Kulkurin katsastus

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1452
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja B9M »

Leima tuli taas, mutta korjauskehotus oikeasta uloimmasta raidetangon nupista :shock: . Maanataina vaihtoon niin kaikki sitten OK. :D T. Ari
#048
villev51
Rattiamiraali
Viestit: 365
Liittynyt: 14 Joulu 2015 09:12
Truck: Setra s208
Location: Rovaniemi

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja villev51 »

Empä ole kuullut että raidetangon päästä "saa" korjauskehotuksen. Mulla ne on aina mennyt hylkyyn....

Kun autossa on voimassa oleva liikennevakuutus. Saa ajaa katsastukseen varattua aikaa vastaan. Vaikka on seisonnassa.

Nykyisin on mahdollista seisottaa autoa täysin ilman vakuutusta, silloin ei saa ajaa edes katsastukseen, vaikka olisi aika varattuna.
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1452
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja B9M »

villev51 kirjoitti: 10 Loka 2022 11:13 Empä ole kuullut että raidetangon päästä "saa" korjauskehotuksen. Mulla ne on aina mennyt hylkyyn....
Duoda, Duoda, jotain etua, kun käyttää autoa korjaamon kautta, joka katsastuttaa kymmeniä raskaan kaluston vehkeitä vuodessa. Eli katsuri tulee firmalle. :shock: Jarrulaput on kumminkin oltava. Jääpi pilkunnussimiset kokematta :D . Kun soitti että katsastettu, mutta tällä kertaa haukansilmä löysi rikkinäisen kumin :shock: Kuukausi oli korjausaikaa, mutta se on ny hoidettu. Hyvähän se oli vaihtaa ei siinä mitään :D ja ilman uusintaa 8)
Oli vaan vääränpuoleinen osa ekaks ja jos olis kiire ollu niin olisivat vaihtaneet vaan kumin. No vuorokausi piti olla enemmän liikenteessä nii tuli 3,40€ tappiota veroissa :mrgreen: kun oikee osa tuli. T. @ri
#048
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja Jule »

villev51 kirjoitti: 10 Loka 2022 11:13 Empä ole kuullut että raidetangon päästä "saa" korjauskehotuksen. Mulla ne on aina mennyt hylkyyn....

Kun autossa on voimassa oleva liikennevakuutus. Saa ajaa katsastukseen varattua aikaa vastaan. Vaikka on seisonnassa.

Nykyisin on mahdollista seisottaa autoa täysin ilman vakuutusta, silloin ei saa ajaa edes katsastukseen, vaikka olisi aika varattuna.
Jos välys on riittävän pieni ja kiintiöt on ok, niin tulee pelkkä huomautus, mullakin joskus tuli sisäpäästä pelkkä huomautus.

Tulipa mieleen että saako leimallakäyntiä varten otettua konttorilta sen ~10e päivävakuutuksen vai myykö ne sen vain punaisten kilpien kanssa?
transpot
Rattiamiraali
Viestit: 250
Liittynyt: 12 Marras 2011 10:19
Truck: scania carrus 502
Location: kaarina
Paikkakunta: kaarina

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja transpot »

Jule kirjoitti: 10 Loka 2022 17:40
villev51 kirjoitti: 10 Loka 2022 11:13 Empä ole kuullut että raidetangon päästä "saa" korjauskehotuksen. Mulla ne on aina mennyt hylkyyn....

Kun autossa on voimassa oleva liikennevakuutus. Saa ajaa katsastukseen varattua aikaa vastaan. Vaikka on seisonnassa.

Nykyisin on mahdollista seisottaa autoa täysin ilman vakuutusta, silloin ei saa ajaa edes katsastukseen, vaikka olisi aika varattuna.
Jos välys on riittävän pieni ja kiintiöt on ok, niin tulee pelkkä huomautus, mullakin joskus tuli sisäpäästä pelkkä huomautus.

Tulipa mieleen että saako leimallakäyntiä varten otettua konttorilta sen ~10e päivävakuutuksen vai myykö ne sen vain punaisten kilpien kanssa?
Eikös leimalle ja takas saanut ajaa vaikka auto olis seisontavakuutuksessa? Pitää vaan varata aika etukäteen. En muista oliko tässä joku sääntö et kuinka pitkä matka saa olla katsastuskonttorille. Edit. Olikin väärää tietoa. Eli auton oma vakuutus voimaan ja aika konttorille.
Viimeksi muokannut transpot, 11 Loka 2022 08:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1452
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja B9M »

villev51 kirjoitti: 10 Loka 2022 11:13 Eikös leimalle ja takas saanut ajaa vaikka auto olis seisontavakuutuksessa? Pitää vaan varata aika etukäteen.
Pitää vaan laitteessa olla liikennevakuutus :shock: omassa astuu voimaan kun otan liikennekäyttöön, niimpä otin enkä ruvennut vakuutuksia muuta kautta kokeileen :roll: :roll:
T. @ri
#048
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja Jule »

transpot kirjoitti: 11 Loka 2022 07:39 Eikös leimalle ja takas saanut ajaa vaikka auto olis seisontavakuutuksessa? Pitää vaan varata aika etukäteen. En muista oliko tässä joku sääntö et kuinka pitkä matka saa olla katsastuskonttorille. Edit. Olikin väärää tietoa. Eli auton oma vakuutus voimaan ja aika konttorille.
Siis jos auto on seisontavakuutuksessa, siinä on vakuutus, mutta jos vakuutussopimuksen on irtisanonut kokonaan ei vakuutusta ole.

Aiemminhan tuo ei ollut mahdollista jos ajoneuvo oli rekisterissä, mutta nykyään liikennevakuutuksen voi irtisanoa kokonaan.
kallek505
Rattiamiraali
Viestit: 283
Liittynyt: 29 Touko 2021 07:59
Truck: Rautarouva
Location: Valkeakoski
Member id: 512
Paikkakunta: Valleakoski

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Rosvolinna kirjoitti: 21 Loka 2019 12:49 Siellä on semmoiset räikät joka jarrupalkeen päässä. Niitä naksutellaan kovaan tuntihintaan. Tuo räikkä kompensoi kuluvaa jarrupintaa ja säätää itse itsensä unelmamaailmassa. Silloin tällöin ne kaipaa hieman haalarihahmon vierihoitoa = noin kerran vuodessa, kun jarru-A4:ta anoo. Sama hahmo voi silitellä ALB-venttiiliä vaikka kaupan päälle :)

Tuossa Röllissäni ALB oli sääädetty väärin ja takarenkaat ottivat turhan herkästi kiinni. Jäisellä tiellä jarrutellesani sitä muutaman kerran ihmettelin, mutta hahmo laittoi venttiilin säätöihin.
Älä sinä siitä ressaa, v*tuiksihan se menee joka tapauksessa
kallek505
Rattiamiraali
Viestit: 283
Liittynyt: 29 Touko 2021 07:59
Truck: Rautarouva
Location: Valkeakoski
Member id: 512
Paikkakunta: Valleakoski

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Kertokaas viisaat Pirkanmaan alueella korjaamoa joka tekis rautarouvalle katsastuksen ja sovitukset jarruille ja muut tarpeelliset. Ei yksityishenkilönä huvittaisi noin isoa möhköä lähtee viemään leimalle. Parempi ku ammattilaiset hoitaa niin tietää heti mitä tehdään jos on rikki
Älä sinä siitä ressaa, v*tuiksihan se menee joka tapauksessa
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Ite oon käyttäny huittisissa kuorma-autokorjaamo mäkelällä, varmaan löytyy korjaamoja lähempääkin valkeakoskea🤔

Korjaamon katsastuspakettiin kuuluu yleensä ensin päästöt, jarrut ja korjaamon henkilökunnan tarkastus, mm runko + välykset. Tämän jälkeen, jos kaikki vaikuttaa olevan ok, kutsutaan katsastushenkilö paikalle. Samalla tietty onnistuu öljynvaihdot, alustanrasvaus ja muut huollot kätevästi samassa paikassa.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
kallek505
Rattiamiraali
Viestit: 283
Liittynyt: 29 Touko 2021 07:59
Truck: Rautarouva
Location: Valkeakoski
Member id: 512
Paikkakunta: Valleakoski

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Noniin nyt ollaan pelipaikoilla. Leimaa varten JP Truck Tuning tarkasti piirturin ja rajoittimen. Iso tassu heille. Katsotaan kuinka bussin leiman käy

Lisäillään vähän... Läpihän se meni ja kehujen kanssa. Uusin tieto m1 luokkaan piirturista ja rajoittimesta. Piirturi tarkastettava joka toinen vuosi ja rajoitinta ei tarvi tarkastaa. Katotaan mitä ens leimalla sanotaan
Älä sinä siitä ressaa, v*tuiksihan se menee joka tapauksessa
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

M1 ei tartte piirturia eikä rajoitinta ollenkaan, ei ainakaan mulla oo tarvinnu, avain "hukkaan" niin piirturi on poistettu käytöstä. Johto irti piirturin takaa niin pääsee onnibussistakin eelle, lapsista ehkä parasta ikinä🤣

Samalla lailla se meneen kuin vaikkapa auton etusumuvalot, jos rikki=vika, jesse teippiä päälle=ei saa toimia...
"Käyttö estetty niin ettei sitä voida helposti palauttaa tavanomaisin työkaluin" vai miten se meni, silloin saa olla toimimatta.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
kallek505
Rattiamiraali
Viestit: 283
Liittynyt: 29 Touko 2021 07:59
Truck: Rautarouva
Location: Valkeakoski
Member id: 512
Paikkakunta: Valleakoski

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Tää on kyllä yks oikein perkeleen taistelutanner koko piirturirajotinsysteemi. Joku sanoo yhtä ja toinen toista ja kolmas kolmatta. Vaikka pykälät on ihan selvät niin ihmettelen kuinka erilaiset tulkinnat voi kyseisestä asioista olla konttoreilla. No katotaan seuraavat kaks vuotta kun mennään eteenpäin kun on seuraava piirturin tarkistus että tarkastetaanko vai ei.
Älä sinä siitä ressaa, v*tuiksihan se menee joka tapauksessa
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja Jule »

Tuossa on ilmeisesti ssma periaate kuin noissa valossakin, jos varuste on, sen pitää toimia. Se missäkohtaa katsotaan että piirturia ei ole, on vähän epäselvempi kuin esim noissa sumateissa.

Tietysti jos piirturin poistaa kokonaan, silloin sitä ei ole, mutta nopeusmittari on pakollinen varuste kuitenkin jostain 80-luvun lopulta alkaen, ja ilmeisesti yleismallinen gps mittari ei kelpaa.
kallek505
Rattiamiraali
Viestit: 283
Liittynyt: 29 Touko 2021 07:59
Truck: Rautarouva
Location: Valkeakoski
Member id: 512
Paikkakunta: Valleakoski

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Joo ja tarkasti piirturin plomminkin vaihdelaatikolta. No toisaalta eihän tässä maassa noi säätäjät saa muutenkaan sellaisia lakeja jotka olisi yksiselitteisiä ja niissä ei olisi tulkinnanvaraa. Kaikista yksinkertaisin olisi päätös jos pakko käyttää pakko tarkastaa, jos käyttöpakkoa ei ole ei tarkasteta
Älä sinä siitä ressaa, v*tuiksihan se menee joka tapauksessa
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja setrailija »

Nopeudenrajoitin vaaditaan:

• 1.1.1988 tai sen jälkeen ensimmäisen kerran käyttöön otettuun koko-naismassaltaan yli 12 tonnin kuorma- ja erikoisautoon (N3-luokka) ja yli 10 tonnin linja-autoon (M3-luokka)

• 1.1.2005 tai sen jälkeen ensimmäisen kerran käyttöön otettuun kuorma-autoon (N2-luokka) ja linja-autoon (M2- ja M3-luokka) pakokaasupäästöjen hyväksynnästä riippumatta

• 1.10.2001 – 31.12.2004 välillä ensimmäisen kerran käyttöönotettuun kuorma-autoon (N2-luokka) ja linja-autoon (M2- ja M3-luokka), jonka pakokaasupäästöjen raja-arvot täyttävät 88/77/ETY muutettuna 2001/27/EY vaatimukset (ei koske bensiinikäyttöisiä autoja)

Vaatimukset nopeuden rajoittamisesta (rajoitusnopeus)
Kokonaismassaltaan yli 10 t M3-luokan ajoneuvon suurin nopeus tulee olla asetettuna enintään 100 km:iin tunnissa (asetusnopeus). Alkaen 1.1.2005 ensimmäisen kerran käyttöönotetussa linja-autossa, sekä 1.10.2001-31.12.2004 välisenä aikana ensikertaa käyttöönotetussa M2- ja kokonaismassaltaan enintään 10t M3-luokan ajoneuvoissa, joiden pakokaasupäästöjen raja-arvot täyttävät 88/77/ETY muutettuna 2001/27/EY vaatimukset suurin nopeus tulee olla asetettuna siten että nopeudenrajoitin ei mahdollista maksiminopeuden (rajoitusnopeuden) kohoamista suuremmaksi kuin 100 km/h.

Kuorma-autojen eli N2- ja N3-luokan ajoneuvojen rajoitusnopeuden tulee olla siten asetettuna, että nopeudenrajoitin estää auton nopeuden kohoamisen suuremmaksi kuin 90 km/h. Nykyisiä säännöksiä voidaan tulkita siten että, että asetusnopeus voi olla enintään sama kuin rajoitusnopeus eli esimerkiksi 90 km/h kuorma-autoilla.



Poikkeukset ajopiirturin käytöstä
Ajo- ja lepoaika-asetuksen 5–9 artiklaa ei tarvitse noudattaa eikä ajopiirturia käyttää mm. seuraavissa tapauksissa:

maanviljelyä, puutarhaviljelyä, kotieläintaloutta tai kalastusta harjoittavan yrityksen käyttämässä tai ilman kuljettajaa vuokraamassa ajoneuvossa enintään 100 kilometrin etäisyydellä yrityksen sijaintipaikasta, jos ajoneuvon kuljettaminen ei ole kuljettajan päätoimi ja ajoneuvolla kuljetetaan vähäisessä määrin omia tuotteita, joita myydään torilla tai muutoin tietyssä paikassa tai näiden yritysten omassa hoidossa olevia hevosia;
ajoneuvossa ja ajoneuvoyhdistelmässä, jonka suurin sallittu massa on enintään 7,5 tonnia ja jota käytetään postilaissa (415/2011) tarkoitettuun postin jakeluun tai sellaisten materiaalien tai laitteiden kuljetukseen, joita kuljettaja tarvitsee työnsä yhteydessä, jos ajoneuvoa tai ajoneuvoyhdistelmää käytetään enintään 100 kilometrin etäisyydellä yrityksen sijaintipaikasta ja ajoneuvojen kuljettaminen ei ole kuljettajan päätyö;
ajoneuvossa, jota käytetään yksinomaan pinta-alaltaan enintään 2 300 neliökilometrin suuruisella saarella, jota moottoriajoneuvoliikenteen käytettävissä oleva silta, kahlaamo tai tunneli ei yhdistä mantereeseen,
ajokortin tai ammattitaitoa osoittavan todistuksen saamiseksi annettavaan ajo-opetukseen ja suoritettavaan tutkintoon käytettävässä ajoneuvossa edellyttäen, ettei sitä käytetä kaupallisessa kuljetuksessa;
ajoneuvossa, jota käytetään viemäriverkon, tulvantorjunnan, vesi-, kaasu- ja sähkölaitoksen toiminnassa, maanteiden kunnossapidossa ja valvonnassa, ovelta ovelle tapahtuvassa talousjätteiden keruussa ja kuljetuksessa, sähke- ja puhelinpalvelussa, radio- ja televisiolähetyksissä sekä radio- ja televisiolähettimien tai -vastaanottimien tunnistamisessa;
ajoneuvossa, jossa on 10–17 paikkaa ja jota ei käytetä kaupalliseen liikenteeseen;
opetustarkoituksiin varustetussa ajoneuvossa, jossa opetus tapahtuu pysäköitynä;
ajoneuvossa, joka on tarkoitettu maidon keräämiseen maatiloilta ja maidonkuljetusastioiden tai eläinten ravinnoksi tarkoitettujen maitovalmisteiden palauttamiseen maatiloille;
rahaa tai arvoesineitä kuljettavassa ajoneuvossa;
ajoneuvossa, jota käytetään eläinjätteiden tai muiksi kuin elintarvikkeiksi käytettävien ruhojen kuljetukseen;
ajoneuvossa, jota käytetään yksinomaan maanteiden solmukohtiin liittyvillä alueilla, kuten satamissa, satamien ja muiden liikennemuotojen yhdistämiseksi perustetuissa terminaaleissa ja rautatieterminaaleissa, olevilla teillä;
ajoneuvossa, jota käytetään elävien eläinten kuljetukseen maatilalta paikallisille markkinoille tai teurastamoihin ja päinvastoin 100 kilometrin säteellä maatiloilta, ja
sirkuksen tai huvipuiston erikoisajoneuvossa.
Lähde: 507/2018 / Valtioneuvoston asetus ajopiirturikorttien myöntämisestä ja poikkeuksista ajopiirturin käytössä. Saatavilla: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/201 ... p445877824
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
Lonely-Rider
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 28 Helmi 2013 22:31
Location: pohjanmaa

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja Lonely-Rider »

"«Ajopiirturista» säädetään tieliikenteessä käytettävistä «ajopiirtureista», tieliikenteen valvontalaitteista annetun neuvoston asetuksen (ETY) N 3821/85 kumoamisesta sekä tieliikenteen sosiaalilainsäädännön yhdenmukaistamisesta annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N 561/2006 muuttamisesta annetussa Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EU) N 165/2014. Tieliikenteen sosiaalilainsäädännön yhdenmukaistamisesta ja neuvoston asetusten (ETY) N 3821/85 ja (EY) N 2135/98 muuttamisesta sekä neuvoston asetuksen (ETY) N 3820/85 kumoamisesta annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N 561/2006 3 artiklan 1 kohdan i alakohdassa tarkoitettuja hyötyajoneuvoja Suomessa ovat sellaiset M- ja N-luokan ajoneuvot, joiden ensimmäisen käyttöönottovuoden päättymisestä on kulunut vähintään 30 vuotta ja joita ei käytetä kaupalliseen tavaran tai henkilöiden kuljetuksiin."

Eli yli 30 vuotta vanha auto, jos ei kaupallisia kuljetuksia ei tarvitse ajopiirturia.

Tämä laki tulee voimaan 1.3.2021
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja Jule »

Se että ei tarvii ajopiirturia on eri asia kuin se että pitääkö ajopiirturi katsastaa.

Ei noita mainittuja etusumareitakaan tarvii olla, mutta jos sumarin lasi on halki, niin siitä pomppaa. Se ero noissa tietysti on että sumarin tarkastaminen ei maksa mitään.
VOYAGER
Rattimajuri
Viestit: 194
Liittynyt: 23 Tammi 2020 16:47
Truck: 9700 B12B
Location: Koli
Member id: 438

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja VOYAGER »

Just tolleen kuin Mikaeli totesi.
Ei meilläkään tarvii piirturin ja rajoittimen todistuksia M1 ajoneuvoista. :D

ps. heti puolivuotta kylähulluiltu kulkureina espanja/portugal. karu paluu parin viikon päästä. 8)
Asiasta mittään en tiiä, mutta hanttiin pannaan kuitenkin! :mrgreen:
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1452
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja B9M »

NoNiiih, taas vuosi ajoaikaa :shock: öljyt ja suodattimet kans vaihtoon. Neljän vuoden päästä taas ......öljyt :D T. @ri
#048
kallek505
Rattiamiraali
Viestit: 283
Liittynyt: 29 Touko 2021 07:59
Truck: Rautarouva
Location: Valkeakoski
Member id: 512
Paikkakunta: Valleakoski

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Mä vaihtelen talven aikana vaan ulkonurkistaan kulahtaneet etutassut, käytän kulmien tarkastuksessa ja tarvittaessa säädetään, huhtikuussa käytän leimalla. Ens kesän jälkeen vaihdellaan si öljyjä ja suodattimia ja remmejä ja ja ja....
Älä sinä siitä ressaa, v*tuiksihan se menee joka tapauksessa
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1452
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja B9M »

Kilsoja tullu vuodessa kumminkin 4,3k = reilu motti diiiseliä = 2,2 euron keskihinnalla abauttiaralla 24 satkua.......= kuukauden tili....vittuako sitä sitten ihmettelee mihin ne rahat on oikeen menny :mrgreen: T. @ri
#048
Niehku_vanlife
Kuski
Viestit: 34
Liittynyt: 02 Loka 2022 10:16
Location: Jaala

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja Niehku_vanlife »

Meillä oli tullut vuodessa 24000km. Ilmankos on aina rahat loppu...

Mutta ei ostettu bussia turhaan pihaan seisomaan.

Vuosi leimaa tuli. Ens syksynä uudestaan. Äänenvaimennin pitää vaihtaa kyllä ennen seuraavaa reissua, kun se on otteessa.
venetohtori
Kuski
Viestit: 26
Liittynyt: 18 Loka 2020 19:39
Truck: Volvo Carrus
Location: KOKKOLA
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja venetohtori »

Ensin oli aamulla jarrutesti ja päästöt. sitten soitto josko pääsis katsastukseen . Pääsihän sitä ja leima tuli ei löytynyt vikoja vaikka tosissaan yrittivät
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Kulkurin katsastus

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Minä olen usein kysynyt että onko mitään parannettavaa , kyllä alustasta saa paremmin selvää siellä montulla .
Vastaa Viestiin