Ylivoimainen este - talvi

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Eiks ennenvanhaa olut talvia kun ei oluut noin sekaisin liikenne. Raideliikenne oli ennenvanhaa se liikennemuoto joka aina talvella mainosti että meillä on kesäkelit ympäri vuoden. Ratikatkin ovat pystyttäneet keskitalven kalustonäyttelyn eripuolille Helsinkiä, aika erikoinen tapa saada julkisuutta.

Intialaiset ovat vallinneet VR:n mailman parhaaksi rautatieyhtiöksi, oliskohan kivimiesmainoksen syytä. :lol:

Yksityisautoilukin on loppunut pääkaupunkiseudulla kun autoiliat päättivät sumputtaa itsensä.

Linja-autot sentää (jotkut) kulkevat ja aikataulusta tehtiin korviketuote WC-paperille.

Ainoastaan yksi ryhmä tästä puuttuu eikä siitä kuulu hiskaustakaan. Onko kaikki karavaanarit seisonnassa ja kalusto kaivettuna lumen alle piiloon. Yksi muuttolintu on lähtenyt täältä algarvesta kohti Suomea, mutta hän onkin luultavasti mäkikotka, sanokaa terveisiä jos tapaatte. Tunnistaa Artosta jossa etupyörien tilalla on mäkisukset.
:mrgreen:
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja motoku »

talvi yllätti autoilijat-joo. lunta ei ainakaan tikkurilassa tullut paljoakaan. sen puolesta ei pitäis olla ongelmaa. pakkaslumi kyllä pöllysi kiitettävästi ja siinä kai joillakin hermo sit petti ja jarruttamalla "turhaan" täällä saa kyllä pellin rytisemään. ja onhan hioutuneen pakkasjään päällä lumi liukasta... mutta "pahin ajokeli vuosikausiin" -pötypuhetta. viime talvenakin oli paaaaaljon pahempia kelejä.

kai nyt aletaan maksaa hintaa ylenpalttisesta turvallisuusvaahtoamisesta. eli siitä että arimmat autoilijat säikytellään "turvallisuuskampanjoilla" yliaroiksi. päätellen mopovauhtia hyvissäkin olosuhteissa etenevien autojen kasvavasta määrästä näin on käymässä.

toinen ongelmahan on nämä uudet autot, (joita mainostetaankin sillä kuinka ihanaa niillä on törmäillä, testinukkekin liki virheetön,) joiden uumenista ei ulos näe eikä keli tunnu muuten kuin muutaman varoitusvalon syttymisenä sitten kun on myöhäistä tehdä mitään.. pyöreälamppu-ladojen aikaan kuski tiesi ja tunsi omakätisesti kyllä milloin riskiraja alkaa tulla vastaan.
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

motoku kirjoitti: toinen ongelmahan on nämä uudet autot, (joita mainostetaankin sillä kuinka ihanaa niillä on törmäillä, testinukkekin liki virheetön,) joiden uumenista ei ulos näe eikä keli tunnu muuten kuin muutaman varoitusvalon syttymisenä sitten kun on myöhäistä tehdä mitään.. pyöreälamppu-ladojen aikaan kuski tiesi ja tunsi omakätisesti kyllä milloin riskiraja alkaa tulla vastaan.
Täsmälleen samaa mieltä.
Uudessa volvossa on fiilis kuin ei tarvitsisi itse ajatella mitään, tekniikka hoitaa kaiken. Väärin, niin väärin.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

kyllä uudella volvolla on vaan hyvä ajaa ja vähän reilumminkin joskus. Tosin on koettu paha sippaliira 140 kmh vauhdista kun nimismiehen kiharat täryytti sivuluisuun, siinä ei ajonvakautukset, absit ja luistonestot auttaneet enää
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

No onhan se silleen -Auton käyttöliittymän pitää olla sellainen, että tietää ajavansa... pelikonsolit ovat erikseen.

Henkilökohtaisesti minua alkaa hieman hirvittämään ratissa mikäli CD-soitin/navi-yhdistelmä on integroitu pomppulinnan muotoiseen kojelautaan. Ainoa luistonesto mikä MB609:tä löytyy on penkin ja ratin välissä oleva orgaaninen ajonhallintajärjestelmä. Toistaiseksi eteneminen on ollut ajourien suuntaista.

Muutama pikkukinneri on tullut nostettua ojasta tänäkin talvena. Päällimmäisenä tulee mieleen kuski, joka oli suhannut Bemarinsa lepikkoon - kun oli naputellut tekstaria vaimolleen. Siellä hän kaivoi autoa esiin jääskraballa ja buutsin kärjellä. Hinausköysi ja lumilapio tuli tarpeeseen.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Mie kans aina ihmettelen näitä huonoja ajokelejä. Eikös talvella kuulukkin olla lunta ja liukasta. Itellä on semmonen mittari ton liukkauden kanssa, että jos ducato sutii 5-vaihteella kun painaa läpykkätä lattiaan ylämäkeen, voi todeta että pikkuhiljaa alkaa olemaan liukasta.

Toinen kummajainen jota en ymmärrä on vaarallinen tasoristeys. Ikinä en oo semmosta nähny ja tuskin tuun koskaan näkemäänkään, mutta semmonen autoilija joka ei huomaa liikenteessä junan kokosta kulkupeliä, on taatusti vaarallinen muuallakin kun siinä tasoristeyksessä.

Pääkaupunkiseudulla taitaa parhaiten pysyä leivänsyrjässä kiinni jos on taitoa oikoa auton peltejä ja maalata niitä. Senverran paljon siellä peltiä rutataan, että ihmettelen jos työttömänä pitää olla.(peltisepän)
Rosmo
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Rosvolinna kirjoitti: Ainoa luistonesto mikä MB609:tä löytyy on penkin ja ratin välissä oleva orgaaninen ajonhallintajärjestelmä. Toistaiseksi eteneminen on ollut ajourien suuntaista.
609 luistonestona kyllä toimii se tehon huima määrä :lol:
Rantarosvo kirjoitti:Toinen kummajainen jota en ymmärrä on vaarallinen tasoristeys. Ikinä en oo semmosta nähny ja tuskin tuun koskaan näkemäänkään, mutta semmonen autoilija joka ei huomaa liikenteessä junan kokosta kulkupeliä, on taatusti vaarallinen muuallakin kun siinä tasoristeyksessä.
Eihän se voi olla sen idiootin vika ikinä.

Sama kun jos tulee idiootti vs rekka törmäys, niin se on aina rekkakuskin vika :roll:


Hyvin on setrikki pysyny penkkojen välissä, Suburbaniinkaan en oo vielä kokenu tarpeelliseksi vaihtaan talvikumeja alle, takakontissa olleet joulukuun puolesta välistä oottamassa että koska oikeesti olis huono keli että tars vaihtaa alle... :mrgreen:
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Rekka todetaan syylliseks, jos se on ajanu samana päivänä samalla tiellä :D
Rosmo
Avatar
[Volvo B57]
Vapaaherra
Viestit: 72
Liittynyt: 16 Tammi 2005 23:24
Truck: Volvo B57 Wiima M300
Location: Espoo
Viesti:

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja [Volvo B57] »

On uudessa tekniikassa hyvääkin, auto pitää itse huolen että se ei mene ennalta määriteltyä etäisyyttä lähemmäksi edelläajavaa autoa moottoritiellä ja jarruttaa autoa jos edessä ajavat hidastavat äkisti... moottoritiellä tuommoinen pitäisi säätää pakolliseksi ja kaikki voisivat ajaa 200 km/h kun turhia äkkiliikkeitä ei synny, kaikki autot menevät nätisti jonossa.
Volvo B57-60/6000 -76 / Wiima M300
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

[Volvo B57] kirjoitti:On uudessa tekniikassa hyvääkin, auto pitää itse huolen että se ei mene ennalta määriteltyä etäisyyttä lähemmäksi edelläajavaa autoa moottoritiellä ja jarruttaa autoa jos edessä ajavat hidastavat äkisti... moottoritiellä tuommoinen pitäisi säätää pakolliseksi ja kaikki voisivat ajaa 200 km/h kun turhia äkkiliikkeitä ei synny, kaikki autot menevät nätisti jonossa.
Kun nyt ensin ihmiset oppisivat käyttämään vakionopeussäätimiään. Moni on katsonut navigaattorista mittarin tarkkuuden ja tietävät tarkkaan kuinka kovaa on 100km/h. sitten kuitenkin unohtavat painaa kaasua ja vauhti putoaa 90:iin, kun bussilla yrittää siitä ohi niin sitten taas löytyy se kaasupoljin muttei niin paljon että päästäisiin moottoritiellä bussin jaloista pois.
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja motoku »

[Volvo B57] kirjoitti:On uudessa tekniikassa hyvääkin, auto pitää itse huolen että se ei mene ennalta määriteltyä etäisyyttä lähemmäksi edelläajavaa autoa moottoritiellä ja jarruttaa autoa jos edessä ajavat hidastavat äkisti...
tästäpä mulla onkin hyvä esimerkki kerrottavana. erään automerkin maahantuojan johtotasoinen edustaja kokeili upouuden ajokin ko. järjestelmän toimintaa liikennevaloissa. tuli jarruttamatta jonon perään johon auto kiltisti pysähtyikin. kaasu pohjassa ihasteli kuinka kätevä tämä onkaan kunnes parin sekunnin kuluttua järjestelmä myöskin automaattisesti kytkeytyi pois päältä....no petohan hyökkäsi kynnet terävinä parin edessä seisoneen peltilehmän kimppuun raadellen ne melkoisen huonoon kuntoon :lol: :lol: :lol:
Avatar
65-14
Sponsori
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Heinä 2009 22:19
Truck: Iveco Zeta 65-14 -85
Location: Turun seutu
Member id: 22

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja 65-14 »

Mielestäni ajoharjoitteluratoja on aivan liian vähän! Noin 30 vuotta sitten talvisin oli aurattu jäälle ratoja lähes joka niemeen notkoon ja saarelmaan...
Tämän päivän kuljettajista monikaan ei pääse kokeilemaan ajokalustonsa hallittavuutta ääriolosuhteissa kovinkaan helposti.
Itse moottoriurheilua harrastaneena olen käynyt joka talvi hieman vasemman jalan jarrutusta kokeilemassa jotta tuntuma ei kokonaan katoaisi. Varsinkin silloin kun talviajokalusto tai renkaat ovat vaihtuneet olisi mielestäni tärkeää hakea hallittavuuden rajat. Isoimmat vauhdit on mielestäni tervejärkisintä päästää radalla ulos niin ei tarvitse enää liikenteessä "todistaa" itselleen mitään. :D

Ps. Jopa valojen käyttö tuottaa monelle autoilijalle vaikeuksia, nimittäin sumuvalot.
T:Masa
Reissu-Late
Rattimajuri
Viestit: 226
Liittynyt: 26 Loka 2010 22:01
Truck: dethleffs
Location: oulunsalo
Member id: 091

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Reissu-Late »

Meillä töissä jäädytetty vanha käytöstä poistettu sivukiitotie jossa käyvät ajo harjoittelemassa mm: pohjois-koillismaan palokunnat ja osa meidän porukasta on käynyt siellä.Itse ajattelin käydä kokeilemassa toisella 18 metriä pitkällä nivel pussilla ajoa liukkaalla.Saa tuntumaa miten se käyttäytyy tosi liukkaalla.30 tonnia painava paloauto "pantteri pohjois suomen suurin"olen käynyt viime vuonna kokeileen ja hurjaa oli meno,2 ensimmäistä kokeilua lähti lapasesta,3 onnistui jo joten kuten.Koetta valvoi trafin virkailija.Radalle oli pystytetty kartio keiloja.Vauhti ensin 50:iin jarrutus kääntö virkailijan näyttämään suuntaan(ei ennakkon ilmoitettu) keilojen kierto ja auton oikaisu suoraan,nämä testit tehtiin paloutolla.Todella vaikuttava kokemus.
Avatar
[Volvo B57]
Vapaaherra
Viestit: 72
Liittynyt: 16 Tammi 2005 23:24
Truck: Volvo B57 Wiima M300
Location: Espoo
Viesti:

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja [Volvo B57] »

motoku kirjoitti:
[Volvo B57] kirjoitti:On uudessa tekniikassa hyvääkin, auto pitää itse huolen että se ei mene ennalta määriteltyä etäisyyttä lähemmäksi edelläajavaa autoa moottoritiellä ja jarruttaa autoa jos edessä ajavat hidastavat äkisti...
tästäpä mulla onkin hyvä esimerkki kerrottavana. erään automerkin maahantuojan johtotasoinen edustaja kokeili upouuden ajokin ko. järjestelmän toimintaa liikennevaloissa. tuli jarruttamatta jonon perään johon auto kiltisti pysähtyikin. kaasu pohjassa ihasteli kuinka kätevä tämä onkaan kunnes parin sekunnin kuluttua järjestelmä myöskin automaattisesti kytkeytyi pois päältä....no petohan hyökkäsi kynnet terävinä parin edessä seisoneen peltilehmän kimppuun raadellen ne melkoisen huonoon kuntoon :lol: :lol: :lol:
Niin, tuo järjestelmä todellakin kytkeytyy pois kaasu pohjassa eli samassa tilanteessa kun laatikko havaitsee kick-down tilanteen. Ei siinä paljoa ole järki pakottanut mutta sanotaan että kokeilemalla se lapsikin oppii. :lol: Toiset vähän nopeammin...

Top Gear esitteli joskus, ei se nyt aina toimi ihan niin kuin pitää: http://www.youtube.com/watch?v=XBy78UJ081w
Volvo B57-60/6000 -76 / Wiima M300
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Samoinhan kävi Volvollekin kun esittelivät kymmenille jos ei sadoille toimittajille. Rysähti vähän vielä kovemmalla voimalla toisen perään, toimittajien silmien edessä.
cimo
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Heinä 2010 14:31
Location: Merikarvia

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja cimo »

Sekin ongelma näissä hienoissa lisäominaisuuksissa on, että ne monesti perustuvat erilaisiin antureihin ja kameroihin. Mihinkäs muuhunkaan. Kun sitä ajelee vähän aikaa suolattua tietä, on keulassa sellainen sentin vahva pas..kerros, minkä jälkeen ei kannata antureihin enää 100% luottaa. Sopivalla kelillä on peräpäässä kymmenen sentin lumipuskuri kun käy kylillä lottoamassa. Silloinkin saattaa peruutustutkat näyttää väärin. Silti niihin antureihin luotetaan. Maksoivathan ne jonkun tonnin lisää auton hintaan. Tosin kokemusta ei ole, kun ei niin hienoja varusteita ole autoon vielä ollut vara hankkia. Mutta toki, jos ja kun niillä joku onntettomuus saadaan kitkettyä, niin hankinta on onnistunut. Tulee vain mieleen nyky väestön mukavuuden haluisuuden tuoma uusavuttomuus. Kun sähköt on poikki muutaman päivän, ollaan täysin hukassa. Sama saattaa näkyä näissä ajonvakautusjärjestelmissä. Jos niissä on vikaa, ei enää osatakkaan esim. ottaa mäkilähtöä.

Yksi mikä toisaalta ihmetyttää on, että onko sillä autolla pakko ajaa toisen perään. On tietenkin tilanteita, missä ei voi väistää, mutta monesti se penkkaan ohjaaminen on vähemmän riskialtista (ja kallista) kuin perään ajaminen ja hetken kuluttua toisen auton saaminen oman autonsa takaluukkuun. Keltaisten lehtien verkkosivuilla oli jonkun kuvaamaa videomateriaalia siitä, miten he itse ajoivat (tarkoituksetta tai tarkoituksella) Mersunsa penkkaan. Siinä se näytti melko vähän kärsineeltä samalla kun tiealueella olevat lajitoverit lyhenivät sentti sentiltä kun lisää peräänajia ilmestyi lumipyryn keskeltä.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No nythän on nimenomaan Ajokelit! Ajamisen iloa, ilman ainuttakaan avustajaa.
Muistakaa turvavälit ja sovittakaa nopeus vallitseviin olosuhteisiin ja ajotaitoihin. Itsellä tapana aina välillä polkasta lukkojarrua peliin niin tietää tien todellisen kitkan, ei tule sitten yllätyksenä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
[Volvo B57]
Vapaaherra
Viestit: 72
Liittynyt: 16 Tammi 2005 23:24
Truck: Volvo B57 Wiima M300
Location: Espoo
Viesti:

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja [Volvo B57] »

cimo kirjoitti:Sekin ongelma näissä hienoissa lisäominaisuuksissa on, että ne monesti perustuvat erilaisiin antureihin ja kameroihin. Mihinkäs muuhunkaan. Kun sitä ajelee vähän aikaa suolattua tietä, on keulassa sellainen sentin vahva pas..kerros, minkä jälkeen ei kannata antureihin enää 100% luottaa. Sopivalla kelillä on peräpäässä kymmenen sentin lumipuskuri kun käy kylillä lottoamassa.
Ei tarvita kuin rankka räntäsade ja lukee "Distronic - Clean the sensor". Toisekseen kyseisellä autolla ei pääse joka paikkaan suomessa. Ohjekirjassa lukee pari paikkaa mihin ei saa ajaa kun aiheuttaa tutkahäiriötä :lol:
cimo kirjoitti:Keltaisten lehtien verkkosivuilla oli jonkun kuvaamaa videomateriaalia siitä, miten he itse ajoivat (tarkoituksetta tai tarkoituksella) Mersunsa penkkaan. Siinä se näytti melko vähän kärsineeltä samalla kun tiealueella olevat lajitoverit lyhenivät sentti sentiltä kun lisää peräänajia ilmestyi lumipyryn keskeltä.
Tämä penkkaan tarkoituksella ajaminen on tuttua ammattikuljettajan harjoitustilanteista. Lumipenkka on pehmeä tyyny verrattuna hirven kylkeen. Todellisuudessa tilanne tulee niin nopeasti ettei siinä kovin analyyttisesti ehdi asiaa ihmettelemään, asiat pitää miettiä jo etukäteen... autokoulussa opetetaan jarruttaminen ja väistö, jonka yrittäminen on ihan hyvä peruslähtökohta...
Volvo B57-60/6000 -76 / Wiima M300
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

sinne penkkaan pitääkin sitten reilusti sukeltaa ja riittävän jyrkästi että penkka imaisee kunnolla eikä auto kimpoa takaisin. Kerran tuli Kuusamolaisella pikkutiellä teboilin tankkiauto mutkassa vastaan, sen verran kapeaksi aurattu ja tankkeri tuli keskellä tietä, ei jäänyt tilaa kuin penkan päälle. Hyvin hyppäsi metsään kun 45 asteen kulmassa sukellettiin hankeen. No vetoapu oli lähellä, teboilin perävaunuun ja meidän vetokoukkuun sinkki kiinni ja auto tielle, homma viidessä minuutissa ohi
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Nuorena sällinä jouduin suorittamaan ulosajokurssin. Tämä tapahtuo opettajan johdolla. Ulosjosuoritus on valmis vasta kun auto on pysähtynyt - tähän asti ei koulutus mennyt, koulutus oli ulosajokohdan valintaa ja tapaa ja astento missä mennään ulos.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

cimo kirjoitti: Kun sähköt on poikki muutaman päivän, ollaan täysin hukassa. Sama saattaa näkyä näissä ajonvakautusjärjestelmissä. Jos niissä on vikaa, ei enää osatakkaan esim. ottaa mäkilähtöä.
Tämä on niin totta. Volvon 9700 sarjalaisessa meni tuo Hill Assistant eli mäkilähtö toiminto epäkuntoon ja auton vakkarikuski oli aivan pulassa mäkilähtöjen kanssa.
Samaa ilmeni kun Scanian automaattilaatikon Nbs anturi hajos, jopa liikennevaloissa tasamaalla tuli joillekin kuskeille ongelmia saada auto nätisti liikkeelle, voi pyhä jysäys, ollanko me näin reppanoita.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Ylivoimainen este - talvi

Viesti Kirjoittaja only4pro »

tosin joskus voi olla ihan järjestelmässä vikaa joka tekee temppuja, veljellä tuli jotain vikaa tuohon Citroen C4 kulkineeseen, siinä syttyi ABS ja ESP, eteni kuulema kuin käärme tiellä, kokoajan heitti perää sivulta toiselle. eli jotain erikoista se teki. sitten kun palautui niin taas toimi hyvin.

ja veli kyllä on ajanut autoa jossa ei ole kumpaakaan, että en usko että tässä tapauksessa oli kuljettajasta kiinni. oma epäillys oli että se luuli että joku rengas on lukossa tjsp ja yritti jarruttaa...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Vastaa Viestiin