Iveco Daily'sta kysymyksia. Teillä on varmaan tietoa.

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Addiktio
Kokenut kuljettaja
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Joulu 2013 21:01
Truck: Ford Transit tdci
Location: Estonia

Iveco Daily'sta kysymyksia. Teillä on varmaan tietoa.

Viesti Kirjoittaja Addiktio »

Hei,

Kuinka luotettavia ovat Iveco Daily'n moottorit 2000-luvun alusta johonkin 2006 vuoteen?
Näitä on ilman turboa ilmeisesti,(?) mutta ainakin turbolla.
Kuinka paljon moottoreilla ajetaan?

Entä vaihdelaatikoiden luotettavuus?

Onko ns, tyyppivikoja?

Kysyn koska ajattelin nykyisen projektini vaihtaa ehkä Iveco projektiin.

Kiitoksia vastauksista jo ennakkoon.
- Addiktio -
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: Iveco Daily'sta kysymyksia. Teillä on varmaan tietoa.

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

Meillä töissä on hieman noita mainitsemiasi tuoreempia ('09-'13) Dailyjä useita yksilöitä umpikoristen lisäksi avolavaisina pitkällä ja lyhyellä hytillä nosturilla ja ilman. Ne ovat esim. saman konsernin Ducatoon verrattuna selkeästi halvemman oloisesti tehtyjä. Jotenkin tulee Lada mieleen; hytin materiaalit ja viimeistely vähän niin ja näin, mutta samat ajot niillä silti ajaa, kuin kalliimmillakin. Dailyjä vaivaa, hieman yksilöstä riippuen, harmittavat sähköviat. Milloin palaa mikäkin merkkivalo, jota sitten merkkiliikkeessä käydään sammuttamassa. Tuomio on varsin usein, että nyt ei pala, mutta syttyy varmaan kohta uudestaan, mutta ei haittaa menoa, anna palaa ja mennä vaan... Eli maahantuojakin on ilmeisesti jo hyväksynyt jotkin viat ominaisuuksiksi. :( Vaihteensiirto on jo vähän ajetuissa autoissa varsin epämääräinen ja vähänkin kylmemmällä kelillä 2- ja 3-vaihteita saa kiskoa päälle kaksin käsin, kunnes laatikko lämpenee. Sen jälkeen toimii moitteetta. Vivustossa on kuulemma jokin nivel tai hela, jonka saa vaihtaa vuosittain. Ainakin 3-litraisen moottorin suojaamisesta ajoviimalta on kovalla pakkasella huolehdittava, muuten jäätyy huohotin.

Mutta noista harmeista huolimatta ovat kuitenkin tukevuutensa ansiosta paljon parempia ajaa, kuin vastaavat Sprinterit ja Crafterit. Moottorit, laatikot (pois lukien tuo, mitä siirtovivustosta mainitsin) ja muu mekaniikka on kestävää.

En tiedä, miten tässä kertomani korreloi tuon edellisen korimallin Dailyn kanssa. Ei välttämättä ainakaan elektroniikkamurheiden osalta kovinkaan hyvin, koska vanhemmissa autoissa on vähemmän valvontoja.
Addiktio
Kokenut kuljettaja
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Joulu 2013 21:01
Truck: Ford Transit tdci
Location: Estonia

Re: Iveco Daily'sta kysymyksia. Teillä on varmaan tietoa.

Viesti Kirjoittaja Addiktio »

Komissarov kirjoitti:Meillä töissä on hieman noita mainitsemiasi tuoreempia ('09-'13) Dailyjä useita yksilöitä umpikoristen lisäksi avolavaisina pitkällä ja lyhyellä hytillä nosturilla ja ilman. Ne ovat esim. saman konsernin Ducatoon verrattuna selkeästi halvemman oloisesti tehtyjä. Jotenkin tulee Lada mieleen; hytin materiaalit ja viimeistely vähän niin ja näin, mutta samat ajot niillä silti ajaa, kuin kalliimmillakin. Dailyjä vaivaa, hieman yksilöstä riippuen, harmittavat sähköviat. Milloin palaa mikäkin merkkivalo, jota sitten merkkiliikkeessä käydään sammuttamassa. Tuomio on varsin usein, että nyt ei pala, mutta syttyy varmaan kohta uudestaan, mutta ei haittaa menoa, anna palaa ja mennä vaan... Eli maahantuojakin on ilmeisesti jo hyväksynyt jotkin viat ominaisuuksiksi. :( Vaihteensiirto on jo vähän ajetuissa autoissa varsin epämääräinen ja vähänkin kylmemmällä kelillä 2- ja 3-vaihteita saa kiskoa päälle kaksin käsin, kunnes laatikko lämpenee. Sen jälkeen toimii moitteetta. Vivustossa on kuulemma jokin nivel tai hela, jonka saa vaihtaa vuosittain. Ainakin 3-litraisen moottorin suojaamisesta ajoviimalta on kovalla pakkasella huolehdittava, muuten jäätyy huohotin.

Mutta noista harmeista huolimatta ovat kuitenkin tukevuutensa ansiosta paljon parempia ajaa, kuin vastaavat Sprinterit ja Crafterit. Moottorit, laatikot (pois lukien tuo, mitä siirtovivustosta mainitsin) ja muu mekaniikka on kestävää.

En tiedä, miten tässä kertomani korreloi tuon edellisen korimallin Dailyn kanssa. Ei välttämättä ainakaan elektroniikkamurheiden osalta kovinkaan hyvin, koska vanhemmissa autoissa on vähemmän valvontoja.
Voi olettaa noiden sähkövikojen olevan 2000-luvun alkupuolen malleissa vähäisempää.
Olisi tarjolla juuri tuon ajan kohdan projekti suurimmalla korilla, kun tilaa tarvitsee aina. Toinen vaihtoehto olisi MB-Sprinter, myös suurimmalla korimallilla. Muistelen jostain lukeneeni että myös näissä olisi sähkövikoja(?)

Kiitos sinulle vastauksesta ja hyvää alkavaa kevättä. :D
- Addiktio -
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 297
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Iveco Daily'sta kysymyksia. Teillä on varmaan tietoa.

Viesti Kirjoittaja setrailija »

Meillä yks iveco ja huolia piisas. korkeapainesuihkut tonninreikä, etunavat, takajarrut aina katsastukseen uudet, valoja paloi enemmän sisällä kuin ulkona.
Nuokun saisi korjattua niin toimisi. vuosmalli 2004
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Iveco Daily'sta kysymyksia. Teillä on varmaan tietoa.

Viesti Kirjoittaja motoku »

firmalla doppeli-daily avolavalla jostain 2000-luvun taitteesta muistaakseni pienemmällä, jotakuinkin 2.3l koneella. ominaisuuksia, joista seuraa vikoja: kytkinpolkimen liike ei ole normaali, vaan poljinta joutuu painamaan ja työntämään. luminen turvajalkine on eräänkin kerran lipsahtanut kytkimeltä. osa kuskeista ei polje sitten kytkintä irti asti vaan vaihtaa vähän raakana. taatusti vaikuttaa voimansiirron kestävyyteen. pikkuvika joka talttuu polkimen painamispinnan kulman muuttamisella jos ehtii saada ehjänä itselle.

kuorma-autona jouset on aika jämäkät. selkä ei tyhjänä kestä yli 200km matkaa. pari tonnia liian taakse niin paranee siedettäväksi.

sähkörasia konehuoneessa on ihan homeessa. ihmeen vähän sähkövikoja... puhallin, pyyhkimien viiksi ja välillä ajovalot vähän temppuilee. nämä tuli mieleen.

autolla on ajettu n.200tkm varsin kirjavan kuljettajajoukon toimesta n.15v aikana. kestävyyttä paha arvioida. mitään akilleen kantapäätä ei vielä ole löytynyt.

auto on vähän niinkuin liian isot kumisaappaat: kyllä niillä lompsuttellee, mutta mukavampikin vois olla.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Iveco Daily'sta kysymyksia. Teillä on varmaan tietoa.

Viesti Kirjoittaja neppi »

Rovaniemen aikkarilla oli Daily-bussi. Tykkäsin siitä, vaikka muut ei tykännytkään. Muovin natina ajaessa oli kyllä ihan älytön ja siihen meni hermot.

N
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Iveco Daily'sta kysymyksia. Teillä on varmaan tietoa.

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Ei se ainakaan marsulle häpiä. Alkaa noissa 10v vehkeissä painamaan se että onko kertaakaan huollettu... Oletus on etä ku ostetaan niin ajetaan ja kun särkyy niin haukutaan paskaksi. Kinkit ja italiaanot kestää senkin paremmin ja halvemmat tehä takas ajoon.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Addiktio
Kokenut kuljettaja
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Joulu 2013 21:01
Truck: Ford Transit tdci
Location: Estonia

Re: Iveco Daily'sta kysymyksia. Teillä on varmaan tietoa.

Viesti Kirjoittaja Addiktio »

Suuret kiitokset informaatiosta. Jonnekin päin pitäisi "asiassa kallistua." Vaihtoehto on tietysti jatkaa nykyistä projektia.

Jos kenellä olisi lisää tietoa Ivecojen vioista tai hyvistä puolista, olisin vilpittömästi kiitollinen.
- Addiktio -
Vastaa Viestiin