Aggregaatista asiaa

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4096
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 23 Maalis 2020 17:05

Mulle passaa kaikki. Bensa tai diesel, sähkö tai narustartti, kunhan lähtee käyntiin, se vähä mitä tarvii niin ihan sama miten.
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008 (kesken)

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3062
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 23 Maalis 2020 18:56

Vaihdetulla narulla ne kaikki kuitenkin käynnistetään :) Ei tuo pikkuakku kuitenkaan jaksa sitä kylmänä käynnistää. Röllin aggreen laitoin talvipäivien varalle kestävämmän narun heti ensimmäisen talven jälkeen. Samalla porasin ilmanotoon pienen reiän, josta saa sytkärin täyttöpullosta kaasua sisäänmenoon. Lähtee käyntiin kelillä kuin kelillä.
Kaikki tulee avata kantapään kautta

Avatar
Zuikkis
Ajoneuvos
Viestit: 656
Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
Truck: K113 Golden Eagle
Location: Hollola
Member id: 315
Viesti:

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Zuikkis » 23 Maalis 2020 19:50

Rosvolinna kirjoitti:
23 Maalis 2020 16:29
"gasoline" ja tuo venttilinkoppa näyttää jotenkin 4-tahtisen bensakiinanihmeen yleismallilta. Noissa dieselmalleissa on puolipuristusvipu jossain näkyvällä paikalla. Jotain saa mitä tilaa :)
Noi kuvathan on kyllä ihan puutaheinää muutenkin, 5000W lukee jossain tankin kyljessä vaikka vaan 3kW piti olla.. :)
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018. :)

Jule
Kansleri
Viestit: 1476
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Jule » 23 Maalis 2020 20:31

Hyvin suurella todennäköisyydellä tuo on bensavhje naru startilla. Ei se kiinalainen aliexpress kauppias todennäköisesti osaa sanaakaan englantia, vaan on kopioinut muiden aggregaatti ilmoitusten tekstejä.

Jos olisi edes 24volttinen, tuota voisi tosissaan harkita, normaalilla 230v aggrella akkujen lataaminen on tavallaan hölmöä, ja vaatii lisäksi tehokkaan laturin.

Avatar
Punanensisu
Kokenut kuljettaja
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Punanensisu » 23 Maalis 2020 20:36

Laitahha infoa kun päpättäjä tulee, onko semmosesta mihinkään. Itsekkin suunnitellut 24v genistä!

Avatar
Zuikkis
Ajoneuvos
Viestit: 656
Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
Truck: K113 Golden Eagle
Location: Hollola
Member id: 315
Viesti:

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Zuikkis » 23 Maalis 2020 21:17

https://www.aliexpress.com/item/4000094107695.html

Tossa toinen vastaava suunnilleen samaan hintaan, ja vähemmän ristiriitoja ilmoituksessa.

Eiköhän se suht tuommoinen ole se aiemminkin linkattu masiina..

Edit: vaihdoin linkin ei-mobiiliversioksi.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018. :)

Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1825
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja only4pro » 28 Maalis 2020 13:42

joo ja yhdessä kuvassa näkyy sytytystulppa, ei taida sellaisia monessa dieselissä olla
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi

Avatar
Punanensisu
Kokenut kuljettaja
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Punanensisu » 15 Touko 2020 05:36

Eikö ole tullut vielä Kiinan agria ??
Minä tilasin omaan 24v agriin laturin ja sille varaosalaturin
30kg painaa jalustoineen 180a prestolite b10m laturi kaiketi
Liitteet
IMG-20200512-WA0018-460x1000.jpeg
Mötikät
IMG-20200512-WA0018-460x1000.jpeg (130.22 KiB) Katsottu 918 kertaa

Avatar
Punanensisu
Kokenut kuljettaja
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Punanensisu » 19 Touko 2020 21:19

Jos joku tarvii tosiaan tehokasta, 24v (4kw) genistä niin voisin tehdä toisenkin samalla kertaa jos hinnasta päästään sopuun

Jule
Kansleri
Viestit: 1476
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Jule » 06 Kesä 2020 16:13

Tilasiko joku tuollaisen kiinalaisen 24VDC generaattorin?

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4096
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 07 Kesä 2020 14:19

Tilasin mutta ei ole vielä tullut.

Harmittaa kun myöhemmin löysin 24V autostart mallinkin.

€ 360,58 | 24V Small Gasoline DC Battery Charging Inverter Generator w/.strong power(Max.2KW) for Truck Packing Air Conditioner
https://a.aliexpress.com/_dTmWOhk
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008 (kesken)

Avatar
Punanensisu
Kokenut kuljettaja
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Punanensisu » 07 Kesä 2020 20:53

Minua vähä tuo 2kw epäilyttää kun tuossa tuolla 13hp kuormitin sen reilu 2.2kw niin kummasti alko jo päkättämään, mutta kei noissa on parempi hyötysuhde 🤗

Reissureki
Rattimajuri
Viestit: 237
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Kiiminki

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Reissureki » 07 Kesä 2020 21:12

Eihän sole kiinan pojilla niin nuukaa noihen numeroihen kanssa:
https://youtu.be/TTf-LnacQMM
Tarpeeks houkutteleva mainos on paras ”etä”myyntimies!

Avatar
Zuikkis
Ajoneuvos
Viestit: 656
Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
Truck: K113 Golden Eagle
Location: Hollola
Member id: 315
Viesti:

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Zuikkis » 08 Kesä 2020 19:45

Punanensisu kirjoitti:
07 Kesä 2020 20:53
Minua vähä tuo 2kw epäilyttää kun tuossa tuolla 13hp kuormitin sen reilu 2.2kw niin kummasti alko jo päkättämään, mutta kei noissa on parempi hyötysuhde 🤗
Mulla on ihan 230V kiina-aggre 13hp moottorilla, 5500W lupaa tehoa ja kyllä se ainakin 2300W sähkökiuasta ja 1800W induktiohellaa jaksaa ajaa samaan aikaan. :)

Löysin aiheesta myös ihan tutkimuksen mittauskäppyröineen:
https://energiaa.pks.fi/wp-content/uplo ... portti.pdf

Siinä on 5kW kiina-aggregaattia rääkätty ammattikorkeakoulun toimesta. :) Kyllä sekin tuohon nimellistehoonsa asti näyttää toimivan ihan odotetusti.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018. :)

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4096
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 01 Heinä 2020 00:49

Tasavirtasalkku saapui. Öljyt sisään ja käyntiin. Tämä on niin kiinaa että ei ensimmäistäkään eurooppalaista kirjainta ei käyttöohjeessa eikä koneessa. Google Lens kännykkäkameran kääntäjällä luettiin ohjeet, kyllä ne Kiinan harakanvarpaatkin suomenkieleksi muuttui.

Hiljainen puputtaja se on. Sammuu kun lataus on valmis. On kierrosnopeuden automaattisäätö kuorman mukaan. Ei osata sanoa lähteekö automaattisesti käyntiin kun pitää ladata, ei ainakaan napista starttaa vaan se on kiskaistava narusta.

Tilasin äsken toisen, autostart mallisen. Starttaa 23,5V ja sammuu 28V. Oli rahti kalliimpi kuin itse genu, tinkasin myyjältä halvemmat kyydit Fedexin kautta. Saapa nähdä mitä sieltä tulee.
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008 (kesken)

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4096
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 05 Heinä 2020 11:42

Kappas vaan, kyllä tämä ensimmäinenkin genu starttasi omia aikojaan ja myös kauko-ohjaimen napista. Kätevä peli.
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008 (kesken)

Vastaa Viestiin