Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Syys 2013 13:39
- Truck: Ei tällä hetkellä
- Location: Helsinki
Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
Ehtoota ja mukavaa Joulun odotusta kaikille
Tällaisella ajattelin lähestyä nyt kun olen kirjautunut kylähullujen palstalle joitakin aikoja sitten
ja lueskellut ja tutkinut kirjoituksia harrastuksesta joka tuntuisi itseänikin olevan lähellä.
Asiallista tietoa palstalla jaetaan ja lupsakkaalta tuntuu meininki…. tykkään !
Ja asiaan…. pitkäaikainen haaveeni on ollut (ja on vieläkin) rakentaa itselleni asuntoauto bussista.
Tällä hetkellä olen päätynyt ajan saatossa ja visioissani kaksikerroksiseen bussiin… se vain tuntuu
minusta jotenkin erikoisella tavalla hullulta ja erikoiselta ajatukselta.
Nettikoneessa olisi muutama Neoplan jotka kiinnostaisivat….
Itse en tiedä busseista ja autoista kuin sen että eteen- ja taaksepäin pystyy menemään… lievästi karrikoiden.
Tästä syystä etsinkin bussia jota ei tarvitse paljon teknisesti laitella.
Sisustamiseen ja sähköhommiin ym. luulisin kapasiteettini riittävän jollain tasolla.
Ajattelinkin nyt kysyä teiltä hyviä ja huonoja puolia kaksi kerros busseista asuntoautona.
Veroja, päästömaksuja, polttoainekulutusta ym. tähdellistä ja jotain jonnin joutavaakin olisi
kiinnostavaa lukea ja tietää.
Muistelisin että täällä olisi joillakin ollut tai on myös ko. bussi asuntoautoksi väännettynä.
Lähtökohtaisesti ajattelin yläkertaan makuusopet ja oleskelutilan, alakertaan jonkinlaista köökkiä.
Woipa olla että kokeilis eristää jopa talvinukuttavaksi, jos oikein hulluus iskisi.
Kaikesta kommenteista ja vinkeistä kiitollisena…
Johnnymeen
Tällaisella ajattelin lähestyä nyt kun olen kirjautunut kylähullujen palstalle joitakin aikoja sitten
ja lueskellut ja tutkinut kirjoituksia harrastuksesta joka tuntuisi itseänikin olevan lähellä.
Asiallista tietoa palstalla jaetaan ja lupsakkaalta tuntuu meininki…. tykkään !
Ja asiaan…. pitkäaikainen haaveeni on ollut (ja on vieläkin) rakentaa itselleni asuntoauto bussista.
Tällä hetkellä olen päätynyt ajan saatossa ja visioissani kaksikerroksiseen bussiin… se vain tuntuu
minusta jotenkin erikoisella tavalla hullulta ja erikoiselta ajatukselta.
Nettikoneessa olisi muutama Neoplan jotka kiinnostaisivat….
Itse en tiedä busseista ja autoista kuin sen että eteen- ja taaksepäin pystyy menemään… lievästi karrikoiden.
Tästä syystä etsinkin bussia jota ei tarvitse paljon teknisesti laitella.
Sisustamiseen ja sähköhommiin ym. luulisin kapasiteettini riittävän jollain tasolla.
Ajattelinkin nyt kysyä teiltä hyviä ja huonoja puolia kaksi kerros busseista asuntoautona.
Veroja, päästömaksuja, polttoainekulutusta ym. tähdellistä ja jotain jonnin joutavaakin olisi
kiinnostavaa lukea ja tietää.
Muistelisin että täällä olisi joillakin ollut tai on myös ko. bussi asuntoautoksi väännettynä.
Lähtökohtaisesti ajattelin yläkertaan makuusopet ja oleskelutilan, alakertaan jonkinlaista köökkiä.
Woipa olla että kokeilis eristää jopa talvinukuttavaksi, jos oikein hulluus iskisi.
Kaikesta kommenteista ja vinkeistä kiitollisena…
Johnnymeen
- ae70
- Rattiamiraali
- Viestit: 276
- Liittynyt: 15 Heinä 2012 23:26
- Truck: Scania Bf 80
- Location: Mikkelin kupeessa
Re: Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
no yksi miinuspuoli ainakin noissa kaksikerroksisissa on matala sisäkorkeus, mutta muuten kyllä luulis tilan ainakin riittävän, ja kattoterassista ainakaan on turha haaveilla korkeuden takia;)
Scania Bf80 "vajokki" 5000.
Siinä Volvo veti missä Kaania vapis.
Siinä Volvo veti missä Kaania vapis.
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1259
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
Vähän meillekin harkittiin 2 kerroksista, mutta koirat ei tykkää rappusista, niin vinkuisivat sitten alhaalla kun muut on ylhäällä, voishan hissin toki rakentaa, korkeampia ja suurempi omamassa sekä yleensä telivehkeitä niin kulutus on suurempi, verot ym. ei juurikaan eroja, lasipintaa kannattaa kyllä aina eristää ainakin sänkyjen kohdilla.
Niin, tervetuloa foorumille.
Niin, tervetuloa foorumille.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Syys 2013 13:39
- Truck: Ei tällä hetkellä
- Location: Helsinki
Re: Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
Näin luinkin jostain täällä, mutta ajattelin että enemmän tuota tulee istuttua tai oltua vaaterissa päiväunillaae70 kirjoitti:no yksi miinuspuoli ainakin noissa kaksikerroksisissa on matala sisäkorkeus, mutta muuten kyllä luulis tilan ainakin riittävän, ja kattoterassista ainakaan on turha haaveilla korkeuden takia;)
kuin pystyasennossa sisällä.... mitään isoja kokkausoperaatioita en ole ajatellut sisällä pitää.
Eihän sisällä ehkä seisaaltaan tanssimaan pysty kuin korkeintaan letkajenkkaa... eikö sitä mennä perätysten hieman kumarassa
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Syys 2013 13:39
- Truck: Ei tällä hetkellä
- Location: Helsinki
Re: Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
Meniskö menovettä yli vai alle 30 litraa ?? No koiria minulla ei ole, joten jos itse noista rappusista jotenkin selviäis niin hyvä olisi jaIski kirjoitti:Vähän meillekin harkittiin 2 kerroksista, mutta koirat ei tykkää rappusista, niin vinkuisivat sitten alhaalla kun muut on ylhäällä, voishan hissin toki rakentaa, korkeampia ja suurempi omamassa sekä yleensä telivehkeitä niin kulutus on suurempi, verot ym. ei juurikaan eroja, lasipintaa kannattaa kyllä aina eristää ainakin sänkyjen kohdilla.
Niin, tervetuloa foorumille.
jos ei niin sen muutaman kerran voi pötkötellä alakerrassa istualtaan jos tarvis.... sohvia ja mitään isompaa yläkertaan ei kait
mahdu portaista raijaamaan ylös... ehkä jotain kuitenkin...
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3082
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
Kyllä kakskerrosneppari vie yli 30 satasella. Mersun V8 ei oo pihin maineessa.
Yläkerta n168cm, alakerta about 171. Kyllä siinä meidän perheestä mahtuu 2/7 ihan hyppimäänki. Sensijaan ne kaks joutuu kulkee laastarit otsassa.
Aikamontaa kakskerroksista tutkailin ennen tota omaa. Jos ei tavaratiloja tarvis, ni laittasin kyl DD:n.
Kyllähän se Joensuun kaveri (mikäs se nicki olikaan?) roudas yläkertaan sohvaa ja vaikka mitä miksauspöytää. Sinnehän saa menee vaik mitä ku ottaa siks aikaa jostain kohtaa lattialevyn pois.
N
Yläkerta n168cm, alakerta about 171. Kyllä siinä meidän perheestä mahtuu 2/7 ihan hyppimäänki. Sensijaan ne kaks joutuu kulkee laastarit otsassa.
Aikamontaa kakskerroksista tutkailin ennen tota omaa. Jos ei tavaratiloja tarvis, ni laittasin kyl DD:n.
Kyllähän se Joensuun kaveri (mikäs se nicki olikaan?) roudas yläkertaan sohvaa ja vaikka mitä miksauspöytää. Sinnehän saa menee vaik mitä ku ottaa siks aikaa jostain kohtaa lattialevyn pois.
N
Re: Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
Kyllä dd nepparissa ainesta on kylähullullekin . Pitää kyllä ennakkoon miettiä kaksikerroksisen hyvät ja huonot puolet kunnolla ja miettiä mitkä asiat ovat itselle tärkeitä .
+ asuintilaa saa todella paljon ja sisustusvaihtoehdot mittavat
- jos on pituutta kertynyt yli 180cm ryhti muuttuu kumaraksi jo ennen vanhuutta ( sisäkorkeus alhaalla n185 ja ylhäällä reilut 160 . Aiheuttaa myös vaikeuksia lattian ja katon lisä eristämiseen. Myös yläkerran ikkunoiden suuri kaarevuus saattaa vaikeuttaa lisä eristystä )
-/+ ruumassa olevat tavaratilat puuttuvat kokonaan joten kaikki tavarat sijoitettava sisälle , tosin mallista riippuen voi takana olla myös todella tilava tavaratila johon käyntiovet ja luukkuja kummallakin sivulla
Kulutuksesta ei kovin tarkkaa/varmaa tietoa vielä ole mutta sen n.3000km perusteella jonka ajelin ennen rakentelun aloittamista n. 30 aika lähellä mutta nopeus lisää kulutusta reilusti .
Porraskuilu on näennäisestä ahtaudestaan huolimatta aika suuri , hyvin mahtui bussin penkitkin siitä ulos (vaikka lattialevyjäkin poistaisi on porraskuilun aukko reilusti suurin , saattaisi sohvakin siitä mennä ylös )
Ajoltaan dd neppari on tosi mukava ja hiljainen mutta pitää muistaa että seinäpintaa on paljon johon tuuli voi ottaa.
Tutki myös altapäin , on mustaa rautaa ja varsinkin takaa aika "mielenkiintoisen" näköinen korjattava jos ruostuminen edennyt .
Hyvää joulua kaikille kylähulluille !!!
+ asuintilaa saa todella paljon ja sisustusvaihtoehdot mittavat
- jos on pituutta kertynyt yli 180cm ryhti muuttuu kumaraksi jo ennen vanhuutta ( sisäkorkeus alhaalla n185 ja ylhäällä reilut 160 . Aiheuttaa myös vaikeuksia lattian ja katon lisä eristämiseen. Myös yläkerran ikkunoiden suuri kaarevuus saattaa vaikeuttaa lisä eristystä )
-/+ ruumassa olevat tavaratilat puuttuvat kokonaan joten kaikki tavarat sijoitettava sisälle , tosin mallista riippuen voi takana olla myös todella tilava tavaratila johon käyntiovet ja luukkuja kummallakin sivulla
Kulutuksesta ei kovin tarkkaa/varmaa tietoa vielä ole mutta sen n.3000km perusteella jonka ajelin ennen rakentelun aloittamista n. 30 aika lähellä mutta nopeus lisää kulutusta reilusti .
Porraskuilu on näennäisestä ahtaudestaan huolimatta aika suuri , hyvin mahtui bussin penkitkin siitä ulos (vaikka lattialevyjäkin poistaisi on porraskuilun aukko reilusti suurin , saattaisi sohvakin siitä mennä ylös )
Ajoltaan dd neppari on tosi mukava ja hiljainen mutta pitää muistaa että seinäpintaa on paljon johon tuuli voi ottaa.
Tutki myös altapäin , on mustaa rautaa ja varsinkin takaa aika "mielenkiintoisen" näköinen korjattava jos ruostuminen edennyt .
Hyvää joulua kaikille kylähulluille !!!
- Liitteet
-
- keittiö.jpg (127.34 KiB) Katsottu 6222 kertaa
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
Hienon näköistä alakerrassa
On noi hienoja ja houkuttelevia mutta ei kyllä oikein voisi olla kake randelinia pitempi
Yläkerrassakin jos 175-195 pituinen koittaa liikkua niin varmasti alkaa tuntua myyrältä tai ketulta vaikka olisi kypärä päässä
On noi hienoja ja houkuttelevia mutta ei kyllä oikein voisi olla kake randelinia pitempi
Yläkerrassakin jos 175-195 pituinen koittaa liikkua niin varmasti alkaa tuntua myyrältä tai ketulta vaikka olisi kypärä päässä
Re: Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
Jollei ole kovin paljon kakea pidempi niin pitää kehitellä joku "juttu" ettei ylhäällä koko ajan pää kattoon kopise .kulkuri kirjoitti:
On noi hienoja ja houkuttelevia mutta ei kyllä oikein voisi olla kake randelinia pitempi
- Liitteet
-
- yläkerrassa.jpg (89.38 KiB) Katsottu 6133 kertaa
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4431
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
Asiaa, tuosta näkis että tarkenee viileelläki eikä kesällä tuu hiki heti ku arska kurkistaa sadepilven takaa =D
Mitäs ainetta tuo katto on ku ei näy saumoja?
Mitäs ainetta tuo katto on ku ei näy saumoja?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Syys 2013 13:39
- Truck: Ei tällä hetkellä
- Location: Helsinki
Re: Kaksi kerros bussista asuntoautoksi ?!
[quote="IRJA"]Kyllä dd nepparissa ainesta on kylähullullekin ...................
Kiitoksia kommenteista ja neuvoista.... noita täytynee kyllä hieman pureskella ja miettiä sekä
laittaa korvan taakse muhimaan.... hyvät kuvat projektistasi.... ja siis pieteetillä tekemistä
Joulun toivotuksia myös täältä........
Kiitoksia kommenteista ja neuvoista.... noita täytynee kyllä hieman pureskella ja miettiä sekä
laittaa korvan taakse muhimaan.... hyvät kuvat projektistasi.... ja siis pieteetillä tekemistä
Joulun toivotuksia myös täältä........