Aggregaatista asiaa

eagless
Kippari
Viestit: 54
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Location: eagless

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja eagless » 05 Tammi 2019 08:41

Tuli mieleen noista agrikaateista ja niiden äänekkyydestä.

Agrikaatillehan voisi tehdä oman kotelon rahtitilaan jonka seinät sisältä päin vuoraisi äänieristys villalla?

Pakoäänet varmaan saisi hyvinki pieneksi tekemällä tehokkkaamman villavaimentimen ja jos mahdollista niin poistoputki liittää lopuksi vaikka vielä auton vaimentimeen?

Imuilma putkella auton imuilmakotelosta?

Toki jäähdytys ilma agrikaatille pitäisi järjestää auton ulkopuolelta ettei lämpene liikaa.

leemu
Rattimajuri
Viestit: 246
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja leemu » 05 Tammi 2019 10:48

Matkahuolto toi tännekin Timcon viikolla, vielä en ole ehtinyt edes pakettia avata.
Painoa tuntuu olevan niin, että ei sitä hirveästi retuuttaa viitsi. Paikkaa pitää autossa miettiä, takana olisi tilaa mutta siellä on myös makuutilat joten ääni tulee ongelmaksi..
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67
Scania BF86S Lahti 10 -78

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 2704
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 05 Tammi 2019 12:22

Pakoäänet saa kyllä kuriin jollain tarvikepakoputkihässäkällä. Polkupyörän sisäkumista voi rakentaa vaimennuskerroksen pohjaan. Joku oli muistaakseni sellaisten tehnytkin.

Mökillä kone kävi terassilla, joka on samaa runkorakennetta kuin mökki. Tärinä kantautui sisälle, mutta käyntiääni ei häirinnyt. Siirsin koneen pois terasilta, niin runkoäänet katosivat.
Underpowered like the one-legged man in a ass kicking contest

leemu
Rattimajuri
Viestit: 246
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja leemu » 05 Tammi 2019 13:49

Tämä on kyllä tosi hiljainen, kävisi vaikka tyynyksi jos olisi pehmeämpi.
Ei meinaan puhu mitään :|
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67
Scania BF86S Lahti 10 -78

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 2704
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 05 Tammi 2019 14:07

Siellä on akun miinusnavan alla kaksi abicoa - molempien tulee olla kiinni...omassani ei meinannut toimia tuo sähkökäynnistys. Toisen abicon johto oli huonosti kiinni.
Underpowered like the one-legged man in a ass kicking contest

leemu
Rattimajuri
Viestit: 246
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja leemu » 05 Tammi 2019 14:42

Rosvolinna kirjoitti:
05 Tammi 2019 14:07
Siellä on akun miinusnavan alla kaksi abicoa - molempien tulee olla kiinni...omassani ei meinannut toimia tuo sähkökäynnistys. Toisen abicon johto oli huonosti kiinni.
Kiitos :D
Toinen liitin oli niin syvällä kumihupun sisällä, etten huomannut sitä lainkaan.
Nyt heräsi henkiin, tosin naruhommiksi meni. Ei riittänyt akussa potku käynnistämään.
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67
Scania BF86S Lahti 10 -78

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 2704
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 05 Tammi 2019 15:36

Se akku kannattaa ladata jollain irtolaturilla täyteen. On päässyt hieman kiinanmatkalla tyhjenemään.
Underpowered like the one-legged man in a ass kicking contest

leemu
Rattimajuri
Viestit: 246
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja leemu » 05 Tammi 2019 16:11

Rosvolinna kirjoitti:
05 Tammi 2019 15:36
Se akku kannattaa ladata jollain irtolaturilla täyteen. On päässyt hieman kiinanmatkalla tyhjenemään.
Juu, pistinkin älylaturin töihin heti.
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67
Scania BF86S Lahti 10 -78

Vastaa Viestiin