämä ei fakta tietoa: nestekaasu pullosta otetaan kaasuna ( ei imuputkea= pystyasennossa käytettävä ) ja trukkikaasu taitaa tulla nesteenä ulos TÄMÄ tieto pitää varmistaa!( pullossa imuputki kun venttiilin liitin alaspäin)
Kaasun pitää tulla nestemäisenä aggren venttiilille ja paineen pitää olla vähintään 4.5 bar.
Sieltä se menee edelleen höyrystimeen jos kone pyörii ja on alipainetta. Perus kaasupullo kävisi periaatteessa,mutta pullon täytyisi olla ylösalaisin,jotta kaasu tulee nesteenä.
Paineen alenninta ei ole ainakaan alkuperäis asennuksessa,missä paineet pyörii tankeista riippuen 16-25 bar
Moottorikaasupullossa käsittääkseni luokkaa 12bar
Hrambler kirjoitti: ↑17 Kesä 2021 17:49
Kaasun pitää tulla nestemäisenä aggren venttiilille ja paineen pitää olla vähintään 4.5 bar.
Sieltä se menee edelleen höyrystimeen jos kone pyörii ja on alipainetta. Perus kaasupullo kävisi periaatteessa,mutta pullon täytyisi olla ylösalaisin,jotta kaasu tulee nesteenä.
Paineen alenninta ei ole ainakaan alkuperäis asennuksessa,missä paineet pyörii tankeista riippuen 16-25 bar
Moottorikaasupullossa käsittääkseni luokkaa 12bar
Hyvä kun vahvistit tiedot,, trukeissa on letku suoraan pullosta , kun ei tunne tekniikkaa onko höyrystimen edessä
jokin alennun vai ei?
Noniin viisaammille taas kysymys. Millainen aggregaatti olisi hyvä käyttösähkön tuottamiseen puskassa. Lähinnä tehoja mietin tässä kuinka tehokas pitäisi olla. Tietysti mahdollisimman pienikokoinen olisi kaikkein paras mutta laittakaa suosituksia kummoisia teillä on
Älä sinä siitä ressaa, v*tuiksihan se menee joka tapauksessa