Onko tietoa...

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Addiktio
Kokenut kuljettaja
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Joulu 2013 21:01
Truck: Ford Transit tdci
Location: Estonia

Onko tietoa...

Viesti Kirjoittaja Addiktio »

mistä liikkeistä / keneltä olisi mahdollista ostaa mahdollisimman pieni
kaasulla-,12 V -, 230 V toimiva jääkaappi.
Olen googlettanut ulkomaita myöten. En löytänyt, tai sitten älykkyysosamääräni ei ole riittävä.
Joskus vuosia vuosia sitten kyllä jossain sellaisen olen bongannut.(?)

Ostin viime kesänä Biltema'sta ( 99,00 € ) 12 V-230 Voltilla toimivan jääkaapin. Toimi yhden ainoan matkan, Suomesta Viroon. :( Menee takuuseen kyllä, mutta mieluummin jos saisi rahat pois. Eivät varmaan palauta?
- Addiktio -
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Onko tietoa...

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

https://www.dometic.com/fi/Europe/Finla ... ppimallit/

http://www.thedometiccentre.co.uk/magen ... ezers.html

Dometic ainakin tekee pikkukaappeja 12/230/kaasu. Ei ihan ilmaisia, mutta sinulta ilmeisesti paloi hihat rimpuloihin. Suolaveden takaa tilaamalla tai mikäli haluaa maksaa provikat kotimaahan ei muuta kuin paikallisen caravan-kaupan marmoritiskille...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Addiktio
Kokenut kuljettaja
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Joulu 2013 21:01
Truck: Ford Transit tdci
Location: Estonia

Re: Onko tietoa...

Viesti Kirjoittaja Addiktio »

Rosvolinna kirjoitti:https://www.dometic.com/fi/Europe/Finla ... ppimallit/

http://www.thedometiccentre.co.uk/magen ... ezers.html

Dometic ainakin tekee pikkukaappeja 12/230/kaasu. Ei ihan ilmaisia, mutta sinulta ilmeisesti paloi hihat rimpuloihin. Suolaveden takaa tilaamalla tai mikäli haluaa maksaa provikat kotimaahan ei muuta kuin paikallisen caravan-kaupan marmoritiskille...
Kiitos linkeistä Rosvolinna.

Juu, ei tuo Biltema'sta ostettu jääkaapin " kuvatus" oikein ollut kestävän kehityksen tulosta :mrgreen:
Mutta kyllä se tästä...totesi Mauno Koivisto aikoinaan...

Hyvää kevättä kaikille!!!
- Addiktio -
gemssy
Kippari
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Touko 2013 08:45
Location: Itä-Suomi

Re: Onko tietoa...

Viesti Kirjoittaja gemssy »

Mulla Bilteman 12V kaappi on pelannut hyvin koko kesän. Tosin invertterillä käytin ajon aikana ja verkkovirralla aina kun mahdollista. Motonetin 24/12V 15A jännitteenalentimilla (2kpl rinnan kytkettynä) kokeilin, mutta menevät niin kuumaksi, etten tohtinut pitempään käytellä. Numeroinahan niissä pitäis teho reilusti riittää, mutta taitaa vastuskaappi kuluttaa enemmän, kuin ilmoitetaan... Tehoksi ilmoitetaan 75W, eli jo yhden muuntajan pitäis riittää. Voihan toki olla, ettei teho ole sama kuin kulutus. :)
jeepster
Rattiamiraali
Viestit: 279
Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
Truck: volvo b57/b58
Location: karkkila
Member id: 151

Re: Onko tietoa...

Viesti Kirjoittaja jeepster »

Nuo vastuskaapit taitaa olla sähkönkulutuksen kannalta aika huonoja, mites tuollaisessa kaasukaapissa, meneekö osa lämmöstä pakoputken kautta ulos?
kaasukaapit on hyviä jos on paikoillaan pitkään, mutta jos sähköä on edes vähän saatavana suosittelen kompurakaappia. mulla on tuollainen kylmälaukku malli, 12-24v, sähkönkulutuskin aika aisoissa. muuten toimii hyvin, mutta termostaatin kanssa saa olla tarkkana, muuten on makkarat jäässä.
tuon näköinen: http://www.marinea.fi/waeco_coolfreeze_cdf-18
bussissa on 230v kaappi invertterin perässä, ja sähkö sillekin maistuu.
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Onko tietoa...

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Tuo Röllissä oleva 230v kompurajenkkikaappi on osoittautunut hyväksi. Vuorokauden kaksi pärjää invertterillä. Otan yöksi pakastinpuolelta muutaman jäisen kylmäkallen ja routapizzat jääkaapin puolelle. Ne riittävät pitämään kaapin kylmänä ja termostaatti ei käynnistä kaappia yön aikana. Kaappi vie noin 150W, mutta tasainen pikkukuorma väsyttää akut vääjäämättä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Onko tietoa...

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Venepuolella tietävät mikä jääkaappi pelaa vähimmällä virralla pisimpään. Etenkin purjehtijat käyttävät noita Waecon 12/24v kaappeja, minulla on Waecon RPD110 joka toimii akulla viikon. Erittäin hyvä kapistus, tosin hieman on pieneksi käynyt.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Onko tietoa...

Viesti Kirjoittaja pelti »

Jääkaapeista puheenollen. Tuollainen on vakiovarusteena neoplanissa. Tietääkö joku tekeekö tuolla jotain (tietty jos toimii, ei oo vielä tullut kokeiltua). Ja miten hirveesti toi syö sähköä?
Liitteet
WP_001373[1].jpg
WP_001373[1].jpg (67.38 KiB) Katsottu 5515 kertaa
peltiliiteri.com
Vastaa Viestiin