Sivu 11/16

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 22 Loka 2015 23:26
Kirjoittaja junior
Onnittelut leimasta. Onko sammutin pakollinen varuste? meillä ei ainakaan katsottu edes onko sammutinta ja hyvä niin koska ei ole

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 22 Loka 2015 23:33
Kirjoittaja neppi
Linja-autossa ainaki on pakollinen. Ekassa katsastuksessa tuli huomautus, sen jälkeen ei oo kiinnostanu ketään.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 23 Loka 2015 07:30
Kirjoittaja pelti
olisko ollu niin, että on pakollinen, mutta katastusmiehet ei sitä (enää) tarkista.... tai sitten vaan näin unta....

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 23 Loka 2015 14:18
Kirjoittaja Pilotti
Linja-autossa pitää olla sammutin, mutta matkailuautossa vain, jos kiinteitä kaasuasennuksia. Voin olla väärässäkin...

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 23 Loka 2015 15:23
Kirjoittaja Iski
Kyllä linja-autossa pitää olla sammutin ja ea laukku ja raivausvälineet, matkailuautossa pitää olla myös sammutin, mutta ei tarvi tarkistuttaa eikä leimaukko sitä katso

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 23 Loka 2015 19:35
Kirjoittaja Rosvolinna
On inssi kerran tarkastanut nuo EA-laukut. Sinetit olen väsänyt kuumaliimatipasta ja kitarankielen pätkistä. Sama setä halusi myös nähdä varauloskäyntien tarrat.

Pistoluontoisia tarkastuksia tekevät.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 23 Loka 2015 19:48
Kirjoittaja -LÄTSÄ-
Hö... Oonk mää jotenki yksin sen ajatuksen kaa että "mitä väliä tarviiko leimalle EA laukun/tarvikkeet ja sammuttimen/t... Ne pitää anyway olla iha ittesä takia. Sama mitä herra isoherra sanoo"...(siis katsuri)
Minen ainakaan pidä kyseisiä varusteita turhanpäiväisenä... :)
Eli mun autosta ainakin tulee tulevaisuudessa nämä kyseiset varusteet löytymään tarvii niitä leimalla tai ei. :)

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 23 Loka 2015 20:21
Kirjoittaja jiivee
Nyt lätsä puhut järkee.Menis vaan muidenki päähän,ei kaikki tarvi olla pakollista,omaa järkeä saa käyttää. :-o

Turvallisuus ennen kaikkea.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 23 Loka 2015 20:53
Kirjoittaja jiivee
Nyt tekee mieli vähä sanoo. :-o .Jos rakennatte auton ja rahaa menee useempi tonni,(riippuu) niin turvavälineiskö sitte menee tikku kynnen alle :shock: .Sammuttimet ei maksa juuri mitää siihen verrattuna,eikä EA laukkukaa,mua alakaa nyt naurattaa tää nuukuus,tuas paikas. :lol: :lol:

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 23 Loka 2015 22:19
Kirjoittaja Rantarosvo
Miulla on työkalupakissa 2 sammutinta. Ei tartteis yhtään lain mukaan. Ea-laukkuja on 2, varotuskolmioita 2 tunkkeja 2 10t ja 20t (pakki painaa 3510kg) hinausköysiä taitaa olla 5 yms. Tipiliivejä on 3 eli jokaiselle ja ne on ohjaamossa et voi pukee päälle ennen ko astuu autosta ulos. Irtonaisia heijastimia on jokunen että voi antaa vaikka heijastittomalle jalankulkijalle.

Lisäks talvella autosta löytyy muutama huopa tyhjiöpakkauksessa ettei kostu, pakki jossa lämpökynttilöitä, valopuikkoja, ylimääräsiä taskulamppuja(2) yms. eli tarvikkeita joita voi tarvita kun kone ei käy ja ulkona on pakkasta. Normi tamineissa rupee palelemaan aika nopeesti.
Kaikkee ei oo kahta kappaletta. Radiopuhelimia on 4 :D mut ne liittyy radioharrastukseen :)

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 23 Loka 2015 22:20
Kirjoittaja Rosvolinna
Jep. Ihan toimivat uudet Ea-laukut tuossa on pari kertaan on niitä tarvinnutkin. Sammuttimien ostan joka vuosi uuden. Vanhat tungen pois inssin silmistä. On tuolla muutama sitten varalla...

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 23 Loka 2015 22:22
Kirjoittaja Rantarosvo
Vanhoilla sammuttimilla on myös hyvä harjotella. Mokomia ei tänäpäivänä kannata paljon huoltoon viedä. Koputtelevat kumivasaralla mömmöt liikkeelle ja kattovat et painemittari on vihreellä.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 24 Loka 2015 19:10
Kirjoittaja jiivee
Eikä mitä,uusimpiakin sammuttia on hyvä joskus kääntää väärinpäin ja koputella vaikkapa kumivasaralla pohjaan,kuunnella että aine liikkuu.Silloin hyvä.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 25 Loka 2015 19:24
Kirjoittaja Iski
Viime talvena viimeksi harjoiteltiin vanhoilla sammuttimilla ja sammutinpeiton käyttö harjoiteltiin myös, viikonloppuna Hämeenhelmessä oli Valoween treffit missä sammutinhuolto paikalla ja sai harjoitella sammutusta, aina hyvä treenaa vaikka joutuu muutenkin suorittamaan näitä adr ja tulityö kortteja.
Ea laukkuhan on itsestään selvyys, myös henkilöautossa ja onhan toi ea kurssikin ajantasalla.
Vähän nyt menee ohi kuitenkin tosta katsastuksesta :roll:

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 30 Marras 2015 15:33
Kirjoittaja jawetta
Ja nyt on iineskin leimattu 02.05.2017 asti oli muuten jonkun verran kemppi sulkeisia.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 05 Joulu 2015 09:36
Kirjoittaja ansa
meillä kans kalusto leimassa 25.11.2015
tämä vuosi poikkes aikalailla edellisistä, remontteja tehty vähä joka retken jälkeen ja jollakin retkelläkin.
pers tuntumalla takajarruihin kaikki uutta, mutta kyllähän nyt autossa tuntuu olevan jarrutkin.
katsastuksessa oli mukana "oppipoika" ja tarkastettiin tällä kertaa kaikki mitä autosta löytyy, toki katsastushenkilö "sanna" kysyi että onko aikaa ja saako. myös lapio on linja-auto varuste ja löytyi, mutta kirves ei enää oo raivausväline.
jarrukokeeseen on tullu kuulemma joku uus pykälä että pitää löytyä yli 10kn jarruteho etuakselilta ja täyttyihän sekin pykälä.
nyt auto onnellisesti pestynä ja seisonnassa, ennen kevään starttia akkulaatikon sulakkeet vaativat erityistä huolenpitoa webasto kun lakkas mystisesti toimimasta katsasturetkellä.
kaikki sulakkeet 6kpl enemmän ja vähemmän huonolla hapella.
lisäksi parkkikompura(jääkaapista) suli viimeisellä retkellä.
nyt odottamassa thomas industriessin (noice silent)sairaalakompura asennusta,jos se kestäis paremmin.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 09 Joulu 2015 15:25
Kirjoittaja pelti
Nepparilla on ny taas puoleksitoista vuodeksi leimaa. Katsastusmies totesi, mitäs turhaa auton toit, olis pelkät paperit riitänyt - oli niin hienossa kunnossa.

94 eur A-katsastus. Sauhut ja jarrut oli jo mitattu ennakkoon.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 09 Joulu 2015 16:56
Kirjoittaja Pukaatti
Joo onneevaan! Miulakin sanoi et ajele vaan hissukseen hallista läpi niin hää männöö jo kirjottellee papruja :mrgreen:

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 09 Joulu 2015 19:06
Kirjoittaja Rantarosvo
Miulle sano et tuu sitte uudestaan ko oot saanu helmat. Ei kelvannu ilman.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 09 Joulu 2015 20:05
Kirjoittaja junior
Onnittelut leimasta menispä täälläkin noin helposti läpi yleensä meillä on takajarru ongelmia

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 16 Huhti 2016 17:49
Kirjoittaja paci
Hylsy tuli viime viikolla jarruista. :( Liikaa heittoa molemmilla akseleilla, ristissä vielä niin ei huomannut ajossa. Josko säätämällä selviäisi, täytyy tutkia. Pikapäästöventtiili myös takana vuotaa hiukan. Muuten kaikki kunnossa.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 04 Touko 2016 22:31
Kirjoittaja paci
No niin, nyt on tänään saatu tuore leima :D Kaikkiin nurkkiin tuli uudet hihnat ja rummut, jarrurullia ym. pientä. On muuten napakat jarrut :)

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 09 Touko 2016 06:06
Kirjoittaja esaheikki
Käytin kotimaisen kuusamossa viimmeviikolla katsastuksessa.Läpi meni ainuana vikana toinen kilvenvalo pimiänä katsastaja katto koneeltaa on ollut viimmevuonnakin totesin niin olikin mutta korjasin sen ja lähtiissä vielä tarkistin että on ainai etellisen vuojen viat kunnossa.Jarrut oli hyvät heti ens polkasulla.Välyksiä ei löytynyt sanon turha niitä katella etellisestä katsastuksesta ajettu noin 3000 km ja hyvissä rasvoissa nivelet ei taia kulua nuilla ajoilla.

Esa Ä

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 07 Kesä 2016 12:12
Kirjoittaja KajNyy1
Tuore rekisteriote saatu tänään katsastuksesta. Läpi ilman huomautusta. A-katsastus Mankkaa kaikki sisältyvänä pakokaasut ja jarrusovitukset hintaan 280€. Tärkeintä on että tuttu aseman päällikkö myös katsoo sillä silmällä että onko tulossa korjauskohteita niin kertoo jo ennen kuin katsastus aiheuttaa toimenpiteita.
Nyt vasemman etupyörän alempaan olkatappiin tullut löysää mutta ei niin paljon että aiheuttaa huomautuksen.

Re: Kulkurin katsastus

Lähetetty: 07 Kesä 2016 14:21
Kirjoittaja Lahti32
Yritetty leimaa tänään mutta hyytyi jarrujen tehon puutteeseen. Jarruletkun liitin oli myös liian ruostunut.

Täytyy avata rummut ja huoltaa liikkuvat osat, pyyhkiä nailonlaikalla paikat puhtaiksi. Homma suoritettiin viimeksi vuonna 2004 takapäähän mutta nyt jäi etuakseliltakin tehot vähää vaille. Bussi on seissyt syyskuusta ajamatta. Ei se hyvää tee, kyllä bussilla pitää ajaa niin se pysyy kunnossa.

Rumpujumppaa huomisesta eteenpäin.