Hulluutta vai tyhmyyttä?
- Coco
- Tosi harrastaja
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15 Joulu 2016 11:16
- Truck: Volvo B10M/ star-50
- Location: Joutsa
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Jep, wiima63 , aika selventävä oli tuo linkki Olen luullu, että rakenne olis samankaltainen kun kuorma-autoissa, mutta olin (jälleen) väärässä... No, oppia ikä kaikki.
Ja Lahti32: Siinä olet oikeassa, ei tarvii rappaa. Noissahan kai öljyn määrä näkyy jostain säiliön kyljestä, eli ei perinteistä öljypohjaa/ mittatikkua ole ollenkaan. Olenko tämän ymmärtäny oikein?
Silloinhan noiden sisustuksessa täytyy huomioida, että huoltuluukut auton sisällä säilyy avattavina,eikö niin?
Hmm, alan lämmetä tuolle mahuri ajatukselle, vaikka alkuun ajattelin , ettei tarvetta takatallille olis ja siksi tuuppari.Nyt on laajempi valikoima mahdollisia aihioita
Yksin sitä on itekki joutunu näiden rojektien kanssa touhuumaan, mut aina sitä on jonkun apuvälineen saanu kyhättyä , jolla "ongelman" on saanu muutettua haasteeksi ja haasteethan on tehty voitettaviksi
Se on hyvä, että täältä löytyy tietoa, niin ei kaikkea tarvii kantapään (ja lompakon) kautta kokeilla.
Ja Lahti32: Siinä olet oikeassa, ei tarvii rappaa. Noissahan kai öljyn määrä näkyy jostain säiliön kyljestä, eli ei perinteistä öljypohjaa/ mittatikkua ole ollenkaan. Olenko tämän ymmärtäny oikein?
Silloinhan noiden sisustuksessa täytyy huomioida, että huoltuluukut auton sisällä säilyy avattavina,eikö niin?
Hmm, alan lämmetä tuolle mahuri ajatukselle, vaikka alkuun ajattelin , ettei tarvetta takatallille olis ja siksi tuuppari.Nyt on laajempi valikoima mahdollisia aihioita
Yksin sitä on itekki joutunu näiden rojektien kanssa touhuumaan, mut aina sitä on jonkun apuvälineen saanu kyhättyä , jolla "ongelman" on saanu muutettua haasteeksi ja haasteethan on tehty voitettaviksi
Se on hyvä, että täältä löytyy tietoa, niin ei kaikkea tarvii kantapään (ja lompakon) kautta kokeilla.
Ei ole olemassa ongelmia, on vain haasteita...
- Coco
- Tosi harrastaja
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15 Joulu 2016 11:16
- Truck: Volvo B10M/ star-50
- Location: Joutsa
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Hei, vielä Lahti32: Oliko tosiaan Golden Eagle alumiinikorilla, siis korikehikko alumiinia?
Ja ulkopellit myös?
Meinas tuo sun viesti mennä ohi, kun nuo Lahtikot kai yleensä alumiinikorisia, mutta olen luullu, että niissäkin korikehikko rautaa niinku Carruksissa vaikka "rosteri"peltiä ulkopinnat?
Vai olenko ymmärtänyt tuon Carruksenkin väärin? Eipä sillä, että olis mitenkään uutta
Ja ulkopellit myös?
Meinas tuo sun viesti mennä ohi, kun nuo Lahtikot kai yleensä alumiinikorisia, mutta olen luullu, että niissäkin korikehikko rautaa niinku Carruksissa vaikka "rosteri"peltiä ulkopinnat?
Vai olenko ymmärtänyt tuon Carruksenkin väärin? Eipä sillä, että olis mitenkään uutta
Ei ole olemassa ongelmia, on vain haasteita...
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
carruksia on kumpaakin. sekä mustilla että ruostumattomilla palkeilla. 90 luvun alkupuolella muuttuu.
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Takamoottorisen "katkaistua runkoa" ei tarvitse pelätä, siinä ne näyttää kestävän kasassa kuin rungollisetkin. Sitä paitsi Carruksissa pahiten ruostuva tärkeä osa on juuri se Volvon/Scanian runko. Keskimoottorissakin on monissa runko katkaistu, jos on tehty tavaratila moottorin ja etuakselin väliin.
Lahtikoissa korikehikko on alumiinia, paitsi pohjassa jonkun verran ruostuvaista mallista riippuen.
Lahtikoissa korikehikko on alumiinia, paitsi pohjassa jonkun verran ruostuvaista mallista riippuen.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Jos on kohtuu korkea aihio niin ei tartte hirveesti miettiä noita luukkuja lattiassa tonne välitilaan mahtuu ropaamaan konetta. sit tietenkin jos lattiat tasottelee niin alkaa välitila käymään vähän ahtaammaksi.
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 511
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Varsinkin Carruksessa ja Vanhoolissa (mahureissa) moottorin ja vaihteiston päällä olevat vanerilevyt on pois nostettavavissa huoltoa varten , ei jää edes reunaputki häiritsemään iloista huoltomiestä .
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Yks syy mahurien poistumiselle oli se et niitä palo enemmän ku muita. "Työläs" homma pestä kone ku pitää nostella niitä luukkuja ja kaikkee...
Onks siitä joku direktiiviki nykyään, et niitä ei saa enää tehä? Onks B12M olemassa?
N
Onks siitä joku direktiiviki nykyään, et niitä ei saa enää tehä? Onks B12M olemassa?
N
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Ainakaan Volvo ei saanut B12M mallia läpi jostain Euro6 hommasta.
Lahden autokoreissa alumiinia on kaikki muut paikat paitsi tavaratilan alla pohjassa on rautapalkkia. Osa niistäkin on alumiinia. Jos ostat sellaisen niin tarkista kohdat mistä kori kiinnittyy alustaan, siitä missä alumiini ja teräs koskettaa toisiaan. Muualta ei juuri pilaannu.
Lahden autokoreissa alumiinia on kaikki muut paikat paitsi tavaratilan alla pohjassa on rautapalkkia. Osa niistäkin on alumiinia. Jos ostat sellaisen niin tarkista kohdat mistä kori kiinnittyy alustaan, siitä missä alumiini ja teräs koskettaa toisiaan. Muualta ei juuri pilaannu.
Tulevaisuus on sähköinen
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Kyllä B10M-mahakoneeseen pääsee lähes kaikkiin kohteisiin käsiksi. Berkhofissani tavaratilassa oleva luukku on koko koneen pituinen ja tikapuurungon levyinen ja vaihteistolle on oma luukku. Polttoainesuodattimet saa ruuvattua alakautta montulla.
Jousituksen reaktiotangot+puslat on myös hyvä tarkistaa ajatuksella ja sorkkaraudalla. Niihin saa uppoamaan ison rahan. Samoin ohjauksen toleranssi voi aiheuttaa finanssipuolelle painetta.
Jousituksen reaktiotangot+puslat on myös hyvä tarkistaa ajatuksella ja sorkkaraudalla. Niihin saa uppoamaan ison rahan. Samoin ohjauksen toleranssi voi aiheuttaa finanssipuolelle painetta.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Pääseepääsee mut se ongelmahan onki siinä, et jos auto on kokoajan ajossa, ni kuskin vaihtuessa on tallilla helppo ajaa se harjapesusta läpi ja sitä vuoroa ootellessa aukoa takaluukku ja pöräyttää painepesurilla vähän sinnekki. Ei siinä jamassa kukaan ehi / viitti ruveta sivuluukkuihin kömpii ja vääntelee jumiinruostuneita huoltoluukunsalpoja auki.Rosvolinna kirjoitti:Kyllä B10M-mahakoneeseen pääsee lähes kaikkiin kohteisiin käsiksi.
Ainakaan Turun suunnalla yhessä firmassa vissii.
Kulkurikäytössähän tommosta ongelmaa ei oo, ku omistajakuljettaja pesee moottorin kerran kuussa, vaikka autoa ei ois käytetty puoleen vuoteen...
Reaktiotangon sain taka-akselille Paimelasta, oisko ollu satasella ja ohjausvaihde ois irronnu samanlaisella rahalla. En vain koskaan päässy siihen asti.
Jos saan jotain suositella, ni ehottomasti mahuri! Kaks akselinen on tasapainoinen ja turvallinen ajettava kelissä ku kelissä ja missä vain maassa. Toki renkaat saa olla hyvät. Perämoottori teliauto, mutkatie ja jää on pelottava yhdistelmä. Ellei sit se teli oo kääntyvä, mikä vähän helpottaa asiaa. Ne vain on näissä meidän budjeteissa vähän harvinaisia, kääntyvät telit. Paitsi Setroissa, jotka voi olla hyvinki meidän budjeteissa... Eiks me käsitelty tää jo!?!
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Noinkohan vaan niitä peräkoneitakaan sen kummemmin pestään?
Mun ehdoton mutu on kyllä se että b12m ja b10m poistuivat tuotannosta pelkästään synergiasyiden takia. Volvolle on yksinkertaisesti halvempaa kun ei tarvitse valmistaa kahta erityyppistä moottoria. B12M oli tuotannossa niin kauan kuin vastaavalla rakenteella oleva pystykonekin, mutta kun koneen rakennetta täytyi muuttaa seuraavaan euronormiin, niin horisontaalipataan ei muutoksia enää tehty.
Toinen syy voi olla vielä se että todennäköisesti mahuri alusta on hieman kalliimpi valmistaa, mutta tuo tuskin on ollut kovin painava syy, koska sen on voinut painaa suoraan hintaan, koska tarjolla on kuitenkin ollut myös tuuppari.
Legendaa olen kuullut että ruotsissa olisi liikkeellä etumoottorisia busseja rahtipeäränä, jossa siis käytännössä kuorma-auton alustalle tehty bussi. Sitä mä en tiedä onko rakenne kuten hetkussa, vai onko kone etuakselin päällä, jolloin se ei periaatteessa haittaisi autoon kulkua muuten kuin että heti käytävän alussa pitäisi olla melko jyrkät portaat.
Mun ehdoton mutu on kyllä se että b12m ja b10m poistuivat tuotannosta pelkästään synergiasyiden takia. Volvolle on yksinkertaisesti halvempaa kun ei tarvitse valmistaa kahta erityyppistä moottoria. B12M oli tuotannossa niin kauan kuin vastaavalla rakenteella oleva pystykonekin, mutta kun koneen rakennetta täytyi muuttaa seuraavaan euronormiin, niin horisontaalipataan ei muutoksia enää tehty.
Toinen syy voi olla vielä se että todennäköisesti mahuri alusta on hieman kalliimpi valmistaa, mutta tuo tuskin on ollut kovin painava syy, koska sen on voinut painaa suoraan hintaan, koska tarjolla on kuitenkin ollut myös tuuppari.
Legendaa olen kuullut että ruotsissa olisi liikkeellä etumoottorisia busseja rahtipeäränä, jossa siis käytännössä kuorma-auton alustalle tehty bussi. Sitä mä en tiedä onko rakenne kuten hetkussa, vai onko kone etuakselin päällä, jolloin se ei periaatteessa haittaisi autoon kulkua muuten kuin että heti käytävän alussa pitäisi olla melko jyrkät portaat.
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Volvon keskimoottorit loppuivat kun eivät euro5 versiota enää kehittäneet siitä. Pannarimoottori eli siis takamoottorisena muutaman vuoden vielä mahurien loppumisen jälkeen. Keskimoottorisia myytiin enää hyvin pieniä määriä loppuvuosina, pohjoismaissa vähän mutta muualla Euroopassa keskimoottori oli käsitteenäkin aika tuntematon. Nykyään tuotekehitys ja tyyppihyväksyntä on niin kallista ettei huvikseen tehdä. Eikä keskimoottorista ollut etua juuri muissa kuin rahtiperäbusseissa, pohjoismainen erikoisuus.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Vaikka olisikin "erikoisuus" niin vieläkö B10M on mallina maailman eniten valmistettu bussialusta. Eikö niitä erikoisuuksia kuitenkin alun toista miljoonaa kappaletta tehty
Tulevaisuus on sähköinen
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Onhan MAN ja Daf tehny keskimoottoreita vissiin jo ennen Volvoa, et ei ne nyt niin varsin tuntemattomia oo.
Kyllä me ainaki ruutattiin vähän perämoottorikoteloonki painepesuria ku linjalta päästiin. Mahureita en muista pesseeni ikinä, ennenku oli oma pihassa.
Kyllä me ainaki ruutattiin vähän perämoottorikoteloonki painepesuria ku linjalta päästiin. Mahureita en muista pesseeni ikinä, ennenku oli oma pihassa.
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Keskimoottori oli vähän kuin etumoottori, valmistus lopetettiin kun sitä hyvin harva enää halusi ostaa.
- Coco
- Tosi harrastaja
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15 Joulu 2016 11:16
- Truck: Volvo B10M/ star-50
- Location: Joutsa
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Juu, tuosta painotuksesta, ajatus oli että jos tuupparin hankkii, niin kaikki säiliöt siihen etummaiseen ruumaan että sais painoa eteen, mahurin kans ei kai niin väliä, mihin niitä laittelee. Painoa niihin kuitenkin tulee sen 5-600 kg ja hupiakut kans eteen. miten noi ruumat tuupparissa sitten painoa kestää, onko niitä vahvistettu juuri tätä "talotekniikkaa"varten? entä mahurissa, säiliöt saa varmaan siihen koneen ja taka-akselin väliin kuten hupiakutkin, niin jää sitten takatalli muuhun käyttöön,mut näähän on varmaan sellaisia, että pitää vaan soveltaa aihion mukaan.
Onko nuo VanHoolit muuten ihan asiallisia kamppeita, meinaan ku olen saanu sen mielikuvan, ettei Berkhoffia välttämättä kannattais ottaa,kuulemma ruostuvat
Olishan tuolla nettikoneessa ollu yks Golden Eagle, mut on pahalainen 13m pitkä... Olis kyllä muuten ollu just mun käyttöön sopiva. Ulkomaille mieli tekevi, niin pitää 12m olla Noo, on tässä aikaa kahtella, kun pitäis yks sprintteri, crossi mopo ja 2 venettä myydä, että riittäis pelimerkit aihion hankintaan Mut onpa sitten ainakin hyvin perehtynyt aiheeseen..
Onko nuo VanHoolit muuten ihan asiallisia kamppeita, meinaan ku olen saanu sen mielikuvan, ettei Berkhoffia välttämättä kannattais ottaa,kuulemma ruostuvat
Olishan tuolla nettikoneessa ollu yks Golden Eagle, mut on pahalainen 13m pitkä... Olis kyllä muuten ollu just mun käyttöön sopiva. Ulkomaille mieli tekevi, niin pitää 12m olla Noo, on tässä aikaa kahtella, kun pitäis yks sprintteri, crossi mopo ja 2 venettä myydä, että riittäis pelimerkit aihion hankintaan Mut onpa sitten ainakin hyvin perehtynyt aiheeseen..
Ei ole olemassa ongelmia, on vain haasteita...
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Ei kun pitää äkkiä ostaa kun alkaa miettimään voi tulla järkiinsä
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Coco
- Tosi harrastaja
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15 Joulu 2016 11:16
- Truck: Volvo B10M/ star-50
- Location: Joutsa
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
juu,Bussiton, tuo vaara on olemassa Tosin mulla yleensä ei järkiintulemisen pelkoa ole
Mut veikkaus oy ei ole mun kans yhtään samoilla hoodeilla, niin pitää tuota ylimääräistä kalustoa hukata, että saa näitä "hyviä" ideoita toteuttaa
Se vaan tukee tätä hulluutta, kun etelään tekee mieli talviks, lentäminen on pois suljettu ja henkilöautolla ei oikein mahdu niin täytyy hankkia bussi
Muutama vuos menee väkisinkin vielä kärvistellessä, mut ajatus onkin, että muutama vuos menee rakennellessakin...
Käytännössä siis melkolailla sama, mistä aihiosta sitä alkaa tekemään.. Alusta Volvo/Scania olis osien ja tietotaidon suhteen edullisin, muuten kai melkolailla sama, onko tuuppari vai mahuri, ajaminen kuitenki pääasiassa kesäkelillä, niin ei tuo etupään keveyskään kai niin merkittävä haaste
Jos kori himmeli on mustaa rautaa, niin sitä viel ymmärtääkseni on kohtuudella uusittavissa, noi akselistojen kiinnitykset, jousipussien yläpäät ja korin kiinnitys runkoon kun olis kunnossa, niin rautaa kai saa liimailtuu siihen himmeliin lisää?
Siis työtä tietysti, mutta tarkoitan, ettei älyttömiä maksa eikä tarvii kauheesti mitään erikoistyökaluja rälläkän ja migin lisäks.
No huh, taas pitkää tekstiä
Mut veikkaus oy ei ole mun kans yhtään samoilla hoodeilla, niin pitää tuota ylimääräistä kalustoa hukata, että saa näitä "hyviä" ideoita toteuttaa
Se vaan tukee tätä hulluutta, kun etelään tekee mieli talviks, lentäminen on pois suljettu ja henkilöautolla ei oikein mahdu niin täytyy hankkia bussi
Muutama vuos menee väkisinkin vielä kärvistellessä, mut ajatus onkin, että muutama vuos menee rakennellessakin...
Käytännössä siis melkolailla sama, mistä aihiosta sitä alkaa tekemään.. Alusta Volvo/Scania olis osien ja tietotaidon suhteen edullisin, muuten kai melkolailla sama, onko tuuppari vai mahuri, ajaminen kuitenki pääasiassa kesäkelillä, niin ei tuo etupään keveyskään kai niin merkittävä haaste
Jos kori himmeli on mustaa rautaa, niin sitä viel ymmärtääkseni on kohtuudella uusittavissa, noi akselistojen kiinnitykset, jousipussien yläpäät ja korin kiinnitys runkoon kun olis kunnossa, niin rautaa kai saa liimailtuu siihen himmeliin lisää?
Siis työtä tietysti, mutta tarkoitan, ettei älyttömiä maksa eikä tarvii kauheesti mitään erikoistyökaluja rälläkän ja migin lisäks.
No huh, taas pitkää tekstiä
Ei ole olemassa ongelmia, on vain haasteita...
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Mustaa on helppo korjata ja ei se kulkurin käyttövuosissa ehdi uudestaan puhkiruostua. Tuo Berkhof on ollut minulla kohta seitsemän vuotta ja ei suostu pois katoamaan.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Tota entä ihan vaan pistoolivaahdolla spruutaamalla seinään. Lämmittää ja hölskyttää pullon hyvästi ja täysillä seinään.
Töissä liimaillaan isoja kappaleita toisiinsa uretaanilla. Melko kaarella lentää urtsi ku puolenkymmentä pulloa tyhjentää yhtäkyytiä.
En sitte tiedä tuleeko mitään mutta ei oo tullut kokeiltua bussiin
Töissä liimaillaan isoja kappaleita toisiinsa uretaanilla. Melko kaarella lentää urtsi ku puolenkymmentä pulloa tyhjentää yhtäkyytiä.
En sitte tiedä tuleeko mitään mutta ei oo tullut kokeiltua bussiin
Tulevaisuus on sähköinen
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Tuollaista jenkkilässä Mahtaisiko löytyä euroopasta ?
https://www.youtube.com/watch?v=6-xPIgRLuBE
https://www.youtube.com/watch?v=6-xPIgRLuBE
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
olisko tässä esimerkki setti
https://www.lowes.com/pd/Dow-FROTH-PAK- ... t/50301963
https://www.lowes.com/pd/Dow-FROTH-PAK- ... t/50301963
peltiliiteri.com
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Aikamoista räpellystä oli. Amerikkalaisittain sähköt juoksee missä sattuu ja vielä eristeen sisässä, ei jatkoon!IRJA kirjoitti:Tuollaista jenkkilässä Mahtaisiko löytyä euroopasta ?
https://www.youtube.com/watch?v=6-xPIgRLuBE
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Coco
- Tosi harrastaja
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15 Joulu 2016 11:16
- Truck: Volvo B10M/ star-50
- Location: Joutsa
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Moi taas Mitäs mieltä raati olis tuollaisesta Volvo C10M Wiimasta vm -86 ? Onko liian harvinainen (tehty vissiin tusina, jotka Someronlinja ostanut) kulkuriksi, jos sitä oikein lähtis säästölinjalle
"vähän" siinä joutuis tinkimään kaikesta ajatellusta, mutta tässä taloustilanteessa täytyy joustaa...
Aihiolla hintapyynti 3700€, on kai jo matkailuauto, ainakin sisustukseltaan, tosin uusiks menis jokseenki kaikki
On 1-ovinen ja korkeus kai carrus 301 tasoa, eli ruumat n.s. normaalikorkuiset.
"vähän" siinä joutuis tinkimään kaikesta ajatellusta, mutta tässä taloustilanteessa täytyy joustaa...
Aihiolla hintapyynti 3700€, on kai jo matkailuauto, ainakin sisustukseltaan, tosin uusiks menis jokseenki kaikki
On 1-ovinen ja korkeus kai carrus 301 tasoa, eli ruumat n.s. normaalikorkuiset.
Ei ole olemassa ongelmia, on vain haasteita...
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Hulluutta vai tyhmyyttä?
Ei tuolla C10M haulla kovin montaa räjäytyskuvaa löydy....Pata on varmasti ihan peruskauraa, mutta muita C10M-kohtalontovereita voi olla hankala löytää.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun