kosteat lasit.

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
+Maankio-
Kokenut kuljettaja
Viestit: 121
Liittynyt: 01 Helmi 2010 19:09
Truck: Scania BF 86 wiima
Location: Padasjoki

kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja +Maankio- »

Eli onkos kukaan keksiny "sumuisille" laseille mitään hoitokeinoo? vai onko ainoo 2 kilon moskalla palasiks? saako niitä ehjänä purettua?
Avatar
kariyr
Rattimajuri
Viestit: 223
Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
Truck: ex-kirjastoauto
Location: Joroinen, Kuvansi
Viesti:

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja kariyr »

Useissa kulkureissa nämä lämpölasit ovat huurussa kuten minullakin oli...ja on osittain edelleenkin. Lasin voi huoletta avata terävällä mattoveitsellä ja raakalla voimalla. Lasin voi saada puhtaaksi esim teräsvillalla, mutta jos home yms. itiöt on liian pitkään juhlineet ei lasista tule uutukaisen kirkasta. Meillä avattiin pari lasia ja käänettiin ne toisinpäin ja puhdistettiin ne ja laitettiin rakeet väliin jne, mutta kaikki himmeys ei hävinnyt. Eli uutta kehiin...jos haluaa säihkyvän kirkasta.
Scania K82, kyllä lähtee
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

tästä on täällä juttua hakusanoilla ikkunoiden puhdistus. Olen puhdistanut kolme lasia mutta tahtovat olla vuoden päästä samassa kunnossa. Muurahaishappo on hyvä aine puhdistukseen mutta ongelma jäänee niihin listoihin joiden sisällä olevat silikaattimuruset ovat jo tehottomia eivätkä sido kosteutta enää. En enää availe ainakaan noita isoja sivuikkunoita, vaan ostan uudet sillä työmaa on muutenkin iso vaikkei puhdistaisikaan mitään. Iso lasi painaakin jo sen verran tolkusti ettei yksin onnistu niiden irroittaminen.
Tulevaisuus on sähköinen
+Maankio-
Kokenut kuljettaja
Viestit: 121
Liittynyt: 01 Helmi 2010 19:09
Truck: Scania BF 86 wiima
Location: Padasjoki

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja +Maankio- »

mitähän ne mahtaa maksaa uudet noin suurinpyörtein?
Avatar
konenikkari
Rattiamiraali
Viestit: 411
Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
Truck: Ajokin varakuski
Location: Rauma

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

:D Itse asiassa tuo ei ole suurikaan ongelma, jos ei ole kyseessä lasi josta kuljettajan, ajosuoritusta varten, on tarpeen nähdä ulos.
Loputhan on pelkästään valon tuomiseksi ulkoa, jota tehtävää hyvin hoitaa "himmeäkin" lasi.
Peitä lasi ulkopuolelta ns. näyteikkuna kalvolla. :D
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Avatar
VANHOOL
Rattiamiraali
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Kesä 2007 02:46
Truck: Scania/Superstar
Location: Teuva
Member id: 053
Viesti:

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja VANHOOL »

Jos välissä vain ja ainoastaan kosteutta niin helposti vielä pelastettavissa, osaavassa lasiliikkeessä. Jos toinen lasi on jo vetänyt valkoiseksi niin sen osalta yleensä peli menetetty. Onneksi carrukset 3, 5 ja 602:set on tehty niin järkevästi että kumpikin lasi on samanvärinen eli jos 2 pilallista lasia niin niistä saa koottua 1 ehjän. Varmaan lahtelaisissa 560 ja 540 sama juttu ainakin lasit näyttävät tosi tummilta että varmaan kumpikin lasi saman sävyinen. Uudet lasit muistaakseni oli carruslaisissa jotain rento 450€/kpl sis. alv.
Kulkurit löytyy tosta osoitteesta:
http://www.ukkonenoy.com
+Maankio-
Kokenut kuljettaja
Viestit: 121
Liittynyt: 01 Helmi 2010 19:09
Truck: Scania BF 86 wiima
Location: Padasjoki

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja +Maankio- »

hyi hemmetti....liian tyyristä......tosin kyse on vanhasta wiimalaisesta eikä liima lasista mutta ehkä se vaan on sit siedettävä sitä...........
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Kannattaa kysästä noista purkaamoista, ei enään varmaa ole hinnat niin kovia kun alkaa oleen pois liikenteestä noi vanhemmat :wink:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1453
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja B9M »

Vittuunuin noihin sumulaseihin :evil: ja tilasin uudet Jaakko tuotteelta. 100 x 92 pyoristetyillä kulmilla ja 2kpl liukuikkunan lasit 46 x 84 kuskille. 310€ onko paljon tai ei. E-merkityt ainoa jännitysmomentti miten pyöristysten sääteet oon mittanut oikeen :x. Tv. Ari
#048
Avatar
[Volvo B57]
Vapaaherra
Viestit: 72
Liittynyt: 16 Tammi 2005 23:24
Truck: Volvo B57 Wiima M300
Location: Espoo
Viesti:

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja [Volvo B57] »

No eihän tuo summa ole paha noista laseista kun vertaa tuulilasin hintaan.

Satuitko tiedustelemaan, olisiko ollut isoja laseja sävytettynä? Paljonkohan tulisi lisähintaa...
Volvo B57-60/6000 -76 / Wiima M300
Avatar
MB1962
Rattiamiraali
Viestit: 299
Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Location: Kuru
Member id: 95
Paikkakunta: Kuru

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Laitoin juuri viikolla uuden oven lasin joka tuli myös jaakolta. Maksoi 150e. nyt näkyy komeesti. Tultiin juuri rukalle kun ei maltettu odotella himoksen aukeamista.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1453
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja B9M »

[Volvo B57] kirjoitti:No eihän tuo summa ole paha noista laseista kun vertaa tuulilasin hintaan.
Satuitko tiedustelemaan, olisiko ollut isoja laseja sävytettynä? Paljonkohan tulisi lisähintaa...
Jaaakko-Tuote 02-864 7228 vaihde ja kysyy ajoneuvolasit niin hinnat alkaa selviämään. Omassa helpotti kun lasit oli suoria :shock: muttta kaarevia tekevät kanssa. Sävytystäkin löytyy mutta en tiedä paljonko on vaihtoehtoja. Tv. Ari
#048
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1453
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja B9M »

Slurps! Pukki kävi jo tänään :wink: :D
Kuva
Piti koklata liukulaseja ja oli millilleen sädemittaukset kohillaan. Tv. Ari
#048
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

On varmaan villi tunne kun näkee selvästi joka puolelle :lol: Muistan kun vaihdettiin noi tuulilasit, niin näytti siltä ettei olis ollut laseja ollenkaan :shock: :mrgreen:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1453
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja B9M »

Oudolta nayttää varsinkin kun kuskin ikkunasta näkee peilinkin selvästi. 8). 2 tuntia tehokasta työaikaa -6C pakkasessa ja lasit paikallaan. Onneksi soitin tutulle joka ammatikseen vaihtaa laseja :shock: . Täytyy myöntää että olis mennyt hermot :oops: tuon ison lasin kanssa kun 1.5h jumpattiin. Tv. Ari
#048
nokivasara
Kuski
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Tammi 2009 13:22
Location: Österbotten

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja nokivasara »

Mitähän tuolla Jaakkolassa suurinpiirtein saattaisi maksaa kaareva tuulilasi? Semmonen keskeltä jaettu kuskin puoleinen puolikas. Korkeus tasakorkea 110cm. Nurkat ilman pyöristyksiä mutta ulkoreunassa kaarevuutta.

Jos teettäisi molemmat puoliskot, ei mittojenkaan tarvisi ihan tarkkaan täsmätä. Nimittäin rakentaisin raamit lasin mukaan. 8)
telipyörä
Apukuski
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Maalis 2010 13:28
Location: Tornio

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja telipyörä »

Onko kukaan koettanut hioa laseja sillä lärjyllä, jota laitetaan, oliko pumpulilaikkaan ja säädettävällä rälläkällä sittevain?
Varoo vain ettei mee puhki! :D
Tulee kuulemma ihan kirkas vanhastakin lasista.
Paalupaikka.com oli joskus juttua tuosta.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

telipyörä kirjoitti:Onko kukaan koettanut hioa laseja sillä lärjyllä, jota laitetaan, oliko pumpulilaikkaan ja säädettävällä rälläkällä sittevain?
Varoo vain ettei mee puhki! :D
Tulee kuulemma ihan kirkas vanhastakin lasista.
Paalupaikka.com oli joskus juttua tuosta.
Onhan tuolla jossakin keskustelussa kokeiltu ihan mitä vain. Lasin hionnassa vissiin ois parasta "tinatuhka" vai mikä se oli. Mutta kovin työläitä hommia on ollu ja tuloksetkin työmäärään nähden vissiin aika laihat.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
vanha vanaja
Rattiamiraali
Viestit: 369
Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
Truck: Scania K112
Location: Vihti

Re: kosteat lasit.

Viesti Kirjoittaja vanha vanaja »

näin entisenä lasiasentajana voisin antaa vinkin mistä noita laseja saa todella sopivasti.Lasi Turunen nummela tekee mittojen mukaan ja ainakin ennen on ollu hinnat kohdillaan.
Tossa lasin kiillotuksessa on vaan se ongelma että kun purat lämpölasin ja vaikka saisitkin sen puhtaaksi niin ns.lasihome jota niissä on tulee uudelleen koska tuskin kellään on laitteita joilla lasien väliin laitetaan argonkaasu
Jaahas ja taas on kädet mustana
Vastaa Viestiin