Sivu 1/1
					
				kuorma-auton hytin kallistus.
				Lähetetty: 08 Helmi 2016 13:26
				Kirjoittaja Calevi
				Kommentoikaatten miten tuollaisen hyttiä kallistetaan kun näyttää enemmän tai vähemmän kiinteältä tuo hytin yläpuolinen osa. 


. 
http://www.postadsuk.com/merc-atego-exh ... 068-4.html
Aina silloin tällöin törmään näihin, en nyt kuitenkaan tähän hätään löydä (ehdi kaivaa) muita esimerkkejä. Vai onko huollot tehty jo?   

 
			 
			
					
				Re: kuorma-auton hytin kallistus.
				Lähetetty: 08 Helmi 2016 13:41
				Kirjoittaja Calevi
				tuossa olis toinen esimerkki.
 
 
 
			 
			
					
				Re: kuorma-auton hytin kallistus.
				Lähetetty: 08 Helmi 2016 13:43
				Kirjoittaja B9M
				Ei kallisteta mitenkään 

 , on tehtävä luukku sisälle koneen huoltoa varten. T. Ari
 
			 
			
					
				Re: kuorma-auton hytin kallistus.
				Lähetetty: 08 Helmi 2016 14:05
				Kirjoittaja Calevi
				B9M kirjoitti:Ei kallisteta mitenkään 

 , on tehtävä luukku sisälle koneen huoltoa varten. T. Ari
 
No se ei kuulosta oikein hyvältä, ainakaan jos täytyy jotain isompaa remppaa alkaa tekemään.  
 
Asiasta toiseen,, mutta mikä onkaan lakisääteinen minimi-vaatimus  hytin ja kontin väliselle kulkuaukolle, jotta kontista saa oleskelu kelpoisen (ajon aikana)?  Käsittääkseni kulkuaukko vaaditaan?
 
			 
			
					
				Re: kuorma-auton hytin kallistus.
				Lähetetty: 08 Helmi 2016 14:27
				Kirjoittaja Rantarosvo
				Mitenköhän toi väli tiivistetään, kun hytissä yleensä omat jouset.
			 
			
					
				Re: kuorma-auton hytin kallistus.
				Lähetetty: 08 Helmi 2016 14:31
				Kirjoittaja Bussiton
				Eihän sitä tartte kun ottaa jouset pois ja laittaa kiinteät palkit.
			 
			
					
				Re: kuorma-auton hytin kallistus.
				Lähetetty: 08 Helmi 2016 16:21
				Kirjoittaja Speed
				Muistin että siitä liitoksesta on ollut juttu aikaisemminkin. Täältä se löytyi.
viewtopic.php?f=16&t=4566 
			 
			
					
				Re: kuorma-auton hytin kallistus.
				Lähetetty: 08 Helmi 2016 19:11
				Kirjoittaja Jule
				Calevi kirjoitti:
No se ei kuulosta oikein hyvältä, ainakaan jos täytyy jotain isompaa remppaa alkaa tekemään.  
 
 
Sen takia niihin hytteihin sitä saranaa etureunaan ruvettiin laittamaankin. Aluksihan ne olivat nimenomaan sellaisia että kaikki huoltotyöt tehtiin hytissä sisällä.
 
			 
			
					
				Re: kuorma-auton hytin kallistus.
				Lähetetty: 08 Helmi 2016 22:24
				Kirjoittaja jooseppi
				Kuinkas tolasii saa oikeen tehä?
Saako ihan hytin taka seinään noin vaan tehä reijä vai tarviiko niihinkin jotain hyväksyntojä hakee tai riippuuko auton iästä?
ihan hirveesti noita kai ei oo väsäilty tai ainakaan mua ei oo tullu vastaan
			 
			
					
				Re: kuorma-auton hytin kallistus.
				Lähetetty: 08 Helmi 2016 23:01
				Kirjoittaja Jokelan linja
				Minun puolesta tuollaiset keksinnöt pitäisi lailla kieltää 
 
Korin rakentajaahan ei yleisesti kiinnosta p#s%&n vertaa että pääseekö moottoriin enää käsiksi.
Yleensä noissa on muutettu hytti kiinteäksi ja (ehkä) tehty luukku hytin lattiaan.
Kaikkihan on ihan hyvin, kunnes tarvii tehdä vaikka huolto.
Luukusta näkyy venakoppa, eikä mitään muuta. alhaalta ei pääse ja sivussa on suojamuovit/pellit.
Selitä siinä sitten asiakkaalle, miksi polttoainesuodattimen vaihto kesti 3 tuntia. 
 
AARGH 
