listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä
- Sisu
- Rattiamiraali
- Truck: Scania K92 Vähämaa
Re: listaa suopeista kylähullujen bussien vakuutusyhtiöistä
Minusta näiden vertailu on muutenkin hankalaa jos ei tiedä taustoja.
Esim oma matkailuauto 450 euroa nolla bonuksilla ja 142 euroa täyskasko tuulilasi ja hinaus vakuutuksella. Oma ikä 44 ja haukipudas. Yhtiönä IF
Mutta minä maksan silti noin 4000 euroa vuodessa vakuutusmaksuja. Eli toi mun keisi on varmaan kaupanpäällinen. Tuskin monikaan meistä saa tuohon minun hintaan vakuutusta.
Esim oma matkailuauto 450 euroa nolla bonuksilla ja 142 euroa täyskasko tuulilasi ja hinaus vakuutuksella. Oma ikä 44 ja haukipudas. Yhtiönä IF
Mutta minä maksan silti noin 4000 euroa vuodessa vakuutusmaksuja. Eli toi mun keisi on varmaan kaupanpäällinen. Tuskin monikaan meistä saa tuohon minun hintaan vakuutusta.
-
- Rattiamiraali
- Truck: scania carrus 502
Itse itselle vastaten..kyllähän se vakuutuksen hinta tippuu kun muuttaa matkailuautoksi.olishan tämän viestiketjun lukea ennen kun alkaa kyselemään hassuja 

Hinnat vaihtelee aika paljo .Minulla ei tällä hetkellä oo matkailuautoa.Kyselin eilen liikenne vakuutusta tuommoseen matkailuautoon joka painaa vähän yly 10 tonnin.Hinnat vaiteli noin 530-900 ekun välillä.Mutta kallein lupas puoleen hintaa joten lopputulos melkein sama.Onko tuo sisun vakuutus 0 bonuksilla vai uusi vakuutus johon on saanu bonukset heti? Oon katellut näitä autoja ja kysellyt kuluja paljoko vakuutukset ja verot tulis maksaan.Katotaan miten käy tuleeko semmonen ajoneuvo hankittua.
- ae70
- Rattiamiraali
- Truck: Scania Bf 80
Itsellä rekisteröity m1 matkailuautoksi ja fenniassa osakasko ja liikenne vakuutus karvan alle 500€ vuoteen nolla boonuksilla:)
Scania Bf80 "vajokki" 5000.
Siinä Volvo veti missä Kaania vapis.
Siinä Volvo veti missä Kaania vapis.
- kulkuri
- Kansleri
Millä ihmeellä te noita hinaus vakuutuksia saatte ?
- Iski
- Kansleri
- Truck: Carrus 502 B10M
- Member id: 149
IF on meillä 70 bonusta ja linja-auto vuoden maksu alle 500 ja osakasko 30, hinausvakuutusta ei saa suoraan, paitsi jos muuttaa matkailuautoksi, ajattelin käydä arvioittamassa ja saisko järkevän hintaista kaskoa. lähivakuutus olis ollut vähän kalliimpi, muita en ole kysynyt, vielä.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- pelti
- Kansleri
- Truck: Hymer camp
- Viesti:
Iffistä kyselin liikennevakuutuksen hintoja yhdella (tällä hetkellä linja-auto) projektille jos se olisi rekisteröity
-linja-autona 1900 eur
- kuorma-autona 2300 eur
-matkailuautona jotain rapiat 400 eur.
noi siis nolla bonuksilla.
-linja-autona 1900 eur
- kuorma-autona 2300 eur
-matkailuautona jotain rapiat 400 eur.
noi siis nolla bonuksilla.
peltiliiteri.com
-
- Rattiamiraali
Nyt sunnuntaina pitäisi linjuri siirrättää kotiin. Voiko tosiaan olla niin että kun otan siirtopäivän ajaksi liikennekäyttöön niin joudun maksamaan koko kuukaudelta vakuutusmaksun kun ei ole yhtäjaksoisesti ollut 30 päivää seisonnassa.
näin ymmärsin mitä ifin sivuilta lueskelin.

näin ymmärsin mitä ifin sivuilta lueskelin.
- wiima63
- Kansleri
- Truck: wiima ja Van Hool
- Member id: 155
En ota tohon 30 päivän juttuun kantaa mutta mietin tarrakilpiä että saako niihin ostaa päivän vakuutuksen jos auto on seisonnassa vai onko se pakko ottaa liikennekäyttöön.
-
- Rattiamiraali
Saa...ongelma vaan Se että kerkesin lähettämään rek.otteen tuojalle niin en saa enää haettua ja toimitettua näin viikon loppuna siirtolupaakaan. No tulipahan reilu satanen nyt siirrolle hintaa.
-
- Renkaiden potkija
- Truck: hakusessa!
Mielenkiintoinen aihe. Ajatellut tässä että jos kulkurin hommaan niin pitäähän se Linja-autoksi rekisteröidä. Tuo vakuutusten hintaero kyllä on aika huima, mutta osa päässyt aika halvallakin. Mieluummin kuitenkin vakuutusyhtiölle maksan kuin valtiolle vaikka joku satanen takkiin tulisi.
- pelti
- Kansleri
- Truck: Hymer camp
- Viesti:
Neoplani matkailuautona IF:ssä, liikennevakuutus ja kasko (sis. tuulilasivak. hinaus etc.) vähän yli 300 mutta bonukset 75.
peltiliiteri.com
-
- Ajoneuvos
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Miksi? Mielummin rahat kasvottomien sijoittajien taskuihin ku yhteiseen kassaan? No mikä ettei.Mika_M kirjoitti:Mieluummin kuitenkin vakuutusyhtiölle maksan kuin valtiolle vaikka joku satanen takkiin tulisi.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Truck: Haaveissa taas
- Member id: 065
Menee vähän offtopicciin mutta se "yhteisen kassan" käyttö on taas ihan eri juttu, koska kukaan ei valvo esim tieliikenteen verojen käyttöä tienpitoon.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
-Volvo B10M Carrus Star 301 vm.-91
-kokonaismassa 18 tonnia
-10-hengen linja-auto,
-paikkakunta Joensuu,
-ikä 52v,
-liikennevakuutus 70% bonuksella 258€/vuosi
-hirvi-palo-varkausvakuutus 100€/vuosi
-Yhtiö LähiTapiola
-kokonaismassa 18 tonnia
-10-hengen linja-auto,
-paikkakunta Joensuu,
-ikä 52v,
-Yhtiö LähiTapiola
-
- Ajoneuvos
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Offtopic parasta. Miks tieliikenteestä kerätyt varat pitäis käyttää kokonaisuudessaan tieliikenteeseen? Pitäs ajatella kokonaisuutta eikä omaa napaa.Matkamese kirjoitti:Menee vähän offtopicciin mutta se "yhteisen kassan" käyttö on taas ihan eri juttu, koska kukaan ei valvo esim tieliikenteen verojen käyttöä tienpitoon.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Tulipa tuossa jaariteltua Fennian tätin kanssa:
Liikennevakuutus 0% bonus, Pori, -78 omistaja
-96 2,5tdi Ducato Maxi
N2 kuorma-autona 783€/v
M1 matkailuauto 355€/v
-92 Scania k113
M3 linja-autona 2289€/v
M1 matkailuauto 355€/v
Säästäähän sitä tiisseliverossa bussina, mutta...
Liikennevakuutus 0% bonus, Pori, -78 omistaja
-96 2,5tdi Ducato Maxi
N2 kuorma-autona 783€/v
M1 matkailuauto 355€/v
-92 Scania k113
M3 linja-autona 2289€/v
M1 matkailuauto 355€/v
Säästäähän sitä tiisseliverossa bussina, mutta...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- kulkuri
- Kansleri

"Lainaus
-Volvo B10M Carrus Star 301 vm.-91
-kokonaismassa 18 tonnia
-10-hengen linja-auto,
-paikkakunta Joensuu,
-ikä 52v,
-Yhtiö LähiTapiola"

Millä te onnistutte saamaan noita hirvi-, palo- ja varkausvakuutuksia
Noin vanhoihin ja vielä tuollaisiin hintoihin

- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Ei mullakaan tainnut olla edes satasta vuosi.kulkuri kirjoitti: Millä te onnistutte saamaan noita hirvi-, palo- ja varkausvakuutuksia
Noin vanhoihin ja vielä tuollaisiin hintoihin
Tulevaisuus on sähköinen
- wiima63
- Kansleri
- Truck: wiima ja Van Hool
- Member id: 155
Satasen taitaa olla hirvi palo varkaus 50 vuotiaaseen. Liikennevakuutus sit 500e päälle 0% bonuksilla.
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Truck: Carrus 302
- Member id: 216
Uusi vuosi ja uudet kujeet.
Autokuume on kuulemma varma kevään merkki. Lääkitystä odotellessani soittelin POP-vakuutukseen kysyäkseni miten vanhasta bussista rakennetun matkailuauton vakuutukset hinnoiteltaisiin M1-matkailuautona ja kuorma-autona.
Vakuutusyhtiön täti sanoi että he eivät voi antaa hintaa ennen kuin auto on rekisteröity henkilöautoksi. Arvio oli 500 - 2500. Moottorin 400 hevosvoimaa maksaa ja 11000 kuutiosenttimetriä oli kuulemma niin suuri moottori, ettei hänele ole vielä tämmöistä eteen tullut.
Kuorma-auton vakuutusten arvio oli 1300 euroa, mutta sitäkään ei kuulemma voi tietää ennenkuin auto on kuorma-auto.
Minä tietysti kyselin että mikäs järki siinä sitten on että ensin muutoskatsastan bussin henkilöautoksi, jotta saan vakuutukselle hinnan. Sitten muuoskatsastan sen kuorma-autoksi, jotta saan vakuutukselle hinnan. Sitten totean että henkilöauto olisi halvempi ja muutoskatsastan sen uudelleen henkilöautoksi. No ei osannut täti tähän muuta kuin naurahtaa.
Tuumasin että voisiko sieltä teiltä päin joku soitella minulle huomenna asiaan perehdyttyään.
-KHS-
Autokuume on kuulemma varma kevään merkki. Lääkitystä odotellessani soittelin POP-vakuutukseen kysyäkseni miten vanhasta bussista rakennetun matkailuauton vakuutukset hinnoiteltaisiin M1-matkailuautona ja kuorma-autona.
Vakuutusyhtiön täti sanoi että he eivät voi antaa hintaa ennen kuin auto on rekisteröity henkilöautoksi. Arvio oli 500 - 2500. Moottorin 400 hevosvoimaa maksaa ja 11000 kuutiosenttimetriä oli kuulemma niin suuri moottori, ettei hänele ole vielä tämmöistä eteen tullut.
Kuorma-auton vakuutusten arvio oli 1300 euroa, mutta sitäkään ei kuulemma voi tietää ennenkuin auto on kuorma-auto.
Minä tietysti kyselin että mikäs järki siinä sitten on että ensin muutoskatsastan bussin henkilöautoksi, jotta saan vakuutukselle hinnan. Sitten muuoskatsastan sen kuorma-autoksi, jotta saan vakuutukselle hinnan. Sitten totean että henkilöauto olisi halvempi ja muutoskatsastan sen uudelleen henkilöautoksi. No ei osannut täti tähän muuta kuin naurahtaa.
Tuumasin että voisiko sieltä teiltä päin joku soitella minulle huomenna asiaan perehdyttyään.
-KHS-
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
POP-vakuutuksessa tuo oli mahdotonta ainakin kun itse kyselin. Fenniasta sain tietooni, mutta vaatii tietämyskoneen käyttäjältä jonkinlaista kikkailua, kun ajoneuvon tiedot tulee systeemistä, ja jos ei osaa käyttää niin ei voi näyttää. Jos tiedät vastaavan auton rekkarin joka on jo M1 niin sen kilpitiedolla voit kysyä, saat tarkan hinnan kuten minä Fenniasta kun virkailija "teki" bussista hetkeksi "väkisin" M1-auton ja sai sille hinnan laskettua...
OT: POP-vakuutus ei tiennyt bonuksiani, vaikka ne oli heillä päättyneessä pikkuautossa. Tämän bonustiedon sain fenniasta kun sieltä auto siirtyi bonuksineen POP-vakuutukselle, POP-vakuutuksen toimesta kun annoin valtkirjan siirtää. Mutta eivät tosiaan tienneet ja kas kun tuollanen 70% ei tee juuri mitään 1000€ vakuutuksessa, niin helposti unohtuu... Ihan jo valmiiksi pelottaa että mitä jos jotain sattuu, niin kas koko vakuutusta ei varmaan aikuistenoikeesti edes ole! Laskun ne muistaa laittaa, ja jokaisesta vakuutuksesta erikseen ja pelkkä vakuutusnumero laskussa niin joutuu menee nettiin kattoo että mikähän vakuutus se tämä mahtaa olla.
OT: POP-vakuutus ei tiennyt bonuksiani, vaikka ne oli heillä päättyneessä pikkuautossa. Tämän bonustiedon sain fenniasta kun sieltä auto siirtyi bonuksineen POP-vakuutukselle, POP-vakuutuksen toimesta kun annoin valtkirjan siirtää. Mutta eivät tosiaan tienneet ja kas kun tuollanen 70% ei tee juuri mitään 1000€ vakuutuksessa, niin helposti unohtuu... Ihan jo valmiiksi pelottaa että mitä jos jotain sattuu, niin kas koko vakuutusta ei varmaan aikuistenoikeesti edes ole! Laskun ne muistaa laittaa, ja jokaisesta vakuutuksesta erikseen ja pelkkä vakuutusnumero laskussa niin joutuu menee nettiin kattoo että mikähän vakuutus se tämä mahtaa olla.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Kannattaako noin hankalan firman kanssa oikeasti tehdä yhteistyötä edes?
Muistakaa mainita, että auto on yksityiskäytössä, kun kysytte vakuutusta sille linja-autona. Luulen että nämä kahden tonnin vuisimaksut on laskettu ammattikäytössä olevalle...