Elekee hullua ylyyttäkö

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
2h+k
Varakuski
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2014 14:36
Location: Alastaipale

Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja 2h+k »

Tänään ylläpito hyväksyi tunnukset voorumille :shock: Kiitos !
Ei maha mitään ,linja-autoa tekee mieli kun haluaisi lähteä akan kanssa parin vuoden päästä Espanjaan talvehtimaan .
Tuollaisen haluaisin rakennella ,
tosin vaatimattomammalla sisustuksella .
Senpä vuoksi kyselisin Neoplanin omistajilta että millainen
tällainen aihio olisi tässä tapauksessa .
Ilmeisesti linja-autoksi voisin auton tehdä nyt ensin .
Eikö sen voi sitten vielä vaihtaa kuorma-autoksi kun vievät kymmenen vuoden kuluttua deen pois.
Millainen tuollainen auto on kulkemaan ja kuluttamaan jos nätisti ajelee kun tuo yksilö on automaatti .
Pitääkö tuon ikäiset korit korjata läpikotaisin ruosteesta ennenkun voi alkaa rakentamaan sisustaa .

Kiitos ja anteeksi jo etukäteen typeristäkin kysymyksistä vaikka olen voorumianne jo kauan lueskellut taustalla salaa niin jostainhan se on alettava .

Nyt olisi tuossa saatuvilla tuollainen Fiat Chausson Welcome 95 . Oikein siisti ja toimiva ehjä auto noin 20000 hintaan jos sellaiselle olisi jollain tarvetta .
Liitteet
lataus.jpg
lataus.jpg (7.99 KiB) Katsottu 18249 kertaa
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja Iski »

Tervetuloa, kylähulluus tarttuu :D onhan tossa potentiaalia, uusittu jarrut ja kytkin eikä koneellakaan paljoa metrejä, Saksassa ollut niin ei voi olla pahasti ruosteessakaan, kuvat valehtelee aina jonkin verran, rahalla saa ja bussilla pääsee :wink: ei muutakun hakemaan aihio kotiin.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja pelti »

tervetuloa!
tuolla projekteissa on juttua tuosta mun Nepparista. Scania K113 moottori, vaihteisto ja tekniikkaa, puoliautomaatti. Kulutus 25 /100. Mukava ajeltava. Kaikissa noissa varmaan on omat vikansa/ongelmansa/ominaisuutensa, oli merkki mikä tahansa. Toistaseksi itellä vähemmän noita ongelmia, enemmän iloa :) voin siis suositella.

Ruostuu toki mustarauta, joten kannattaa siitä näkökulmasta sitä tutkia. Ja mieluummin suoraan ajosta, kun joltain jobbarilta. Ja kannattaa kysellä huollosta mitä sielle on tehty(jos huoltokirja löytyy/ saa edelliseltä omistajalta tiedon missä huollettu). Hyvällä huoltohistorialla on hurja merkitys. Ei kun potkimaan renkaita :)
Viimeksi muokannut pelti, 11 Marras 2014 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peltiliiteri.com
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Ole hyvä ja tervetuloa palstalle!
Komia oli linkin neppari, mitä sitä turhan vaatimatonta. Mobilin nepparissa lienee jotain vikaa kun noin halpa on, tai no kieltä en osaa mutta epäilyttää. Varmaan pääsee hitsailemaan, mutta sehän on tämän homman suola :wink:
-Koska sen voi tehdä myös itse-
jiipee
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Location: Kempele

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja jiipee »

2h+k kirjoitti: Eikö sen voi sitten vielä vaihtaa kuorma-autoksi kun vievät kymmenen vuoden kuluttua deen pois.
Miksi ne 10. vuoden päästä vievät D:n pois? L-a kortti on voimassa niin kauan kun terveydelliset edelletykset täyttyy. Vai tiedätkö jo nyt, että sitten on niin huono näkö ettei pysy kortti voimassa?
Avatar
joope
Kokenut kuljettaja
Viestit: 133
Liittynyt: 01 Touko 2010 12:16
Truck: Volvo B12 Carrus 602
Location: Haapajärvi
Member id: 402

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja joope »

Morjens!

Kylläkait sitä napoleonilla lykkii!!!
Runko on mallia himmeli ja tehty mustasta raudasta, alakaapi tuossa vuosimallissa jo muuttumaan ruskehtavaksi... pikku varauksella takaosassa hitsaus hommia.
Päällisin puolin tehty alumiinista (ala luukut) ja lasikuidusta keula, perä ja renkaiden ympärykset. Keskiosan pellin materiaaliin en ole tutustunut.

Meinaat heti että molemmille omat kerrokset... :?
Volvo B12 Carrus Eurostar 602 -95
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja neppi »

Iski kirjoitti:Saksassa ollut niin ei voi olla pahasti ruosteessakaan
VOI OLLA!!! Ü

Neppi



Ainii, tervetuloa foorumille! Ü
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Ei kai tuo ilmoituksen Neppari ole erikoisen halpa, sehän on 25 vuotta vanhana ammattiliikenteeseen lähinnä ongelmajäte, vaikka hiukkassuodatin onkin lisätty ja naama uudistettu. Jos ruosteen ja hinnan suhde kohtaa budjetin sopivasti niin ei välttämättä huono.

Videossa esitelty Neppari ottaa mun silmään poikkeuksellisen tyylikkäällä sisustuksellaan! Vaikka onkin pääosin rakennettu perinteisellä edullisella tavalla kantaen kotihuonekaluja sisään ja vähän verhouskangasta sinne ja tänne. VÄrisilmä hallussa!
2h+k
Varakuski
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2014 14:36
Location: Alastaipale

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja 2h+k »

No itse ajattelin yläkerran sisustusta lähes samalla lailla kuin videossakin ,vaatimattomimmilla,eli halvemmilla materiaaleilla kyllä.
Saniteettitiloja en kyllä ajatellut että yläkertaan ,no tiedä sitten .
Oletteko kukaan sellaista suihkukoppia autoonne suunnitellut ,saatikka asentanut.
Onko nuo suuret jääkaappipakastimet teillä ihan samoja kuin kotonakin ,kestävätkö ne retuuttaa ilmajousisella autolla.

Kaipaako etelässä talvehtijatkin autoon lisää lämmöneristettä että onko siinä mielessä tuo yläkerta huonompi ratkaisu kuin yksikerroksinen jossa kait vähän helpompi olisi lisä eristää ,tarvittaessa.
Ei tuo Skyliner minulle se ehdoton versio ole mutta hienohan siitä tulisi ja tilava kun haaveena on viettää tulevia talvia autoillen jossain missä webasto ja välihousut eivät ole ne tärkeimmät varusteet .
Kyllä nuo kotimaasta löytyvät valmiitkin autot näyttäävät kovinkin kiinnostavilta ja ainahan niitä voi modata mieleisekseen kun saa ensin kartonolle ja omiin nimiin .
Kyllä tuo Pomppiskin voisi olla ihan käypänen .Ja ONKO TÄMÄ AUTO joltakin teiltä Kylähulluilta mennyt tuonne ?

Korttiasiasta minulla oli se tieto että 70v se lähtee ilman muuta .

Tämä nyt on tällaista alustavaa suunnittelua vasta kun tuolla Viijatilla olemme muutaman viikon reissuja Etelä-Euroopassa pyörineet ja kumpikin tykästyneet sellaiseen tööväilyyn siellä.
Emäntähän siirtäisi vaikka kirkonkirjansakkin sinne eikä lyöny eropapereita pöytään ko aloin ehotteleen että jos linjapiili laitettas .
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja IRJA »

Juuri "neitsytmatkalla" dd nepparilla Espanjassa joten käyttökokemuksilla ei voi vielä kovin kehuskella . Voimaa mersun koneessa tuntuu olevan melko riittävästi näihin etelän pitkiin puuduttaaviin mäkiinkin ja ainakin vielä kulutus on yllättänyt meidät , ei kai pienuudesta voi näissä puhua , mutta 27 - 30 välillä vaihdellut n95km marssivauhdilla . Lisä lämmöneristettä varmasti kaipaat myös täkäläiseen talveenkin , yöllä lämpötila voi kumminkin käydä lähellä nollaa täälläkin ja toisaalta päivällä auringon paistaessa "akvaariossa " on helposti 50 astetta . Tyylikkään näköinen tuo videon auto mutta toteutettu suurimmaksi osaksi hienolla verhoilulla , aika vähän mitään muutoksia sisätiloihin tehty muutamaa väliseinää lukuunottamatta , eikä tuo yläkerran wc:kään houkuttele jollei omaa tarvetta paljastella :lol: . Minulla auto on rekisteröity matkailuautoksi joka meille suuremmista verroista ja käyttömaksuista huolimatta edullisinta (laivaliput :!: ) eikä viikonlopun ajokieltoja kuten kuorma-autona (minulla ei d korttia)
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Tervetuloa :D Komean olonen toi videon peli, mulla kans pisti silmään noiden saniteettitilojen "avaruus" :lol: , muutenkin kannattaa laittaa umpeen ylimääräisiä ikkunoita jo lämmön takia :wink:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
2h+k
Varakuski
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2014 14:36
Location: Alastaipale

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja 2h+k »

Avatar
Carman
Rattiamiraali
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja Carman »

2h+k kirjoitti:http://www.nettikaravaani.com/muu-merkk ... 10/1371189

Onko tuosta autosta teillä tietoa

Ollut ainakin 5 vuotta samalla myyjällä myynnissä, jos en ihan väärässä ole.
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja pelti »

juu kauan on tuota kaupiteltu
peltiliiteri.com
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja Iski »

Pomppis on hyvä valinta :)
Inkerikin myydään jos tarpeeksi iso tukko on euroja tarjolla :wink:
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
2h+k
Varakuski
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2014 14:36
Location: Alastaipale

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja 2h+k »

Kiitos !
Kyllä nyt on tullut asiaa niin paljon muutamassa päivässä että kohta voitte kysyä multa mitä vaan
niin vastaan mitä vaan .
Nettiauton ja koneen vehkeet taas valkattu läpi .
Nyt kun yrittää miettiä mitenkä tämä juttu olisi kannattavinta tehdä niin en kysy yhtään mitään.
Ilmeisesti taas joko kalliilla tai helevetin paliolla rahalla .
Nyt en pariin päivään ajattelekkaan linkkejä. 8) Eikö ollu hyvin valehdeltu :roll:
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Kävin ite kattoo tota sun linkin volvoo reilu vuos sitten... :roll: ja... mitenköhän sen ny "tiplomaattisesti" sanos... mun mielestä ei kymmenen tuhatta riitä mitä siinä on "ylimäärästä" hintaa...
Ei saatu käymään...ja jos ois vaik lähtenykki käymään...ei ois saatu liikkeelle...jarrut jumissa... eli tekniikasta en sen enempää tiiä...Mutta korista... näitä "huurulaseja" monta... korin takaosan lattian (tavaratilan/ruuman...vai mikä se ny on) tukirakenteet saa ainakin tehdä pikaisen vilaisun perusteella uudestaan... hirveesti en päässy ryömimään alla ku en mahtunu sinne... (läski mikä läski... :lol: ) eli jos et halua hirveesti koritöitä tehdä ni siinä mielessä unohtasin ton... (mulla ny ei kyllä oo varaa moittia huonoa koria ku ite "ostin mädän kirjastoauton"... :lol: :lol: :lol: ) Sisusta... Oot vissiin miettiny tekeväs "kaiken uudestaan"... sitten se ei haittaa että sieltä "joutuu" kantamaan kaiken pois...ja tekeen uudestaan... koska ton "sisustus ratkaisu" on todella "tunkkainen,pimeä,ahistava ja sanalla sanoen p...ska" (tosin..."se on makuasia...sano koira ku muniaan nuoli" mut mun mieleen ei ollu) ja ton sun videon autosta toi on melkein yhtä kaukana ku aurinko maasta... Pelkkä kahviautomaatti ja ilppi ei riitä mun mielestä "pelastamaan" tuota... :) nii ja sillon ku mää kävin kattoo tuota... se ei ollunna leimassa... en tiiä miten nyt lienee asian laita...? :)
En todellakaan halua "moittia/haukkua" kyseistä yksilöä... mutta jos sulla on tavoitteena videon kaltainen auto... tota joutuu ihan oikeesti "rakentaa" eikä vain "rakennella"... (mää "harrastan" tätä jälkimmäistä... :lol: :wink: )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
2h+k
Varakuski
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2014 14:36
Location: Alastaipale

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja 2h+k »

-LÄTSÄ- kirjoitti:Kävin ite kattoo tota sun linkin volvoo reilu vuos sitten... :roll: ja... mitenköhän sen ny "tiplomaattisesti" sanos... mun mielestä ei kymmenen tuhatta riitä mitä siinä on "ylimäärästä" hintaa...
Ei saatu käymään...ja jos ois vaik lähtenykki käymään...ei ois saatu liikkeelle...jarrut jumissa... eli tekniikasta en sen enempää tiiä...Mutta korista... näitä "huurulaseja" monta... korin takaosan lattian (tavaratilan/ruuman...vai mikä se ny on) tukirakenteet saa ainakin tehdä pikaisen vilaisun perusteella uudestaan... hirveesti en päässy ryömimään alla ku en mahtunu sinne... (läski mikä läski... :lol: ) eli jos et halua hirveesti koritöitä tehdä ni siinä mielessä unohtasin ton...
En todellakaan halua "moittia/haukkua" kyseistä yksilöä... mutta jos sulla on tavoitteena videon kaltainen auto... tota joutuu ihan oikeesti "rakentaa" eikä vain "rakennella"... (mää "harrastan" tätä jälkimmäistä... :lol: :wink: )
Kiitos tiedosta !
Tuskin se Vanhooli siellä seisoessaa paranee.
Ja antaa se Skylinerin nyt jo olla . Se oli vain sellainen ensimmäinen humaus että alusta 14 tuhannella ja muutamalla tonnilla sisustusta sen verran että asua voisi .
Mutta kun katselee teidän projektikuvia niin en väheksy yhtään sitä valtavaa työn ja taidon määrää kun tuollainen asuttava auto toteutetaan edes jokseenkin kunnolla.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kyllä rahaa saa palamaan. Pelkkä kalustetoimitus voi maksaa enemmän mitä monella koko auto. Sanoisin että aihion päälle 20-30t€ niin ollaan oikeassa hintaluokassa, työt vielä tämän päälle. Että muutamalla tonnilla, voi saada kun ostaa lipaston torista, vesi tulee kanisterista kippaamalla, vessana portapotti ja lämmityksenä sähköpatteri. Verkkovirtaahan ei muutenkaan tarvi ja pimeässäkin pärjää. Mutta halvalla tuli.

on se kunnollinen auto mahtava juttu. Koko lomailu ja retkeily, sekä muutenkin auton käyttö saa aivan uuden ulottuvuuden kun se on hyvä. Meillä on samalla läksyjenlukukaksiona, vierashuoneena, pihasaunana, piilopirttinä ja vaikka mitä käyttöä sille on. Jos se olisi kolea ja pimeä kirpputori niin ei se käyttökään enää ympärivuotista olisi.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ni. Kuka tykkää mistäki. Ite en viihdy luksushotelleissa, eikä oo tsiljoonia laittaa alustaan eikä sisälmyksiin. Kuitenki on puolessatoista vuodessa oltu reissussa yht kymmenen kuukautta, kymmenessä eri maassa ja hienosti pärjätty kantovedellä ja lappupesuilla.

Auto on poikinu milloin mihinki, mut aina on pois päästy ja nyt tietää et esim öljykuuleri ei mun aikana enää hajoo, se on uus. Ü

Sisustassa kamat on hakenu paikkansa itestään ja nyt alkaa olee käsitys siitä, mikä toimii ja mikä pitää olla missäki, miten päin. Jos oisin ostanu valmiin, ärsyttäis joku komeron ovi kuitenki koko ajan.

Oppimistahan tää on. Joku toinen rakentaa nyt seittemättä bussiaan ja on oppinu sitä kautta, joku rakentaa ensimmäistään, mut siihen tehdäänkin koko kori uus ja laitetaan Fh Volvon lokinsiipiovet. Ja taas oppii. Tyylejä on just niin monta ku on tekijöitäki.

Pääasia kai on et on jotain tekemistä; pysyy poissa pahanteosta! Ü



Neppi
esaheikki
Rattimajuri
Viestit: 211
Liittynyt: 09 Heinä 2013 13:37
Location: Taivalkoski

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja esaheikki »

Jos aikoo kahen vuojen päästä reissuun niin kannattaa ruveta rakentaan aika pian.Voi ehtiä jos eioo kovin vaativa viimmestelyn suhteen.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

neppi kirjoitti:Ni. Kuka tykkää mistäki. Ite en viihdy luksushotelleissa, eikä oo tsiljoonia laittaa alustaan eikä sisälmyksiin. Kuitenki on puolessatoista vuodessa oltu reissussa yht kymmenen kuukautta, kymmenessä eri maassa ja hienosti pärjätty kantovedellä ja lappupesuilla.

Auto on poikinu milloin mihinki, mut aina on pois päästy ja nyt tietää et esim öljykuuleri ei mun aikana enää hajoo, se on uus. Ü

Sisustassa kamat on hakenu paikkansa itestään ja nyt alkaa olee käsitys siitä, mikä toimii ja mikä pitää olla missäki, miten päin. Jos oisin ostanu valmiin, ärsyttäis joku komeron ovi kuitenki koko ajan.

Oppimistahan tää on. Joku toinen rakentaa nyt seittemättä bussiaan ja on oppinu sitä kautta, joku rakentaa ensimmäistään, mut siihen tehdäänkin koko kori uus ja laitetaan Fh Volvon lokinsiipiovet. Ja taas oppii. Tyylejä on just niin monta ku on tekijöitäki.

Pääasia kai on et on jotain tekemistä; pysyy poissa pahanteosta! Ü



Neppi

:lol: :lol: :lol: Totaalinen repeeminen... :lol: :lol: :lol:
Kuinkahan paljon määkin oisin ehtiny "jakaa piruutta" ja "tehdä pahaa" jos omaa rojektia ei olis... :D (olisin varmaan aika "paha mies")
Ei vaines... en ois... Mutta olen samaa mieltä Neppi:n kanssa... Jokainen tekee juur semmosen mistä ite tykkää... (paitsi mä...mä "en tykkää" mistään mitä oon tehny...koko ajan oon "motkottamassa" itelleni että "miksi...miksi noin...miks en tehny sitä näin... :lol: )
Tässä hommassa on suuri vaara että se "mopo ei pysy lapasessa sillä sokeella papilla siellä saaressa"... eli se on hävitettävä "pito vaikeuksien takia"...(ite oon vaan sen verran sokeehullupappi... että ei haittaa vaik pää koliseeki koko ajan... :D )
Eli realisti kannattaa olla tekee sitte ihan mimmosta autoo tahansa... Näitä ei ilmaseks saa tehtyä... ja jos yksin tekee... saattaa olla joskus syviä ne "motivaatio montut"...(arvatkaapa mistä tiiän... :D ) No mä näytän... ;)
"purku into petteri"
"purku into petteri"
P6100507.JPG (180.33 KiB) Katsottu 17670 kertaa
Tässä kohtaa mä olin oikeesti vielä sitä mieltä että "kamat ulos"...ja "kannan sen ikea keittiön ja sängyn sisään ja lähen vallottaa maailmaa... :D
Toisin kävi... tästä se "alamäki" alko... :lol:
"noh pikkusen pehmee vaneri... mitä sitte"
"noh pikkusen pehmee vaneri... mitä sitte"
P6100509.JPG (266.02 KiB) Katsottu 17670 kertaa
"varpaita yritin kuvata...mutta maha oli tiellä"
"varpaita yritin kuvata...mutta maha oli tiellä"
P6250526.JPG (281.2 KiB) Katsottu 17670 kertaa
Näillä paikkeilla olin viel siinä uskossa "eihän mun tarvi tehä ku lattia uudestaan... :lol: (että mä oon naiivi hölmö... :D)
"oho... lipsahti..."
"oho... lipsahti..."
P7040544.JPG (283.01 KiB) Katsottu 17670 kertaa
Ei toi ny "pesemättömänä" viel pahan näkönen ollu... :D mutta ku sen sai pestyä ja putsattua hiekka moskan joka paikasta pois... karu totuus paljastu... :D ja se johti erääseen mietiskily hetkeen "palovartio olutta nauttiessani"... :D
"sinne män se mopo tältä papilta"
"sinne män se mopo tältä papilta"
WP_20131028_001 1.jpg (257.89 KiB) Katsottu 17670 kertaa
Mietiskely hetken loppu päätös... PRKL... Määhän istun joku päivä tossa auton keskivaiheilla sohvalla...ja juon edelleen olutta...mutten "palovartio" kaljaa... :D
Vaikka olen viel kaukana "sohvan asennuksesta" silti se päivä lähenee koko ajan... Pointtina tässä on se... että ei kannata lähtee "soitellen sotaan"... kannattaa oikeesti miettiä se "pahin skenaario" valmiiks...eli mitä jos näin käy... enkä välttämättä suosittele ostamaan autoo pelkästään "nättien verhojen" takia... vaan omasta motivaatiosta, taidosta, tiloista, budjetista, ajasta...HULLUUDESTA riippuen... kattoo ja tarkastella rojekti aihio kunnolla... niin tekniikan ku korinki puolesta... (nyt kaikki "rosteri himmelit" huutaa... häh hää... ei tarvi huolehtia...) mutta onpa niissäki vissii sitä mustaa jossain kohtaa... joka saattaa olla myös hankala korjattava... :) en tiíä... en oo koskaan "livenä" nähny noiden ongelma paikkoja...
Mutta onnea ja menestystä etsintöihin...ja sen jälkeen tsemppistä ja jaksamista rakentamiseen... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
2h+k
Varakuski
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2014 14:36
Location: Alastaipale

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja 2h+k »

Ei voi kuin lätsää nostaa Lätsälle !
Oikealle miehelle tuli tuo auto kuitenkin koska siitä on niin hieno auto nyt tehty.

Nyt kyllä pelijättää tämä asia niin paljon että pitää rauhoittua ja vunteerata ja varoa ettei tuossa pihassa romota kohta joku raato vain
josta ei tule mitään aikaiseksi.
Sillä lailla saisi tietysti vähitellen tyhjentää lompsaa.

Houkuttavinta olisi kyllä vaihtaa tuolla Fiatilla joku jo valmiiksi tehty auto ja sitten tarvittaessa modata mieleiseksi ,mitä nyt voi ,jos tarvitsee .
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Tietääkö kukaan minkä vuotiset kiitokorin kirjastoautot alettiin tekemään rosteri korilla ?
2h+k
Varakuski
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2014 14:36
Location: Alastaipale

Re: Elekee hullua ylyyttäkö

Viesti Kirjoittaja 2h+k »

Kuinka tuollaisen linja-autosta tehdyn matkailuauton paikkalukua voi muuttaa vai tarvitseeko .
Autossa on kuusi sänkyä ja kahdeksan tuolia kuljettajan lisäksi .
Emme tarvitseisi kuin parisängyn ja pari matkustajan penkkiä kartanlukijalle .
Laittaisin sohvaryhmän tämän penkkin taakse ja pienen ruokailuryhmän ja ottaisin la-penkit pois.
Pitääkö tällaiset muutokset katsastaa uudestaan ?
Vastaa Viestiin