Kulkurin katsastus

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Jule
Vapaaherra
Truck: B10M Carrus 501

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja Jule »

Timppa kirjoitti: 07 Loka 2023 13:23 Minä olen usein kysynyt että onko mitään parannettavaa , kyllä alustasta saa paremmin selvää siellä montulla .
Usein pääsee helpommalla kun tekee remonttia ennemmin kuin myöhemmin.
seepra
Ajoneuvos
Truck: Carrus 502
Member id: 418

Viesti Kirjoittaja seepra »

418 meni katsastuksesta läpi ja 340 km oli tullut edellisestä, katsuri sanoi että vähän enemmän voisi ajaa.

Carrus 502 B10M-C700
Mikaeli
Ajoneuvos
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Member id: 454

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Jule kirjoitti: 07 Loka 2023 15:05
Timppa kirjoitti: 07 Loka 2023 13:23 Minä olen usein kysynyt että onko mitään parannettavaa , kyllä alustasta saa paremmin selvää siellä montulla .
Usein pääsee helpommalla kun tekee remonttia ennemmin kuin myöhemmin.
Samaa mieltä. Ja koska tuommoista ei kukaan ravista kotona, kannattaa pyytää sitä katsastajaa kertomaan mitä löytyy. Siksihän siitä maksetaan. Esim. mulle sanoi nyt katsastaja ihan asiallisesti, että tuuppa katsomaan, tuo raidetangon pää ei enää ole ihan uusi. "Alkava välys, mutta eipä tuota kannata lapulle näillä kilometreillä kirjoittaa. Mutta jos ravistaa niin tiedät." Ja autohan hieman ravistaa nykyään. Täytyy varmaan vaihtaa, kun tulee uudet eturenkaatkin ensiviikolla.

Edellisellä kertaa tuli vinkki parin ilmasäiliön pannasta. Niin juu, ja ohjaustehostimen putkista on kans kyl kerrottu pari kertaa, tarttis nekin kai vaihtaa🙄
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
B9M
Kansleri
Truck: Volvo FH12 380 XL
Member id: 048

Viesti Kirjoittaja B9M »

DoDih!
Vuosi tuli taas lisää ajoaikaa :D . Ajoin puolelta päivin Räyrinkiin huoltohalliin ja nappasin pyörän kontista. Palasin reilun 44km polkemisen jälkeen takas :D ja katsastuslappu. penkilla Oli muuten Halsuan Helmessä helevetin hyvät makkaraperunat :shock: :D Ei oltu kyselty piirturin ja nopeustajoittimen perään. On se heleppoo kun raskashuolto katsastaa kymmeniä autoja vuosittain. 4100km tullu vuodessa T. @ri
venetohtori
Kuski
Truck: Volvo Carrus

Viesti Kirjoittaja venetohtori »

Perjantaina hain leiman . Wetterillä savut ja jarrusovite 147e Katsastus 130e piirturin pois"leimaus"52e . Kyselin tuon piirturin perään että kun on niin paikkakuntakohtaista pitääköolla tarkastettu /poisleimattu . Kertoi että selvät ohjeet on "kaikilla"jos piirturi on niin pitää tarkistaa 2 vuodenvälein tai sitten pois leimata. Jos ei ole kumpaakaan tehty ja on ratsia tienpäällä niin tulee sakot jos "huomaavat"
kallek505
Rattiamiraali
Truck: Rautarouva
Member id: 512

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Mites toi piirturin "pois" leimaus tapahtuu. Itellä kans ollu taistelua noiden konttoreiden kanssa piirtureista ja haluan tuosta värkistä eroon
Älä sinä siitä ressaa, v*tuiksihan se menee joka tapauksessa
venetohtori
Kuski
Truck: Volvo Carrus

Viesti Kirjoittaja venetohtori »

Ei se ole kuin paperi homma tuo piirturin "poisto" . Rekisteriotteeseen vain tulee merkintä .
Vastaa Viestiin