listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

eli laitetaan tähän listaa vakuutusyhtiöistä jotka antaa järkeviä vakuutuksia kylähullujen busseihin
:arrow: pohjantähti : kaskon saa järjettömällä omavastuulla ja palo,varkaus,ilkivaltaa ei ollenkaan :evil:
eli vaihtoon taitaa mennä :twisted:
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1454
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja B9M »

Turvassa turvassa Tapiolan ja Nordean jälkeen eikä valittamista- T Ari
#048
Avatar
Vesku
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Heinä 2011 12:06
Truck: Volvo B12 Eagle
Location: Keskellä Suomea

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Vesku »

Tapiolassa linja-autoksi rekisteröidyn kulkineemme pakollinen liikennevakuutus ilman bonuksia kohtuulllinen n. 600e/vuosi. Ei muita vakuutuksia.
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja motoku »

saa POHJANTÄHDESTÄ bussiin kaskon. meillä ainakin -83 bussi kaskovakuutettu ko. yhtiössä. omavastuu tosin 400€, senkin suuruuden sai muistaakseni valita. ja maksu nousee paljon jos omavastuuta pienentää.

MUTTA: vanhan BUSSIN kaskovakuutustuotetta EI OLE, meidänkin vakuutuksemme räätälöity MATKAILUAUTOvakuutuksesta. ottohetkellä vakuutusasiamiehemme oli kaveri, joka teki "kulkurivakuutus-prototyypin" ja menettelytavasta kai piti tulla yleisohje yhtiöön... jäikö hyllylle?

kallishan tuo, kaikkien halvennuksien jälkeenkin jää liki 600€ kärsittävää. onko järkee vai ei? haastava kysymys. ehkä mahdollinen hinaus- tms oma-aiheutettu ongelma vaikkapa norjassa saattas ilman vakuutusturvaa olla turhan kova pala purtavaksi. senverran laiha on tuo lomalompsa perinteisesti ollut
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

tarjosivat reilun 1500e hintaista ja omavastuu reilu 5000e :lol:
Avatar
Busabussi
Kokenut kuljettaja
Viestit: 148
Liittynyt: 23 Joulu 2011 19:01
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Tammela
Paikkakunta: Tammela
Viesti:

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Busabussi »

Mulle pohjantähti tarjosi liikennevakuutusta 635e/vuosi 0% bonuksilla. Taidan ottaa sen :)
Avatar
santtu1207
Kokenut kuljettaja
Viestit: 85
Liittynyt: 04 Syys 2006 16:21
Truck: scania 112
Location: Köyliö
Member id: 006

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja santtu1207 »

Vakuutus Tapiolassa bonus 30% 315 ekee/vuosi ei omavastuuta, + bonukseton osakasko hirvi,palo ja varkaus n.100 ekee/vuosi, omavastuu 160 ekee et ei mielestäni paha hinta :lol: ELÄMÄ ON.......
-Lyyli-
Avatar
Busabussi
Kokenut kuljettaja
Viestit: 148
Liittynyt: 23 Joulu 2011 19:01
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Tammela
Paikkakunta: Tammela
Viesti:

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Busabussi »

Vesku kirjoitti:Tapiolassa linja-autoksi rekisteröidyn kulkineemme pakollinen liikennevakuutus ilman bonuksia kohtuulllinen n. 600e/vuosi. Ei muita vakuutuksia.
Kysyin samasta paikasta eilen, 915e liikennevakuutus nollabonuksilla linja-autolle..... Ei tule kauppoja.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

IF sai kaikki vakuutuksemme vuodenvaihteessa. Hinta aikalailla sama tapiolan kanssa, vuosi n.700e ilman bonuksia. Suurin syy vaihtoon oli ifin tarjoama vakuutusmaksujen tasaerä joka toinen kuukausi johon sisältyy kaikki vakuutusmaksut. Meni kerrassaan hermot tapiolan laskutuksen sekavuuteen ja mahdottomaan postin tulvaan. Eikähän sieltä saatu 18 vuoden aikana ku yksi korvaus.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
ansa
Rattiamiraali
Viestit: 320
Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
Truck: Scania K112 Vanhool
Location: Laihia
Member id: 106
Paikkakunta: Laihia

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja ansa »

Lahti32 kirjoitti:IF sai kaikki vakuutuksemme vuodenvaihteessa. Hinta aikalailla sama tapiolan kanssa, vuosi n.700e ilman bonuksia. Suurin syy vaihtoon oli ifin tarjoama vakuutusmaksujen tasaerä joka toinen kuukausi johon sisältyy kaikki vakuutusmaksut. Meni kerrassaan hermot tapiolan laskutuksen sekavuuteen ja mahdottomaan postin tulvaan. Eikähän sieltä saatu 18 vuoden aikana ku yksi korvaus.
mä taas tein toisin päin eli iffistä tapiolaan ja meillä kyllä toimii toi laskutus hienosti ,kaikki lapsi x2,henki x2 ,tapaturma x4 ,koti ja irtaimisto ,mopo ,auto x3 +oskaskot ja pv vakuutukset yhdellä laskulla ja niin monena eränä kuin itselle tarpeellista.
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja AtAi »

IFfissä Kutteri9 Scania F112 esimerkkiautona.
Linja-autona: 1200e/v
Kuorma-autona 1598e/v
Matkailuautona: 516e/v
Osakasko kaikisssa 315e/v.

Eli riippuu ihan miksi autosi on rekisteröity että onko suopea vai ei.
PS. IFfissä linja-autolaskelmaan vaikuttaa auton nykyinen arvo ja Kuorma-autolaskelmaan auton uusostohinta, mikä on aika vaikea määrittää näille alunperin busseille.

Seuraava auto mikä tulee on M1 rekisteröity tuon suuren säästön takia.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
jiipee
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Location: Kempele

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Lahti32 kirjoitti:IF sai kaikki vakuutuksemme vuodenvaihteessa. Hinta aikalailla sama tapiolan kanssa, vuosi n.700e ilman bonuksia. Suurin syy vaihtoon oli ifin tarjoama vakuutusmaksujen tasaerä joka toinen kuukausi johon sisältyy kaikki vakuutusmaksut. Meni kerrassaan hermot tapiolan laskutuksen sekavuuteen ja mahdottomaan postin tulvaan. Eikähän sieltä saatu 18 vuoden aikana ku yksi korvaus.
Minulla oli samat kokemukset tapiolasta. Nordeassa oli jokusenvuoden ja siellä sai kaikki vakuutukset 12.erään. Eli joka kuukausi meni saman suuruinen vakuutusmaksu. Oli vaan sen verran kalliimmat kuin IF:ssä että vaihdoin sinne. Nyt on ollut kaikki vakuutukset IF:ssä jo toista vuotta.
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja AtAi »

jiipee kirjoitti: Nordeassa oli jokusenvuoden ja siellä sai kaikki vakuutukset 12.erään.
Nordea eli Tryg on jumalattoman kallis, kokeilin laskurilla mun talvikäyttöauton vakuutuslaskuria, niin tarjos 950e/perusvuosimaksua, eli kaikilla keskittäjäalennuksilla ja 25% bonareilla olis vielä toista sataa kalliimpi mitä IFin PERUSMAKSU, mistä sitten tietty alet.

Epäilen ettei bussissakaan olis mitään iloa siirtyä Trygiin.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja AtAi »

77wiima. 14ton ja risat kokonaismassaa. M1-Matkailuauto.
530e/v liikenne, ja 150e/v osakasko. Näin tänään tehty vakuutus IFfissä.

Osakasko: Hirvi, palo, ilkivalta, varkaus, Autopalveluplusturva(?).

Muissa kuin autoturvassa(0e), omavastuu 180e.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Avatar
vjk55
Rattiamiraali
Viestit: 335
Liittynyt: 02 Huhti 2007 23:37
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Location: Muurame
Member id: 093

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja vjk55 »

Minulla oli ennen IF , mutta jo parivuotta sitten vaihdoin kaikki vakuutukset Tapiolaan. Ja halpeni vakuutusmaksut paljon, on 17% keskittämisetu kaikista vakuutuksista ja linja-auto 15% ponus vakuutus 500 / vuosi. Vakuutusmaksut pelaa hyvin ja on mulla selkeät, ei mitään sekavuutta. Nyt helmikuussa Tapiolassa vielä kaikki asiat tulevat selkeämmäksi, kun uutistuu nettisivut ja heti kun kirjautuu tapiolaan niin siinä eka sivulla on heti selkeästi kaikki asiat mitä on tapiolassa, eli ne näkee heti siinä kaikki.

Ei mulla ole mitään kaskoja autoissa pelkät liikennevakuutukset 2. henkilöautoa 1. pakettiauto ja sitten linja-auto, peräkärry. Kotivakuutukset myös on Tapiolassa ja kesämökki myös, eli kaikki vakuutukset Tapiolassa.
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Mihin kaikki ovat unohtaneet Fennian olemassaolon. Otin sinne matkailuautoksi rekisteröidyn keikkabussin vakuutuksen ja hinta oli silloin (2008) ylivoimaisesti halvin. Vinkin sain juuri tältä palstalta samana syksynä. Varjopuolena oli, että piti saada sinne 3 vakuutusta, kun ennestään ei ollut yhtään. Siirsin kotivakuutuksen sinne, hinta oli jokseenkin sama, kuin entisessäkin yhtiössä (IF muistaakseni), sitten paketoin käyttöauton vakuutuksen myös sinne IFista ja hinta putosi puoleen. Sitten se bussin vakuutus tuli kolmanneksi.

Hintaerot olivat niin suuria Fennian eduksi, että kaikki tuo vaivannäkö säästi vuositasolla rahaa (jopa varovaisen) arvion mukaan 500-600 euroa.

Moottoripyörät ja harrasteautot olen edelleen vakuuttanut IF:ssä, moottoripyörissä sieltä olen saanut ehdottomasti parhaat tarjoukset. Talo taas on palovakuutettu Pohjolassa.

Viestini on, että kilpailuttaminen voi säästä vuodessa jopa tonnin - ei ole mitään järkeä keskittää kaikkia yhteen yhtiöön, tällaiset uskolliset keskittäjät ovat parhaita lypsettäviä :twisted:

Nimim. "Entinen kaiken IF'issä vakuuttanut ja siitä kovan hinnan ennen kilpailutusta maksanut" :mrgreen:
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

TÄNÄÄN Fenniasta puhelun saaneena, ei ole mitään mahdollisuutta saada M1/bussi/henkilöauto mitään muuta kuin lain pakollinen liikennevakuutus yli 15v vanhaan laitteeseen. PISTE! Korotin viikon vanhan peräkärryn vakuutusturvaa ja samalla väännettiin näistä. Sain tietooni että olen ajanut pikkuautollakin vuodesta -08 ilman kaskoa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

Reddewil kirjoitti:TÄNÄÄN Fenniasta puhelun saaneena, ei ole mitään mahdollisuutta saada M1/bussi/henkilöauto mitään muuta kuin lain pakollinen liikennevakuutus yli 15v vanhaan laitteeseen. PISTE!
Jaa..? :shock: Emännällä on tuossa eräs henkilöautoprojekti vuodelta '83. Kyllä siihen eilen Fenniasta lupasivat kaskon, kunhan se valmistuu. Ja on tuossa pojan '93-vuoden projektissakin viime syksynä otettu Fennian kasko.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Tämä koko asia lähti tuosta kärrin vakuutuksesta ja kysyin bussiin sitten vakuutusta, koneella M1 mutta kun alkaa tehdä niin onkin bussi ja liikenne pomppaa reiluun 1500€. Lupasi palata aisaan kun pääkonttorin kanssa ihmettelee.
Ihmettelin tosiaankin, mutta siksipä Volvo onkin Tapiolassa vakuutettu, ku Fennian kanssa meni niin vaikeaksi. Toki tämä henkilöhän oli mahdollisesti iltatöineen vakuutuksia myyvä, joka ei oikeasti tiennyt kaikkea, vaikka niin vakuuttelikin.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

Juu tosiaan, alunperin ei tuohon meidän '92 vaunuunkaan olisi kaskoa saanut, mutta kun "kysyi Helsingistä", niin sitten jo saikin...
Joe Cool
Rattimajuri
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Syys 2008 12:50
Location: Helsinki

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Reddewil kirjoitti: olen ajanut pikkuautollakin vuodesta -08 ilman kaskoa.
Oletko kuitenkin maksanut siitä? Nämä vakuutusasiat menevät koko ajan monimutkaisemmiksi, kohta olemme jo amerikan mallissa, jossa henkilön riskialttius vakuutusyhtiön kriteereillä voi nostaa vakuutuksen vuosihinnan yli auton arvon.

Taitaa olla vaan jokaisen itse kyseltävä ja kilpailutettava, ei tässä kavereiden vakuutusturvalla ja hinnalla pääse ratsastamaan mitenkään.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Joe Cool kirjoitti:
Reddewil kirjoitti: olen ajanut pikkuautollakin vuodesta -08 ilman kaskoa.
Oletko kuitenkin maksanut siitä? Nämä vakuutusasiat menevät koko ajan monimutkaisemmiksi, kohta olemme jo amerikan mallissa, jossa henkilön riskialttius vakuutusyhtiön kriteereillä voi nostaa vakuutuksen vuosihinnan yli auton arvon.

Taitaa olla vaan jokaisen itse kyseltävä ja kilpailutettava, ei tässä kavereiden vakuutusturvalla ja hinnalla pääse ratsastamaan mitenkään.
Pläräsin kansiot läpi, ei tullu vastaan kaskon laskua :shock: siinä uskossa oon ollu että se ois voimassa...
No nyt Fennian mies läväytti 350,62e/v liikennevak. tarjouksen sähköpostiin joten Tapiolan 502,71e/v voidaan lopettaa! Kumma kun ennen tuota Volvoa ei ole saatu Fenniassa laskettua. Bonukset ym, ei huomioitu.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
wanderfreund
Kokenut kuljettaja
Viestit: 124
Liittynyt: 20 Marras 2009 19:22
Truck: Ajokki Victor K113
Location: Lojo

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja wanderfreund »

Kysykää Lähivakuutuksesta. Meillä ainakin kannatti selkeästi,yksityiset ja yrityksen vakuutukset siirrettiin pari vuotta sitten. Osakaskot on molemmissa kulkureissa uudemmassa ja vanhemmassa,vuosimaksut luokkaa 300
diesel
Kippari
Viestit: 52
Liittynyt: 16 Tammi 2007 18:59
Paikkakunta: tyrvää

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja diesel »

Itse myös liputan lähivakuutuksen puolesta.

Tosin niissäkin on konttorikohtaisia eroja huomattavasti.

Pohjantähteen en laittaisi mitään vakuutuksia vaikka ilmaiseksi saisin, siellä ei ole ainakaan kohdallani mikään toiminut ja nostavat vaan kädet ylös ja toivovat, ettei asiakas haasta oikeuteen.
RH
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 12 Marras 2006 21:40
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä

Viesti Kirjoittaja RH »

Lähivakuutuksen puolesta minäkin olen puhunut. No kuitenkin kyselin vähän hiintoja 22000 kg kok painoiselle kuorma-autolle. Lähivakuutuksen liikennevakuutuksen hinnalla tien takaa saa vielä kaksi henkilöautoakin vakuutettua.... Ei sen enempää sitten ollut eroa..
Vastaa Viestiin