Näinkö tää

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Leppymisestä en tiedä, mut ko näkee kolarikuvia missä matkailuauto on tikkukasana, niin voi ymmärtää et bussi on turvallisempi. Kyllähän noissa tuppereissa edessä istuvat on suurinpiirtein samassa turvassa ko pakettiautossa, mut takana olevilla on huonot oltavat kolarissa. Koko koppa leviää tielle. Täälläkin on joku joka on kertonu siirtyneensä bussiin ko oli nähny tupperin kolarissa.
Rosmo
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1454
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja B9M »

Kyllä jiiveen, Neppin ja Pellin perheet on ihan oikeassa :shock: ja eivät todellakaan ole ainoat mielipiteissään. Kyllästymistä ja poisjääntejä on ollut tullut vanhoissakin kulkureissa ja tulee vielä lisääntymään jos ei mitään muutosta tapahdu. 2004 keväästä Hangosta asti kävin pitkälle toistakymmentä kertaa joka tapaamisessa, kunnes kalusto meni myyntiin ja uuden kaluston kanssa tuli ongelmia. Lämmöllä muistelee noita noita aikoja ja millainen yhteenkuuluvuuden tunne aina kun pääsi kokoontumiseen perille. Harmi ettei jiivee, Neppi ja Pelti perheineen päässyt kokemaan samaa.

Mikä on muuttunut, autojen määrä kaksin jopa nelinkertaistunut, ei kerkeä tavata/tutstua kaikkiin uusiin tulijoihin vaikka haluaisi. Blokkiutumista,autot ajetaan rinkiin ja halutaan olla omissa oloissa.
Välinpitämättömyys toisten yörauhasta vartioiden ja Jarin kehotuksesta huolimatta jo useana vuotena. Joo'o, siirretään hiljaisuutta haluavat toiseen reunaan ja remuajat toiseen. Puheensorina ja naurunpyrskähdykset kuulukin jatkua pitkälle yöhön, mutta se saatanan järetön jumputus :twisted: aamutunneille vähentää kyllä kävijoitä tulevaisuudessa, myös niitä jotka käy kaksi kertaa, ekan ja vikan.
Lisämausteena siihen tutustumassa olleiden tuppereiden suusta " käskettiin hommata bussi tai painua vittuun täältä alueelta" tuohan on oikein esimerkillistä ja kypsää ajatuksenjuoksua meilta kylähulluilta. Jatketaan suhdetoimintaa samaan malliin niin hyvä tulee :cry:
Jos ei muutosta tule niin taitaa 120 autoa jäädä ennätykseksi ja porukka hajoaa pienempiin tapaamisporukoihin. se ei välttämättä ole huono asia. :?:

Vanha auto oli sisustettu oman pään mukaan ja Liisa halusi muutoksia. Panin sitten myyntiin ja kun meni kaupaksi ( voi sitä vitutuksen määrää jälkeenpäin) ja hommattiin uusi. Perseelleen meni ja ostohinnan ja rakennuskulujen perään sai laittaa x 2. Sisustus on tulee Liisan mieleen ja keittiötä tulee sitten 3,8m :?: ( ei ummarra) mutta varoitettu on vaatekaappien määrän vähyydestä.
Niin, mamma mukaan suunniteluun niin astuu mielellään kyytiin :mrgreen: tai ei ainakaan pahenna asiaa vaikka naisen logikan ymmärrykseen ei yksi miehen elämä riitä :mrgreen:
T. Ari
#048
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Meinasin tuosta "härskin" autosta kunnon tarjouksen tehrä mutta kun en osaa tuota hel..........touhuu mitä kaikkee pitää jos huutoon pääsee.Anti olla.Vit......se me meni horonkylänkin vapaus sota.



Vaan kyllä mä ens keväällä räväytän.
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Haa asia voitettu kai,huomenna tilikato vissiin. :) :)
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Kaikissa asioissa on hyvät ja huonot puolet :roll: mulle näissä konoontumisissa on enemmän hyviä kun huonoja :wink:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
ansa
Rattiamiraali
Viestit: 320
Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
Truck: Scania K112 Vanhool
Location: Laihia
Member id: 106
Paikkakunta: Laihia

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja ansa »

oltu muutama vuosi mukana ja alusta asti kyselty että rymy vai lapsi puolelle.
meille ei ainakaan ole milloinkaan kuulunut sisään häiritsevää älämölöä, lapsetkaan ei ainakaan oo kertaakaan heränneet, liekö sitten tossa meidänkin wanhoolis hyvät äänieristeet.
harrastuksena ja porukkana joihin tutustuttu niin ihan mahtavaa porukkaa.
toi lieveilmiö vois tietenkin järkiperäistyä, aikuisia kun kaikki ovat.
porukan pitäis heti alkujaankin muistaa kunnioittaa alueiden sääntöjä.
lisäksi omassa porukassa on tähän asti hoidettu noi järjestyshäiriöt jotta ei noita vartiota oo tarvinnu turhaan häiritä.
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

jiivee kirjoitti:Haa asia voitettu kai,huomenna tilikato vissiin. :) :)
Nii sulla on tuo voittava huuto kiinni ?
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Viimehetkellä heitti emäntä ison tiilikiven rattaisiin, :cry: ,että se siitä.
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Kyllä ny yhden ostoon pitäs lupa irrota , tosin ekan ostossa on kynnystä, seuraavan osto käy jo sujuvammin . :D
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Onko tää ny tyyppiesimerkki, että emännän mielipidettä kysyttiin väärään aikaan. Siis ennen kaupantekoa.
Rosmo
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

No, ehkä seuraava on sitten tarkoitettu että ostat. Jos sillä on joku tarkoitus että et ostakkaan.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
VANHOOL
Rattiamiraali
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Kesä 2007 02:46
Truck: Scania/Superstar
Location: Teuva
Member id: 053
Viesti:

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja VANHOOL »

jiivee kirjoitti:Meinasin tuosta "härskin" autosta kunnon tarjouksen tehrä mutta kun en osaa tuota hel..........touhuu mitä kaikkee pitää jos huutoon pääsee.Anti olla.Vit......se me meni horonkylänkin vapaus sota.

joo eikö siä kummakki miehet kaatunu, toinen kiveen ja toinen kantoon.


Vaan kyllä mä ens keväällä räväytän.
Kulkurit löytyy tosta osoitteesta:
http://www.ukkonenoy.com
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Rantarosvo kirjoitti:Onko tää ny tyyppiesimerkki, että emännän mielipidettä kysyttiin väärään aikaan. Siis ennen kaupantekoa.
.

Jotain tällästä,enkä enää kirjuuttele etukäteen varmanakaa,ennenku vehje on pihas.Jämtti on näin. :oops: :cry:
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Otan osaa suruusi. Nyt mene ja ole Mies ja osta se! Sitte leppyy ihan takuulla :) Nyt ostohousut jalkaan!
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Se meni jo.Mutta kattoin tuota nettikaravaanaria,jopa on,kun vuosimalli vanhenee niin hinta pykää kun sika juoksua,ihmettelen.
Hullu saa olla muttei tyhmä. :roll: :lol: :lol:
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

jiivee kirjoitti:Se meni jo.Mutta kattoin tuota nettikaravaanaria,jopa on,kun vuosimalli vanhenee niin hinta pykää kun sika juoksua,ihmettelen.
Hullu saa olla muttei tyhmä. :roll: :lol: :lol:
:) moi...
Niinno en tiiä mitä oot kattonu siellä nettikaravaanissa mut... Kai se hintapyynti määriytyy sen mukaan mitä sille on tehty ja mimmosessa kunnossa se auto on...?
Kyllä tuo minunkin "tölli" joskus löytyy sieltä myynnistä enkä usko että se on halvin auto siellä (ihan niin hölmö en minäkään oo vaikka hullu oonki :D )
:D tai sitten voithan sää tehdä mun autosta jo nyt tarjouksen semmosella "avaimet käteen" paketilla eli auton sisustukseen ja värimaailmaan voi vielä vaikuttaa tuolta "rojektit" osiosta löytyy suht selvään mitä se on syöny sisäänsä, eli ihan sikaa säkissä ei tarviis ostaa... :D naureskellaan sitten yhdessä sille... :D
(No en nyt ehkä ole ihan tosissani tuon asian kanssa...vaikka sekin pitää paikkansa että "kaikelle löytyy hintansa. :D )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Siu autolla pitäis saaha 100 000th minimissään :)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Niin,tarkoitin sitä että toiset rakentaa sisulla ja sydämmellä,eikä sitä varmaan puoli ilmaseksikaa anneta,siinä on menny aikaa ja rahaa,mutta kun on sitte tommosia jossa paikat repajaa ja näkee ettei oo paljoo välitty tehdä,silti he pyytävät yhtä paljon ja jopa enemmän,se ei oo oikein.
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Eihän se oo hullu joka pyytää...
Rosmo
Old Lady
Kokenut kuljettaja
Viestit: 89
Liittynyt: 27 Loka 2014 17:57
Truck: Volvo B57 -81 /Wiima
Location: Laukaa
Member id: 250

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Old Lady »

jiivee kirjoitti:Liityin keskeisellä mutta emännän mukaan vikatikki remuporukka piti hereillä klo 3 asti.Nyt mun auton ostoon sanoo ettei jalallaa astu.Ei tahdo reuhka porukkaan.Tuli huono käsitys hänelle kyläkouluista .Miten parannetaan tavat ja kunnia.


Korjaan. .Kirjoitus virheitä tulee kun nakkisormilla yrittää pimeessä "älykääpiö puhelimella" siis keskisellä ja kylähulluista.
Nytkö valinta mulla, emäntä vai auto.
Moikka.
Hyvä kysymys ja mukavaa pohdintaa topicissa.
Jos jotain, näin naisnäkökulmasta. Ja tosiaan, ensimäistä kertaa kylähulluissa ja Keskisellä olleena.... Kuin myös hiljattain oma projekti hankittuna, niin jos omia mietteitä.....

Aika normisettiä Keskisellä. Ajattelisin. Meitä kun on joka junaan ja itse en viitsi/jaksa kamalasti häiriintyä remuamisesta. Se kun ei kosketa minua henkilökohtaisesti.
Olimme siis aivan lähituntumas tätä remuamista. Olisimme voineet valita toisinkin, koska tälläinen tilaisuus meillekin annettiin. Mutta jostain syystä siihen tuli parkkeerattua. Koen, että meillä oli kaikki mahdollisuudet vaihtaa halutessa paikkaa.
Muksu myös matkassamme oli. Hän nyt ei paljoa nenäänsä ulos autosta pistänyt. Iän piikkiin laitan sen. En niinkään porukan.
Mieleeni tulee, miksi häiriintyä toisten käytöksestä? Koska ei se koskettanut ainakaan meitä: Tai ei ollut meitä kohtaan mitenkään suunnattu. Siksi en ainakaan minä jaksanut kamalasti ressata sitä, miten toiset elää. Eri asia, jos olisivat tulleet ns, tontillemme remuamaan. Mutta tälläistä ei tapahtunut. Joten, annan kaikkien olla, elää ja hengittää. Tavallaan.
Ja täytyy sanoa, että montakin huppelissa ollutta tuli jututettua. Hyviä ja ihania keskusteluita. Kiitos siitä. Ja kiitos niistä kaikista mukavista kohtaamisista, mitä koimme. Itsestä se lienee kiinni. Ja omasta asenteesta. :wink:

Valita eukko vai auto... Well.... Mitäpä jos panostaisi molempiin? :)
Tiedän olevani siinä onnellisessa tilanteessa, että meillä on ollut molempien yhteinen päätös hankkia bussi ja alkaa rakentaa sitä. Mutta tässähän meillä on toinen projekti ennen bussin rakennusprojektia, niin on siis kokemusta yhteisistä projekteista. Ei aina niin helppoa, kun aika tiukilla jne. Eikä helpointa ole myöskään yhdistää molempien mieltymyksiä samaan projetkiin. Toinen kun haluaa toista ja toinen toista ja ja ja... Mutta avainasemassa on ollut puhuminen. Puhuminen ja kompromissit.
Mutta yhtä asiaa haluan painottaa: Minulle on aivan sama, paljonko mies viettää aikaa töissä tai projektin keskellä. KUNHAN hän muistaa minunkin olemassaoloni välillä. Ja siinä tärkeintä on se tunne, että olen edelleen hänelle tärkein. SIlloin muistaa myös itse että miksi näitä projekteja rakennamme. Meidän molempien tulevaisuuden eteen. Siksi.
Ja miten tämä tärkein asia, toisen olemassaolon ja tärkeyden muistuttaminen sitten onnistuu parhaiten? No, ihan pikkujutuilla. Mitkä onkin sitten niitä isoimpia juttuja. Eli, käytännössä siten, että jos minä hänelle soitan kesken työpäivän tai projektipäivän, niin silloin on viisainta pysähtyä kuuntelemaan hetkeksi, mitä minulla on asiaa. Ei se ole siinä kohtaan tärkeää, saako hän yhden ruuvin seinään ruuvattua sen parin minuutin aikana, mitä minulla on hänelle asiaa. Vaan se, että hän antaa minulle sen tunteen, että minä olen tärkeämpi kun projekti. Pysäyttää siis tekemisensä hetkeksi (mikäli se on mahdollista, jos ei ole, ei vastaa minulle vaan soittaa takas kun ehtii. Ei kuitenkaan seuraavana päivänä.....) ja keskittyy hetkeksi asiaani. Se riittää.
Tai jos olemme projetkin kimpussa yhdessä, niinkun usein olemme ja tämä on siis melkeinpä ainoita yhteisiä hetkiämme, mitä tässä ehdimme viettää, niin olen täysin tyytyväinen elämääni ja parisuhteeseeni, jos isäntä vaikka halaa, kunhan on saanut yhden seinän maalattua loppuun. Ei se ole paljoa. Mutta se on oikeastaan kaikki. Ja tätä ei siis tarvitse uein tehdä. Riittää kun päivän aikana muutaman kerran tai joskus jopa harvemmin.
Mutta mettään mentäis, jos mä yritän jotain kysyä ja toinen vaan tokasee, etten mä nyt ehi puhua tai halata ku mulla on toi maalaus kesken. Hei miehet. Ihan oikeesti. Maalipinta ei ehi kuivua sen minuutin aikana, mitä se parisuhteen hoito joskus vaatii. Tai tarvii.

Ja noi kompromissit... Enpä ois halunnu projektiimme esim: sähköjä, sisäsuihkua jne. Mutta mies haluaa. Ei osaa edes ajatella elämistä alkeellisesti. OK. Sit mun täytyy joustaa ja saan joka kerta näppylöitä kun hän alkaa puhumaan hupiakuista. Ne on mulle aikas kirosana... Mutta niitäki nyt sitten bussiin tulee. Piste. Enkä asiasta enempää mäkätä... Ja oikeassahan hän tavallaan on. Meillä ei ole vielä mahdollisuutta elää ihan niin alkeellisesti kun minä haluaisin, koska alaikäisiä lapsia muuttaa myös bussiin asumaan. Eli, minä olen ituhippihaihattelija ja elän jotenkin jossain ihan muissa maailmoissa kun tuo realisti mies. Ja tää on hyvä näin. Onneksi hän ees välillä pitää minut maanpinnalla... Vaikka se ei kivalta tunnu. Hupiakut. Yäk.... :? :lol: Onneksi hän on jo hyväksymässä ajatusta, et telkkaria ei sinne tule. Tää taitaa olla se kompromissi sen suhteen, että minä luovuin sähköttömyyden periaattestani ja hän tuli vastaan siinä, että ei telkkaria tuo bussiin. Molemmat tyytyväisiä. Ehkä ja toivottavasti :D
Menee kyllä ihan offtopic myös, mutta toivon että joku saa jotain ajattelemisen aihetta. Eikä ainakaan ole heti vaihtamassa eukkoa tai luopumassa haaveesta.
Ja jos seuraavaan tapaamiseen saa eukon suostuteltua, niin mikään ei estä esim; etukäteen ottamasta yhteyttä yksityisviestillä, et sovitaan että ollaan vaik vierekkäin. Emme remua. Emme ryyppää. Mutta emme myös jaksa ressata muista, jos ne sitä tekee. Ja mielellään valitsemma myös paikan, missä ei meteli kovasti kuuluis. Tutustutaan toisiimme, mutta hyväksytään myös toisemme sellaisina kun olemme. <3

Hanna
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja neppi »

Hyvä Hanna!
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Sähkössä ja suihkussa on se hyvä puoli et niitä ei oo pakko käyttää :)
Mie kaipaan mukavuuksia, mut se johtuu pääosin siitä että oon eläkkeellä oleva eräopas ja tunturissa tuli vietettyä 6v. Kaikki kamat repussa ja päällä, joten ajattelen sen kokemuksen alkeellisesta elämästä riittävän. Keksin kyllä tekemistä jos vaikka sähköt poikki useamman päivän ja ei rupee ahistamaan mukavuuksien puute. Ajattelen että haluan tehdä paikasta riippumatta sitä oon tottunu tekemään. Tietokone ja nettiyhteys ehkees ne tärkeimmät, että saa editoitua yms. kun inspiraatio iskee. Radiovehkeitten toimivuus on tärkeää myös. Ne itseasiassa on akkuvarmennettu kotonakin. Syynä ehkees eniten se, että iso virtalähde joka ei aiheuta häiriöitä maksaa enemmän kun akut. Toinen on mahdollisen hätäliikenteen välittäminen ja kolmantena ajanviete jos kämppä on muuten sähkötön.

Parisuhteesta ja sen hoidosta on senverran kokemusta, et voin sanoa pienten tekojen olevan parempi juttu kun puheiden. Lupailu on turhaa, toimiminen ei.

muoks.
Niin, olen ollut tunturissa 6 vuotta, en kuutena vuotena.
Rosmo
Vastaa Viestiin